Kystien hoitona Terolut?

Terolutiako

Olen 35-vuotias ja kamppaillut hormonihäiriön kanssa jo yli kaksi vuotta. Mulla oli siis kysta kummassakin munasarjassa. Kystat hävisivät kyllä muutaman kuukauden sisällä (tai yhteensä noin 7 kk), mutta hormonaalinen tilanteeni ei ole parantunut vieläkään. Alapää on kuiva, kädet ja kasvot ovat kuivat, on ihottumaa, rinnat on arat ja kipeät. Ja kuukautiseni ovat säännölliset mutta niukat. Vuosi sitten aloitin estrogeenikorvaushoidon gynekologin ohjauksessa, vaikka hänen mukaansa kystat tuottavat yleensä juuri liiallisen määrän estrogeeniä. Käytin kuitenkin puolisen vuotta tätä hormonikorvaushoitoa (Divina 0,5 mg Terolut 10 mg), vaikka olo oli aivan hirveä lääkkeen myötä. Kaikki nuo edellämainitut vaivat tulivat vielä pahemmiksi. Lisäksi kärsin verenkierto-ongelmista lääkityksen aikana. Vaihdoin sitten gynekologin kanssa puhuttuani hormonikorvaushoidon minipillereihin, joista minulle tuli vähän parempi olo. Kuitenkaan en kokenut oloani normaaliksi tai hyväksi. Nyt mietin, että jos kokeilisin Terolut-progesteronilääkettä (10 mg) pelkästään, kun sitä gynekologi on mulle viimeksi määrännyt. En ole vielä uskaltanut kokeilla, kun hormonikorvaushoidon myötä rintani ovat kasvaneet monta kuppikokoa, ja pelkään, että ne kasvaisivat vielä huomattavasti tästä.
Onko täällä ketään kohtalotovereita, joilla olisi ollut kystia? Oletteko millaista lääkitystä käyttäneet, miten kauan ja miten se on teitä auttanut? Onko kukaan teistä käyttänyt hormonikorvaushoitoa tai Terolutia (tai muita progesteronivalmisteita) hoitona?

0

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan Emma gaala.

Luuleeko Martina olevansa koko Emmagaalan pääjehu vai mikä on? Monta päivää jo laittanut itseään gaalaa varten,ja tottakai, pois kotoa hotelliin pakko
        Kotimaiset julkkisjuorut
        357
        3323
      2. Erika Vikman Emmagaalassa

Luulin nähneeni tuolta harakalta kaiken, mutta erehdyin. Mikä hiton riepu sillä on päällä? Hirveä ilmestys!
        Kotimaiset julkkisjuorut
        275
        2716
      3. Ilman heijastinta ?

Kauhavalla lenkkeilijä menehtyi auton törmättyä päin. Kyllä se heijastin on halpa henkivakuutus pimeällä, toki ei ole tietoa että onko heijastinta käy
        Kauhava
        15
        2177
      4. Olen tajunnut että tein virheen

Kun meidän yhteys katkesi. Olisit ollut se oikea nainen mulle, miten enää voisin asian korjata? Olen pahoillani.
        Ikävä
        129
        2025
      5. Pilaa sun tunteista

Sitähän minä vaan teen täällä. Ootko tajunnut?
        Ikävä
        396
        1920
      6. Sofia lähti taas matkalle

sinä ja minä emme....
        Kotimaiset julkkisjuorut
        155
        1520
      7. Martina, uusi hirviö Jocelyn Wildenstein

Emma gaalan matolla Martinan esiintyi tänään, naama muuttuneena hirviön kaltaiseksi, kuten överi kauneusleikkauksia itselleen tehnyt Jocelyn Wildenste
        Kotimaiset julkkisjuorut
        302
        1438
      8. Kerro itsestäsi jotain, joka tulisi todennäköisesti yllätyksenä kaivatullesi

Hyvässä tai pahassa. (Mutta mieluummin tietysti olisi kiva kuulla niitä hyviä asioita!)
        Ikävä
        122
        1424
      9. Miehen malli ja rooli tässä yhteiskunnassa

Eli olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että miehen rooli on ollut murroksessa jo vuosikymmenien ajan ja yhä edelleen se on vähän hakusessaan. En ole
        Sinkut
        237
        1115
      10. 82 prosenttia kannattaa Natoa!!!

SUOMALAISTEN Nato-jäsenyyden kannatus on koko ajan vahvistunut ja vankistunut. IS:n Taloustutkimuksella teettämän kyselyn mukaan 82 prosenttia on sit
        NATO
        266
        1029
      Aihe