Winsxs windows 10

Winsxsprkl

Winsxs kansio paisuu ja paisuu. Nyt koneelle ei enää voi asentaa edes windows päivityksiä koska koneella ei ole tilaa. Mitä teen? Yrittänyt etsiä tietoa ja kokeillut kaikkea...

16

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dadaaaaa

      winsxs on palautus ja kansio, johon windows merkitsee poistuneet tiedosto.
      Myös vakoilua odottavat ja vanhat päivitetyt komponentit.
      se pitäisi saada tyhjäksi näillä komennoilla:
      schtasks.exe /Run /TN "\Microsoft\Windows\Servicing\StartComponentCleanup"
      Dism.exe /online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup

      Muuten se tyhjenee windowsin mielestä 30 päivän päästä.

      • Oudoksuvat

        Onko windowsista tullu joko komentorivi limuks?


      • win.hulluus.vaivaa
        Oudoksuvat kirjoitti:

        Onko windowsista tullu joko komentorivi limuks?

        Tyhmälle tiedoksi että Windowsissa on AINA ollut komentorivi.


      • winsxsorkl

        SUCCESS: Attempted to run the scheduled task "\Microsoft\Windows\Servicing\StartComponentCleanup".

        C:\WINDOWS\system32>Dism.exe /online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup

        Tämän jälkeen tapahdu mitään?


    • uroew

      Windowsin levytilan vapautus ja sieltä järjestelmä tiedostojen siivous, jos ei kuuulut kaikkeen

    • aslakkialatölviöstä
    • jalaa1x

      WinSxs -kansiota ei saa mennä poistamaan, koska se voi aiheuttaa ongelmia. Mikäli kansion käyttämää tilaa haluaa vähentää, ja sisältöä poistaa pitää se tehdä siihen tarkoitetulla työkalulla. Ohjeet löytyvät täältä "https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/manufacture/desktop/clean-up-the-winsxs-folder"
      Varsinainen siivoaminen voidaan tehdä Task Schedulerilla tai Dism.exe -komennolla.

    • Buahhahhahahhaa

      Vakoilukansiohan se siinä on!
      Turboo kuin Bullataikina :D Jos netti ei päästä juttujas NSA:lle

    • plösö_windows

      Windows on kowin plösööntywä.

    • VoihanVakoilu

      Se vakoilu tuuppaa sinne ennen kuin se lähtee NSA:lle!
      Isoilla kuvilla tulee tästä ongelma, Koska NSA haluu ne kuvat, mutta sellaisen määrän iminrointi olis törkeä asia äkkiä, joten ne imppaa niitä pikkuhiljaa. noin 500mb päivässä.
      Siksi ne vartoo koneellasi!

      Ongelmaan on ainakin yksi toimiva vaihtoehto! Se on UBUNTU!

    • Millähän se kone on täytetty? Ettet vaan ole pitänyt sitä varastona tiedostoille?

    • Winsxsprkl

      Winsxs kansio on 14gt ja paisuu vaan.. komentoriville koittanut nyt neuvojen mukaisesti kaikkea ja ei tyhjene. Levy on myös putsattu tuolla uudelleen järjestä toiminnolla lähti ainoastaan muutama megatavu pois.. cccleaner ei myöskään auta

    • puhtaallamennään

      Minä asensin puhtaan Windows 10 homen joulukuussa 2017. WinSxS kansion koko tällä hetkellä, 6,24 Gt. Ei ne 8Gt voi sinunkaan koneessa kyllä olla toiminnan kannalta tärkeitä?

      • Windows 7 asennettu vuonna X, joka päivitetty versioon 8. Sen jälkeen vaihdettu kiintolevy kokonaan toiseen koneeseen, jossa tehty päivitys 8 -> 8.1. Aikojen saatossa päivittynyt versioon 10, ja tällä hetkellä on tuorein versio. WinSXS kansion koko 6,36 Gt.


    • Huuuiiiiii

      Vakoilu kansio!

    • asennaPortableSoftaa

      Windows 10 työkalulla puhdas asennus. Kaikki levy, softa ongelmat katoaa. Samoin tiedostot, mutta se on eri ongelma.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe