Jos musiikista ei maksa

djdsk

Mielenkiinnosta kyselen kun en mistään netistä löytänyt tietoa eli jos omistaisin vaikka kahvilan jossa soittaisin teostonalasitamusiikkia maksamatta siitä niin mitä tästä seuraisi rangaistukseksi?

8

836

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 35783579

Sakko tekijänoikeusrikkomuksesta on mahdollinen, ks. tekijänoikeuslaki 56 a §.

• Asianajaja-armeija

Näissä jutuissahan rangaistus ei ole pääongelma vaan korvaukset ja mahdolliset oikeuskulut.

• 35783579
        Asianajaja-armeija kirjoitti:

Näissä jutuissahan rangaistus ei ole pääongelma vaan korvaukset ja mahdolliset oikeuskulut.

Eiköhän se olisi summaarinen sakkoasia syyttäjän kautta, patsi jos kahvilanpitäjä itse haluaisi jostakin syystä asian ratkaistavaksi oikeudenkäynnissä. Sitä korvattavaa vahinkoa voi tosin ehkä alkaa syntyä, jos kovin pitkät ajat jatkaa touhua. Ja jos vahinko olisi niin suuri, että se katsottaisiin huomattavaksi haitaksi, teon meneminen tekijänoikeusrikoksenkin puolelle olisi teoriassa mahdollista.

• rehelliselle

Eti sellaisia kappaleita joita tekijänoikeudet ei koske. Yli 50 vuotta vanhat esim.
      Tai ota selville, en usko että maata kaataa ne maksut.

Fiksua muuten sinulta kysyä asiaa, vaikutat olevan rehellinen ihminen!

• dsdsa

Kukakohan tätäkin ja valvoo oletko maksannut vai et ? käykö jokin henkilö kahviloissa kyselemässä et on maksettu ?

• eikysellä

Ei sitä kukaan tule kysymään.

• beatportrules

itse ainakin käytän beatportista hankittuja kappaleita julkisesti entiedä onko laillista mutta ei sitä ainakaan beatportin käyttöehdot kiellä ja koen että artisti on saanut siintä haluamansa palkkion kun hänen kappale tai albumi on sieltä ostettu mikä on pääasia.

• laitontasuomessa

Beatportin käyttö kaupallisessa käytössä on kuitenkin suomessa laitonta vaikka sitä ei käyttöehdot kieltäisikään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      393
      998
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      885
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      288
      853
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      77
      738
    5. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      726
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      71
      691
    7. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      655
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      37
      646
    9. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      44
      617
    10. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    Aihe