Jäikö minulta jotain kokematta ja elämättä

SeppoHPori

Kun olin nuori 70-luvun alussa niin katselin helvetin kateellisena kun raksalla duunissa käyvä naapurin Jakke ajeli prätkillä ja iski parhaimman näköiset tytöt, minä vain elin koulukirjojeni parissa ja opiskelin. Sama touhu jatkui kun Jakke ajeli niillä jenkkiautoillaan, taas hän vei "kirsikat" kakun päältä, ja minua v..utti. Se minua tuosta Jakesta muistuttaa joka päivä että olen ollut naimisissa sen vanhan panon kanssa 42 vuotta. Nyt kun olen yli 6-kymppinen vakavarainen ukonrähjä niin olen alkanut kaivata nuoruuttani takaisin, raha ei ole este kalleimmankaan prätkän tai jenkkiauton hankintaan mutta se on pohdituttanut että voiko niistä saada enää sellaisia fiboja mitä nuoruudessa olisi saanut. Vaikka prätkät olisivat uusia niin nuo "tytöt" ovat vanhoja ryppyisiä parhaan käyttöpäivänsä ohittaneita akkoja, se vaan on kylmä tosiasia. Kertokaa te nuorena prätkäilyn aloittaneet onko minun sittenkin jo vähän myöhäistä aloittaa nyt kun tukastakin on kaikki enää takana ja se viimeinen maaliviiva edessä?

21

751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etteitotuusunohdu

      Kovinpa olet ollut saamaton asioiden suhteen eläissäsi, kun et ole vaimoakaan vaihtanut Onko autonasi Korvensuu???

      Minäkin olen jo reilusti yli 60 vuotias. Vaimo on järjestysluvussa 3. ja prätkiä on ollut varmaan 50.
      Mutta asiaan. Ei se enää tällä iällä vaihtamalla parane...

      Eikä nuoruutta voi ostaa setelinipulla, lauloi jo Fredi Kolmannessa Linjassa.

    • Kyläkauppiaanpoika

      "Elämää ja Erotiikkaa" lauloi Junnu Vainio. Sopii hyvin tuo laulu aloittajan tarinaan.

      Eipä silti, ei elämä kaikilta lukeneilta ole ohi mennyt ilman hauskanpitoa, eikä kaikki duunarit ole niitä jännämiehiä.

      Aloittaja on siis llut avioliitossa yli 40 vuotta, toivottavasti hyvåssä liitossa. Onko sinulla tietoa ihannoimasi Jaken vaiheista? Jatkuuko meno yhä, vai onko elämä kohdellut kovasti, niinkuin usein noille vauhtiveikoille käy?

      • Jutustelija1

        Jaken vaiheista voisi juu kuulla lisää.

        Ja aloittajalle myös tiedoksi että aina kannattaa mieluummin ajaa kuin vain haaveilla. Liian vanha ei ole koskaan mutta toki mitä aiemmin niin sen parempi.


    • Omia.kokemuksia

      Minä olin myös nuori 70-luvun alussa ja sain kevarin jolla ajettiin paljon. Oli tyttöjäkin tarjolla ja siinä vaiheessa tutustuin myös tulevaan vaimooni. Pyörä kasvoi 17 kesäisenä ja vaihtui vuoden kuluttua autoon. Hyvä ratkaisu siinä vaiheessa. Tuli opiskeltua, mentyä yhteen ja muutaman vuoden kuluttua naimisiin. Firma pystyyn, lisää opiskelua ja työntekoa. Vuonna 2000 löytyi olemattoman vähänajettu nuoruuden haavepyörä, yksi monista, jonka sain museorekisteriin muutama vuosi sitten ja jolla ajelen vielä nykyäänkin. Vaimokin on pysynyt samana koska ei se vaihtamalla olisi kokonaisuutena ainakaan parantunut. Nyt aletaan olla kohta eläkeiässä ja kun mietitään yhdessä olisiko jotain voinut tehdä toisin niin ei juuri keksitä mitään. Aloittajalle sanoisin että kyllä varmasti jotain jäi kokematta mutta en tiedä että jäikö mitään korvaamatonta. Moottoripyörällä on mukava ajaa kelien suosiessa ja kuulumalla johonkin kerhoon saa lisää tuttuja joista tulee ainakin osasta jopa hyviä kavereita. Se on minun mielestäni tärkeää.

    • enolerobottien

      Eipä sitä nuoruutta takaisin saa vaikka prätkän ostaisitkin.Oikestaan en edes suosittele moista liikettä enää tekemään,perustellen sen autonkorin suomalla turvallisuudella,vaikka itse ajankin kesät,kuten olen yli neljäkymmentä vuotta tehnytkin.So,let it be!

    • NytOnMyöhäistä

      Mistä helvetistä sinä sen nuoruuden takaisin saisit? Ei sitä saa takaisin edes rahalla. Olisit elänyt sen silloin, kun se oli mahdollista, kuten minä Neuvostoliiton Leningradissa. Naisia oli, ja Vodga virtasi. You Know....

    • TuhkaluukkuSoi

      Aloittaja, kokeile homoseksiä. Kuolet kuitenkin vanhuuteen ennen kuin AIDSiin. Anna palaa, kääkkä.

      • unohdaprätkäalahomoks

        Samaa mieltä, koskaan ei ole liian myöhäistä kääntyä homoksi, tai leikkauttaa itsensä sukupuolineuraaliksitransseksuaalibihomoksi, jolle käy kaikki. Tämän ketjun aloittaneelle sopisi hyvin, kun ei esittänyt kiinnostusta varsinaiseen moottoripyöräilyyn ollenkaan.


      • PakollisethomotKehiin

        On se kumma että jos edes kerran Suoli24:lähtee pyörimään edes vähänkään järkevä keskustelu niin siihen on jossain vaiheessa jonkun nerokkaan huumoriveikon pakko tulla tunkemaan omat homopaskansa. Kun ei järki riitä itse aiheeseen kommentoimiseen mutta silti on pakko jotain kommentoida niin sitten lyödään se homokortti pöytään. Se on näiden rekisteröimispakottomien foorumien kirous. Niistä ei eroon pääse. Ikävä kyllä.


      • Jutustelija1
        PakollisethomotKehiin kirjoitti:

        On se kumma että jos edes kerran Suoli24:lähtee pyörimään edes vähänkään järkevä keskustelu niin siihen on jossain vaiheessa jonkun nerokkaan huumoriveikon pakko tulla tunkemaan omat homopaskansa. Kun ei järki riitä itse aiheeseen kommentoimiseen mutta silti on pakko jotain kommentoida niin sitten lyödään se homokortti pöytään. Se on näiden rekisteröimispakottomien foorumien kirous. Niistä ei eroon pääse. Ikävä kyllä.

        Kyllä trollit viitsii rekata ja trollata vaan vaikka mitä rekisteröitymisiä vaatii.


    • Tönkkösuolattua

      Eipä kannata enää aloittaa moottoripyöräilyä.

      Moottoripyöräily on aika vaivalloinen harrastus. Muulloin kuin aivan keskikesällä se on yhta varusteiden pukemista ja riisumista. Ajokauden esimmäisiin reissuihin pitää pukea 20 minuuttia. Tamineissa olo on kuin tönkkösuolatulla sillillä.
      Sisätiloissa ei kannata puketua, sillä silloin tulee hiki!

      Ajoreissun läpi paleltuasi narskuu keväinen hiekotushiekka hampaissa. Kyllä siinä kohmeisena riisuutuessa tulee väkisinkin kysyneeksi itseltään, että onko tämä kaikki tämän väärttiä?

      Hetken toivuttuasi vastaat itse itsellesi: " YESS! Jumaliste yess!!"

      • Jutustelija1

        Minulle se on ollut sen arvoista 80-luvulta lähtien.


    • HondamiesOnNähnyt

      Kyllä mummut kuolaa kun 5-6kymppinen raybaneilla tuunattu vatsakas ripsutakkiin pukeutunut humppatukka kurvaa upouudella harrikalla ostarin pihaan. Ottaa avopotan pois päästään sekä asentaa merkkarirätin lähes kaljuun päähänsä ja tepastelee juuri blankattujen bootsien kannukset kilisten kukkokäyntiä ostarin ovesta sisään.

    • Olisehienoaaikaa

      Kaikessa tekemisessä uutuudenviehätys kestää vain hetken.
      Itsekin ajelen edelleen, mutta kyllä se 7kytluvun meininki oli ainutlaatuista, se historia ei vain voi toistua enää...nuoruus, päihteet, musiikki ja prätkäily ei varmaankaan enää koskaan voi yhdistyä samalla tavalla, maailma on muuttunut niin paljon...
      Mutta mikä estää hankkimasta pyörää ja sillä ajelemasta, ei mikään...

    • PuolanganKirkko

      Alottaja vois kokeilla heteroseksiä. Olis kivaa vaihteluu.

      • Kirkkorunkkarille

        Nukkuminenkin helpottaa.


      • Jutustelija1
        Kirkkorunkkarille kirjoitti:

        Nukkuminenkin helpottaa.

        Uni>Pyörä>Baana=Paratiisi :-)


    • SeppoKRauma

      "aloittaja vois kokeilla heteroseksiä". Antaako tyttäresi muillekkin kuin vain sinulle, kerro vähän?

    • PuolanganKirkko

      Antaa se mun lisäks kans naapurin Raunolle. Joskus kimpassaki sitä laitellaa.

    • Osta vaan se pyörä itse ostin 65v ja nyt 70v mutta meno vaan tuntuu edelleenkin mukavalta Noista ruikuista homoista ei kannata välittää se on sitä katkeruutta kun ei itsellä ole varaa ajella kuin polkupyörällä

    • Wanha_jäärä

      Kannattaa aloittaa moottoripyöräily, jos se kiehtoo! Täytin itse just 60 ja moottoripyöräily tuntuu edelleen ihan yhtä kivalta kuin silloin joskus teininä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe