Kihloihin meno kannattaa.

LittleHamster

Kihloihin kannattaa ehdottomasti mennä.
Ja jatkaa siitä sitten naimisiin...
Ottakaa kantaa!

12

4042

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pääsee perimään

rikkaaseen sukuun.

• kukka

Kannattaa, kannattaa. Olo on onnellinen, molempien vanhemmat pääsee yhteiseen kahvipöytään, saadaan lahjoja, kaverit seuraa esimerkkiänne, häistä voi jo haaveilla. Naimisiin menoa ei kai tarvitse puolustella, sehän on kihlaparin ihan oma asia. Juhlat on aina kivoja ja kun pariskunta rakastaa toisiaan ja luottamus on luja, niin niinhän se on vuosisatoja mennyt: Kihlat, häät, perhe, vanhetaan yhdessä, lastenlapset jne...

• lalli

ollaan kohta seurusteltu vuosi poikaystäväni kanssa, mutta onko liian aikaista minun odottaa kihloja vielä? ei minulla naimisiin kiire ole...

• Niak

Jos ei naimisiin ole kiire, niin ehkäpä ei kannata vielä avioliitosta sopia. Kannattaa kosia vasta sitten, kun on todellakin aikeissa mennä naimisiin. Ensimmäinen seurusteluvuosi on vielä alkuhuumaa, joten siinä vaiheessa ei kannata vielä kiirehtiä naimisiin. Vasta parin vuoden yhdessä asumisen jälkeen tietää varmasti, sovitaanko todellakin yhteen parisuhteen eri alueilla ja haluaako jatkossakin jakaa arkensa toisen kanssa.

• kuittailija
        Niak kirjoitti:

Jos ei naimisiin ole kiire, niin ehkäpä ei kannata vielä avioliitosta sopia. Kannattaa kosia vasta sitten, kun on todellakin aikeissa mennä naimisiin. Ensimmäinen seurusteluvuosi on vielä alkuhuumaa, joten siinä vaiheessa ei kannata vielä kiirehtiä naimisiin. Vasta parin vuoden yhdessä asumisen jälkeen tietää varmasti, sovitaanko todellakin yhteen parisuhteen eri alueilla ja haluaako jatkossakin jakaa arkensa toisen kanssa.

Kyllä ensimmäiset kaksi vuotta on usein parisuhteessa sitä alkuhuumaa, jotan saahan sitä toki hieman miettiä ennen kuin alttarille ryntää.

Monille pariskunnille tuo kahden vuoden yhdessä asuminen on myöskin hyvä ratkaisu. Mutta se johtuu siitä, että ihmiset nykyään tuntuvat etsivän jotain täydellistä vastakappaletta, joita sit vaan "sovitellaan" niin kauan kunnes joku sopii.

Minä ja mieheni emme varmastikaan jollain kyselyn/mittarin tms. mukaan sopisi toisillemme ollenkaan, mutta rakkaus voitti =) Tässä on nyt viis vuotta harjoiteltu ja harjoiteltu ja tulos alkaa olla jo melko hyvä.

Ei se parisuhteen toimivuus ole palapelin palojen loksauttelua paikalleen, se vaatii hieman aikaa ja vaivaa!

Emme mieheni kanssa ole kihloissa tai naimisissa, mutta voisimme olla. On se ollut jo 3-4 vuotta selvää että tässä ollaan ja tähän jäädään =) Eipä tarvinnut yhdessä asumista kokeilla, kun tiesimme, että se on järjestelykysymys. Nykyään vaan monet tuntuu odottavan valmista ilman omaa joustamista.

• Niak
        kuittailija kirjoitti:

Kyllä ensimmäiset kaksi vuotta on usein parisuhteessa sitä alkuhuumaa, jotan saahan sitä toki hieman miettiä ennen kuin alttarille ryntää.

Monille pariskunnille tuo kahden vuoden yhdessä asuminen on myöskin hyvä ratkaisu. Mutta se johtuu siitä, että ihmiset nykyään tuntuvat etsivän jotain täydellistä vastakappaletta, joita sit vaan "sovitellaan" niin kauan kunnes joku sopii.

Minä ja mieheni emme varmastikaan jollain kyselyn/mittarin tms. mukaan sopisi toisillemme ollenkaan, mutta rakkaus voitti =) Tässä on nyt viis vuotta harjoiteltu ja harjoiteltu ja tulos alkaa olla jo melko hyvä.

Ei se parisuhteen toimivuus ole palapelin palojen loksauttelua paikalleen, se vaatii hieman aikaa ja vaivaa!

Emme mieheni kanssa ole kihloissa tai naimisissa, mutta voisimme olla. On se ollut jo 3-4 vuotta selvää että tässä ollaan ja tähän jäädään =) Eipä tarvinnut yhdessä asumista kokeilla, kun tiesimme, että se on järjestelykysymys. Nykyään vaan monet tuntuu odottavan valmista ilman omaa joustamista.

Samaa mieltä. En tarkoittanut, että yhdessä pitäisi asua "kokeilumielellä". Minusta avoliitto on ihan yhtä suuri sitoumus kuin avioliittokin. Mutta jotkut parit huomaavat yhdessä asuessaan, että suhde ei yksinkertaisesti toimi. Toisesta voi paljastua yllättäviä piirteitä (ikävänä esimerkkinä väkivaltaisuus). Siksi odottaisin riittävän kauan ennen kuin hankkisin sen virallisen paperin suhteesta.

Avoliitossa eläminenhän ei tosiaan tarkoita sitä, ettei olisi sitoutunut. Sitoutuahan voi (ja pitääkin, minun mielestäni) ilman mitään ulkoisia merkkejä. Samoilla linjoilla olen siis "kuittailijan" kanssa: avoliitossa on hyvä elää, kun molemmat ovat sitoutuneita ja tietävät, että tarkoitus on olla yhdessä jatkossakin. Voihan sen suhteen sitten joskus virallistaakin, mutta rakkauteen ja sitoutumiseen se ei enää vaikuta mitään, koska ne ovat jo olemassa.

• mariiqa

Me mentiin kihloihin kun seurustelua oli takana neljä kuukautta.. Toiset seurustelee kymmenen vuotta, toiset ne neljäkuukautta.. Kyllä sen sitten tietää.. :)

• kysyt

Miksi kyselet sitä muilta? Itse sen parhaiten tiedätte.
        Ei täällä taida olla kukaan oikea teille siihen vastaamaan, kun ei teitä sen enemmän tunne, eikä juuri mitään suhteestanne tai sen taustoista.

ESIM. Itse olin ollut tulevan mieheni kanssa vain 9kk:tta yhdessä, kun menimme kihloihin, MUTTA se ei tarkoita sitä ettemme olisi tunteneet toisiamme hyvin koska sulhaseni on veljeni paras ystävä, joten olin tuntenut hänet ja ajat! Ja olimme itsekin jonkinlaiset kaverit.

Itse parhaiten tiedätte.

• nuoripoika
        mariiqa kirjoitti:

Me mentiin kihloihin kun seurustelua oli takana neljä kuukautta.. Toiset seurustelee kymmenen vuotta, toiset ne neljäkuukautta.. Kyllä sen sitten tietää.. :)

sinä olit laittanu että menitte kihloihin 4 kuukaudden jälkeen niin minä ja mun tyttöystävä ollaan oltu 5kk yhesä ja minä ainaki haluasin olla jo kihloissa mutta tarviiko kihloihin mitään rippileiri juttuja että jos en käy riparia ollenkaan niin voinko mennä kihloihin ? tuo mua on vaivannu koko ajan mutta TOSI iso kiitos jos vastaat minulle:) kiitos jo etu käteen! :)

• maija

Rinkuloitahan ei kihlaukseen välttämättä tarvita. Kihlaushan merkitsee sitä, että hääpäivä on sovittu....

• pöhpöh

Eihän se nyt sentään sitä tarkoita, että päivämäärä pitäis olla päätettynä. Kunhan luvataan että JOSKUS mennään naimisiin niin se on kihlaus.

• myssy

Riippuu kenen kanssa, koska ja mistä syystä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      156
      1304
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1155
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      980
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      956
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      879
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      875
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      865
    Aihe