Vasemmistoliitto ei huoli kokoomusta.

hymyilevä-mies

Siinä tullaan ideologisiin kysymyksiin. Koen, että me olemme niin kaukana toisistamme talous- ja työllisyyspolitiikassa ja yhteiskunnan kehittämisessä niin monissa asioissa, että ajatus tuntuu erittäin vaikealta, Li perustelee haastattelussa.

Ei kokoomuksen etumatka niin ylivoimainen ole, että sillä olisi merkitystä hallituskumppaneita valittaessa.

Sinänsä hän ei ihmettele sitä, ettei Orpon mukaan kokoomuksella ja vasemmistoliitolla ole paljon yhteistä-
Kyllä minä olen tulkinnut demareita niin, että puolue haluaa tehdä asioita toisin kuin porvarihallitus. Vaikuttaisi siltä, että Orpolla on eri käsitys.

Vasemmistoliitto ei ollut helppo hallituskumppani kokoomukselle.
Hän epäilee, että aiemmat kokemukset hallitusyhteistyöstä saattaa vaikuttaa Orpon mielipiteisiin. Vuoden 2011 eduskuntavaalien jälkeen vasemmistoliitto tuli Jyrki Kataisen (kok.) hallitukseen, mutta erosi siitä keväällä 2014 kehysriihen ratkaisujen takia.

Vasemmistoliitto ei ollut helppo hallituskumppani kokoomukselle. Kataisen aikana oli paljon hallituksen sisäisiä vääntöjä, me painoimme kovaa oman linjamme puolesta. Se varmaan näkyy osittain.

Andersson pitää selvänä, että vasemmistoliitto on eri mieltä nykyisen hallituksen kanssa, koska puolue haluaa inhimillisempää politiikkaa.

Toivomme, että muutkin puolueet olisivat valmiita rakentamaan vaihtoehtoa, joka lisää tasa-arvoa ja huomioi myös pienituloiset.

Andersson ei usko, että Suomessa mennään kohti ruotsalaista blokkipolitiikkaa, jossa jo ennen vaaleja tehdään porvarisen sekä vasemmiston blokkien omia vaaliohjelmia.

Mutta riippuu tietysti siitä, mitkä mielialat ovat kussakin puolueessa. Toivomme, että voimme tehdä yhteistyötä niissä kysymyksissä, joissa näkemyksemme ovat lähellä toisiaan.

Li Andersson pitää tärkeänä, että puolueet pystyisivät yhteisiin sitoumuksiin kaikille tärkeistä asioista, kuten koulutuksen asemasta.

4

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei.kommunisteille

Ei kommunisteja tarvita mihinkään koalitioon Suomessa.

• räkättirastaat

Minä en tuosta Li Andersonista tykkää jotenkin liian ärsyttävä räksyttäjä, kyllä mies puheenjohtajat ovat enempi sellaisia jotka sopii paremmin vaikka räksyttämään. Mutta räksyttävä nainen, huh!
      Mutta Kristillisiin jotenkin sopii puolueen puheenjohtajaksi nainen.

• ylinpappi

Pimessä kasvatetut mukulat ovat homeessa.
      Kerro yksi kommunisti jonka tunnet?

Neuvostoliitto meni jo Venäjä on Euroopan kapitalistisin maa voisit hyvin imeä myös putinin munaa.

• porvarit

Minä kävin äänestämässä Kyllöstä parhaat arvot selväsanainen eikä höpötä turhia.

Niinistö pyrkii hiekkalaatikolle johtajaksi petaa ja varaa lapselleen parhaat lapiot ja ämpärit.
      Mietikää mitä vaalipaneleissa keskusteltiin, vanhoista joutavan päiväisistä asioista jota surkeat oikeistoa palvovat köyhät vetäjät esittivät

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4466
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3313
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1143
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1086
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1054
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe