Kenen kuuluu auttaa loukkaantunutta peuraa. Virkavalta ei ilmoituksesta huolimatta ole tehnyt asialle mitään. Peura rämpii lumessa kolmella jalalla neljäs jalka roikuu mutta sitä ei edes yritä käyttää. Nälkääkö sen pitää kuolla.
Koukaantunut kauris eikä kukaan auta!
3
1705
Vastaukset
- iughhyivg52k
Ota yhteyttä alueesi riistanhoitoyhdistykseen tai vaan alueen metsästäjiin. Metsästäjät päästävät elikon kärsimyksistään! Eläinten suojelijat amputoisivat jalan, ja kiusaisivat tällä tavoin määräämättömän ajan!! Jos alueellasi on susia, pian ne sen avuttoman peuran löytävät ja elävältä syövät! Aloittaen takapäästä ja mahasta! Siinä on luonnonnäytelmä vertaansa vailla, jos pääset seuraamaan!
Periaatteessa jokaisella on velvollisuus lopettaa loukkaantunut eläin mahdollisimman nopeasti. Hirvieläin tapauksessa tietenkin metsästäjän apu on se ainoa oikea jos kerran elukka pystyy pakenemaan kokoajan vaikka onkin vakavasti loukkaantunut.
Kummasta lienee kyse metsäkauriista vai valkohäntäpeurasta kun kumpaakin nimitystä käytetään? (itse en nyt enkä koskaan käytä vhpeurasta kauris nimeä vaikka jotkut niin puhuvat)
Tuli vaan siitä mieleen kun viranomaisia koskee esim kolari tilanteissa hirvieläimet poislukien metsäkauris ja suurpedot/villisika.
Näistä he ilmoittavat eteenpäin. Ja jos ovat tunteettomia kpäitä ei heitä ilmeisesti tavan metsäkauris kiinnosta olkoon tämä kuinka loukkaantunut tahansa.
Tässä taas arvotetaan eläin sen koon mukaan. Pahoin loukkaantunut jänis ei aiheuta toimenpiteitä ja sympatioita kenessäkään mutta jos kyseessä on loukkaantunut hirvi niin sen kärsimykset ollaan päättämässä sankoin joukoin aina lehtiuutisten kera.
Minun järkeni sanoo että olkoon kärsivä eläin päästäinen tai vaikka sinivalas niin kokoon katsomatta ne tarvitsevat yhtälailla apuja jokainen. Ovat tuntevia yksilöitä kaikki.
Asia lähti hieman rönsyilemään mutta tosiaan jos tällainen eläin tälläkin hetkellä kärsii niin paikallisiin metsästäjiin yhteyttä. Jos itse et tunne niin varmasti joku lähin maatilallinen tuntee. Sinne pikaisesti kysymään.Kirjoitin virheellisesti. Poliisia kiinnostaa kolaritapauksissa suurpedot, villisika ja hirvieläimet joista poislukien metsäkauris.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389