Aurinkorannikolle vai Inglesiin?

Poisko.Inglesistä

Olen eläkeläinen ja eläke on noin 700 euroa kuukaudessa.
Pärjääkö sillä mantereella paremmin kuin olen Inglésissä pärjännyt? Olen tullut toimeen hyvin. Suurempia hankintoja olen ostanut säästöillä. Nyt minulla on vuokra 450/kuukaudessa ja siihen sisältyy sähkö ja vesi. Netti on wifi netti joka on riittänyt minulle. Videoita ei ole tarpeen katsella, mutta tähän apartamentos asuntoon ei saa puhelinyhtiön nettiliittymää.
Onko mahdollista päästä samanlaiseen asumiseen mantereella? Asunnon koolla ei ole väliä, asun yksin. Silläkään ei ole väliä vaikka alueella ei asu yhtään tai asuu suomalaisia. Olen käytännössä erakko. En tunne Inglesistä ketään, mutta minulle on kerrottu, että kaikki vakituiset asukkaat täällä kuulemma tuntevat minut. Tämäkään ei haittaa. En ole kiinnostunut mitä minusta kylällä puhutaan. Puhukoot jos se tekee jonkun elämästä parempaa. Muiden elämästä en ole kiinnostunut. Ei tässä elämässä täälläkään ole mitään vikaa. Ajattelin että vaihtelu voisi virkistää. Jos vaikka vuoden tai pari asuisin jossakin muualla. Olen miettinyt myös asumista muilla saarilla.
Jos kysyn näin ranskalaisilla viivoilla niin ei tarvitse turhaan teidän jaaritella jotka haluatte vastata:

- Riittääkö 450 euroa käytännössä vuokraan, veteen ja sähköön?
- Paljonko maksaa siellä halvin netti jolla voi sivuja ja sähköpostia lukea. En tarvitse videoita.
- Minulla ei ole täällä autoa. Paljonko vuodessa on pikkuauton vakuutukset ja katsastus?
- Pärjäisin myös moposcootterilla. Tietääkö joku scootterin vakuutusmaksua vuodeksi?

Kiitos jos joku osaa/haluaa asiallisesti vastata.

9

1295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivastauksia

Et sinä tältä palstalta asiallisia vastauksia saa. Vittuiluita saat korkeintaan ja kehoituksen pysyä poissa. Minä auttaisin kyllä mutta olen vain viikkolomalainen 3-4 viikon lomillani aurinkorannikolla.

• Sielläpysytvain

Kanarialla pysyt vain. Me emme tarvitse tänne yhtä ainutta suomalaista juoppoa enempää.

• eteläonpop

Se on useimmiten niin että mantereella (maassa kuin maassa) on kalliimpaa, 450e tuskin riittää aivan kaikkeen luulen. Kannattaa ensin käydä lomalla ja vasta sitten voit nähdä kannattaako se muutto. Sekä kanarialla että mantereella on juoppoja suomalaisia, brittejä jne. Kanarialla voit nauttia lämpimistä päivistä myös talvella, Espanjassa on ollut lunta tänä talvena vaikka yleensä lumi harvinaista.

• AikaPieniEläkeSulla

Kun kerran et kaipaa suomalaisia ympärillesi mene rannikolle, mutta siellä johonkin syrjäisempään kylään. Vuokrataso on huomattavasti edullisempi kuin Costa del Solilla. Ruoka on mantereella halvempaa kuin saarilla.

• KallisKallimpi

On täällä mantereella kalliinpaa, vaikka saisikkn studion samalla vuokralla. Lisäksi viimeiset talvet olleet surkean kylmiä, etenkin tammikuut eli nytkään satanen ei riittänyt tammikuun sähkölaskuun. Parempi pysyä siellä missä on jo saanut systeeminsä toimimaan.

• SanPedrodeA

Torreviejassa asuntojen hintataso on huomattavasti halvempi kuin Costa del solilla. Talvet sitten vieläkin kylmempiä. Muuta en osaa paikasta sanoa, sillä olen itse ollut toistaiseksi talven vain Gran canarialla ja Marbellassa, edes Fuengirola ei ole tuttu.

• jussuupof

Luitko eläkeläisMartin juttun Ilttalehdestä?Hän ajoi prätkällä Etelä Albaniaan ja vuokrasi pienen ttalon sieltä 150 euroa kk..10 euroa sähkö kk......Albaaniaan paljon muuttanut suomalaisia eläkeläisiä..(minäkin joskus) edut Espanjaan nähden seuraavat..lähempänä..3 päivän ajo Tallinnasta,tturvallisempi,ja puolta halvemmat elinkustannukset..shortsikelit 8 kk vuodessa...käypä kattsomassa..

• MarttiMuutti

• Monenlaista-pohdittavaa

Mites verotus? Suomalaisista lehdistä luin, että Espanjan suomalaisten (yksityisen palveluksessa olleiden) eläkeläisten verovapaus päättyy, en tiedä milloin. Toki Espanja on näitäkin verottanut, mutta siellähän on paljon pienemmät verot. Mitenkähän tämä vaikuttaa paluumuuttoon?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2735
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      420
      2254
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      21
      2156
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      18
      2000
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      141
      1769
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      137
      1689
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      22
      1206
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      1
      1154
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1059
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      977
    Aihe