Apua itselle uuteen, outoon tilanteeseen!

tarviinneuvoja

Juttu on siis näin, että oon ysillä oleva poika, 15v, ja en oikeastaan ole ollut koskaan kehenkään oikein 'ihastunut' tai ollut siinä mielessä kiinnostunut. Nyt kuitenkin on käynyt niin, että oon ihan täysin myyty yhdelle seiskalla olevalle, 13v tytölle. Mietin tässä, että miten outoa olisi ottaa jonkinlaista yhteyttä/kontaktia tämänlaisen ikäeron kanssa? Olen ikäisekseni melko kypsä, ja olen myös melko ujo ja sitä 'hiljaisempaa' tyyppiä. Olisiko ketään neuvomaan? Tosiaan ensimmäinen kunnon 'ihastus/rakastuminen' ikinä, joten olen todella epävarma. Ja sitten vielä tuo ikäerokin...

14

2675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Girl15v

      Voisit vaikka addata sen snäpissä? Jos siis saat sen jostain selville. Jos mitenkää uskallat nii voit sanoo sille moi tai pistää sellase ”snp” kuva. Ei mun mielest tollane ikäero haittaa. Tottakai jotkut voi kattoo vähä oudost mut se ei oo niite ongelma❤️

      • tarviinneuvoja

        kiitti hei! en kyl käytä snap, mut vois melkee alkaa ihan vaan tän takia :D ja jos täs nyt saa kysyä ja eksyt vielä tänne vastaamaan niin voisiks kertoo mitkä ois suurimpii virheitä mitä voi tehdä, tuollattis tytön näkökulmasta :) en haluais olla ihan pelle


    • munmielipide

      Pidän tässä tilanteessa ikäeroa liian suurena.
      Lähet koulusta viiden kuukauden päästä niin sen jälkeen on varmasti tosi hankalaa ottaa kontaktia (ellei nykyinen koulu ja mahdollinen jatko-opiskelupaikkas oo yhdistettynä), siks on tavallaan kiire. Toisaalta sun pitää edetä aika hitaasti koska se tyttö saattaa kokea lähestymisesi hyvinkin ahdistavana. On mun mielestä erittäin todennäköistä että se pitää sua liian vanhana, vaikka muuten kiinnostaisitkin sitä.

      TL;DR: Unohda tyttö, jos se ei ole vaihtoehto niin vähintäänkin etene äärimmäisen rauhallisesti.

      • tarviinneuvoja

        tällä lailla olen sitä itsekin ajatellut. opiskelupaikka mihin siirryn nykyisestä on noin kilometrin päässä nykyisestä. ja tuo ikäero se suurin asia onkin, ja olen ajatellut jotakin todella (siis TODELLA) varovaista lähestymistä. Jos kuitenkin alkaa näyttää huonolta, niin sitten vain yrittää unohtaa asian.


    • Samassatilanteessa

      Ihte oon juuri tuollaisessa tilanteessa itsekkin. Paitsi olen itse omassa tilanteessa juuri se nuorempi osapuoli. Sanoisin kokemuksen perusteella, jota valitettavasti ei ole kovinkaan paljoa, että juttele ja tutustu häneen vaikka lähettelemällä viestiä. Se suhde lähtee pyörimään kyllä omaa rataansa, kun lähtee, silloin kun ootte tutustunut. Enkä sanoisi, että tuo teidän ikäero olisi kauhean suuri, varsinkaan silloin jos se tyttö on ikäryhmäänsä kypsempi. Ja muista myös se, että jos se tyttö sanoo johonkin asiaan ei, tai ei kiitos, tai jotenkin muuten vastaa kieltävästi oli asia sitten mikä asia hyvänsä tai liittyy aikalailla mihin vain. Niin ymmärrä ja kunnioita sitä mielipidettä. Sillä esim. jos tuosta tulee kunnon suhde ja se etenee nopeasti, niin muista että hän ei siltikään ole välttämättä aivan valmis ihan mihin vain. Ja olisiko tuo suhde kaukosuhde? Sillä silloin jos se on kaukosuhde niin siinä on silloin se välimatka, joten se ei pysty etenemään kuitenkaan hirmu nopeasti.

      • tarviinneuvoja

        Hei nyt on ihan parhaasta mahdollisesta näkökulmasta kommenttia, kiitos! Onko kyseinen henkilö tullut jo juttelemaan? Ja jos on, tunsitteko ennestään? Ja jos ette, millä tavalla hän lähestyi?


      • Samassatilanteessa

        Kiva kuulla että on ollut omista kokemuksistani apua. Ja olemme puhuneet ja tavanneet jo. Tapasin itse tämän kyseisen henkilön parikuukautta sitten leirillä ja siellä sitten tutustuttiin. Tämä on siis kaukosuhde ja se on toiminut meillä aika hyvin kun juttu ei alussa myöskään sen takia lähtenyt niin vauhdilla eteenpäin. Tapaamme siis aika usein välimatkasta huolimatta, joten se ei haittaa. Sekä meillä suhde on aika pitkällä, eli pussai ja toisen kutittelu ja räpeltäminen kuuluu tähän suhteseen, tosin vaatteet päällä. Ja se ihan alun alkaen lähti siitä kun vaan alettiin juttelee. On hankala vastata tuohon kysymykseen millä tavalla hän lähestyi, sillä minä olin se joka oloitti juttelemaan. Mutta siis juteltiin eri asioista ja löydettiin yhtäläisyyksiä. Ja aitten siinä samalla kiinnostuttiin toisistamme enemmän. Toisin olisi helpompaa auttaa jos tietäisi hieman enemmän teidän tarinaanne. Eli siis ihastuitko kyseiseen henkilöön koulussa vai jossain muussa paikassa. Mutta sanoisin että paras lähestymis muoto jonka itse tiedän on harrastuksista juttelu. Ja ai niin yksi pieni vinkki vielä. Katso myös sen silmiä. Usko tai älä mutta niistä saa tietää aika paljon.


      • tarviinneuvoja

        Kiitos ihan sairaasti sulle! Täytyy koittaa päästä jutulle, ja koittaa noita silmiä (noh, vaikka aina vaan vilkuilenkin kun mahdollisuus on :) ). Ja koulussa tosiaan, jonkin aikaa jo ollut. Oon vaan ollut iän takia epävarma. Kiitoksia vielä!


    • 25nuorimies

      Ei tuollainen ikäero ole mikään este minkä yli ei pääse puhumalla, kuuntelemalla ja vastavuoroisuudella. Onhan se joskus outoa kun eri maailmoista tulette sitten, mutta ei mitään mistä ei selvittelemällä ratkea. Rohkea rokan syö nuorimies, nyt menet ja ilmaiset ihastuksellesi tunteesi ja kysyt häntä ulos. Sinua jää kaduttamaan se vielä, jos et kuuntele sisintäsi ja kunnoita sitä toimimalla.

      Tuossa iässä vielä on vähän herkkä, että ei tiedä miten asioiden kanssa pärjätään, mutta kyllä jos halua ja kiinnostusta on riitävästi vain niin kyllä siitä vielä hyvä tulee. Vanhemman pierun elämänkokemuksella puhun.

      • tarviinneuvoja

        On oikeastaan aika helvetin rohkasevaa saada aikuiselta kommenttia, kiitos! Ei siinä tosiaan muu auta, kuin tarttua härkää sarvista ja yrittää.


    • 8lk

      Tuossa iässähän tytöt nimenomaan katselevat vanhempia poikia kun oman ikäiset eivät ole tarpeeksi kypsiä. Eli hyvät mahdollisuudet siis on.

      • tarviinneuvoja

        Totta tämäkin tavallaan, mutta silti että joku vanhempi tulee juttelemaan siinä mielessä on aika epänormaalia. Mutta ei muuta kun wish me luck, tulevalla viikolla yritän jutulle.


    • 14tyttö

      kannattaa snäpätä tytölle ja kysyä vaikka haluisko tutustua tai sit vaan laittaa sen perus ”snp” kuvan. menee vaa rohkeesti juttelemaan! :)

    • Miss19

      Mää 13weenä tyttönä, tovoisin et mulle sanottais suoraan ja pyydettäis treffeille. Menin tai en.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      178
      9404
    2. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      69
      7228
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      60
      3645
    4. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      105
      1428
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      58
      1332
    6. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1293
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      21
      1199
    8. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      228
      1188
    9. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      1003
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      931
    Aihe