Lähtöselvitys

Jos teen tämän lähtöselvityksen ennakkoon netissä kaukolennolle (haluan hyvät paikat koneesta), mutta minulla ei ole mahdollisuutta tulostaa boarding passia, kännykkään/s-posti ei onnistu. Mistä saan sen kortin sitten?
Ilmianna
Jaa

25 Vastausta


Kentällä voit tulostaa sen itse automaatista tai sitten pyytää tulostamaan baggage dropissa jos sinulla on ruumaan menevää matkatavaraa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kiitos nopeasta vastauksesta :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Yleensä baggage dropissa antavat ihan pyytämättä, vaikka olisi jo itsekin tulostanut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Hyvä tietää!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
PS. En tiedä millä yhtiöllä lennät, mutta ainakin Finnairilla istumapaikan voi varata 180 päivää ennen lähtöä. Riippuu tietysti lipputyypistä, onko paikkavaraus maksullinen (bisnesluokassa ilman ylimääräisiä maksuja). Lähtöselvitys (ilmoittautuminen lennolle) ei siis välttämättä kytkeydy mitenkään istumapaikan varaamiseen. Kun esim bisnesluokan paikkoja on rajoitetusti, kannattaa istuinpaikka varata hyvissä ajoin, ettei perhe leviä koneessa hajalleen sinne ja tänne. Olen nähnyt hyvin vihaisen perheen, joka ei ollut tehnyt tätä etukäteen. Sitten oli äippä toisella laidalla konetta, isä ja tytär toisella laidalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Perinteiset lentoyhtiöt laittavat samalla varauksella lennot ostaneet istumaan vierekkäin, ei hajallaan sinne tänne.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
KarateMauri kirjoitti:
Perinteiset lentoyhtiöt laittavat samalla varauksella lennot ostaneet istumaan vierekkäin, ei hajallaan sinne tänne.
Eivät laita vaikka olisivat kuinka perinteisiä legacy lentoyhtiöitä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
KarateMauri kirjoitti:
Perinteiset lentoyhtiöt laittavat samalla varauksella lennot ostaneet istumaan vierekkäin, ei hajallaan sinne tänne.
Finnair ei ainakaan laita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3plus kirjoitti:
Finnair ei ainakaan laita.
Kyllä laittaa jos vaan sopivia paikkoja löytyy.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eipä laita enää, varmaan ihan tarkoituksella laittavat perheet eri puolelle konetta, että jatkossa kaikki maksavat ja tilaavat paikkansa ennakkoon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
14 VASTAUSTA:
Totta. Tultiin Finnairilla vuodenvaihteessa Helsinkiin, kolmen hengen porukka ja liput ostettu helmikuussa. Yksi sai paikan riviltä neljä, toinen riviltä 16 ja kolmas oli muistaakseni rivillä 24.
Matkalle mentiin erään toisen yhtiön koneella, se kykeni laittamaan vierekkäisille paikoille.

Että kyllähän tuo pakolliselta paikkalipun myynniltä vaikuttaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
En tiedä mitä yhtiöitä käytätte, mutta kyllä meidän seurueet ovat istuneet niin vierekkäin kun mahdollista penkkin suhteen ilman lisämaksuja, esim 3 rinnakkain ja yksi takana. Oleellista on, että lähtöselvitys tehdään kaikille seurueen henkilöille samalla selvityksellä, ja mahdollisimman nopeasti lähtöselvityksen aukeamisen jälkeen. En ole tehnyt valmismatkoja yli 10 vuoteen, joten puhun vain reittilennoista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
10xreissua_vuodessa kirjoitti:
En tiedä mitä yhtiöitä käytätte, mutta kyllä meidän seurueet ovat istuneet niin vierekkäin kun mahdollista penkkin suhteen ilman lisämaksuja, esim 3 rinnakkain ja yksi takana. Oleellista on, että lähtöselvitys tehdään kaikille seurueen henkilöille samalla selvityksellä, ja mahdollisimman nopeasti lähtöselvityksen aukeamisen jälkeen. En ole tehnyt valmismatkoja yli 10 vuoteen, joten puhun vain reittilennoista.
Välillä liki kaikki paikat on jo varattu, vaikka menisi heti, kun lähtöselvitys on auennut, eli mistään ei välttämättä löydy vierekkäisiä paikkoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Joskusjoskus kirjoitti:
Välillä liki kaikki paikat on jo varattu, vaikka menisi heti, kun lähtöselvitys on auennut, eli mistään ei välttämättä löydy vierekkäisiä paikkoja.
No tuo kertoo, että ihmiset ovat maksaneet niistä paikoista varausta tehdessään, ja sen takia rinnakkaisia paikkoja ei enää välttämättä löydy. Se on valintakysymys varausta tehdessä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
10xreissua_vuodessa kirjoitti:
En tiedä mitä yhtiöitä käytätte, mutta kyllä meidän seurueet ovat istuneet niin vierekkäin kun mahdollista penkkin suhteen ilman lisämaksuja, esim 3 rinnakkain ja yksi takana. Oleellista on, että lähtöselvitys tehdään kaikille seurueen henkilöille samalla selvityksellä, ja mahdollisimman nopeasti lähtöselvityksen aukeamisen jälkeen. En ole tehnyt valmismatkoja yli 10 vuoteen, joten puhun vain reittilennoista.
Miten niin "mitä yhtiöitä käytätte"? Mikä tässä nyt on niin vaikeata ymmärtää?

Ostin helmikuussa, reilut 10 kk ennen lentoa, Finnairilta kolme lippua Finnairin reittilennolle. Liput olivat siis samalla varauskoodilla. Lähtöselvitys tehtiin puolen tunnin tarkkuudella heti kun se aukesi. En muista tehtiinkö se Finnairin sovelluksella vei selaimella, nimittäin toisella tavalla se toimi ja toisella ei. Yhdellä oli paikka riviltä neljä, toisella riviltä 16 ja kolmannella muistaakseni riviltä 24. Valittavissa oli näiden lisäksi kaksi yksittäistä paikkaa jotka eivät olleet lähelläkään noita mainitsemiani paikkoja.

Eikä tämä paikkojen ripottelu ollut edes sattumaa. Rivillä neljä ollut matkustaja kertoi että hänen vieressään istuneen matkakumppani istui jossain rivillä seitsemän. Rivin 24 istunut henkilö taas kertoi että hänen kanssaan samalla rivillä olleet olivat ostaneet paikat etukäteen

Finnairin tarjoaman matkustuskokemuksen kruunasi ateriat - enkä nyt tarkoita laatua, jossa nyt yleensäkään ei ole kehumista, tai muovisia aterimia. Kaikille oli ostettu ateriat. Rivillä neljä henkilö sai ateriansa vasta kiukuttelun - lentoemännän, ei matkustajan - jälkeen. "Ei tälle paikalle ole tilattu mitään ateriaa" tiuskaisi lentoemäntä. Aikansa kun siinä kinasivat niin ateria löytyi mutta mussutus oli kyllä kovaa. Rivin 16 matkustaja sai tilaamansa aterian. Rivin 24 matkustaja sai eri aterian mitä oli tilattu.

Sattuneesta syystä tiedän että suomalaisilla ei juuri ole tapana varata maksullisia paikkoja pl. erikoispaikat, joten kyllä tuo usean ryhmän ripottelu sinne sun tänne on vain ja ainoastaan maksullisten istumapaikkojen markkinointia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
onneksionvaihtoehtoja kirjoitti:
Miten niin "mitä yhtiöitä käytätte"? Mikä tässä nyt on niin vaikeata ymmärtää?

Ostin helmikuussa, reilut 10 kk ennen lentoa, Finnairilta kolme lippua Finnairin reittilennolle. Liput olivat siis samalla varauskoodilla. Lähtöselvitys tehtiin puolen tunnin tarkkuudella heti kun se aukesi. En muista tehtiinkö se Finnairin sovelluksella vei selaimella, nimittäin toisella tavalla se toimi ja toisella ei. Yhdellä oli paikka riviltä neljä, toisella riviltä 16 ja kolmannella muistaakseni riviltä 24. Valittavissa oli näiden lisäksi kaksi yksittäistä paikkaa jotka eivät olleet lähelläkään noita mainitsemiani paikkoja.

Eikä tämä paikkojen ripottelu ollut edes sattumaa. Rivillä neljä ollut matkustaja kertoi että hänen vieressään istuneen matkakumppani istui jossain rivillä seitsemän. Rivin 24 istunut henkilö taas kertoi että hänen kanssaan samalla rivillä olleet olivat ostaneet paikat etukäteen

Finnairin tarjoaman matkustuskokemuksen kruunasi ateriat - enkä nyt tarkoita laatua, jossa nyt yleensäkään ei ole kehumista, tai muovisia aterimia. Kaikille oli ostettu ateriat. Rivillä neljä henkilö sai ateriansa vasta kiukuttelun - lentoemännän, ei matkustajan - jälkeen. "Ei tälle paikalle ole tilattu mitään ateriaa" tiuskaisi lentoemäntä. Aikansa kun siinä kinasivat niin ateria löytyi mutta mussutus oli kyllä kovaa. Rivin 16 matkustaja sai tilaamansa aterian. Rivin 24 matkustaja sai eri aterian mitä oli tilattu.

Sattuneesta syystä tiedän että suomalaisilla ei juuri ole tapana varata maksullisia paikkoja pl. erikoispaikat, joten kyllä tuo usean ryhmän ripottelu sinne sun tänne on vain ja ainoastaan maksullisten istumapaikkojen markkinointia.
Miten niin "mitä yhtiöitä käytätte"? Tarkoittaa just sitä mitä lukee. Minä en lennä Finnairilla, joten em. ongelmista ei ole kärsitty.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
onneksionvaihtoehtoja kirjoitti:
Miten niin "mitä yhtiöitä käytätte"? Mikä tässä nyt on niin vaikeata ymmärtää?

Ostin helmikuussa, reilut 10 kk ennen lentoa, Finnairilta kolme lippua Finnairin reittilennolle. Liput olivat siis samalla varauskoodilla. Lähtöselvitys tehtiin puolen tunnin tarkkuudella heti kun se aukesi. En muista tehtiinkö se Finnairin sovelluksella vei selaimella, nimittäin toisella tavalla se toimi ja toisella ei. Yhdellä oli paikka riviltä neljä, toisella riviltä 16 ja kolmannella muistaakseni riviltä 24. Valittavissa oli näiden lisäksi kaksi yksittäistä paikkaa jotka eivät olleet lähelläkään noita mainitsemiani paikkoja.

Eikä tämä paikkojen ripottelu ollut edes sattumaa. Rivillä neljä ollut matkustaja kertoi että hänen vieressään istuneen matkakumppani istui jossain rivillä seitsemän. Rivin 24 istunut henkilö taas kertoi että hänen kanssaan samalla rivillä olleet olivat ostaneet paikat etukäteen

Finnairin tarjoaman matkustuskokemuksen kruunasi ateriat - enkä nyt tarkoita laatua, jossa nyt yleensäkään ei ole kehumista, tai muovisia aterimia. Kaikille oli ostettu ateriat. Rivillä neljä henkilö sai ateriansa vasta kiukuttelun - lentoemännän, ei matkustajan - jälkeen. "Ei tälle paikalle ole tilattu mitään ateriaa" tiuskaisi lentoemäntä. Aikansa kun siinä kinasivat niin ateria löytyi mutta mussutus oli kyllä kovaa. Rivin 16 matkustaja sai tilaamansa aterian. Rivin 24 matkustaja sai eri aterian mitä oli tilattu.

Sattuneesta syystä tiedän että suomalaisilla ei juuri ole tapana varata maksullisia paikkoja pl. erikoispaikat, joten kyllä tuo usean ryhmän ripottelu sinne sun tänne on vain ja ainoastaan maksullisten istumapaikkojen markkinointia.
Lentoyhtiöt myyvät nykyisin "paikkalippuja". Jos matkustajalle ei ole väliä missä hän istuu lennon ajan, niin hänen ei kannata käyttää rahaa istuinpaikan varaukseen. Jos taas porukka haluaa itsua rinnakkain/lähekkäin, niin silloin kannattaa maksaa ko. lisämaksu. Miksi joidenkin pitäisi saada vierekkäiset paikat ILMAISEKSI kun taas jotkut ovat joutuneet niistä maksamaan?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
10xreissua_vuodessa kirjoitti:
Miten niin "mitä yhtiöitä käytätte"? Tarkoittaa just sitä mitä lukee. Minä en lennä Finnairilla, joten em. ongelmista ei ole kärsitty.
Luuletko, että tämä istuinpaikkojen myynti ja niitä ostamattomien matkustajien "ripottelu" eri puolille konetta on ison ja pahan Finnairin yksinoikeus?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sinäetlennäfinnairilla kirjoitti:
Luuletko, että tämä istuinpaikkojen myynti ja niitä ostamattomien matkustajien "ripottelu" eri puolille konetta on ison ja pahan Finnairin yksinoikeus?
En tiedä, kun ei ole sattunut kohdalle. Ehkä olen sitten vain onnekas...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
onneksionvaihtoehtoja kirjoitti:
Miten niin "mitä yhtiöitä käytätte"? Mikä tässä nyt on niin vaikeata ymmärtää?

Ostin helmikuussa, reilut 10 kk ennen lentoa, Finnairilta kolme lippua Finnairin reittilennolle. Liput olivat siis samalla varauskoodilla. Lähtöselvitys tehtiin puolen tunnin tarkkuudella heti kun se aukesi. En muista tehtiinkö se Finnairin sovelluksella vei selaimella, nimittäin toisella tavalla se toimi ja toisella ei. Yhdellä oli paikka riviltä neljä, toisella riviltä 16 ja kolmannella muistaakseni riviltä 24. Valittavissa oli näiden lisäksi kaksi yksittäistä paikkaa jotka eivät olleet lähelläkään noita mainitsemiani paikkoja.

Eikä tämä paikkojen ripottelu ollut edes sattumaa. Rivillä neljä ollut matkustaja kertoi että hänen vieressään istuneen matkakumppani istui jossain rivillä seitsemän. Rivin 24 istunut henkilö taas kertoi että hänen kanssaan samalla rivillä olleet olivat ostaneet paikat etukäteen

Finnairin tarjoaman matkustuskokemuksen kruunasi ateriat - enkä nyt tarkoita laatua, jossa nyt yleensäkään ei ole kehumista, tai muovisia aterimia. Kaikille oli ostettu ateriat. Rivillä neljä henkilö sai ateriansa vasta kiukuttelun - lentoemännän, ei matkustajan - jälkeen. "Ei tälle paikalle ole tilattu mitään ateriaa" tiuskaisi lentoemäntä. Aikansa kun siinä kinasivat niin ateria löytyi mutta mussutus oli kyllä kovaa. Rivin 16 matkustaja sai tilaamansa aterian. Rivin 24 matkustaja sai eri aterian mitä oli tilattu.

Sattuneesta syystä tiedän että suomalaisilla ei juuri ole tapana varata maksullisia paikkoja pl. erikoispaikat, joten kyllä tuo usean ryhmän ripottelu sinne sun tänne on vain ja ainoastaan maksullisten istumapaikkojen markkinointia.
mikä on se sattunut syy että suomalaiset ei muka varaile paikkoja?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei saa varattua ennakkoselvityksessä vierekkäisiä paikkoja kerralla, vaikka samalla varaustunnuksella molemmat matkustajat. Pitää kirjautua toisen osalta uudestaan järjestelmään. Silloinkaan homma ei välttämättä toteudu, vaikka olisit juuri tsekannut, että vapaata on. Näin tänä päivänä Finnairilla. Monella muulla kyllä onnistuu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
AY..QR kirjoitti:
Ei saa varattua ennakkoselvityksessä vierekkäisiä paikkoja kerralla, vaikka samalla varaustunnuksella molemmat matkustajat. Pitää kirjautua toisen osalta uudestaan järjestelmään. Silloinkaan homma ei välttämättä toteudu, vaikka olisit juuri tsekannut, että vapaata on. Näin tänä päivänä Finnairilla. Monella muulla kyllä onnistuu.
Mikä on ennakkoselvitys?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
AY..QR kirjoitti:
Ei saa varattua ennakkoselvityksessä vierekkäisiä paikkoja kerralla, vaikka samalla varaustunnuksella molemmat matkustajat. Pitää kirjautua toisen osalta uudestaan järjestelmään. Silloinkaan homma ei välttämättä toteudu, vaikka olisit juuri tsekannut, että vapaata on. Näin tänä päivänä Finnairilla. Monella muulla kyllä onnistuu.
Puhutko nyt maksetuista paikoista vai ilmaisista? Maksettujen paikkojen ollessa kyseessä niin onnistuu varmasti, ilmaisten paikkojen kohdalla en ole pitkään aikaan saanut itse valikoida paikkoja (ei Finnair), mutta systeemi on laittanut samalla lähtöselvityksellä olevat henkilöt mahdollisimman lähelle toisiaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
onneksionvaihtoehtoja kirjoitti:
Miten niin "mitä yhtiöitä käytätte"? Mikä tässä nyt on niin vaikeata ymmärtää?

Ostin helmikuussa, reilut 10 kk ennen lentoa, Finnairilta kolme lippua Finnairin reittilennolle. Liput olivat siis samalla varauskoodilla. Lähtöselvitys tehtiin puolen tunnin tarkkuudella heti kun se aukesi. En muista tehtiinkö se Finnairin sovelluksella vei selaimella, nimittäin toisella tavalla se toimi ja toisella ei. Yhdellä oli paikka riviltä neljä, toisella riviltä 16 ja kolmannella muistaakseni riviltä 24. Valittavissa oli näiden lisäksi kaksi yksittäistä paikkaa jotka eivät olleet lähelläkään noita mainitsemiani paikkoja.

Eikä tämä paikkojen ripottelu ollut edes sattumaa. Rivillä neljä ollut matkustaja kertoi että hänen vieressään istuneen matkakumppani istui jossain rivillä seitsemän. Rivin 24 istunut henkilö taas kertoi että hänen kanssaan samalla rivillä olleet olivat ostaneet paikat etukäteen

Finnairin tarjoaman matkustuskokemuksen kruunasi ateriat - enkä nyt tarkoita laatua, jossa nyt yleensäkään ei ole kehumista, tai muovisia aterimia. Kaikille oli ostettu ateriat. Rivillä neljä henkilö sai ateriansa vasta kiukuttelun - lentoemännän, ei matkustajan - jälkeen. "Ei tälle paikalle ole tilattu mitään ateriaa" tiuskaisi lentoemäntä. Aikansa kun siinä kinasivat niin ateria löytyi mutta mussutus oli kyllä kovaa. Rivin 16 matkustaja sai tilaamansa aterian. Rivin 24 matkustaja sai eri aterian mitä oli tilattu.

Sattuneesta syystä tiedän että suomalaisilla ei juuri ole tapana varata maksullisia paikkoja pl. erikoispaikat, joten kyllä tuo usean ryhmän ripottelu sinne sun tänne on vain ja ainoastaan maksullisten istumapaikkojen markkinointia.
Miksi ihmeessä joku lentää yli kalliilla finnairilla ja kaupan päälle paska palvelua?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Maksullisia paikkavarauksia tehdään ainakin rantalomakohteiden lennoille ennakkoon PALJON. Paikanvaraus alkaa 180 tai 185 päivää ennen lähtöä, ja Economy Comfort -paikat menevät heti, samoin muuten suositut, kuten koneen etuosassa, seinän edessä, exitin kohdalla yms. Kun lähtöselvitys aukeaa, loput paikat rätkäistään automaattisesti. Sen jälkeen voi ilmaiseksi varata enää vielä myymättä olevia paikkoja. Myös business-luokat paikat menevät nopeasti. Jos seurue haluaa varmistaa että voivat istua lähekkäin, kannattaa muutama kymppi per paikka kyllä maksaakin.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Lähtöselvitys

Jos teen tämän lähtöselvityksen ennakkoon netissä kaukolennolle (haluan hyvät paikat koneesta), mutta minulla ei ole mahdollisuutta tulostaa boarding passia, kännykkään/s-posti ei onnistu. Mistä saan sen kortin sitten?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta