Mitkä ruuat sotkevat eniten suunpieluksiasi?
Likainen turpa ja perunaa vaan
36
403
Vastaukset
Oliskohan se mustikkakeitto, mikä sotkee eniten..))
Eilen tarjosin, mutta vieras ei kai kehdannut huomauttaa...- Saga.Kabinetti
Spagetti tomaattisella kastikkeella. Aina vähintään yksi spagetinsäie vipsahtaa haarukasta viimehetkellä ja roiskauttaa kastiketta.
Pikkupennut jotka kuvittelevat olevansa vitsikkäitä ja tunkevat aikuisten keskusteluihin. Kun niitä mutustelen aamiaispöydässä niistä aina tursuaa jotain, märkää korvien takaa, räkää nenästä....
Minä taas olin tunnistavinani meidän vakihauskuttajan, joka käyttää taidokkaasti sanaleikkejä, Paloma. Mutta lapsi tai lapsenmielinen, mitä väliä ?
- Sitten.Helpottaa
Etkö sä paloma pääse kuukauden kuluttua siirtymään 70 plus palstalle, yritä se aika jaksaa.
Sitten.Helpottaa kirjoitti:
Etkö sä paloma pääse kuukauden kuluttua siirtymään 70 plus palstalle, yritä se aika jaksaa.
Äläs nyt,"Sitten.Helpottaa". On täällä muitakin yli 70 vuotiaita, nimiä mainitsematta::))
Eiköhän me kaikki mukaan mahduta...- Sitten.Helpottaa
demeter1 kirjoitti:
Äläs nyt,"Sitten.Helpottaa". On täällä muitakin yli 70 vuotiaita, nimiä mainitsematta::))
Eiköhän me kaikki mukaan mahduta...Mahtuu mutta jos siellä seiskakypäsissä viihtyis paremmin eikä tarvitsis nurista aloituksista.
Sitten.Helpottaa kirjoitti:
Mahtuu mutta jos siellä seiskakypäsissä viihtyis paremmin eikä tarvitsis nurista aloituksista.
Olen kyllä käynyt kurkkaamassa, mutta sama meininki siellä tuntuisi olevan kuin täälläkin. Ei se ihminen taida muuttua, vaikka vuosikymmen vaihtuisi...
Ja taitaa olla myös vähän tottumuskysymys. Jos talon tavat ja talonväen on oppinut tuntemaan ei sitä kovin herkästi naapuriin muuta..))Sitten.Helpottaa kirjoitti:
Etkö sä paloma pääse kuukauden kuluttua siirtymään 70 plus palstalle, yritä se aika jaksaa.
Mihin minä täältä kamujen joukosta lähtisin ja vielä kesken bileitä? Ja vielä alaikäisenä?
- utelias.vain
Paloma.se.co kirjoitti:
Mihin minä täältä kamujen joukosta lähtisin ja vielä kesken bileitä? Ja vielä alaikäisenä?
Kuka tuosta kuvastasi kurkkii? Onko hän kumppanisi?
Paloma.se.co kirjoitti:
Mihin minä täältä kamujen joukosta lähtisin ja vielä kesken bileitä? Ja vielä alaikäisenä?
Sanos muuta, Paloma. "Kaverille ei jätetä" vai miten se päivitetty versio veteraanien periaatteesta kuului ?..))
- sotkusuu
Kaikki smoothiet sotkee pahasti ja piimä myös.
- Suu-lautasen-ylle-hep
Hyvin harva ruoka sotkee tässäkään iässä jos on pää kunnossa ja vakaa käsi, ja tuskin tämän ikäiset lätsää kämmenellä ruokiaan kuin kuralätäkköä.
Jos on epävarma haarukan tai lusikan asennosta, kannattaa laittaa kaulaan se lasten ruokalappu-liina jossa on kengurutasku. Sieltä lötyy seuraavankin päivän sapuska, sen kuin lämmittää mikrossa.- Enuskosinua
Miten sinä syöt? Pillistä tai nokkamukistako keittoa jos ei suunpielesi koskaan mene ruokaan?
- Suu-syöntiä-varten
Enuskosinua kirjoitti:
Miten sinä syöt? Pillistä tai nokkamukistako keittoa jos ei suunpielesi koskaan mene ruokaan?
Motoriset liikkeeni ovat vakaat kuin marskin ryypyn ottajilla. Ei pisaraakaan yli. Siksi on olemassa haarukat, veitset ja lusikat. Ja mielellään ei turopartaa eikä vinksahtaneita viiksiä.
Eikä ruokapöydässä saa heilua kuin heinämies kiirepaniikki päällä. - AkkaKepnegaine
Suu-syöntiä-varten kirjoitti:
Motoriset liikkeeni ovat vakaat kuin marskin ryypyn ottajilla. Ei pisaraakaan yli. Siksi on olemassa haarukat, veitset ja lusikat. Ja mielellään ei turopartaa eikä vinksahtaneita viiksiä.
Eikä ruokapöydässä saa heilua kuin heinämies kiirepaniikki päällä.Et pyyhi suunpieliäsi ruuan jälkeen vai, eikö jää tahroja muka yhtään paperille. Outoa kerrassaan🤔
Kaikki.
Eikä se pääty suupieliin. Sitä on ryntäillä, housun haarukoissa, lattialla ...- AkkaKepnegaine
Sama vika minullakin.😂
- Totean.vain
Suuseksissä voip naaman ilme muuttua.
- mimmimum-..mi
Sokerimunkki....sitä ei voi syödä ilman että pyyhkii suuta välillä....tai ainakin nuolaisee huulilta sokeria....
No voi justiinsa mimmimummu, ihan tuota samaa ajattelin, muun kaiken voi ohjata suuhunsa pieliä sotkematta, lusikalla tai haarukalla.
- kermapullasotkee
Laskiaispulla sotkee kermallaan kun ottaa siitä ihanan ison haukun. :)
- TämäYkkönen
Hesen hampurilaisten majoneesi.
- Bengalitikku
Tacot salsalla: ei mitään valkoista ylle. En edes tykkää niistä, mieluummin hot-dog.
Tippis vappuna.
- VoihanPielusta
Mikä se suun pielus oikein on?
En löytänyt netistä sellaista.
Laittaako joku ruokaa lepäämään ”suun pielukselle”?
Alkuperä
see pieli; sukulaissanat karjala pielus. Englanniksi cushion
Taivutus
yks. nom. pielus
yks. gen. pieluksen
yks. part. pielusta
yks. ill. pielukseen
mon. gen. pielusten pieluksien
mon. part. pieluksia
mon. ill. pieluksiin
Käännökset: pielus
Valitse kieli
englanti
bed pillow
Synonyymit:
pielus
päänalunen, tyyny- pieletmielet
Suunpielet. Ovenpielet?
Grilliruoat ylipäätään :). Nam.
- lapsetsotkee
Ei mitkään, syön suullani en suunpieluksilla ja sellaisia suupaloja jotka saan suuhun ilman sotkemista
- TämäYkkönen
No sitten et ole syönyt koskaan mitään edellämainituista. Pitäisikö sun kokeilla elää hiukan, ennenkuin elämä loppuu? Pistäs huuleen yksi taco tomaattisalsalla. :D
- Iltasaduksi-tiku-taku
TämäYkkönen kirjoitti:
No sitten et ole syönyt koskaan mitään edellämainituista. Pitäisikö sun kokeilla elää hiukan, ennenkuin elämä loppuu? Pistäs huuleen yksi taco tomaattisalsalla. :D
Mutta kun tanssii tico tico ei tarvitse pyyhkiä suupieliä.
- lapsetsotkee
TämäYkkönen kirjoitti:
No sitten et ole syönyt koskaan mitään edellämainituista. Pitäisikö sun kokeilla elää hiukan, ennenkuin elämä loppuu? Pistäs huuleen yksi taco tomaattisalsalla. :D
Voi kuule, kyllä on eletty ja koettu ihan riittävästi tähän ikään, kaikkia ei edes läheiset tiedä.......ja syötykin on vaikka mitä.......allergiat tosin asettaneet ja edelleen asettavat joitain rajoituksia syömisiin, tuo tomaattisalsaa on yksi niistä........enempää sinunkaan ei tarvitse tietää
- TämäYkkönen
lapsetsotkee kirjoitti:
Voi kuule, kyllä on eletty ja koettu ihan riittävästi tähän ikään, kaikkia ei edes läheiset tiedä.......ja syötykin on vaikka mitä.......allergiat tosin asettaneet ja edelleen asettavat joitain rajoituksia syömisiin, tuo tomaattisalsaa on yksi niistä........enempää sinunkaan ei tarvitse tietää
"...syön suullani en suunpieluksilla ja sellaisia suupaloja jotka saan suuhun ilman sotkemista"
Juu, eipä tarvitse tietääkään, muuta kuin että jos noin rajoitettua on syöminen, jää elämäkin vähän rajoittuneeksi.
Allergiat on asia erikseen, mutta jos aina syö vain siistejä suupaloja, voi olla ehkä asiaa jo ihan nuppitohtoriin. Tai sitten sinä vain tykkäsit liioitella. :D - lapsetsotkee
TämäYkkönen kirjoitti:
"...syön suullani en suunpieluksilla ja sellaisia suupaloja jotka saan suuhun ilman sotkemista"
Juu, eipä tarvitse tietääkään, muuta kuin että jos noin rajoitettua on syöminen, jää elämäkin vähän rajoittuneeksi.
Allergiat on asia erikseen, mutta jos aina syö vain siistejä suupaloja, voi olla ehkä asiaa jo ihan nuppitohtoriin. Tai sitten sinä vain tykkäsit liioitella. :DAha.....sinullako on peräti oikeudet tehdä diagnooseja ihan sen perusteella miten kukakin syö?
Minulla ei koskaan ole ollut tarvetta syödä niin että "puoli naamaa" on soosissa tms ja ruokaa rinnuksilla.....eikä ole tarvetta arvostella toisten syömistä.......taidatkin tarvita sitä nuppitohtoria itse kun toisten syöminen noin vaivaa.
- yökkiiräkää
. mulla ei vakaata kättä - on jengihusarien jäläkehe ollu kurjat oltavat
- on ne varmaan kovastikin miestä mielestään yöllisillä hyökkäyksllään kun ryskivät kulliaan avuttomien mummujen kurkkuun,,,
- mahtava ainakin viikkoja kestävä räkätauti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792322Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1371481- 1331452
- 1541193
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373927Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683