Kävin pitkästä aikaa katsomassa isotätini Hämeenlinnassa entissä Hoivia hoitolaitoksessa. Oli yksi talven kylminmistä päivistä. Tulimme sisään suurista pariovista.Aulaan päästyäni polveni notkahtivat kauhusta. Kymmenkunta vanhusta istui tai oikeastaan torkkui hyytävän kylmästä aulassa aivan ulko-ovien vieressä. Automaattiovet pysyvät kauan auki ja lisää kylmää ilmaa virtasi aulaan. Yksikään vanhuksista ei ollut hereilä.. Eikä kellään ollut kovinkaan lämpöisen näköisiä varusteita. Isotätiäni en tavannut tästä ryhmästä mutta häneltä kuulin että on otettu uusi käytäntö ja asukkaat viedään jo aamusta aulaan odottamaan ruokailua sen sijaan että saisivat odotella sitä huoneessaan niin kuin aikaisemmin oli ollut. En oikein jaksanut uskoa asiaa todeksi. Onko tosiaan näin?
hiljaisia vanhuksia??
9
449
Vastaukset
- valitettavasti
Lähes kaikenlainen järjetön toiminta on mahdollista kun vanhuksien asioista on kyse.
- LikkaJuntperi
Kukaan ei juossut?
- Espusiitto
Miten köntsä tilanne? Yleensä ala ovella noin puolella vetelät housuissa
- ent.lh
Tästähän kirjataan asiakkaalle ulkoilu, sosiaalinen kontakti ja muu aktiviteetti. Näitä päällekkäisiä toimintoja sitten kirjataan ja saadaan lopputulemaksi erittäin aktiivinen ja mukava päivä asiakkaalle joka vain torkkuu lääkehumalassa.
- tilastonikkarienHML
Keuhkokuumekin nopeuttaa poistumaa.
- HildanSadevedelläPestyt
Jos sataa suihkukin voidaan kirjata.
- punikit.vähän.hoitaa
Älkää ihmeessä vaan itse omistanne huolta pitäkö vaan toimittakaa aina ehdottomasti punikin hoiviin.
- immuliini
Yx frendi on töissä tässä paikassa ja kertoi että kaupunki on tehnyt sinne tarkistus käynnin. Ilmeisesti aulamummoista on kulkenut sana .
- Surkeeta
Tämä hoivia entinen sisälähetys oli ennen hml paras hoitopaikka.vähäinen hoitajien vaihtuvuus,ruoka ym toiminta laadukasta.tää esperi niin jo tiedetään,pörssiyhtiö missä raha ratkaisee.kyllä on vastuussa hml kaupungin palvelun ostajat,vanhuspuolelta.oliko ilmotettu ennakkoon tarkistuskäynti,listat oliko vahvuus mikä hoitajissa.tunnen firman arvot..ala-arvoista ja päällkköt ei kauaa viihdy tulosta tehtävä.hoitajat ei kauaa viihdy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1494694Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1043944Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363559- 513340
- 553281
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest332678Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182559- 232266
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201908Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?361768