Palakoistaa

Kuskirenki

Noniin, mikä on helpoin tapa saada itselleen sopimuksien mukainen palkka? Ilmoittaa liittoon vai verottajalle? Ajojen antajalle vedoten tilausvastuulakiin vai jättää tutkintapyyntö poliisille veronkierrosta jättämällä palkoista lisät pois.

T: tonni puuttuu joka palkasta.

50

4073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ösjöaehöol

      Jos nyt sille isännälle ekana sanoisit...

      • YtkPelastaaAina

        Ei ei eiiii....! Soita Ytk:hon. Ne hakee sinulle kuuluvat rahat vaikka oikeuteitse. BUAHAHAA....HAHAHHAAA........BUAHAAHAAA.....


      • Perintä.OY
        YtkPelastaaAina kirjoitti:

        Ei ei eiiii....! Soita Ytk:hon. Ne hakee sinulle kuuluvat rahat vaikka oikeuteitse. BUAHAHAA....HAHAHHAAA........BUAHAAHAAA.....

        Soita Viron mafialle, tulee rahat korkoineen


      • Ytk.staTurhaKysyäApua
        YtkPelastaaAina kirjoitti:

        Ei ei eiiii....! Soita Ytk:hon. Ne hakee sinulle kuuluvat rahat vaikka oikeuteitse. BUAHAHAA....HAHAHHAAA........BUAHAAHAAA.....

        Jos Ytk:sta kysyy apua ne vaan nauravat ja sanovat että " Hoida poika itse rahasi, hehehhe ".


      • YtkPelastaaAina kirjoitti:

        Ei ei eiiii....! Soita Ytk:hon. Ne hakee sinulle kuuluvat rahat vaikka oikeuteitse. BUAHAHAA....HAHAHHAAA........BUAHAAHAAA.....

        Mihin YTK:lta tarvitee? Alalla on yleissitova TES joten voit hakea ne itse oikeudenkautta. Totta joudut maksamaan 134€ kun jätät haastehakemuksen mutta tuo ja muut kohtuulliset kulut puuttuneen palkan päälle korkoineen saat sitten oikeudenkäynnin jälkeen.

        Toki jos firma konkurssissa/varaton niin palkkaturva maksaa vain palkkasaatavat lisineen, ei oikeudenkäyntikuluja


      • JokoOmakotitalosiValmis
        Bussissa kirjoitti:

        Mihin YTK:lta tarvitee? Alalla on yleissitova TES joten voit hakea ne itse oikeudenkautta. Totta joudut maksamaan 134€ kun jätät haastehakemuksen mutta tuo ja muut kohtuulliset kulut puuttuneen palkan päälle korkoineen saat sitten oikeudenkäynnin jälkeen.

        Toki jos firma konkurssissa/varaton niin palkkaturva maksaa vain palkkasaatavat lisineen, ei oikeudenkäyntikuluja

        Ja sitten kun huomaat että jouduitkin oikeudessa maksumieheksi niin ai ai ai. Hehe. Siinä on kaltaisellesi luuserille ja yhteiskunnan elätille hauska tilanne. Kun sinulle jo viiden Euron oluttuoppi on kertomasi mukaan liian kallis niin se kertoo myös taloudellisesta tilanteestasi. Ei tule Ytk apuun siinäkään tilanteessa. Ammattiliitto, jos sellaisen jäsen olisit, hoitaisi oikeudenkäynnin, sen kuluta ja maksaisi vielä korvaukset jos oikeudessa tulisi häviö. Ytk pesee kädet kaikesta muusta kuin päivärahoista.


      • Ei ei ei, se 134€ käsittelymaksu maksetaan jo ENNEN oikeudenkäyntiä....

        Ja totta, AKT:n 600€ vuosimaksulla he maksaisi tuon 134€ käsittelymaksun, tekisi haasteen ja perisi ne kulut korkoineen hävinneeltä...

        Saman voit itse tehdä jos lompsassa se vajaa 200€ jonka saa takas korkoineen ja palkkoineen käräjåien jälkeen.

        Mutta AKT:n pointti onkin ne 2c palkankorotukset


      • BussissaTaksissa
        Bussissa kirjoitti:

        Ei ei ei, se 134€ käsittelymaksu maksetaan jo ENNEN oikeudenkäyntiä....

        Ja totta, AKT:n 600€ vuosimaksulla he maksaisi tuon 134€ käsittelymaksun, tekisi haasteen ja perisi ne kulut korkoineen hävinneeltä...

        Saman voit itse tehdä jos lompsassa se vajaa 200€ jonka saa takas korkoineen ja palkkoineen käräjåien jälkeen.

        Mutta AKT:n pointti onkin ne 2c palkankorotukset

        Tuomas taksipuolella, tietää myös taksien palkat.

        KARRI.RÄIKKÄ97

        13.2.2018 6:50
        Uusi
        Koska kuljettajalla on taattu tuntipalkka lomakorvauksineen niin jonkun kyydin osalta voi käydä niin että kuskin palkkakulut ovat isommat kuin kyydistä saatu hinta jos esim tunnin aikana tulee vain yksi 10 minsa kyyti niin palkkakulut ovat lähes 25€ ja kyydistä saa ALV:n jälkeen ehkä vitosen


      • BussissaKeharina
        Bussissa kirjoitti:

        Ei ei ei, se 134€ käsittelymaksu maksetaan jo ENNEN oikeudenkäyntiä....

        Ja totta, AKT:n 600€ vuosimaksulla he maksaisi tuon 134€ käsittelymaksun, tekisi haasteen ja perisi ne kulut korkoineen hävinneeltä...

        Saman voit itse tehdä jos lompsassa se vajaa 200€ jonka saa takas korkoineen ja palkkoineen käräjåien jälkeen.

        Mutta AKT:n pointti onkin ne 2c palkankorotukset

        NytSäKehariKUOLIT

        13.2.2018 6:49
        Uusi
        Totta! Suomeen voi tulla Ruotsi kaltaisi palveluita. Varaat kyydin pari päivää etukäten niin hinta on jopa alle euron/km minimiveloituksen ollessa 7€


      • ReiluKorotusPalkkoihin
        Bussissa kirjoitti:

        Ei ei ei, se 134€ käsittelymaksu maksetaan jo ENNEN oikeudenkäyntiä....

        Ja totta, AKT:n 600€ vuosimaksulla he maksaisi tuon 134€ käsittelymaksun, tekisi haasteen ja perisi ne kulut korkoineen hävinneeltä...

        Saman voit itse tehdä jos lompsassa se vajaa 200€ jonka saa takas korkoineen ja palkkoineen käräjåien jälkeen.

        Mutta AKT:n pointti onkin ne 2c palkankorotukset

        Mikset kommentoi mitään siihen että Akt on neuvotellut helmikuun alusta voimaan tulleen 23 sentin palkankorotuksen? Paljonko Ytk teki kyseisen palkankorotuksen eteen? Aivan. Ei mitään. On aloja joissa ei pariin vuoteen ole palkkoja nostettu vaan on menty nollalinjalla. Yritä idiootti ymmärtää että joskus vaan on aikoja jolloin palkankorotuksiin ei ole varaa.


      • YTK ei ole tehnyt mitään KO asian eteen. Sen sijaan YTK nosti reilusti sitä rahaa jonka saan itse tuntia kohden :)

        Viime kuussa tein töitä 38 tuntia ja rahaa tuli 2000€ yhteensä :)


      • YtkEiNostaMitään
        Bussissa kirjoitti:

        YTK ei ole tehnyt mitään KO asian eteen. Sen sijaan YTK nosti reilusti sitä rahaa jonka saan itse tuntia kohden :)

        Viime kuussa tein töitä 38 tuntia ja rahaa tuli 2000€ yhteensä :)

        Ytk nosti korvaustasi sen takia koska Työministeriön määräämien soviteltujen päivärahojen laskukaavojen mukaan työtulosi niin määräsivät. Ytk sen paremmin kuin mikään ammattiliiton työttömyyskasa ei maksa korvauksia omien halujensa ja mieltymyksien mukaan. Työttömyyskassat, myös yksityiset, maksavat päivärahat samojen maksukaavojen mukaan. Se miten maksuton säädetty päättää työministeriö. Te-toimisto vaatii voimassa olevan työnhaun ja työtömyyskassat sitten määrittelevät onko jäsenyys hakijalla voimassa ja sen jälkeen korvauksen suuruus lasketaan hakija kohtaisesti tulojen mukaan.

        Ytk ei todellakaan tee mitään jäseniensä hyväksi. Se maksaa vain päivärahaa jos hakija täyttää Te-toimiston ja työttömyyskassan vaatimukset.


      • SamatMaksutKaikkialta
        Bussissa kirjoitti:

        YTK ei ole tehnyt mitään KO asian eteen. Sen sijaan YTK nosti reilusti sitä rahaa jonka saan itse tuntia kohden :)

        Viime kuussa tein töitä 38 tuntia ja rahaa tuli 2000€ yhteensä :)

        Akt maksaa sovitellun päivärahan näin:
        Sovitellun ansiopäivärahan suuruus
        Soviteltua ansiopäivärahaa maksettaessa täydestä ansiopäivärahasta vähennetään 50 % siitä sovittelujakson aikana ansaitusta työtulosta, joka ylittää suojaosan. Sovittelujakso on kuukauden tai neljän viikon mittainen. Se, kumpaa jaksoa käytetään, määräytyy palkanmaksukauden tai hakujakson mukaan.

        Jos sovittelujakso on kuukauden mittainen, suojaosan suuruus on 300 euroa. Jos sovittelujakso on neljän viikon mittainen, suojaosan suuruus on 279 euroa.

        Kuukauden sovittelujakso: Täysi päiväraha - (0,5 x [palkka-300] / 21,5) = 1 päivän päiväraha.

        Neljän viikon sovittelujakso: Täysi päiväraha - (0,5 x [palkka-279] / 20) = 1 päivän päiväraha.

        Ytk maksaa sovitellun päivärahan näin:
        Pääsäännön mukaisesti laskemme sovitellun ansiopäivärahan määrän näin:

        otetaan palkka

        poistetaan suojaosa (300 €/kk tai 279 €/4vk)

        jaetaan saatu summa kahtia

        jaetaan saatu summa luvulla 21,5

        vähennetään jäännös täydestä päivärahasta

        Ylläolevat maksutavat on kopioitu Ytk:n ja Akt:n sivuilta suoraan.

        Eli täysin samalla tavalla maksavat joten turha on kehuskella että YTK NOSTI KORVAUSTA. Saman korotuksen olisit saanut mistä tahansa työttömyysskassasta. Mutta VAIN Ytk ei tee mitään konkreettista jäsentensä etujen eteen.


      • RunosmäenLuuseriBussissa
        Bussissa kirjoitti:

        YTK ei ole tehnyt mitään KO asian eteen. Sen sijaan YTK nosti reilusti sitä rahaa jonka saan itse tuntia kohden :)

        Viime kuussa tein töitä 38 tuntia ja rahaa tuli 2000€ yhteensä :)

        Tässä sulle Bussissa minimerkki aiempia kirjoituksiasi palkasta nimimerkilläsi Pakettiautomaatti. Kovin on asiallista keskustelusi.

        Pakettiautomaatti
        24.5.2015 17:45
        jos itse pääisisin unelmahommaan, olisin valmis tekemään työtä 10€/h palkalla, nykyisin 13,07€ sijaan..

        Pakettiautomaatti
        7.6.2015 11:30
        Totta... Itse saan pimeenä 15€/h Jos taasen tekisin töitä "verokortilla" niin minä maksaisin pomolleni 25€/h

        Eli pomo säästää kympin tuntiin, ja minä saan enemmän rahaa käteen... Kuka häviää tässä? ei kukaan

        Pakettiautomaatti
        7.6.2015 15:4
        Kiinnostaa.... moni sanoo että pimeässä työssä häviää enemmän kuin hyötyy...

        Tässä molemmat hyötyy kympin tuntiin

        Pitääkin oikein laskea...

        TES:n mukainen palkkani olisi 15,744€/h lomarahat eli 17,30€/h

        Siitä pois verot yms. käteen jäänee noin 14€/h

        Tulot vähentää YTK:N tukea vajaalla puolella, eli käteen jää tosiassa 8€/h

        Nyt saan siis melkein tuplat käteen ja lisäksi pomo säästää 10€/h


      • SisuMäättä
        Bussissa kirjoitti:

        YTK ei ole tehnyt mitään KO asian eteen. Sen sijaan YTK nosti reilusti sitä rahaa jonka saan itse tuntia kohden :)

        Viime kuussa tein töitä 38 tuntia ja rahaa tuli 2000€ yhteensä :)

        Totta, muista myös että liikkeet saadaan selville myös GSM-paikannuksella, kameroilla, tankkausten seurannalla, luottokortin käytöllä, lastauksilla, puruilla, sähköisillä avaimilla jne muilla SUOMI24 legendoilla :D :D:D

        Ja jos ajan kiekkoautoa ja poliisi pyytää kiekot niin annan ko. päivän kiekon ja digikortin (Suomi24:n mukaan poliisihan näkee koneelta onko se kortti olemassa tai ei)... Jos kysytään muita kiekkoja niin vastaus on "ajan ekaa päivää" jos jään kiinni valheesta myöhemmin niin en saa lisärangaistusta


      • HulluSeOn
        RunosmäenLuuseriBussissa kirjoitti:

        Tässä sulle Bussissa minimerkki aiempia kirjoituksiasi palkasta nimimerkilläsi Pakettiautomaatti. Kovin on asiallista keskustelusi.

        Pakettiautomaatti
        24.5.2015 17:45
        jos itse pääisisin unelmahommaan, olisin valmis tekemään työtä 10€/h palkalla, nykyisin 13,07€ sijaan..

        Pakettiautomaatti
        7.6.2015 11:30
        Totta... Itse saan pimeenä 15€/h Jos taasen tekisin töitä "verokortilla" niin minä maksaisin pomolleni 25€/h

        Eli pomo säästää kympin tuntiin, ja minä saan enemmän rahaa käteen... Kuka häviää tässä? ei kukaan

        Pakettiautomaatti
        7.6.2015 15:4
        Kiinnostaa.... moni sanoo että pimeässä työssä häviää enemmän kuin hyötyy...

        Tässä molemmat hyötyy kympin tuntiin

        Pitääkin oikein laskea...

        TES:n mukainen palkkani olisi 15,744€/h lomarahat eli 17,30€/h

        Siitä pois verot yms. käteen jäänee noin 14€/h

        Tulot vähentää YTK:N tukea vajaalla puolella, eli käteen jää tosiassa 8€/h

        Nyt saan siis melkein tuplat käteen ja lisäksi pomo säästää 10€/h

        On se tyhmä on se.


      • RunosmäenLuuseriBussissa kirjoitti:

        Tässä sulle Bussissa minimerkki aiempia kirjoituksiasi palkasta nimimerkilläsi Pakettiautomaatti. Kovin on asiallista keskustelusi.

        Pakettiautomaatti
        24.5.2015 17:45
        jos itse pääisisin unelmahommaan, olisin valmis tekemään työtä 10€/h palkalla, nykyisin 13,07€ sijaan..

        Pakettiautomaatti
        7.6.2015 11:30
        Totta... Itse saan pimeenä 15€/h Jos taasen tekisin töitä "verokortilla" niin minä maksaisin pomolleni 25€/h

        Eli pomo säästää kympin tuntiin, ja minä saan enemmän rahaa käteen... Kuka häviää tässä? ei kukaan

        Pakettiautomaatti
        7.6.2015 15:4
        Kiinnostaa.... moni sanoo että pimeässä työssä häviää enemmän kuin hyötyy...

        Tässä molemmat hyötyy kympin tuntiin

        Pitääkin oikein laskea...

        TES:n mukainen palkkani olisi 15,744€/h lomarahat eli 17,30€/h

        Siitä pois verot yms. käteen jäänee noin 14€/h

        Tulot vähentää YTK:N tukea vajaalla puolella, eli käteen jää tosiassa 8€/h

        Nyt saan siis melkein tuplat käteen ja lisäksi pomo säästää 10€/h

        Spämmääjänä nimimerkki "RunosmäenLuuseriBussissa" joka ei uskalla rekisteröityä vaan kirjoittelee eri nimimierkeillä 5 viestiä putkeen :D


      • TyhmäBussissa
        Bussissa kirjoitti:

        Spämmääjänä nimimerkki "RunosmäenLuuseriBussissa" joka ei uskalla rekisteröityä vaan kirjoittelee eri nimimierkeillä 5 viestiä putkeen :D

        Kyllä olet tyhmä.


      • SisuMäättä
        Bussissa kirjoitti:

        Spämmääjänä nimimerkki "RunosmäenLuuseriBussissa" joka ei uskalla rekisteröityä vaan kirjoittelee eri nimimierkeillä 5 viestiä putkeen :D

        Bussissa

        21.2.2018 11:05

        Kerro toki millainen sakko siitä tulee jos ei tiedä kuskia? siis FIRMAN ollessa kyseessä?

        yksityishenkilöiden ei tietenkään kuskeja tartte tietää, itsekin olen kaksi kertaa käynyt asemalla valehtelemassa etten tiedä kuskin nimeä ja ei ole tullut seuraamuskia mulle tai kuskeille.

        Kolmas kerta tulossa ehkä jo tän päivän postissa, tällä kertaa ajattelin kertoa uuden tarinan "Auto oli koeajossa tuolloin. Ostajan sukunimi oli Lindeman, ostaja jätti oman auton pihalleni koeajon ajaksi, auto oli harmaa farmari Opel, rekisteri VIO-???, puhelinnumeroksi annan webaston GSM boksin numeron" ja kauppoja ei tietenkään syntynyt :D

        Ja kuskina oli siis oma isäni joten en todellakaan tule näyttämään kuvan henkilöltä


      • Erkkolan..Oy
        Bussissa kirjoitti:

        Spämmääjänä nimimerkki "RunosmäenLuuseriBussissa" joka ei uskalla rekisteröityä vaan kirjoittelee eri nimimierkeillä 5 viestiä putkeen :D

        Sinä olet viimeinen jolla varaa valittaa rekisteröimättömillä nimimerkeillä kirjoittelusta sekä useiden eri nimimerkkien käytöstä. Olet niin tyhmä ettet osaa kirjoittaa eri nimimerkeillä niin etteikö sinua eri nimimerkkien takaa tunnistaisi.


      • JuuriNäinSeOn
        Erkkolan..Oy kirjoitti:

        Sinä olet viimeinen jolla varaa valittaa rekisteröimättömillä nimimerkeillä kirjoittelusta sekä useiden eri nimimerkkien käytöstä. Olet niin tyhmä ettet osaa kirjoittaa eri nimimerkeillä niin etteikö sinua eri nimimerkkien takaa tunnistaisi.

        Allekirjoitan tän.


      • OpettajaPuhuu
        JuuriNäinSeOn kirjoitti:

        Allekirjoitan tän.

        Täysin samaa mieltä. Kun Bussissa kirjoittaa muilla nimimerkeillä niin teksti kuin teksti niin aina samalla kaavalla mennään. Lauserakenne,kirjoitusvirheet jne. paljastaa kirjoittajan. Se on sellainen hänen oma sormenjälki.


      • 6 peräkkäistä spämmiä eri nimimerkeillä TÄHÄN ketjuun muut


      • NiinNohNimenomaanTOTTA
        Bussissa kirjoitti:

        6 peräkkäistä spämmiä eri nimimerkeillä TÄHÄN ketjuun muut

        Bussissa

        22.2.2018 10:30
        "iten osaat junailla asiat siten,että tehdään mahdollisimman vähän töitä ja saadaan mahdollisimman paljon YTK:n tukea."

        Nimenomaan!

        Tämän lisäksi asiat junaillaan niin että tukea saa mahdollissiman pitkään eli tulee uusi 26 viikon työssäoloehto täyteen noin 2 vuoden välein.

        Lisäksi junaillaan niin että hommat menee laillisesti, elie ei HUIJATA kenekään rahoja kuten väitit, palkkalaskemat yms. toimitetaan kuten pitää.

        Jos tulee kuukausi jolloin ei jäisi maksettavaa tukea (lomatuuraus tms) niin otan lomakorvauksetja pekkaset samassa kuukaudessa koska en muutenkaan saisi siltä kuulta tukea joten kun ylitetään tulorajat, niin ylitetään ne kunnolla

        Ja totta,jos on kokonaan töissä tai kokonaan työtä niin jäisin "tappiolle" tekemällä noin 25-50% töistä saan todella hyvän tuntiansion jossa lehtien palkkavertailutkin kapenee. eli kuukaudessa saatu raha jaettuna työtunneilla

        Lisäksi junaillaan niin että TE-toimisto ei ole kimpussa, jos he sattuisi tarjoamaan töitä (näin 5 vuoden aikana kerran tarjonnut) niin hoidetaan homma niin etten saa paikkaa, ja tämäkin tehdään laillisesti?

        Mikä ongelma siis? Ainiin eläke ja viestin kopiointi/spämmäys moneen ketjuun sun toimesta


    • IkuisuusProjekti

      Hyvä kommentti . NÄIN ON! Se omakotitalo ei valmistu ikinä.Sateella ei voi korjata ja kun aurinko paistaa niin on liian kuuma. Pakko ottaa yhdet huurteiset.

    • SisuMäättä

      Esim. sanomalehtien jakeluajo kuljettajille (voi olla mutamia omia jakopaikkojakin) niin Posti maksaa tällaisesta lenkistä 35€/h

      Autoksi riittää monilla lenkeillä pikkupaku/tila-auto

      Noh pakettiautonkuljettajan palkka on vähintään 12,69€/h homma tehdään kuitenkin öisin, joten päälle tulee yölisää 20% eli palkka vähintään 15,23€

      Sitten palkan päälle tulee maksaa vielä lomakorvaus, joka on 11,5% palkasta eli kokonaispalkka ilman pekkasia on 17€

      Firmalle tunnin kuskin panos maksaa siis vähintään 21,05€

      Ja lenkillä ajetaan tunnissa keskimäärin 20 kilsaa.

      Eli auton kulut tunnissa on karkeasti laskettuna 20*0,45=9€ tunnissa.

      Lasketaan kaikki yhteen.... Isännälle jää korkeintaan vitonen tunnissa jos ei aja itse...

      Lisäksi kannattaa muistaa että lehtiä ajetaan 7 päivää viikossa... Ja kuskeille tulee maksaa sunnuntailta tuplapalkka ja viikon kuudennelta/seitsemänneltä TYÖpäivältä niin ikänä tuplat...

      Eli ajamalla itse viikonloput voit päästä kohtuu tuloihin

    • PostilainenVuodesta1981

      Suomen posti Oy hoitaa homman tänä päivänä 2018 perustamalla Posti Oy:stä erillisen yhtiön sanomalehtien yöjakeluun. Maahanmuuttajataustaiset kaverit jakavat lehdet 900 eur kuukausi palkalla. Tästä oli lehdistössä iso kohu vuoden vaihteessa. Kirkkonummelainen postinjakaja mies joka oli yksinhuoltaja niin hänen kuukausiansionsa putosi 2400 eur:stä 900 euroon koska kun sanomalehtien jakelu on eriytetty uuteen yhtiöön niin sama henkilö ei saa enää yöjakelun jälkeen saa jakaa päiväpostia. Ei ole mitään alihankinta jakajia ja jos olisi niin ansiotaso menisi vieläkin alle tuon 900 euron /kk. Ymmärrän kyllä ,että jos kyseessä on feikki Sisumäättä niin kyse on hyvästä huumorista,mutta jos kyseessä on aito ja alkuperäinen SisuMäättä niin kyseessä on Bussissa Trolli jolla ei ole mitään käsitystä 2018 Postin jakelu strategiasta. Painetun lehden määrät pienenee kokoajan ja jaettavaa on entistä vähemmän.Siksi ei jakamisestakaan haluta maksaa mitään enää vuonna 2018. Ymmärrä nyt Bussissa jos olet ollut postin palveluksessa 2014 2015 tai 2016 niin silloin ajat olivat ihan erilaiset. Sanomalehtien jakelubisnes on romahtanut tuon jälkeen . Ihmiset tilaavat lehdet sähköisessä muodossa suoraan tietokoneelle tai ostavat vain viikonlopun lehdet kotiin kannettuna.

      • UusintanaRunosmäeltä

        On ihan itsensä Bussissa kirjoittama juttu. Löytyy aiemmista keskusteluista. Laitettu tänne jotta poika olisi hiljaa joskus. Tuskin tehoaa.


      • JakeluVähenee

        Lisäksi Postilta on poistettu velvollisuus jakaa päiväpostia joka päivä. Minä asun yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista ja tiistaisin sekä torstaisin on harvoin postilaatikossa muuta paikallinen sanomalehti.


      • Antero.Ex.Trolli
        UusintanaRunosmäeltä kirjoitti:

        On ihan itsensä Bussissa kirjoittama juttu. Löytyy aiemmista keskusteluista. Laitettu tänne jotta poika olisi hiljaa joskus. Tuskin tehoaa.

        Krooninen nettitrolli ei vaikene. Tai toisaalta edellinen palstatrolli Auto-Antero hiljeni pari vuotta sitten. Mihin lie hävinnyt. Taitaa Antero esitellä suvereeneja ajotaitojaan jossain tuonpuoleisilla maanteillä. Lienee suv-loistoautonsa lähtenyt lapasesta.


    • Kuskirenki

      Bussissa on asiallinen tyyppi.

      Ei tee ilmaista työtä, vaan vaatii että saa palkkansa niin kuin työehtosopimuksessa. Tämän takia on kai? työtön.

      Ei kenenkään pidä tehdä töitä halvemmalla sen takia, ettei ole varaa maksaa palkkaa. Ei se ole työntekijän ongelma, vaan työnantajan.

      Milloinkohan AKT seuraava lakko? Jos silloin jo kaikki kuskit osaisivat mennä lakkoon.

      • BussissaOnNettitrolli

        Bussissa on itse kertonut tekevänsä mieleistään työtä vaikka 10 Euron tuntipalkalla jos sellaiseen työhön pääsee. Jäteautonkuljettaja on mieleistään työtä, niin ikään kertomansa mukaan. Kenekään ei ole pakko tehdä alle tes-palkan työtä. Valitettavan paljon tätä porukkaa kuitenkin löytyy kuljetusalalta. Ajetaan kilometripalkalla, urakalla, keikkapalkalla. Osalle ei makseta päivärahoja, osalle ei pekkasia tai vuorolisiä. Toisaalta joillekin maksetaan enemmän kuin tes-palkka vaatii.
        Ja mitä tulee Bussissa-nimimerkin työttömyyteen on tämä nettitrolli useilla nimimerkeillä kertonut välttelevänsä kokopöivätyötä koska haluaa mieluummin lorvia työttömyysavustuksilla ja tekee tuötä vain sen määrän että työssäoloehto täyttyy ja samalla oikeus päivärahaan. No kertomallaan tavalla tietysti päivärahat joka kerta pienenevät kun ne lasketaan uudelleen kun päivärahat nollataan. Lisäksi lorvimalla ja työtä vältellen ei myöskään eläkettä kerry mutta eihän tämä idiootti sitä ymmärrä ja heti kun siitä hänelle mainitsee alkaa väitteet eläkeasiasta spämmäämisestä. No tämä on nettitrollille tyypillistä. Parasta olisi kun Bussissa-nimimerkille ei annettaisi huomiota mutta koska kyseinen puupää kirjoittaa niin monella nimimerkillä ei kaikki osaa huomioida että sama trolli eri nimimerkkien takana ja kommentoivat kuitenkin.


      • RenkiKuski

        Hyvä Kuskirenki. Kyllä AKT:n jäsenet menevät lakkoon aina kun liitolta tulee kirje kotiin jossa on toimintaohjeet. Mutta sitten nämä YTK:n jäsenet ja muut villit ja vapaat sielut hehän siellä tienpäällä seikkailevat kun kukaan ei turvaa selustaa. Eivät edes uskalla harkita jäämistä kotiin ettei työnantaja suutu. Ihan tiedoksi AKT:lla ei tällä hetkellä ole edes mitään sopimuksettomia aloja kuljetuspuolella siksi ei ole lakkovaroituksiakaan.


      • MilloinNeLakotOnOlleet
        RenkiKuski kirjoitti:

        Hyvä Kuskirenki. Kyllä AKT:n jäsenet menevät lakkoon aina kun liitolta tulee kirje kotiin jossa on toimintaohjeet. Mutta sitten nämä YTK:n jäsenet ja muut villit ja vapaat sielut hehän siellä tienpäällä seikkailevat kun kukaan ei turvaa selustaa. Eivät edes uskalla harkita jäämistä kotiin ettei työnantaja suutu. Ihan tiedoksi AKT:lla ei tällä hetkellä ole edes mitään sopimuksettomia aloja kuljetuspuolella siksi ei ole lakkovaroituksiakaan.

        Mistä tämä uskomus että Akt ja kuljetusala olisi jotenkin aktiivinen lakkojen suhteen? Olen ollut kuljetusalalla vuodesta 1986 enkä kertaakaan ole ollut lakossa vaikka Akt:n jäsen olen ollut alusta asti. Kertaakaan ei kukaan ole kertonut minulle että minun kuuluisi mennä lakkoon. 90-luvun alussa oli kuljetusalan lakko mutta silloin olin kursseilla eikä lakko koskenut minua. Lakkokortti on helppoa aina lyödä pöytään kun haluaa jotenkin dissata kuljetusalaa vaikkei siihen olisi mitään perusteita.
        Montako lakkoa Akt:n kuljetuspuoli on ollut lakossa viimeisen 30 vuoden aikana?


      • EnOleLiittoAktiivi
        MilloinNeLakotOnOlleet kirjoitti:

        Mistä tämä uskomus että Akt ja kuljetusala olisi jotenkin aktiivinen lakkojen suhteen? Olen ollut kuljetusalalla vuodesta 1986 enkä kertaakaan ole ollut lakossa vaikka Akt:n jäsen olen ollut alusta asti. Kertaakaan ei kukaan ole kertonut minulle että minun kuuluisi mennä lakkoon. 90-luvun alussa oli kuljetusalan lakko mutta silloin olin kursseilla eikä lakko koskenut minua. Lakkokortti on helppoa aina lyödä pöytään kun haluaa jotenkin dissata kuljetusalaa vaikkei siihen olisi mitään perusteita.
        Montako lakkoa Akt:n kuljetuspuoli on ollut lakossa viimeisen 30 vuoden aikana?

        Minä olen ollut yli 30 vuotta kuljettajana ja olet AKT:n jäsen. En ole ollut päivääkään lakossa. Vain yhden kerran tuli kirje missä oli toimintaohjeet,mutta onnistuneiden neuvotteluiden ansiosta työtaistelua ei tullut ja lakko peruuntui. Kerran olen boikotoinut AKT pyynnöstä Keskoa. Keskolla oli tuolloin vielä omia kuljettajia ja Kesko ei halunnut antaa heille pekkasvapaita. Silloinkin asia hoidettiin sivistyneesti ja AKT:n jäsenet ajoivat muita asiakkaita ja autoilijat hoitivat Keskon pudotukset. Tavarakuljetuspuoli ja varsinkin jakeluajossa olevat kuljettajat eivät ole lakkoilleet 30 vuoden aikana kertaakaan ,kuten edellinen kirjoittaja kirjoitti aivan oikein. AKT:n on nostanut lööppeihin bussilinjojen kilpailutukset ja tästä johtuen se voiko kuljettaja jatkaa työtään uudessa työpaikassa vanhana työntekijänä vai ei. Onneksi asiat on nyt niin ,että vaikka bussiyhtiö vaihtuu joka kilpailutuksessa niin kuskin ei tarvitse aina aloittaa uutena työntekijänä. Toinen asia on satamat ja ahtaajat jotka ovat myös AKT:n jäseniä. Kun heistä on kyse niin AKT nostetaan taas lööppeihin herkästi häirikkönä.
        AKT on saanut paljon aikaiseksi palkoissa 1980 luvulla olemalla hyvin ärhäkkä liitto Risto Kuisman johdolla. Nyt ajat on toiset AKT on varsin asiallinen työntekijäjärjestö muiden etujärjestöjen joukossa ja ymmärtää hyvin mitkä asiat on realistisia tavoitteita työntekijän
        etujen ajamisessa huomioiden Suomen ja kuljetusalan talouskehityksen.


    • PalakoistaanSopuun

      Kuskirenki = Bussissa. No niin taas uusi nimimerkki. Parhaat kehut saa kun itse itseään kehuu.Puhuu taas lämpimikseen palturia. Ei saa mukamas työpaikkaa koska vaatii TES palkkaa. Hänhän on nimenomaan kertonut kymmeniä kertoja ,että olisi valmis ajamaan ALE -hintaan 10 eur tunnilta ilman mitään lisiä jäteautoa,koska se on kuljetusalan helpoin homma.Jätekuskeille hän on kateellinen ja on aina valmis tekemään pikku jäynän jätekuskeille pysäköimällä mm. autonsa jäteauton eteen jotta työnteko ei sujuisi .Jätefirmat nimenomaan haluavat maksaa ahkerille kuskeilleen jopa hieman extraa peruspalkan päälle ns.hyvän miehen lisää,ei ne halua mitään ale hintaan ajavaa luuseria riveihinsä. Bussissa ei halua tehdä täyttä työviikkoa vaan olla töissä silloin kun se hänelle sopii eli hyvin harvoin. Miten tällaiseen kaveriin voi mitään TES sopimusta soveltaa.
      Kun asenne kaverilla muutenkin on se "Että minä poika en jää paskoihin työpaikkoihin mätänemään" niin lopputulos on taattu. Normaali duunari pysyisi siellä paskassa työpaikassa ja siinä työn ohella etsisi kaikessa rauhassa paremman työpaikan ja sitten tekisi ratkaisevan siirron.
      Ne hyvät työpaikat saa ne heput jotka ovat jo töissä, siksi työnhaku tilanteessa mahdollinen tuleva työnantaja haluaa tietää tarkasti mitä työtä teet nyt ja miksi haluat vaihtaa työpaikkaa.
      No eihän näitä ohjeita oikeastaan Bussissa tarvitse,koska hiekkalaatikolla on aina tilaa vielä yhdelle jolla on tuliterä Plaston valmistama Volvo maansiirtoauto.
      AKT:n lakot on nykyisin hyvin rajattuja. Ei ole mitään kuskien yleislakkoja. Tukitoimina AKT pistää satamat kiinni ,se kun on tehokkain tapa edistää neuvotteluja. Miksi tällainen lakko asia piti sotkea tähän juttuun ??? Ei kai nyt kukaan halua mitään lakkoja? Se nyt on se kaikkien huonoin vaihtoehto kaikille osapuolille.

      • OnSeVaanTyhmä.OnSe

        Osa jäteautokuskeista on urakoinut ajoalueensa. Tästä syystä usein tyhjentävät jäteastioita aamuöisin, eteenkin kesällä kun on valoisaa. Omalla ok-taloalueella jossa asun käyvät kesäaamuisin hyvin aikaisin. Kun urakkaan kuuluva alue on hoidettu pääsevät kuskit kotiin ja saavat tuntipalkaksi erittäin hyvät liksat. Tekevät työn nopeasti ja tehokkaasti. Harmikseen tosin joskus joutuvat Bussissa-nimimerkin tyylisten kateellisten kusipäiden kiusanteon kohteeksi. Kusipäiden jotka jättävät jotain, useimmiten oman autonsa niin ettei jäteastiaa pääse tyhjentämään normaalisti. Kateus on Bussissa-idiootin yksi luonteenpiirre, tyhmyuden ja laiskuuden lisäksi.


    • Tilastonikkari

      Helsingin Sanomat lauantai 24.2.2018 taloussivut. Erialojen työpaikka kehitys viimeisellä vuosineljänneksellä 2016 ja 2017. Kuljetusala loka-joulukuu 2016 oli 137000 työpaikkaa ja sitten loka-joulukuu 2017 tuolloin oli 143000 työpaikkaa. Vuodessa oli syntynyt 6000 uutta kuljettajan työtehtävää. Kun tähän lisätään se tosiasia,että joka viikko jää eläkkeelle monen monta 1950-luvulla syntynyttä kuljettajaa eli ne suuret sodan jälkeiset ikäryhmät lähtevät juuri nyt eläkkeelle.
      Eli tarjontaa kuljettajille löytyy jos vain työintoa on tehdä täysipäiväistä työtä ihan TES palkalla tai sitten jopa TES sopimusta paremmilla palkoilla.Kuten ylläoleva kaveri kirjoitti juurikin jätealasta joissa maksetaan bonukset päälle jos asetettuihin tavoitteisiin päästään.Ja sinne päästään
      kun työtä tehdään rivakasti. Jätealan kuljettajat ovatkin yleensä hyväkuntoisia kavereita jotka harrastavat liikuntaa aktiivisesti vapaa-ajalla.Heille ei kannata olla kateellisia,sillä työ on fyysisesti raskasta ja siksi ovat todella palkkansa ansainneet.

      • OnSeVaanTyhmä.OnSe

        Kysypä palstan idiootilta eli Bussissa-nimimerkiltä onko sitä kuskipulaa. Hehe. Kyseinen idiootti väittää ettei autokuskeille ole kysyntää työelömässä vaikka palstalle on monta kertaa linkitetty te-toimistojen vapaita kuljettajan työpaikkailmoituksia. Bussissa vaan väittää ettei kuskipulaa eikä tuöpaikkoja ole. On se vaan niin tyhmä ettei mitään määrää.


    • rahtarioy

      Työnotossa ilmoitan jämäkästi että en kuulu liittoon ja tulen töihin kun maksetaan 3 euroa yli taulukon. Olosuhdelisät kuuluu myös.

      Akt pelleille on sama mitä maksavat koska niillä on huomattavasti pienempi palkka.
      Aina olen saanut vaatimani palkan eikä ole tarvinnut lyödä nyrkkiä pöytään.

      Isäntä ja renki tyytyväisiä niin homma toimii. Ilman välikäsiä.

      • KannattaaMiettiäMitäJos

        Miksei työnantaja voisi maksaa tes-palkkaa parempaa liksaa vaikka työntekijä ammattiliiton jäsen olisikin? Tes-palkka on vain minimi joka tulee maksaa. Sinä olet saanut hyvää palkkaa mutta ajattelepa jos vaikka yritys jossa olet töissä myydään ja uusi työnantaja ei haluakaan maksaa enää tessiä parempaa palkkaa. Mitä teet? Mitä teet jos palkkasi putoaisikin alle minimin? Menisitkö pomon eteen ja vetäisisit itkupotkuraivarin vai soittaisitko Ytk:hon? Voi kertoa että kumpikaan ei toisi toivomaasi lopputulosta. Ja vaikka työsopimuksessasi lukisi miten hyvä palkka niin työehtosopimuksen vastaisella työsopimuksella ei ole lain voimaa. Ytk ei tee mitään palkkasi tai työsuhteesi parantamiseksi.


      • SanastaMiestäRenkiä

        Aijai....aijai.... täällä taas mennään isäntiin,renkeihin ta torppareihin puheissa. Syvällä istuu
        kavereilla tuo 1800-1900 luvun vaihde. Oliko se nyt sitten niin mukavaa aikaa?? Enpä usko.
        Sanokaa vaan reilusti näin 2000-luvulla, työnantaja,työntekijä tai jos tuntuu mukavammalta
        autoilija,kuljettaja,kuski. On se kumma juttu miten ajat ei tässä asiassa muutu,vaikka ollaan mukamas some-ihmisiä urbaanilla matkalla kohti mitä? 3 asiaa jota en vaihda.Turun sinappi,isäntä ja renki. Hyvä meininki.


    • FaktaaEiArvelua

      Suomen yleisintä tuntiansiota nauttivat Tilastokeskuksen mukaan tyypillisesti muun muassa myyjät ja sairaanhoitajat.

      Suomalaisten yleisin tuntipalkka jää selvästi keskipalkasta, käy ilmi Tilastokeskuksen menneellä viikolla julkaisemista vuoden 2016 tilastoista.

      Yleisin kokonaistuntiansio bruttona oli 15 euroa. Noin 140 000 palkansaajan tuntiansiot osuivat 15–15,99 euron väliin.

      Tyypillisimpiä 15 euron tuntipalkan ammatteja ovat Tilastokeskuksen mukaan myyjät, sairaanhoitajat, lastentarhanopettajat, yleissihteerit sekä kuorma-auton ja erikoisajoneuvojen kuljettajat.

      Kokonaistuntiansioihin on laskettu mukaan perus- ja taulukkopalkkojen lisäksi kaikki lisät, ylityöansiot ja luontoisedut.

      Ilta-, yö-, lauantai- ja sunnuntaitöistä maksettavat työaikalisät muodostavat merkittävän osan palkasta etenkin alhaisissa tuloluokissa.

      Esimerkiksi myyjät eivät Tilastokeskuksen mukaan yleisesti ottaen pääse 15 euron tuntiansioihin ilman ”tuntuvaa määrää” työaikalisiä.

      Keskiansio 20 euroa tunnilta
      Keskipalkka oli vuonna 2016 selvästi yleisintä ansiota korkeampi, eli 20 euroa tunnilta. Sen verran tai enemmän tienasi noin kolmannes kaikista palkansaajista.

      Keskiarvoa nostavat ylimpien palkkaluokkien selvästi muita suuremmat tulot.

      Mediaani- eli keskimmäinen tuntiansio oli 17 euroa. Se tarkoittaa sitä, että puolet suomalaisista tienasi alle 17 euroa ja puolet sen yli.

      • Bussissa_Fani

        Bussissa saa itkupotkuraivarin kun lukee ylläolevan koska sen mielestä keskituntipalkka ei voi olla 16.99. Ei voi olla!!!! Se ei voi olla!! * sniif *.... * sniif *...


      • RekistöröitynytRunosmäki
        Bussissa_Fani kirjoitti:

        Bussissa saa itkupotkuraivarin kun lukee ylläolevan koska sen mielestä keskituntipalkka ei voi olla 16.99. Ei voi olla!!!! Se ei voi olla!! * sniif *.... * sniif *...

        Runosmäen tietotoimisto ei ymmärrä koskaan lukemaansa.


      • Niin silti kuskien TES-palkka on jotain muuta kuin 17€/h edes oma KTA ei ole läheskään niin iso vaan reilu 15€


      • Erkkolan..Oy
        Bussissa kirjoitti:

        Niin silti kuskien TES-palkka on jotain muuta kuin 17€/h edes oma KTA ei ole läheskään niin iso vaan reilu 15€

        Jos sinä saat huonoa liksaa niin miksi muidenkin kuvittelet sellaista saavan? Sinähän olet vuosia korostanut ettet halua tehdä paljoa töitä vaan haluat siipeillä yhteiskunnan avustuksilla ja siksi teet lyhyttä työviikkoa. Miten siis kuvittelet että kta:si voisi olla paljoakaan suurempi kuin peruspalkkasi? Mikset voisi yksinkertaisesti painua hevonvittuun näiltä palstoilta trollaamaan muille palstoille? Olet todistanut kymmeniä kertoja ettei älysi riitä mihinkään järkevään keskusteluun. Jätå edes tämä kuorma-autopalsta rauhaan ja siirry trollamaan niistä Salkkariesi kuvauksista, karaokehommista, taksisuharin töistä niille kuuluville palstoille. Voit hehkuttaa vielä siitä omakotitalosi rakentamisesta Ytk:n maksaman sovitellun päivärahan avulla sille kuuluvalla foorumilla. Kukaan ei kaipaa aivopierujasi täälläkään. Painu vittuun näiltä palstoilta. Olet tännekin liian tyhmä!


      • EnemmänKuinTES
        Bussissa kirjoitti:

        Niin silti kuskien TES-palkka on jotain muuta kuin 17€/h edes oma KTA ei ole läheskään niin iso vaan reilu 15€

        Bussissa, me kaikki muut keskustelua seuraavat kuskit tiedämme kyllä nämä juttusi jo vuosien ajalta. Kertomasi perusteella olet ollut aina töissä sellaisissa pienissä kuljetusliikkeissä jotka ajavat alihankintana pullaa tai pikkupaketteja. Niissä hommissa 15 eur/h keskituntipalkka on jo luxusta. Koska sinulla on niin erikoinen käsitys työnteosta ja haluat itse päättää mitä teet ja milloin harvoin haluat tehdä edes jotain niin ei sinulla ole käytännössä mitään mahdollisuuksia päästä isoihin kuljetusliikkeisiin töihin joissa maksetaan asiallista palkkaa ja bonuksia päälle .
        Tällaisissa yrityksissä myös sitä työtä tehdään tehokkaasti ja tulosta on synnyttävä. Jos haluat jatkuvan valittamisen sijaan kunnon keskituntiansioihin niin asenteesi on muututtuva täysin ja opiskele lisää kirjaimia ajokorttiisi sillä siitä ei ainakaan haittaa ole kunnon työpaikkaa hakiessa vaikkei sitten yhdistelmää ajaisikaan. Mutta...mutta mitään muutosta emme tule näkemään,on mukavampi narista täällä kuin tarttua "härkää sarvista" ja tehdä huonolle ansiotasolle jotain.
        TES palkka on se minimipalkka mitä kuuluu maksaa.Kukaan ei kiellä työnantajaa maksamasta hyvälle työntekijälle parempaa palkkaa. Se on todella hyvä asia.


      • TES on minimi.

        Mutta väite "puolet kuskeista saa väh 17€/h KTA" ei pidä paikkaansa

        Mitä tuo vaatii? Noh väitteen voi kääntää muotoon "puolet kuskeista omaa vähintään 8 kokemusvuotta ja ajaa pelkkää yövuoroa"

        Uskotko? Aivan! En minäkään :)


    • KäkKriäinen

      FactaaEiArvelua. Hyvä asiallinen ja paikkaansa pitävä kirjoitus jossa asiatiedot täsmäävät.
      On ilo lukea vaihteeksi ihan asiallinen kirjoitus tämän Runosmäen satusedän luuseri-juttujen jälkeen. Tällaisia kirjoituksia lisää,koska me kaikki tiedämme,että kuljettajissa on paljon potentiaalia asialliseen keskusteluun ja mielipiteiden vaihtoon tällä foorumilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      27890
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      202
      17807
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      354
      9341
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6368
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4183
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3781
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      32
      1925
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1477
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1235
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      51
      1177
    Aihe