Mitkä ruuat sotkevat eniten suunpieluksiasi?
Likainen turpa ja perunaa vaan
AkkaKepnegaine
36406
3Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- On aika ottaa sinuun etäisyyttäKohtalo tuli apuun ja järjesti sille puitteet. Ei sillä että olisi tyytyväinen, päinvastoin.
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
Vastaukset 36
Vanhimmat
Oliskohan se mustikkakeitto, mikä sotkee eniten..))
Eilen tarjosin, mutta vieras ei kai kehdannut huomauttaa...
Spagetti tomaattisella kastikkeella. Aina vähintään yksi spagetinsäie vipsahtaa haarukasta viimehetkellä ja roiskauttaa kastiketta.
Pikkupennut jotka kuvittelevat olevansa vitsikkäitä ja tunkevat aikuisten keskusteluihin. Kun niitä mutustelen aamiaispöydässä niistä aina tursuaa jotain, märkää korvien takaa, räkää nenästä....
Minä taas olin tunnistavinani meidän vakihauskuttajan, joka käyttää taidokkaasti sanaleikkejä, Paloma. Mutta lapsi tai lapsenmielinen, mitä väliä ?
Etkö sä paloma pääse kuukauden kuluttua siirtymään 70 plus palstalle, yritä se aika jaksaa.
Äläs nyt,"Sitten.Helpottaa". On täällä muitakin yli 70 vuotiaita, nimiä mainitsematta::))
Eiköhän me kaikki mukaan mahduta...
Mahtuu mutta jos siellä seiskakypäsissä viihtyis paremmin eikä tarvitsis nurista aloituksista.
Olen kyllä käynyt kurkkaamassa, mutta sama meininki siellä tuntuisi olevan kuin täälläkin. Ei se ihminen taida muuttua, vaikka vuosikymmen vaihtuisi...
Ja taitaa olla myös vähän tottumuskysymys. Jos talon tavat ja talonväen on oppinut tuntemaan ei sitä kovin herkästi naapuriin muuta..))
Mihin minä täältä kamujen joukosta lähtisin ja vielä kesken bileitä? Ja vielä alaikäisenä?
Kuka tuosta kuvastasi kurkkii? Onko hän kumppanisi?
Sanos muuta, Paloma. "Kaverille ei jätetä" vai miten se päivitetty versio veteraanien periaatteesta kuului ?..))
Kaikki smoothiet sotkee pahasti ja piimä myös.
Hyvin harva ruoka sotkee tässäkään iässä jos on pää kunnossa ja vakaa käsi, ja tuskin tämän ikäiset lätsää kämmenellä ruokiaan kuin kuralätäkköä.
Jos on epävarma haarukan tai lusikan asennosta, kannattaa laittaa kaulaan se lasten ruokalappu-liina jossa on kengurutasku. Sieltä lötyy seuraavankin päivän sapuska, sen kuin lämmittää mikrossa.
Miten sinä syöt? Pillistä tai nokkamukistako keittoa jos ei suunpielesi koskaan mene ruokaan?
Motoriset liikkeeni ovat vakaat kuin marskin ryypyn ottajilla. Ei pisaraakaan yli. Siksi on olemassa haarukat, veitset ja lusikat. Ja mielellään ei turopartaa eikä vinksahtaneita viiksiä.
Eikä ruokapöydässä saa heilua kuin heinämies kiirepaniikki päällä.
Et pyyhi suunpieliäsi ruuan jälkeen vai, eikö jää tahroja muka yhtään paperille. Outoa kerrassaan🤔
Kaikki.
Eikä se pääty suupieliin. Sitä on ryntäillä, housun haarukoissa, lattialla ...
Sama vika minullakin.😂
Suuseksissä voip naaman ilme muuttua.
Sokerimunkki....sitä ei voi syödä ilman että pyyhkii suuta välillä....tai ainakin nuolaisee huulilta sokeria....
No voi justiinsa mimmimummu, ihan tuota samaa ajattelin, muun kaiken voi ohjata suuhunsa pieliä sotkematta, lusikalla tai haarukalla.
noin juuri, ja jos sattuu vielä hillomunkki olemaan, niin rinnuksetkin on vaarassa.
Laskiaispulla sotkee kermallaan kun ottaa siitä ihanan ison haukun. :)
niin tekee, kermaa on nenässäkin.
Hesen hampurilaisten majoneesi.
Tacot salsalla: ei mitään valkoista ylle. En edes tykkää niistä, mieluummin hot-dog.
Tippis vappuna.
Mikä se suun pielus oikein on?
En löytänyt netistä sellaista.
Laittaako joku ruokaa lepäämään ”suun pielukselle”?
Alkuperä
see pieli; sukulaissanat karjala pielus. Englanniksi cushion
Taivutus
yks. nom. pielus
yks. gen. pieluksen
yks. part. pielusta
yks. ill. pielukseen
mon. gen. pielusten pieluksien
mon. part. pieluksia
mon. ill. pieluksiin
Käännökset: pielus
Valitse kieli
englanti
bed pillow
Synonyymit:
pielus
päänalunen, tyyny
Suunpielet. Ovenpielet?
Grilliruoat ylipäätään :). Nam.
Ei mitkään, syön suullani en suunpieluksilla ja sellaisia suupaloja jotka saan suuhun ilman sotkemista
No sitten et ole syönyt koskaan mitään edellämainituista. Pitäisikö sun kokeilla elää hiukan, ennenkuin elämä loppuu? Pistäs huuleen yksi taco tomaattisalsalla. :D
Mutta kun tanssii tico tico ei tarvitse pyyhkiä suupieliä.
Voi kuule, kyllä on eletty ja koettu ihan riittävästi tähän ikään, kaikkia ei edes läheiset tiedä.......ja syötykin on vaikka mitä.......allergiat tosin asettaneet ja edelleen asettavat joitain rajoituksia syömisiin, tuo tomaattisalsaa on yksi niistä........enempää sinunkaan ei tarvitse tietää
"...syön suullani en suunpieluksilla ja sellaisia suupaloja jotka saan suuhun ilman sotkemista"
Juu, eipä tarvitse tietääkään, muuta kuin että jos noin rajoitettua on syöminen, jää elämäkin vähän rajoittuneeksi.
Allergiat on asia erikseen, mutta jos aina syö vain siistejä suupaloja, voi olla ehkä asiaa jo ihan nuppitohtoriin. Tai sitten sinä vain tykkäsit liioitella. :D
Aha.....sinullako on peräti oikeudet tehdä diagnooseja ihan sen perusteella miten kukakin syö?
Minulla ei koskaan ole ollut tarvetta syödä niin että "puoli naamaa" on soosissa tms ja ruokaa rinnuksilla.....eikä ole tarvetta arvostella toisten syömistä.......taidatkin tarvita sitä nuppitohtoria itse kun toisten syöminen noin vaivaa.
. mulla ei vakaata kättä - on jengihusarien jäläkehe ollu kurjat oltavat
- on ne varmaan kovastikin miestä mielestään yöllisillä hyökkäyksllään kun ryskivät kulliaan avuttomien mummujen kurkkuun,,,
- mahtava ainakin viikkoja kestävä räkätauti.