LänsiAuto työpaikkana/palkkaus

Automyyjäksi

Kovasti kiinnostaisi autonmyyjän työ. Autoalasta ei itselläni ole kokemusta, mutta autot kiinnostavat kovasti. Onko vaikea päästä tienesteille? Myyntityötä olen tehnyt noin neljä vuotta, en kuitenkaan autoalalla. Länsiautossa näyttäisi olevan mielenkiintoinen paikka auki. Onkohan mimmoinen palkkaus? Joku pieni pohja ja sitten tietysti proviso varmaan? Onko kellään muuten kokemuksia kyseisestä työpaikasta?

11

8349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräsjokatietää

      Länsiauton palkkauksesta en tiedä mutta aika yleinen palkkaustapa on tällä hetkellä (mm. itselleni tarjottu töitä em. palkkauksella) että saat melko pienen pohjapalkan ja sitten siihen päälle myyntiprovision. Ja myyntiprovisio monesti määräytyy auton myynnistä saadun katteen perusteella, vaikkapa niin että auton myyntikate 2000 € ja tuosta saat 10 % eli 200. Lisäksi maksavat joitakin kymppejä jos saat myydyksi vakuutuksen tai riittävän korkealla korolla tehdyn osamaksusopimuksen. Hyvä myyjä voi aika alussakin tienata vaikka 4000 €/kk, huono taas alle 2000 €, BRUTTO.

      • TaloEnsin

        Ei läheskään oikea malli enää vuonna 2018...


      • Pelastunut

        Mieti 2 kertaa ennen kun haet kyseiseen puulaakiin töihin..


    • kokemustaon1

      Länsiauto on sellainen "väliaikainen työpaikka", vaihtuvuus todella suurta ja palkkaa ja etuja luvataan työhaastattelussa mutt totuus tulee ilmi aika nopeasti. Lisäksi länsiautossa on kireä tunnelma ja epäasialliset pomot.

      • Anonyymi

        Tämä pitää edelleen paikkansa 2025.
        Sovittuihin asioihin ei voi luottaa..


    • Erkkihei

      Ihan rehellisesti sanoen, unohda autoalan myyntihommat, varsinkin jos kyseessä on pelkästään uusien autojen myynti ja puhutaan valtamerkeistä, mitä Länsiautollakin on, esim Opel ja Seat, VW...
      Leasingyhtiöt vinguttaa sopimushinnat alhaiseksi, että niistä "helpoista" kaupoista ei jää palkaksi kuin näkkileipä ja jotkut yksityiset asiakkaat vinguttaa samaa tarjousta monen eri jälleenmyyjän kautta(esim Opel), joten palkaksi jää vesilasi kovan työn jälkeen...

      Jos on mahdollisuus myydä vaihtoautoja samalla, niin hommassa voi olla järkeä, jos ei... niin uutena myyjänä kun lähdet nollasta, tee sitten vähintään kuutena päivänä viikossa töitä aamusta iltaan, niin voi miettiä samalla, onko työ sen arvoista, lisäksi kun työnajantaja miettii, miten voisi säästää myyjän kuluista. No hei... Nostetaan tavoitteita, ei tarvitse maksaa bonareita :D

      Vai kannattaisiko katsoa jotain muuta järkevämmän alan myyntitöitä. Pointti tässä vuodatuksessa on se, että autoala on yksinkertaisesti menneentalven lumia ja jos myyntityö kiinnostaa, yritä löytää jotain uudempaa...

    • MenneenTalvenlumia

      Älä astu tuohon miinaan. Palkkaus on umpisurkea ja mahdollisuudet proviisioihin ÄÄRIMMÄISEN heikot. Luvataan paljon, mutta mitään ei anneta. Porukka vaihtuu jostain kumman syystä tuossa talossa kuin puhelinmyynnissä. jännää... nimimerkillä alan ihminen

    • klsdkjkkkdkflk

      Milloinkaan ei pitäisi harrastuksesta tehdä työtä koska työelämä suomessa on kaikinpuolin vittumaista jokapaikassa ja sitten kun alkaa vituttamaan, siinä samalla menee harrastuskin ja elämään tulee tyhjiö joka alkaa ainakin joillakin sitten täyttyä viinalla ja siitä alkaa syöksykierre kohti puliukkoutta...

    • Anonyymi

      Vanha lanka mutta mikäli joku haluaa ajantasaista tietoa.

      Juu ei missään nimessä Länsiautoon. Itse muutamassa eri autotalossa työskennellyt ja Länsiautolla vielä tämän vuoden alusta. näistä paskin työnantajana. Johtoporras täysin mätä ja kuukautta ilman muutoksia et tuossa talossa näe. Mm. Viime vuonna provisiomalli muuttui KOLME kertaa!! Lisäksi tulee kaikkia hienoja älynväläyksiä esimerkiksi se, että myyjän täytyy tehdä kolme tarjousta päivässä. Viikonloppuna tulleisiin liideihin tulisi vastata myös sunnuntaina asiakkaille yms yms. Myös Eropaketteja jaetaan kuin karkkia työntekijöille.

      • Anonyymi

        Tämän nyt alkaa varmasti kaikki alalla työskennelleet tietävän, mutta tämä talo on iso vitsi.
        Suurimpana tekijänä täydellisen pätemätön ja arrogantti johto. Täytyy ihmetellä, miten pääomistaja ei puutu tähän touhuun. Strategia poukkoilee jatkuvasti, mikromanagerointi johtamistapana, ihmisiä nolataan henkilöstön ja jopa yhteistyökumppaneiden edessä, sopimuksista henkilökunnan tai yhteistyökumppaneiden kanssa ei pidetä kiinni, tehdään laittomia työsopimuksia, porukka vaihtuu alati ja lopulta on käynyt niin, että hyvät lähtee ja pohjasakka, mikä ei muualle pääse tai ymmärrä lähteä saa jäädä pyörimään vuosikausiksi.
        Ihmetellä täytyy miten brändi on vielä kohtuullisen hyvä kuluttajien silmissä, sinne ei ole vielä sana kiirinyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän nyt alkaa varmasti kaikki alalla työskennelleet tietävän, mutta tämä talo on iso vitsi.
        Suurimpana tekijänä täydellisen pätemätön ja arrogantti johto. Täytyy ihmetellä, miten pääomistaja ei puutu tähän touhuun. Strategia poukkoilee jatkuvasti, mikromanagerointi johtamistapana, ihmisiä nolataan henkilöstön ja jopa yhteistyökumppaneiden edessä, sopimuksista henkilökunnan tai yhteistyökumppaneiden kanssa ei pidetä kiinni, tehdään laittomia työsopimuksia, porukka vaihtuu alati ja lopulta on käynyt niin, että hyvät lähtee ja pohjasakka, mikä ei muualle pääse tai ymmärrä lähteä saa jäädä pyörimään vuosikausiksi.
        Ihmetellä täytyy miten brändi on vielä kohtuullisen hyvä kuluttajien silmissä, sinne ei ole vielä sana kiirinyt.

        Joo puit hyvin sanoiksi myös minun ajatukset ja kaikesta voi olla täysin samaa mieltä. Kyllä tuo brändi menettää hohtonsa myös kuluttajien silmissä, kun nämä kovalla hypellä palkatut "uuden ajan automyyjät" ilman alan kokemusta tarpeeksi sähläävät.

        Sinänsä ironista, että talossa kovin paljon painotetaan oman asiakaskannan kontaktoinnin ja ylläpitämisen tärkeyttä, mutta samaan aikaan myyjät lähtee heti takuupalkan umpeuduttua muihin hommiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

      Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

      Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

      Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

      …ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

      Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

      Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

      Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

      Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe