Tästä on tullut meille vähän ongelmaa, kun asumme kerrostalossa ja aina kun näkee ulos ja siellä toisia koiria, niin kauhea haukunta päällä.
Samoin rappukäytävän ääniin reagoi vähän liiankin paljon. En tiedä mitä tehdä, olisko kellään mitään neuvoa tähän ?
Haukkuu aika paljon
7
345
Vastaukset
- rotuvalintatärkeää
Eikö noita käytetä ajavina sorkkaelukoillekkin?
Ei se ihme ole et ääntä antaa.
Voit toki haukunestopantoja kokeilla, soita radiota ettei äänet kuulu niin kovasti, tai peittele näkymiä.
Jos haluat hiljasemman ,joku muu rotu olis ollu parempi.
Tai, muutto ok-taloon, jossa naapurit ei ihan liki.Vois olla se paras vaihtoehto.- mäykky
Kiitos vinkeistä. Tällä hetkellä muutto omakotitaloon e ole mahdollista. Tuota haukkupantaa olen myös miettinyt ja varmaan täytyy sitä sitten kokeilla.
- VieSePiikille
mäykky kirjoitti:
Kiitos vinkeistä. Tällä hetkellä muutto omakotitaloon e ole mahdollista. Tuota haukkupantaa olen myös miettinyt ja varmaan täytyy sitä sitten kokeilla.
Oletko päästäsi sairauseläkkeellä, kun et käsitä mitään. Koira ei sovi kerrostaloon, ei varsinkaan häiriintynyt koirasi.
- Manch
Meillä terrierin kanssa oikeastaan ainut vahtihaukkuun tepsiväksi todettu keino on kiirehtiä kehumaan ja palkkaamaan ennen kuin koira ehtii aloittaa haukkumisen. Vaatii aluksi ainakin valppautta, pitää olla nopea. Ikkunassa vahtimiseen ei ehkä toimi jos koira ehtii kuitenkin aloittaa haukkumisen ennen kuin itse huomaat että ulkona kulkee koira. Yritä siis opettaa koira niin ettei se edes mene ikkunalle roikkumaan. Tai koita estää ikkunalle pääsy (en tiedä millainen asunto teillä on, näkeekö se ulos esim sohvalle nousten -> siirrä sohva?) Ääniärsykket on kuitenkin siinä mielessä helppoja että kuulet ne samaan aikaan koiran kanssa, joten pystyt ottamaan koiran huomion parhaaksi katsomallasi tavalla ennen kuin haukku alkaa. Alkuvaiheessa voi olla että joudut "tukkimaan sen suun ruualla", eihän se pysty samanaikaisesti syömään ja haukkumaan. Eli lykkäät namia toisen perään kunnes se on unohtanut vahtimisen. Myöhemmin tietysti riittää aina vain vähempi.
- Sarita.K
Kyllä kerrostalossa saa kuulua asumisen ääniä, kuten koiran haukkumista. Meilläkin koira ulvoo aina öisin ja vaikka naapurit ovat siitä minulle valittaneet, en tee asialle mitään ellei tule oikeuden määräystä.
- selkeeprovoseon
Vastasit selkeelle provolle, ei sillä koiria ole, on koiravihaaja.
- omaesimerkki
Päivisin ei ole niin paha,et haukkuu.Mut koita yöt olla ote paikalla, ja pidä koira hiljaa.Komenna, hyi hyi, shiii,shii, jos metelöi ja käske paikalleen/petiinsä.Älä itse reakoi äänille, äläkä kurki ikkunoista.Pysy rauhallisena jokatilanteessa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367639Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361893Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251870- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4769- 32764