LänsiAuto työpaikkana/palkkaus

Automyyjäksi

Kovasti kiinnostaisi autonmyyjän työ. Autoalasta ei itselläni ole kokemusta, mutta autot kiinnostavat kovasti. Onko vaikea päästä tienesteille? Myyntityötä olen tehnyt noin neljä vuotta, en kuitenkaan autoalalla. Länsiautossa näyttäisi olevan mielenkiintoinen paikka auki. Onkohan mimmoinen palkkaus? Joku pieni pohja ja sitten tietysti proviso varmaan? Onko kellään muuten kokemuksia kyseisestä työpaikasta?

11

8481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräsjokatietää

      Länsiauton palkkauksesta en tiedä mutta aika yleinen palkkaustapa on tällä hetkellä (mm. itselleni tarjottu töitä em. palkkauksella) että saat melko pienen pohjapalkan ja sitten siihen päälle myyntiprovision. Ja myyntiprovisio monesti määräytyy auton myynnistä saadun katteen perusteella, vaikkapa niin että auton myyntikate 2000 € ja tuosta saat 10 % eli 200. Lisäksi maksavat joitakin kymppejä jos saat myydyksi vakuutuksen tai riittävän korkealla korolla tehdyn osamaksusopimuksen. Hyvä myyjä voi aika alussakin tienata vaikka 4000 €/kk, huono taas alle 2000 €, BRUTTO.

      • TaloEnsin

        Ei läheskään oikea malli enää vuonna 2018...


      • Pelastunut

        Mieti 2 kertaa ennen kun haet kyseiseen puulaakiin töihin..


    • kokemustaon1

      Länsiauto on sellainen "väliaikainen työpaikka", vaihtuvuus todella suurta ja palkkaa ja etuja luvataan työhaastattelussa mutt totuus tulee ilmi aika nopeasti. Lisäksi länsiautossa on kireä tunnelma ja epäasialliset pomot.

      • Anonyymi

        Tämä pitää edelleen paikkansa 2025.
        Sovittuihin asioihin ei voi luottaa..


    • Erkkihei

      Ihan rehellisesti sanoen, unohda autoalan myyntihommat, varsinkin jos kyseessä on pelkästään uusien autojen myynti ja puhutaan valtamerkeistä, mitä Länsiautollakin on, esim Opel ja Seat, VW...
      Leasingyhtiöt vinguttaa sopimushinnat alhaiseksi, että niistä "helpoista" kaupoista ei jää palkaksi kuin näkkileipä ja jotkut yksityiset asiakkaat vinguttaa samaa tarjousta monen eri jälleenmyyjän kautta(esim Opel), joten palkaksi jää vesilasi kovan työn jälkeen...

      Jos on mahdollisuus myydä vaihtoautoja samalla, niin hommassa voi olla järkeä, jos ei... niin uutena myyjänä kun lähdet nollasta, tee sitten vähintään kuutena päivänä viikossa töitä aamusta iltaan, niin voi miettiä samalla, onko työ sen arvoista, lisäksi kun työnajantaja miettii, miten voisi säästää myyjän kuluista. No hei... Nostetaan tavoitteita, ei tarvitse maksaa bonareita :D

      Vai kannattaisiko katsoa jotain muuta järkevämmän alan myyntitöitä. Pointti tässä vuodatuksessa on se, että autoala on yksinkertaisesti menneentalven lumia ja jos myyntityö kiinnostaa, yritä löytää jotain uudempaa...

    • MenneenTalvenlumia

      Älä astu tuohon miinaan. Palkkaus on umpisurkea ja mahdollisuudet proviisioihin ÄÄRIMMÄISEN heikot. Luvataan paljon, mutta mitään ei anneta. Porukka vaihtuu jostain kumman syystä tuossa talossa kuin puhelinmyynnissä. jännää... nimimerkillä alan ihminen

    • klsdkjkkkdkflk

      Milloinkaan ei pitäisi harrastuksesta tehdä työtä koska työelämä suomessa on kaikinpuolin vittumaista jokapaikassa ja sitten kun alkaa vituttamaan, siinä samalla menee harrastuskin ja elämään tulee tyhjiö joka alkaa ainakin joillakin sitten täyttyä viinalla ja siitä alkaa syöksykierre kohti puliukkoutta...

    • Anonyymi

      Vanha lanka mutta mikäli joku haluaa ajantasaista tietoa.

      Juu ei missään nimessä Länsiautoon. Itse muutamassa eri autotalossa työskennellyt ja Länsiautolla vielä tämän vuoden alusta. näistä paskin työnantajana. Johtoporras täysin mätä ja kuukautta ilman muutoksia et tuossa talossa näe. Mm. Viime vuonna provisiomalli muuttui KOLME kertaa!! Lisäksi tulee kaikkia hienoja älynväläyksiä esimerkiksi se, että myyjän täytyy tehdä kolme tarjousta päivässä. Viikonloppuna tulleisiin liideihin tulisi vastata myös sunnuntaina asiakkaille yms yms. Myös Eropaketteja jaetaan kuin karkkia työntekijöille.

      • Anonyymi

        Tämän nyt alkaa varmasti kaikki alalla työskennelleet tietävän, mutta tämä talo on iso vitsi.
        Suurimpana tekijänä täydellisen pätemätön ja arrogantti johto. Täytyy ihmetellä, miten pääomistaja ei puutu tähän touhuun. Strategia poukkoilee jatkuvasti, mikromanagerointi johtamistapana, ihmisiä nolataan henkilöstön ja jopa yhteistyökumppaneiden edessä, sopimuksista henkilökunnan tai yhteistyökumppaneiden kanssa ei pidetä kiinni, tehdään laittomia työsopimuksia, porukka vaihtuu alati ja lopulta on käynyt niin, että hyvät lähtee ja pohjasakka, mikä ei muualle pääse tai ymmärrä lähteä saa jäädä pyörimään vuosikausiksi.
        Ihmetellä täytyy miten brändi on vielä kohtuullisen hyvä kuluttajien silmissä, sinne ei ole vielä sana kiirinyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän nyt alkaa varmasti kaikki alalla työskennelleet tietävän, mutta tämä talo on iso vitsi.
        Suurimpana tekijänä täydellisen pätemätön ja arrogantti johto. Täytyy ihmetellä, miten pääomistaja ei puutu tähän touhuun. Strategia poukkoilee jatkuvasti, mikromanagerointi johtamistapana, ihmisiä nolataan henkilöstön ja jopa yhteistyökumppaneiden edessä, sopimuksista henkilökunnan tai yhteistyökumppaneiden kanssa ei pidetä kiinni, tehdään laittomia työsopimuksia, porukka vaihtuu alati ja lopulta on käynyt niin, että hyvät lähtee ja pohjasakka, mikä ei muualle pääse tai ymmärrä lähteä saa jäädä pyörimään vuosikausiksi.
        Ihmetellä täytyy miten brändi on vielä kohtuullisen hyvä kuluttajien silmissä, sinne ei ole vielä sana kiirinyt.

        Joo puit hyvin sanoiksi myös minun ajatukset ja kaikesta voi olla täysin samaa mieltä. Kyllä tuo brändi menettää hohtonsa myös kuluttajien silmissä, kun nämä kovalla hypellä palkatut "uuden ajan automyyjät" ilman alan kokemusta tarpeeksi sähläävät.

        Sinänsä ironista, että talossa kovin paljon painotetaan oman asiakaskannan kontaktoinnin ja ylläpitämisen tärkeyttä, mutta samaan aikaan myyjät lähtee heti takuupalkan umpeuduttua muihin hommiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      244
      3307
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

      Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      359
      2956
    3. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

      Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      17
      1975
    4. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      78
      1836
    5. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

      Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      63
      1763
    6. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

      JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      59
      1642
    7. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1523
    8. Voi mies olit taas niin komea

      Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      122
      1466
    9. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

      Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      1
      1394
    10. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

      Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      471
      1385
    Aihe