Kasvoiko sinusta nettikiusaaja?

Tutkinta

Kiusaaminen ylipäätään tarkoittaa kaikenlaista asiatonta käytöstä toista ihmistä tai toisia ihmisiä kohtaan, jolla pyritään aiheuttamaan kohteessa tai kohteissa pahaa mieltä. Nettikiusaaminen on kiusaamista, joka tapahtuu netissä, sosiaalisessa mediassa tai mobiilisovelluksissa.
Jos kirjoittaja jatkaa asiattomalla linjalla ja asiattomuus omasta mielestä täyttää rikoksen tunnusmerkistön, voi asiasta tehdä suoraan rikosilmoituksen oman paikkakunnan poliisille.
Rangaistus riippuu rikosnimikkeestä. Yleisimmät nettikiusaamiseen liittyvät rikokset hoidetaan sakoilla. Rangaistus laittomasta uhkauksesta taas on sakoista aina kahteen vuoteen vankeutta.

9

1248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunnistusratkaisee

      Kiusaamisesta ja/tai kunnianloukkaamisesta ei ole kysymys, jos ei mainita nimeä tai muutoin voida kohdistaa tiettyyn henkilöön.

    • Peloteltu

      Koen otsikon "Kasvoiko sinusta nettikiusaaja?" uhkaavaksi ja loukkaavaksi. Avattua tämän nettisivun, koin tekstin koskevan itseäni johtuen "sinusta" sanasta. Siihen lisättynä tosi negatiivinen sana "nettikiusaaja", sai minut voimaan pahoin. Muuten teksti oli asiallista ja valistavaa. Pyytäisin jatkossa kaikkia olemaan tarkkoja otsikoiden sanoissa ja sanamuodoissa jotta vastaavalta vältyttäisiin. Lopuksi mainitsen, että emme ole tehneet sinunkauppoja, joten on parempi teititellä.

    • Ilmari kirjoitti kommentin jossa sanoo Jalmaria tyhmäksi ja saa kaksi vuotta vankeutta.

      Toisaalla joku lasten raiskaaja saa lyhennetyn tuomion koska se oli eka kerta.

      • Kiusaajistapahin

        Hyvä poitti!Kiusaamista sekin jos mielensä pahoittaa(Mielensähän voi pahoittaa ihan mistä vaan) ja siitä käräjöimään rupee.


    • ittami

      Se mitä minä olen suomi24 hyrynsalmi sivuja lukenut niin olen saanut sellaisen käsityksen, ettå eipå tållä juuri muuta tehdäkään , kuin kiusataan ihmisiä.

      • tutkintajatkuu

        Suomi24 palstalla peritään velat, valitaan virkamiehet, valitetaan kunnan päätöksista, täytetään työpaikat ennenkuin ne aukikaan. Kyllä on paskanjauhajia seläntakana vaan ei oo suoraan sanojiksi.


    • Otetaanrauhassa

      Eihän näitä kannata herkkänahkasten lukea ja vallanni jos oot näkyvällä paikalla nii yleensä heistä herkkään kirjoitellaan, jos jotahi häikkää ilmenöö.. että sillalailla ei sen kummempaa! Koita kestää mihin oot ryhtynyt, voimia vaan

    • Toimitsija

      Kirjoittelunne loukkaa, ja aiheuttaa pahaa ihmisile. Siksikö tämä palsta on olemassa ja sekö on tämän tarkoitus. Menkää itseenne ja miettikää onko sen arvoista.

    • Katosikovehje

      Jos etuveitikka on ollut tarpeeksi kauan lysmällä ja kateissa mahanahkojen alla niin sitä asiaa näyttää alkavan vähitellen kertymään.
      Näillä asioilla on suora yhteys kun tietää tyypit.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3129
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2781
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2588
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2578
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2446
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2295
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1723
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1677
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1525
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1396
    Aihe