Kysymys testamentistä

Tyhmäblondi

En mennyt perunkirjoitukseen enkä ole vastaanottanut/nähnyt perukirjaa.
Nyt minulta pyydetään allekirjoitusta siihen etten moiti testamenttiä.

En tiedä onko testamentin kohde arvokkaampi kuin loppu jaettava omaisuus.
Silti pitäisi hyväksyä testamentti.
Meneekö se näin? Mistä tiedän että testamentilla ei jaeta yli lakiosaa?

11

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PostiPetenauto

      Saitko jo testamentin kopsun ?

      • Tyhmäblondi

        Kyllä sain. Siinä suht arvokas asunto ( 250 000) kokonaan testamentattu yhdelle pesän osakkaista.


    • Alahan_jo_kiinnostua

      Et mistään ennen kuin näet perukirjan ja testamentin. Pyydä nyt ensiksi niistä kopiot. Periaatteessahan jaettavaa omaisuutta voi olla menossa sivu suusi vaikka kuinka paljon.

      • Tyhmäblondi

        Testamentista sain kopion, perunkirjasta en. Miksi?


      • kimuranttiaon
        Tyhmäblondi kirjoitti:

        Testamentista sain kopion, perunkirjasta en. Miksi?

        Perunkirjasta on sinulle anettava kopio. Elä allekirjoita mitään ennen kuin näet sen. Tee rikosilmoitus jos eivät anna sinulle kopiota. Muista myös selvittää onko tehty jo jakokirjakin ilman hyväksymistäsi.


    • opetustako

      Ei sun tyarvitse tietää lakiosaa vaatiaksesi mitään jäämistön arvoja. Jos haluat lakiosan, niin vaadi sitä. Lakiosan määrä selviää perinnönjaossa aikanaan.

    • Meedio23

      älä hyväksy testamenttia,vaadi lakiosuutta.
      Jos hyväksyt testamentin et välttämättä saa edes lakiosuutta.

      Sun ei ole pakko sitä hyväksyä,konsultoi lakimiestäsi ennenkuin teet mitään päätöksiä.

      • Tyhmäblondi

        Joo tota just mietin et minkä arvoinen loppuomaisuus mahtaa olla kun yhdelle lapselle testamentattu se n. 250 000e arvonen asunto. Todi outos etten ole saanut kopiota perunkirjasta. Kymmeniä muita papereita tuli, pitäisi allekirjoittaa valtakirjoja monelle taholle. Tämä testamentin saaja hoitaa asiat.


      • Jkbobob

        Miten asiat menivät? Olisi kiva tietää.


      • Tyhmäblondi
        Jkbobob kirjoitti:

        Miten asiat menivät? Olisi kiva tietää.

        Sain lopulta perukirjan ja siinä selvisi että minut yritettiin jättää kokonaan ilman minkäänlaista perintöä. Vaadin pesänselvittäjän oikeudesta ja saan lakiosani. Nyt nämä epärehelliset eivät enää tee mitään. Oikein toivon että oikeuden määräämä pesänselvitys ja jako tulee maksamaan mahdollisimman paljon koska nämä kieroilijat rakastavat rahaa yli kaiken, se on heille tunneasia. Minua ei haittaa vaikka menettäisin muutaman satasen oikeuden määräämän pesänselvittäjän takia.
        Vieläkin nämä kieroilijat pyytävät valtuutuksia satojen tuhansien asunnon myyntiin koska eivät jaksa odottaa pesänselvitystä. Enää en allekirjoita mitään.
        Jäi kyllä todella paska fiilis siitä suvusta enkä halua olla missään tekemisissä näiden "minua rakastavien" ihmisten kanssa enää!


      • Tyhmäblondi kirjoitti:

        Sain lopulta perukirjan ja siinä selvisi että minut yritettiin jättää kokonaan ilman minkäänlaista perintöä. Vaadin pesänselvittäjän oikeudesta ja saan lakiosani. Nyt nämä epärehelliset eivät enää tee mitään. Oikein toivon että oikeuden määräämä pesänselvitys ja jako tulee maksamaan mahdollisimman paljon koska nämä kieroilijat rakastavat rahaa yli kaiken, se on heille tunneasia. Minua ei haittaa vaikka menettäisin muutaman satasen oikeuden määräämän pesänselvittäjän takia.
        Vieläkin nämä kieroilijat pyytävät valtuutuksia satojen tuhansien asunnon myyntiin koska eivät jaksa odottaa pesänselvitystä. Enää en allekirjoita mitään.
        Jäi kyllä todella paska fiilis siitä suvusta enkä halua olla missään tekemisissä näiden "minua rakastavien" ihmisten kanssa enää!

        Hyvä että pidät puolesi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1602
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1048
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe