Kystien hoitona Terolut?

Terolutiako

Olen 35-vuotias ja kamppaillut hormonihäiriön kanssa jo yli kaksi vuotta. Mulla oli siis kysta kummassakin munasarjassa. Kystat hävisivät kyllä muutaman kuukauden sisällä (tai yhteensä noin 7 kk), mutta hormonaalinen tilanteeni ei ole parantunut vieläkään. Alapää on kuiva, kädet ja kasvot ovat kuivat, on ihottumaa, rinnat on arat ja kipeät. Ja kuukautiseni ovat säännölliset mutta niukat. Vuosi sitten aloitin estrogeenikorvaushoidon gynekologin ohjauksessa, vaikka hänen mukaansa kystat tuottavat yleensä juuri liiallisen määrän estrogeeniä. Käytin kuitenkin puolisen vuotta tätä hormonikorvaushoitoa (Divina 0,5 mg Terolut 10 mg), vaikka olo oli aivan hirveä lääkkeen myötä. Kaikki nuo edellämainitut vaivat tulivat vielä pahemmiksi. Lisäksi kärsin verenkierto-ongelmista lääkityksen aikana. Vaihdoin sitten gynekologin kanssa puhuttuani hormonikorvaushoidon minipillereihin, joista minulle tuli vähän parempi olo. Kuitenkaan en kokenut oloani normaaliksi tai hyväksi. Nyt mietin, että jos kokeilisin Terolut-progesteronilääkettä (10 mg) pelkästään, kun sitä gynekologi on mulle viimeksi määrännyt. En ole vielä uskaltanut kokeilla, kun hormonikorvaushoidon myötä rintani ovat kasvaneet monta kuppikokoa, ja pelkään, että ne kasvaisivat vielä huomattavasti tästä.
Onko täällä ketään kohtalotovereita, joilla olisi ollut kystia? Oletteko millaista lääkitystä käyttäneet, miten kauan ja miten se on teitä auttanut? Onko kukaan teistä käyttänyt hormonikorvaushoitoa tai Terolutia (tai muita progesteronivalmisteita) hoitona?

0

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
        Maailman menoa
        44
        2176
      2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
        Maailman menoa
        183
        1969
      3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
        Ikävä
        116
        1362
      4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
        Ikävä
        71
        1170
      5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
        Ikävä
        96
        972
      6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
        Ikävä
        73
        919
      7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
        Ikävä
        78
        879
      8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
        Kaste
        45
        857
      9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
        Ähtäri
        33
        825
      10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
        Ikävä
        54
        711
      Aihe