Olen 35-vuotias ja kamppaillut hormonihäiriön kanssa jo yli kaksi vuotta. Mulla oli siis kysta kummassakin munasarjassa. Kystat hävisivät kyllä muutaman kuukauden sisällä (tai yhteensä noin 7 kk), mutta hormonaalinen tilanteeni ei ole parantunut vieläkään. Alapää on kuiva, kädet ja kasvot ovat kuivat, on ihottumaa, rinnat on arat ja kipeät. Ja kuukautiseni ovat säännölliset mutta niukat. Vuosi sitten aloitin estrogeenikorvaushoidon gynekologin ohjauksessa, vaikka hänen mukaansa kystat tuottavat yleensä juuri liiallisen määrän estrogeeniä. Käytin kuitenkin puolisen vuotta tätä hormonikorvaushoitoa (Divina 0,5 mg Terolut 10 mg), vaikka olo oli aivan hirveä lääkkeen myötä. Kaikki nuo edellämainitut vaivat tulivat vielä pahemmiksi. Lisäksi kärsin verenkierto-ongelmista lääkityksen aikana. Vaihdoin sitten gynekologin kanssa puhuttuani hormonikorvaushoidon minipillereihin, joista minulle tuli vähän parempi olo. Kuitenkaan en kokenut oloani normaaliksi tai hyväksi. Nyt mietin, että jos kokeilisin Terolut-progesteronilääkettä (10 mg) pelkästään, kun sitä gynekologi on mulle viimeksi määrännyt. En ole vielä uskaltanut kokeilla, kun hormonikorvaushoidon myötä rintani ovat kasvaneet monta kuppikokoa, ja pelkään, että ne kasvaisivat vielä huomattavasti tästä.
Onko täällä ketään kohtalotovereita, joilla olisi ollut kystia? Oletteko millaista lääkitystä käyttäneet, miten kauan ja miten se on teitä auttanut? Onko kukaan teistä käyttänyt hormonikorvaushoitoa tai Terolutia (tai muita progesteronivalmisteita) hoitona?
Kystien hoitona Terolut?
Terolutiako
0
137
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7193134Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622832Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o672648Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä322542Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582088Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181609Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121602- 491599
- 791589
- 571489