AUTTAKAA! Miehen lapset eivät syö oikein!

Sirkku-Maaret

Hei, osaisiko joku auttaa? Luin kauan sitten blogista, että ruoka imeytyy paremmin, kun ensin syödään kiinteä ruoka ja vasta kun kaikki on syöty, saa juoda.

Mieheni lapsille olen tätä koettanut terottaa, mutta he vain mankuvat, että haluaisivat syödä ja juoda samaan aikaain, kuten itsekin teen. Hei eivät ymmärrä, että kasvuikäisillä lapsilla ruoan imeytyminen on todella tärkeää. Olen sanonut tämän heille, mutta he vain pullikoivat minua vastaan ja mankuvat. En tiedä mitä tehdä! Ilman kunnollista syömistähän heidän pituuskasvunsa pysähtyy ja luista tulee hötöisiä.

22

1155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niiih

      Siitä vaan näyttämään hyvää esimerkkiä. Et voi vaatia muilta sellaista, mitä et itsekään tee.

    • Sinäraisionlissu

      Juoda sinä Lässy kyllä osaat ja kännissä keksit tänne provoja .
      Sulla ei ole miestä eikä mitään lapsia, lakkaa provoomasta hulluilla jutuillasi.

      • Niiih

        Miehestä tämä peräkammarinpoika kuitenkin haaveilee.


      • Pitäissuus
        Niiih kirjoitti:

        Miehestä tämä peräkammarinpoika kuitenkin haaveilee.

        Ja homokin vielä....


    • ÄitiNeuvoo

      Itse juon ruokajuomana vettä ja juon sen veden vasta syötyäni. Lapsilta en vaadi samaa, koska heidän ruokailujaan ei kannata turhilla säännöillä sotkea.
      Pääasia, että ruoka on terveellistä, eikä ruokajuomana tarjota sokeroituja mehuja, eikä mielellään maitoakaan, koska se huonontaa raudan imeytymistä. Maito- ja sokeroimattomat maitovalmisteet sopivat paremmin välipaloiksi.

      Avaaja Lissu-ukon kannattaa hankkia muita tietolähteitä kuin blogit. Tuskinpa luista tulee höttöisiä, jos juo ruokaillessa. Sitä vastoin pituuskasvun voi pysähdyttää psykologiset tekijät. Älä stressaa kuviteltujakaan lapsia turhilla säännöillä, mikäli haluat heistä fantasioissasi kasvavan niin pitkiä, kuin geenit antavat myöten. :D

      • weqq4Q

        Niin maitotuotteista saa kalsiumia ja sen puute tekee luista paskoja. Näytäpä tutkimus, jossa sanotaan pituuskasvun korreloivan psyykkisten tekijöiden kanssa, runkkari


      • ÄitiNeuvoo
        weqq4Q kirjoitti:

        Niin maitotuotteista saa kalsiumia ja sen puute tekee luista paskoja. Näytäpä tutkimus, jossa sanotaan pituuskasvun korreloivan psyykkisten tekijöiden kanssa, runkkari

        Rakas runkkari. Maitotuotteita voi käyttää välipalana. Opettelepa lukemaan, niinhän minä tuolla kirjoitin. Maito ei sovi ruokajuomaksi runkkari rakas.

        Olen lukenut tutkimuksen jossa kerrottiin psyykkisistä ongelmista kärsivien lasten pituuskasvun häiriintyvän ja he jäävät lyhyemmiksi, kuin lapset, joilla ei vastaavia ongelmia ole. Voin toki yrittää sen sinulle vielä löytää, jollet itse osaa käyttää tietotekniikkaa. Jos olet juuri tuollainen lyhyenlännäksi jäänyt, niin se ei liene ihme?


      • Sirkku-Maaret
        ÄitiNeuvoo kirjoitti:

        Rakas runkkari. Maitotuotteita voi käyttää välipalana. Opettelepa lukemaan, niinhän minä tuolla kirjoitin. Maito ei sovi ruokajuomaksi runkkari rakas.

        Olen lukenut tutkimuksen jossa kerrottiin psyykkisistä ongelmista kärsivien lasten pituuskasvun häiriintyvän ja he jäävät lyhyemmiksi, kuin lapset, joilla ei vastaavia ongelmia ole. Voin toki yrittää sen sinulle vielä löytää, jollet itse osaa käyttää tietotekniikkaa. Jos olet juuri tuollainen lyhyenlännäksi jäänyt, niin se ei liene ihme?

        Rakas pikku pirihuora. Kerropa pirihuora, miksei se muka sopisi ruokajuomaksi. Luitko tuon jostain ET-lehdestä, piripää?

        Yksi tutkimus ei kerro mistään mitään. Tarvitsee meta-analyysin, jotta tuollainen psyykeväite olisi lainkaan validi. Älä tule isottelemaan, kun sulla ei rahkeet riitä, vitun amispelle.


      • ÄitiNeuvoo
        Sirkku-Maaret kirjoitti:

        Rakas pikku pirihuora. Kerropa pirihuora, miksei se muka sopisi ruokajuomaksi. Luitko tuon jostain ET-lehdestä, piripää?

        Yksi tutkimus ei kerro mistään mitään. Tarvitsee meta-analyysin, jotta tuollainen psyykeväite olisi lainkaan validi. Älä tule isottelemaan, kun sulla ei rahkeet riitä, vitun amispelle.

        Rakas runkkari, en ole koskaan amista käynyt ja amispellet ovat varmaan jotain 16-vuotiaita. Minulla on ikää muutama vuosikymmen enemmän. Piriäkään en ole käyttänyt, eikä ole tarvinnut huorata, koska on ihan oikea hyväpalkkainen työ, josta itse et voi kuin haaveilla. :D

        Jos et tiedä, miksi maito ei sovi ruokajuomaksi niin voivoi. Etkö tiedä että kalsium heikentää esim. rauda imeytymistä? Kannattaisi varmaan käydä edes lukio, jos et tuon vertaa tiedä. Olet varmaankin perukoulun mukautettua luokkaa käyvä nysä, jonka kasvuennuste on 165cm, koska nuo psyykkiset ongelmasi ovat aika ilmeiset. Joudut runkata jatkossakin, sillä naiset eivät tykkää nysistä.


      • Hyihävetkää
        ÄitiNeuvoo kirjoitti:

        Rakas runkkari, en ole koskaan amista käynyt ja amispellet ovat varmaan jotain 16-vuotiaita. Minulla on ikää muutama vuosikymmen enemmän. Piriäkään en ole käyttänyt, eikä ole tarvinnut huorata, koska on ihan oikea hyväpalkkainen työ, josta itse et voi kuin haaveilla. :D

        Jos et tiedä, miksi maito ei sovi ruokajuomaksi niin voivoi. Etkö tiedä että kalsium heikentää esim. rauda imeytymistä? Kannattaisi varmaan käydä edes lukio, jos et tuon vertaa tiedä. Olet varmaankin perukoulun mukautettua luokkaa käyvä nysä, jonka kasvuennuste on 165cm, koska nuo psyykkiset ongelmasi ovat aika ilmeiset. Joudut runkata jatkossakin, sillä naiset eivät tykkää nysistä.

        Aikuiset ihmiset , kun pikkulapsia hiekkalaatikolla , hävetkää


      • Sirkku-Maaret
        ÄitiNeuvoo kirjoitti:

        Rakas runkkari, en ole koskaan amista käynyt ja amispellet ovat varmaan jotain 16-vuotiaita. Minulla on ikää muutama vuosikymmen enemmän. Piriäkään en ole käyttänyt, eikä ole tarvinnut huorata, koska on ihan oikea hyväpalkkainen työ, josta itse et voi kuin haaveilla. :D

        Jos et tiedä, miksi maito ei sovi ruokajuomaksi niin voivoi. Etkö tiedä että kalsium heikentää esim. rauda imeytymistä? Kannattaisi varmaan käydä edes lukio, jos et tuon vertaa tiedä. Olet varmaankin perukoulun mukautettua luokkaa käyvä nysä, jonka kasvuennuste on 165cm, koska nuo psyykkiset ongelmasi ovat aika ilmeiset. Joudut runkata jatkossakin, sillä naiset eivät tykkää nysistä.

        Vaikutat todella hyvältä äidiltä!


      • gsdfgsdhgh
        ÄitiNeuvoo kirjoitti:

        Rakas runkkari, en ole koskaan amista käynyt ja amispellet ovat varmaan jotain 16-vuotiaita. Minulla on ikää muutama vuosikymmen enemmän. Piriäkään en ole käyttänyt, eikä ole tarvinnut huorata, koska on ihan oikea hyväpalkkainen työ, josta itse et voi kuin haaveilla. :D

        Jos et tiedä, miksi maito ei sovi ruokajuomaksi niin voivoi. Etkö tiedä että kalsium heikentää esim. rauda imeytymistä? Kannattaisi varmaan käydä edes lukio, jos et tuon vertaa tiedä. Olet varmaankin perukoulun mukautettua luokkaa käyvä nysä, jonka kasvuennuste on 165cm, koska nuo psyykkiset ongelmasi ovat aika ilmeiset. Joudut runkata jatkossakin, sillä naiset eivät tykkää nysistä.

        Sen huomaa, ettet ole käynyt edes amista... tuskin kyllä mikään äiti olet, tai ehkä 16-vuotias teiniäiti


    • RÖGkgöfjlkj

      Juuri noin syödään oikein, että ruoka ja juoma yhdessä, EI MISSÄÄN NIMESSÄ ERIKSEEN NAUTITA ! Se on noloa, eikä se auta mitään. Opeta sitten oikeet pöytätavat. Jos iteki teet noin, kun sanoin, niin olet hyvä esimerkki. Eli ei siis mitään hätää ! Itselin syön juuri noin. Yhes paikas, jos notkun ”töissä”, siellä ei suurin osa osaa oikeita pöytätapoja. Niistä ei oo tietookaan. Eikä ohjaajat välitä sanoo asisata heille. Ja kun on jälkiruokaa, useat nostaa sen lautasen lähelle suutaan, sehän pitää olla siinä PÖYDÄLLÄ, SIIHEN EI SAA KOSKEA SYÖNNIN AIKANA !

      • ÄitiNeuvoo

        Kyllä ruuan ja juoman saa nauttia erikseen ja niin se olisi parasta tehdäkin. Noloa se ei ole vaan terveellistä. Sinunkin olisi kannattanut juoda ruokajuomat vasta syönnin päälle.
        Ja mene Lissu-ukko oikeisiin töihin, älä notkumaan.


      • Eioletodellinen

        Miten luulet avaajan kännisen lissun juovan pullosta viinaa, jollei nosta pulloo huulien väliin, avaaja on vanha kärttyisä juoppo peräkamarin poika ,joka elää äitiensä siivellä.


      • påiåuoipuy
        ÄitiNeuvoo kirjoitti:

        Kyllä ruuan ja juoman saa nauttia erikseen ja niin se olisi parasta tehdäkin. Noloa se ei ole vaan terveellistä. Sinunkin olisi kannattanut juoda ruokajuomat vasta syönnin päälle.
        Ja mene Lissu-ukko oikeisiin töihin, älä notkumaan.

        Miksi se olisi parasta tehdä niin? Perustele esittämäsi väite kunnollisesti, eikä viittaamalla yhteen ainoaan lähteeseen, jota "et muista." Pelle.


      • ÄitiNeuvoo
        påiåuoipuy kirjoitti:

        Miksi se olisi parasta tehdä niin? Perustele esittämäsi väite kunnollisesti, eikä viittaamalla yhteen ainoaan lähteeseen, jota "et muista." Pelle.

        Rakas pelle. Opettele sinäkin käyttämään tietotekniikkaa. Tuosta lasten psyykkisten ongelmien korreloituminen pituuskasvuun löytyy useita tutkimuksia.


      • påiåuoipuy
        ÄitiNeuvoo kirjoitti:

        Rakas pelle. Opettele sinäkin käyttämään tietotekniikkaa. Tuosta lasten psyykkisten ongelmien korreloituminen pituuskasvuun löytyy useita tutkimuksia.

        Oho, osaat googlata! Kuten sanoin, perustele väitteesi. Noilla tutkimuksilla vaikka. Katsos kun todistustaakka on väitteen esittäjällä eli sinulla. Ei minun tarvitse osoittaa väitettäsi vääräksi, vaan sinun tulee osoittaa se oikeaksi. Muista ottaa kirjallisuuskatsaukseesi mukaan myös kaikki muu aihetta koskeva tutkimus. Jos et ota, väitteesi on yhtä tyhjän kanssa. Vitun pelle.


    • jfkdfjkdjk

      No sehän ei sulle kuulu mitenlapset ruokansa syövät, pidä sä vaan huoli omasta juomisesta ja jätä toisten lapset rauhaan.
      Teet niin huonoa ruokaa ettei sitä syö naapurin siatkaan, Olet vaan katkera kun olet niin katkera ja epätoivoinen niin pitää omat ongelmat sysää miehen lasten niskaan. Voi sua reppanaa, oelt idiootti.

      • Lissukkaonjuoppo

        Oliko kivaa vastata omaan aloitukseen, säälittävää....


      • gfhsdfhjh
        Lissukkaonjuoppo kirjoitti:

        Oliko kivaa vastata omaan aloitukseen, säälittävää....

        Voi kuule kun joku muu vastasi


    • Poispois

      Tämän koko ketjun vois poistaa ,täysin ala arvoista teinien kirjoittelua ,ei päätä eikä häntää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe