50 ja 50

Ihmettelen**

Miten voi viisikymppinen ja viisikymppinen olla niin erilaisia?
Tietysti ymmärrän, jos on sairas, ei voi liikkua, ei voi viettää normaalia elämää, MUTTA!
Kaksi on tervettä viisikymppistä: toinen kuin haudan partaalla, haluton kaikkeen, lihava, ryppyinen,hoitamaton, ennen aikojaan vanhentunut.
Toinen taas kuin päivänpaiste, nuorekas, iloinen, hoikka, elämää rakastava, kukoistuksessaan.
Ja kuitenkin 2-kymppisinä oltiin samalla viivalla. Mikä ihme muuttaa ihmiset?

117

7030

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies 50+

Vanha sanonta, että säilyy paremmin hyvän katon alla.Mut vielä suurempi ihmettelyn aihe,että mikä hitsi,että nyt vasta näkee,että entinen(vanha)kansakoulun opekin alkaa vanheneen,se oli vuosikymmenet aina samannäköinen.Noilla opeilla on varmaan jossain joku nuoruuden lähde,en kyllä usko että muksut edesauttoi pirtakkana pysymiseen.

• Amalfi

Olen samaa mieltä kanssasi. Ihmisen iän määritys tai arvailu on hankalaa monesti. Itse olen sellaisessa työssä, jossa joudun arvioimaan ikää mahdollisen eläkeläisalennuksen vuoksi. Jos ei ole ihan täysvarma, että onko henkilö jo 65 v, on kysymyksen asettelu hankalaa. Joskus arvailuni voi heittää vaikka 10 vuotta. Voi häpeä, jos arvaa väärään suuntaan. Jos sanani asettelisin, että teillehän tulee eläkeläishinta, niin vuoden arvailukin väärään suuntaan on epäonnistumista työssä. Asiakas loukkaantuu. Itseeni yritän verrata, olenhan jo 50 , mutta ei se ole alkuunkaan hyvä systeemi. En myöskään ole huomannut eroa miehen ja naisen välillä, tarkoitan, että esim. mies olisi enempi ikäsensä näköinen. Mainitsemasi opettajan nuoruus ei varmaankaan ole muksuista kiinni, päinvastoin mieluummin. Pirtsakkana pysymiseen vaikuttanee elämäntilanne, reipas mieli ja kai ne geeninpahukset.
        Ei kannata siristellä auringossa, ainakin rypyt silloin korostuu. HEH!

• Kaija

Siitä se johtuu!

• Pirre*

ne perintötekijät määrätä millaisia olemme kukin tässäkin iässä, ulkomuodoltammekin.
      Katsotaan ja kuunnellaan isiämme ja äitejämme - kumman tutulta tuntuu ja näyttää kehitys.

• Kaija

Jos vanhemmat esimerkiksi ovat liikalihavia ja kovia tupakoimaan pitää muistaa ettei se ole ilman muuta periytyvää,tupakoiminen vaikuttaa ihoon ja verenkiertoon vanhentavasti ,liikkuvainen ihminen taas on nuorekkaampi,tupakoimaton ja normaalipainoinen ihminen on liikkuvampi ja jaksavampi ja siis nuorekkaampi!

• Pirre*
        Kaija kirjoitti:

Jos vanhemmat esimerkiksi ovat liikalihavia ja kovia tupakoimaan pitää muistaa ettei se ole ilman muuta periytyvää,tupakoiminen vaikuttaa ihoon ja verenkiertoon vanhentavasti ,liikkuvainen ihminen taas on nuorekkaampi,tupakoimaton ja normaalipainoinen ihminen on liikkuvampi ja jaksavampi ja siis nuorekkaampi!

ajattelin kyllä lähinnä itseäni.

Epäterveelliset elämäntavat voi kyllä periytyä, tai paremminkin omaksumme ne kodistamme, ja sitäkautta kai ulkomuotokin "periytyy".

Olikos tämä keskinäisten kehumisten kerho.)), hyvähän tiällä on kehuskellakkii, miekkii taijjan olla vähinttäännii kolomekymppinen :))), ja se on uskojan vika joka tuon uskoo..

• Apuhoitaja
        Pirre* kirjoitti:

ajattelin kyllä lähinnä itseäni.

Epäterveelliset elämäntavat voi kyllä periytyä, tai paremminkin omaksumme ne kodistamme, ja sitäkautta kai ulkomuotokin "periytyy".

Olikos tämä keskinäisten kehumisten kerho.)), hyvähän tiällä on kehuskellakkii, miekkii taijjan olla vähinttäännii kolomekymppinen :))), ja se on uskojan vika joka tuon uskoo..

Piristy,ala harrastamaan liikuntoa ja lopeta tupakointi niin nuorrut ihan silmissä!

• Pirre*
        Apuhoitaja kirjoitti:

Piristy,ala harrastamaan liikuntoa ja lopeta tupakointi niin nuorrut ihan silmissä!

, mutta minulleko apuhoitaja sanoit tuon kommenttisi? Jos niin, selvennämpä kohaltani; minä en polta - tupakkaakaan, juon lähinnä vettä ja joskus otan oluen tai jotain rommia tai sitten jotai hyvää konjakkia tai tms puoli desilitraa...

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

, mutta minulleko apuhoitaja sanoit tuon kommenttisi? Jos niin, selvennämpä kohaltani; minä en polta - tupakkaakaan, juon lähinnä vettä ja joskus otan oluen tai jotain rommia tai sitten jotai hyvää konjakkia tai tms puoli desilitraa...

sitten hiihdän, lenkkeilen, vaellan yms, joten kylläkyllä pitäs kesttee iki-iki-ikinuorena, jos se siitä on kiinni :)

• Apuhoitaja
        Pirre* kirjoitti:

sitten hiihdän, lenkkeilen, vaellan yms, joten kylläkyllä pitäs kesttee iki-iki-ikinuorena, jos se siitä on kiinni :)

Asiat asioina!

• Pirre*
        Apuhoitaja kirjoitti:

Asiat asioina!

vaan, että se oli mulle tuo käsky lopettaa tupakointi:)), kun se oli minun "puheenvouroni" jatkona, eipä mitään; asiat asioina vaan - tietty.

• siritys

Eletty elämähän ihmiset muuttaa. Molemmilla on ehkä ollut hopealusikka parikymppisinä, mutta toiselta sen on varastanut sikamaisesti käyttäytynyt puoliso tai muista syistä elämänsä on ollut raskasta. Ei ole nainen jaksanut pitää itsestään enää huolta.

Minä olen molempien esittämiesi sekoitus. En lihava, en ennen aikojaan vanhentumut, mutta en myöskään iloinen, no joskus tietenkin sitäkin, mutta ei ole jokahetkinen olotilani.

• Kaija

Ei kaikilla nuorekkailla ja iloisilla ilman muuta ole ollut helppo lapsuus ja elämä!

• vakaasti vain

Elämäntapa yksi seikka ja toinen minkälaista tietä on elämä kuljettanut.
      Huumorintajuisuus.Sanotaanhan,että nauru pidentää ikää ja hymy valaistuuttaa mielen.

• Ymmällään oleva rouva

Ole myönteinen ja iloitse elämän hyvistä pikkuasioista niin säilyt nuorekkaana!

• Disco-vaari

Miksi suomalaiset ovat niin tosikoita?

• mammanen

Olen elänyt vaikean ja raskaan elämän.
      olen jo 60 .
      Mutta vaikeudet ovat vain kasvattaneet minua ihmisenä.
      Olen itseni ja muidenkin mielestä ainakin 10v ikäistäni nuoremman näköinen.
      Harrastan liikuntaa ja ulkoilen satunnaisesti. Ihoani hoidan hyvin.
      Mutta tärkeintä mielestäni on elämänasenne, en harmittele menneitä, niille ei voi mitään.Nykyisin otan elämän vastaan sellaisena kun se tulee, ilman stressiä.
      Trveys ei ole omissa käsissä, olen kiitollinen jokaisesta päivästä minkä saan olla tässä kunnossa.

• Nipsu

Voi mammanen, miten ihana kirjoitus!
        Kun tuollainen asenne olisi elämässä, tuntuisi monesta ihmisestä paljon paremmalta.
        On niin paljon asioita, joista voi olla onnellinen. Jokaiselle kolahtaa omat surut ja murheet, niitä ei voi välttää. Kun me vaan huomattaisiin ne hyvätkin asiat, eikä annettaisi suomalaisen luonteenlaadun mukaisesti niiden huonojen asioiden viedä elämäämme mullin mallin.
        Kevätkin tulee taas, iloitaan!

• mutta se ei aina kaikkia auta. Juur eilen olin 55v tuttavani hautajaisissa. Hän oli iloinen ja elämänmyönteinen ihminen, vaikka oli joutunut koville elämässään...ja vasta sairastuttuaan löysi osan lähisukulaisistaan... Silti tämä iloisuus ei suonut hänelle pitkää ikää, vaan sairaus vei voiton...
        Mutta iloisuus kannattaa silti eikä se ole keneltäkään toiselta pois, vaan myös piristää kanssaihmisiä siinä missä omaa sieluaankin.

• Aivan niin
        arja_Tre kirjoitti:

mutta se ei aina kaikkia auta. Juur eilen olin 55v tuttavani hautajaisissa. Hän oli iloinen ja elämänmyönteinen ihminen, vaikka oli joutunut koville elämässään...ja vasta sairastuttuaan löysi osan lähisukulaisistaan... Silti tämä iloisuus ei suonut hänelle pitkää ikää, vaan sairaus vei voiton...
        Mutta iloisuus kannattaa silti eikä se ole keneltäkään toiselta pois, vaan myös piristää kanssaihmisiä siinä missä omaa sieluaankin.

mutta on vaikea olla väkisin iloinen, kun on tosi masenuntunut olo ja muutenkin asiat ovat päin mäntyä. Periaatessa olet oikeassa ja itse kannatan myönteistä elämän asennetta. Aina se ei vaan onnistu.

• Aivan niin kirjoitti:

mutta on vaikea olla väkisin iloinen, kun on tosi masenuntunut olo ja muutenkin asiat ovat päin mäntyä. Periaatessa olet oikeassa ja itse kannatan myönteistä elämän asennetta. Aina se ei vaan onnistu.

Vaikeita vaiheita on elämässämme meillä kaikilla - ymmärrän sen ja silloin ei tosiaankaan osaa olla väkisin iloinen. Kuitenkin niistäkin vaiheista olemme selvinneet, ja siitä pitää kiittää itseään ja kenties kanssaihmisiään ja ainakin yrittää iloita selviytymisestään. Kyllä se aurinko jonain päivänä kuitenkin taas paistaa elämäämme kun vaan jaksamme pitää huolta itsestämme. Tsemppiä sinulle!

• ilikka
        arja_Tre kirjoitti:

mutta se ei aina kaikkia auta. Juur eilen olin 55v tuttavani hautajaisissa. Hän oli iloinen ja elämänmyönteinen ihminen, vaikka oli joutunut koville elämässään...ja vasta sairastuttuaan löysi osan lähisukulaisistaan... Silti tämä iloisuus ei suonut hänelle pitkää ikää, vaan sairaus vei voiton...

moiiii,Arska!
        Sulla on tosi hieno ja positiivinen elämänasenne ja olet muutenkin sympaattinen ihminen ja toivoisin,että tartuttaisit nuo em. asiat minuunkin...voit kirjoittaa mulle [email protected]
        hyvää kevättä ja hyviä aikoja Sinulle. t.IKKA
        Jyväskylästä.

• arja_Tre kirjoitti:

Kirjoitit täyttä asiaa. Monasti vaikeitten asiain kautta tärkeät asiat selkenevät. Iloisuus antaa itselle ja toisille hyvää mieltä eikä se tosiaankaan ole keltään pois. Se on meille kaikille bonusta

• ihmisen

ja erillaiset kokemukset. Ei siinä ole mitään ihmettelemistä.
      T:paljon kokenut ja nähnyt ja ryppyine ja lihava

• Kaija

Keskity elämäsi mukaviin tapahtumiin äläkä aina muistele vastoinkäymiä,lihavuudelle olisit myös voinut itse tehdä jotain,ei se elämän vika ole vaan omaa syytä!

• mammanen

Näkö heikkenee myös, ei rypyt näy.
        Minulla oli itselleni harvinainen ylimelisyyden puuska tänään. Mutta ainakin 5,5v lkäistäni nuoremman näköinen olen.

• Kaija
        mammanen kirjoitti:

Näkö heikkenee myös, ei rypyt näy.
        Minulla oli itselleni harvinainen ylimelisyyden puuska tänään. Mutta ainakin 5,5v lkäistäni nuoremman näköinen olen.

Nuorekkuus on elämänkatsomus,muistelkaapa esimerkiksi Kekkosta,siinä oli lopppuun asti nuorekkaan oloinen mies!

• höpsistä
        Kaija kirjoitti:

Nuorekkuus on elämänkatsomus,muistelkaapa esimerkiksi Kekkosta,siinä oli lopppuun asti nuorekkaan oloinen mies!

Viimeiset vuotensa oli dementikko, sitä vaan salattiin kauan. Ne kuvat, joissa köpötteli Tamminiemessä eivät tuoneet mieleen todellakaan nuorekasta miestä vaan raihnaan vanhuksen.

• Kaija
        höpsistä kirjoitti:

Viimeiset vuotensa oli dementikko, sitä vaan salattiin kauan. Ne kuvat, joissa köpötteli Tamminiemessä eivät tuoneet mieleen todellakaan nuorekasta miestä vaan raihnaan vanhuksen.

Ajattele Kekkosta terveenä ja jo iäkkäänä!

• taidat
        Kaija kirjoitti:

Keskity elämäsi mukaviin tapahtumiin äläkä aina muistele vastoinkäymiä,lihavuudelle olisit myös voinut itse tehdä jotain,ei se elämän vika ole vaan omaa syytä!

itse olla vaan yltiöpositiivinen ja et tiedä mitään todellista elämästä.
        T: kilpirauhasen vajaatoiminta monta muuta juttua, et revi siitä rauhassa myönteisyyttä.,

• Reetta
        höpsistä kirjoitti:

Kyllä Kekkonen oli nuorekas ja viisas mies, ei mahda mitään jos 80v alkaa muisti pätkiä,se tapahtuu kaikille, oliko se todella dementiaa taisi olla vakavanpuoleinen aivoverenkiertohäiriö tukoksineen?
        Mutta kun ne seuraajat olivat jo pressoiksi tullessaan kun 90v jahkailijoita. Liikkeet kun hidastetussa filmissä.

• ketjun lukenut
        Kaija kirjoitti:

Ajattele Kekkosta terveenä ja jo iäkkäänä!

Oletpa melkoinen toisten syyllistäjä ja nipottaja, esität mielipiteesi ainoina ja oikeina, eri mieltä ei kanssasi saa olla.

Vain yksi esimerkki nipotuksesta. Joku sanoi Kekkosen sairastaneen dementiaa ja heti korjasit sen alzhaimerin taudiksi.

Dementia on yleisnimitys muistihäiriöille. Jokainen voi sairastua alzheimerin tautiin.

Juhani Suomi: Umpeutuva latu

Lääkärinlausunto sairauden laadusta
        Teoksen ehkä mielenkiintoisin osa on tohtori Erkki Kivalon lääkärinlausunto Kekkosen viimeisistä vuosista.

Kekkonen sairasti 1970-luvulla verisuonten kalkkeutumaa. Hän kärsi aivoverenkiertohäiriöistä. Hänellä oli nimi-, muisti- ja keskittymishäiriöitä viimeisinä virkavuosinaan. Lisäksi näön heikkeneminen aiheutti ongelmia.

• Tämä on totuus
        ketjun lukenut kirjoitti:

Oletpa melkoinen toisten syyllistäjä ja nipottaja, esität mielipiteesi ainoina ja oikeina, eri mieltä ei kanssasi saa olla.

Vain yksi esimerkki nipotuksesta. Joku sanoi Kekkosen sairastaneen dementiaa ja heti korjasit sen alzhaimerin taudiksi.

Dementia on yleisnimitys muistihäiriöille. Jokainen voi sairastua alzheimerin tautiin.

Teoksen ehkä mielenkiintoisin osa on tohtori Erkki Kivalon lääkärinlausunto Kekkosen viimeisistä vuosista.

Kekkonen sairasti 1970-luvulla verisuonten kalkkeutumaa. Hän kärsi aivoverenkiertohäiriöistä. Hänellä oli nimi-, muisti- ja keskittymishäiriöitä viimeisinä virkavuosinaan. Lisäksi näön heikkeneminen aiheutti ongelmia.

Lapset eivät halunneet julkistaa sitä!

• Disco-vaari
        ketjun lukenut kirjoitti:

Pystytkö siihen?

• Apuhoitaja
        taidat kirjoitti:

T: kilpirauhasen vajaatoiminta monta muuta juttua, et revi siitä rauhassa myönteisyyttä.,

90% ylipainoisista on syömälihavia!

• Pirre*
        taidat kirjoitti:

olen kuullut monen miehen sanovan, että lihavat on ihania - he ovat kilttejä ja että heissä on monta kiloa enemmän elämän iloa.

• Ymmällään oleva herra
        Pirre* kirjoitti:

olen kuullut monen miehen sanovan, että lihavat on ihania - he ovat kilttejä ja että heissä on monta kiloa enemmän elämän iloa.

Ehkä lihavat teeskentelevät iloista ja tyytyväistä kiloihinsa koska eivät jaksa tehdä asialle mitään?

• Pirre*
        Ymmällään oleva herra kirjoitti:

Ehkä lihavat teeskentelevät iloista ja tyytyväistä kiloihinsa koska eivät jaksa tehdä asialle mitään?

tarkoitinkin sitä m i e h e n iloa!

• Kaija

Jos on aktiivinen ja elämänmyönteinen pysyy nuorena,negatiivisuus vanhentaa,lisäksi on ajoissa hankittava oma identiteetti ja ystäväpiiri,silloin ei masennu pikkuasioista kuten suhteiden loppumisista vaan satsaa itseensä ja oman elämäänsä,terveellisten elämäntapojen,liikkumus- ja ruokailutottumusten vaihtaminen ei ole koskaan liian myöhäistä,terve ja iloinen ihminen on ikinuori!

• Hemuli

Et maininnut?

• Sarasvuo

kirjoituksista päätellen.

• Disco-vaari
        Sarasvuo kirjoitti:

Onko Sarasvuo 50 Mr vai Mrs ja oletko räjähtänyt ikäiseksesi?

• Sarasvuo kirjoitti:

Samaa mieltä,molemmilla vain vaihtoehdoton asenne vastauksissaan.On vain yksi totuus....

• Disco-vaari
        emw34 kirjoitti:

Samaa mieltä,molemmilla vain vaihtoehdoton asenne vastauksissaan.On vain yksi totuus....

Eikö tämä ole keskustelupalsta,ei deittipalsta eikä kanssakirjoittajien arviointi/haukkumispalsta,vai onko?

• Kaija
        Sarasvuo kirjoitti:

Junttipalsta!

• Disco-vaari kirjoitti:

Eikö tämä ole keskustelupalsta,ei deittipalsta eikä kanssakirjoittajien arviointi/haukkumispalsta,vai onko?

Aivan samalla asialla olet itsekin.Meillä on kyllä valvonta paikalla,että eiköhän anneta hänen katsoa,mitä saa ja,mitä ei saa kirjoittaa.

Keskusteluun kuuluu myös joskus toisten mielipiteiden arviointi.Haukkumiseksi en näitä kahta edellistä kuitenkaan näe.Vertaus Sarasvuohon voidaan käsittää yhtälailla positiivisena asiana.Kyllä kai Sarasvuolla näytöt kyvyistään riittää.

Joskus mennään metsään ja vähän ylikin,vaan entäs sitten.

• Kaija kirjoitti:

Junttipalsta!

Mutta kyllä täällä kaikkien muidenkin mielipiteistä arviointeja tehdään.Ja minä ainakin miten kukin mielipiteensä esittää.
        Ei ole kovin kiva lukea esim. mielipidettäsi,että on itsestä kiinni onko miten vanhentunut.(sen käsityksen minä ja näköjään joku muukin sai.)

Näyttää Kaijaakin ärsyttävän ja kielenkäyttö muuttuu myös sanoisinko "junttimaiseksi",kun melko hellävaraista palautetta sait.

Siinä meenee sanomaltasi "katu-uskottavuus",jos sanoo toista ja kuitenkin toimii toisin.

Nyt sitä positiivisuutta olisi voinut myös muille näyttä esimerkillään,eikä pelkästään moralisoida toisten tapoja.

• Kaija
        emw34 kirjoitti:

Mutta kyllä täällä kaikkien muidenkin mielipiteistä arviointeja tehdään.Ja minä ainakin miten kukin mielipiteensä esittää.
        Ei ole kovin kiva lukea esim. mielipidettäsi,että on itsestä kiinni onko miten vanhentunut.(sen käsityksen minä ja näköjään joku muukin sai.)

Näyttää Kaijaakin ärsyttävän ja kielenkäyttö muuttuu myös sanoisinko "junttimaiseksi",kun melko hellävaraista palautetta sait.

Siinä meenee sanomaltasi "katu-uskottavuus",jos sanoo toista ja kuitenkin toimii toisin.

Nyt sitä positiivisuutta olisi voinut myös muille näyttä esimerkillään,eikä pelkästään moralisoida toisten tapoja.

Vanhentuminen ON itsestäsi ja asenteestasi kiinni!

• Kaija kirjoitti:

Vanhentuminen ON itsestäsi ja asenteestasi kiinni!

on uskottava,kun noin painokkaasti sen sanot.

Ja sori,jos olin liian tahditon tuossa edellisessä kirjoituksessani.

• Ymmällään oleva rouva
        emw34 kirjoitti:

on uskottava,kun noin painokkaasti sen sanot.

Ja sori,jos olin liian tahditon tuossa edellisessä kirjoituksessani.

Miksi tarvitsee mennä henkilökohtaisuksiin ja haukkua kirjoittajaa yksilönä ja varsinkin naisena,mielipiteet kai täällä taistelevat,keskusteluahan ei syntyisi jos kaikki olisivat samaa mieltä?
        Vanheneminen on mielestäni asennekysymys,joillekin myös kompleksi,ei ole nuorekas jos viisikymppisenä alkaa pukeutuu nuorten tyyppisiin vaatteisiin tai käymään nuorisopaikoissa,nuorekasta on nimenomaan ennakkoluuloton sutautuminen ja asenne kaikkeen uuteen iästä huolimatta ja toisten hyväksyminen sellaisina kuin he ovat!

• Ymmällään oleva rouva kirjoitti:

Miksi tarvitsee mennä henkilökohtaisuksiin ja haukkua kirjoittajaa yksilönä ja varsinkin naisena,mielipiteet kai täällä taistelevat,keskusteluahan ei syntyisi jos kaikki olisivat samaa mieltä?
        Vanheneminen on mielestäni asennekysymys,joillekin myös kompleksi,ei ole nuorekas jos viisikymppisenä alkaa pukeutuu nuorten tyyppisiin vaatteisiin tai käymään nuorisopaikoissa,nuorekasta on nimenomaan ennakkoluuloton sutautuminen ja asenne kaikkeen uuteen iästä huolimatta ja toisten hyväksyminen sellaisina kuin he ovat!

Kuin yleistäen,kuten Te juuri sanotte:"varsinkaan naisena",miksi niin päätelet, että naisten mielipiteet pitäisi jättääomaan arvoonsa eikö täällä juuri pitäisi keskustella mielipiteistä.Mutta vielä tärkeämpää on tapa jolla mielipide tuodaan esille.Lueppa Kaijan mielipiteen esitystapa ketjun keskivaiheelta,eikö siinä ole moralisointia kylliksi,että jo siitä ei pelkästään saa,vaan mielestäni siihen pitää mielipiteellä puuttua.

Kaija syyllisti edellistä mielipiteen esittäjää,että hän on syyllinen ylipainoonsa ja vanhenemiseensa.

Lisäksi minä kyllä perustelin hänen "kaijan" oman kannanoton kirjoitukseensa Naisten (hän yleisti)mielipiteen ilmaisun oikeutuksesta ja kerroin mikä ristiriita siinä on hänen aiempaan kirjoitteluunsa.
        Vieläpä tulin mielestäni asiallisesti vastaan hänen vastineeni jälkeisessä kirjoituksessa.

Ole hyvä ja lue ketju ajatuksella läpi ja laita sitten palautetta sanomisilleni perustelujen kanssa ja ei yleistäin.Itse koitan välttää yleistyksiä ja kirjoituksistani otan täyden vastuun ja pyydän myös anteeksi jos vastapuoli niin haluaa tai tunnen jotain loukanneeni.

• Disco-vaari
        emw34 kirjoitti:

Aivan samalla asialla olet itsekin.Meillä on kyllä valvonta paikalla,että eiköhän anneta hänen katsoa,mitä saa ja,mitä ei saa kirjoittaa.

Keskusteluun kuuluu myös joskus toisten mielipiteiden arviointi.Haukkumiseksi en näitä kahta edellistä kuitenkaan näe.Vertaus Sarasvuohon voidaan käsittää yhtälailla positiivisena asiana.Kyllä kai Sarasvuolla näytöt kyvyistään riittää.

Joskus mennään metsään ja vähän ylikin,vaan entäs sitten.

Ei mielestäni voi arvostella jotain naisena vaan mielipiteen mukaan,lisäksi ei itse ilmoita sukupuoltaan

• Ymmällään oleva rouva
        emw34 kirjoitti:

Kuin yleistäen,kuten Te juuri sanotte:"varsinkaan naisena",miksi niin päätelet, että naisten mielipiteet pitäisi jättääomaan arvoonsa eikö täällä juuri pitäisi keskustella mielipiteistä.Mutta vielä tärkeämpää on tapa jolla mielipide tuodaan esille.Lueppa Kaijan mielipiteen esitystapa ketjun keskivaiheelta,eikö siinä ole moralisointia kylliksi,että jo siitä ei pelkästään saa,vaan mielestäni siihen pitää mielipiteellä puuttua.

Kaija syyllisti edellistä mielipiteen esittäjää,että hän on syyllinen ylipainoonsa ja vanhenemiseensa.

Lisäksi minä kyllä perustelin hänen "kaijan" oman kannanoton kirjoitukseensa Naisten (hän yleisti)mielipiteen ilmaisun oikeutuksesta ja kerroin mikä ristiriita siinä on hänen aiempaan kirjoitteluunsa.
        Vieläpä tulin mielestäni asiallisesti vastaan hänen vastineeni jälkeisessä kirjoituksessa.

Ole hyvä ja lue ketju ajatuksella läpi ja laita sitten palautetta sanomisilleni perustelujen kanssa ja ei yleistäin.Itse koitan välttää yleistyksiä ja kirjoituksistani otan täyden vastuun ja pyydän myös anteeksi jos vastapuoli niin haluaa tai tunnen jotain loukanneeni.

Kyllä ylipaino on omaa syytä,ei lapsuutta ja kotioloja tai vaikeaa elämää siitä voi syyttää,olet ehkä hieman liian filosoofinen ja teoreettinen tälle palstalle taio et ymmärrä naisen kantaa asioihin poikamies?Olen tavallinen maalaisjärkinen isoäiti, sinulle sopisi paremmin Näkokulma,siellä pohditaan syntyjä syviä?

Kyllä ylipaino on omaa syytä,ei lapsuutta ja kotioloja tai vaikeaa elämää siitä voi syyttää,olet ehkä hieman liian filosoofinen ja teoreettinen tälle palstalle taio et ymmärrä naisen kantaa asioihin poikamies?Olen tavallinen maalaisjärkinen isoäiti, sinulle sopisi paremmin Näkokulma,siellä pohditaan syntyjä syviä?

Rouva on hyvä ja katsois galleriasivua ja vaikka muutamia muita kirjoituksiani.Et ehkä olisi niin ymmälläsi.Ja toisekseen,missäs ne varsinaiset perustelut ovat,joita peräänkuulutin.Vai eikö tällaiselle "poikamiehelle"ole sopivaa vastata muuten kuin tosta lonkalta vain.

Vielä kyllä haluaisin mielipiteesi siitä,miksi en ymmärrä "naisen kantaa aisoihin",kyllä minä olen kaijan vastaukset ymmärtänyt,mutta tapa jolla hän niitä ajoittain esittää saa minut kommentoimaan hänen "tyyliään".Koita lukea tekstini ja ajatella mitä niissä kritisoin.

• Ymmällään oleva rouva
        emw34 kirjoitti:

Rouva on hyvä ja katsois galleriasivua ja vaikka muutamia muita kirjoituksiani.Et ehkä olisi niin ymmälläsi.Ja toisekseen,missäs ne varsinaiset perustelut ovat,joita peräänkuulutin.Vai eikö tällaiselle "poikamiehelle"ole sopivaa vastata muuten kuin tosta lonkalta vain.

Vielä kyllä haluaisin mielipiteesi siitä,miksi en ymmärrä "naisen kantaa aisoihin",kyllä minä olen kaijan vastaukset ymmärtänyt,mutta tapa jolla hän niitä ajoittain esittää saa minut kommentoimaan hänen "tyyliään".Koita lukea tekstini ja ajatella mitä niissä kritisoin.

En ymmärrä lankaan kantaasi asiaan!

En ymmärrä lankaan kantaasi asiaan!

Vain ymmällään olevan Rouvan hyvin perusteltu vastine.Tällaista esittämääsi ei voi todellakaan perustella eikä keskustelua voi kanssanne jatkaa. Taidan alkaa keskustella tuon seinällä olevan ryijyn kanssa.sen kanssa tulee hiukan monipuolisempaa mielipiteenvaihtoa.Ja tätä Teidän ei ole tarkoitettukaan ymmärtävän.

• HÖH!
        emw34 kirjoitti:

Vain ymmällään olevan Rouvan hyvin perusteltu vastine.Tällaista esittämääsi ei voi todellakaan perustella eikä keskustelua voi kanssanne jatkaa. Taidan alkaa keskustella tuon seinällä olevan ryijyn kanssa.sen kanssa tulee hiukan monipuolisempaa mielipiteenvaihtoa.Ja tätä Teidän ei ole tarkoitettukaan ymmärtävän.

Ajattelet liian monimutkaisesti,ei kukaan normaali ihminen aivoituksiasi tajua ainakaan selvinpäin!

• Sarasvuo
        Disco-vaari kirjoitti:

Ei mielestäni voi arvostella jotain naisena vaan mielipiteen mukaan,lisäksi ei itse ilmoita sukupuoltaan

Siis olisiko ollut parempi verrata, vaikka Marko Bjurs... ei kait olisi tullut vielä pahempi kalapaliikki. Ei ole kenenkään vika, kun ette ymmärrä vertausta Sarasvuohon. Katsokaa hänen liiketoimintaideaa tai Diili (hyvä verrattuna jenkkiversioon) tai muistelkaa mitä hän on tehnyt. Lievääkö yltiöpositiivusuutta?

• Juniperus
        HÖH! kirjoitti:

Ajattelet liian monimutkaisesti,ei kukaan normaali ihminen aivoituksiasi tajua ainakaan selvinpäin!

Minä ymmärsin emw:n ihmettelyn helposti. Onhan siinä pieni ristiriita, jos ihminen on itseensä ja elämäänsä tyytyväinen ja vielä myönteisesti ajatteleva, mutta teksti on ahdasmielistä, muita keskustelijoita syyttelevää ja katkeran kuuloista.

• Sarasvuo
        Juniperus kirjoitti:

Minä ymmärsin emw:n ihmettelyn helposti. Onhan siinä pieni ristiriita, jos ihminen on itseensä ja elämäänsä tyytyväinen ja vielä myönteisesti ajatteleva, mutta teksti on ahdasmielistä, muita keskustelijoita syyttelevää ja katkeran kuuloista.

Totta kirjoitit ja usein näin on olemassa se ristiriita, koska ihminen ei yleensä tunnista itsessään mitään vikaa tai siten sitä ei ole, jota kyllä ihmettelen.

• säilynytkö

Meidän kolmen ystävättären kohdalla on samanlainen tilanne.

Minua sanovat miehet usein, että näytän neljävitoselta!!! Toinen ystävättäristäni on kasvoiltaan tosi rupsahtanut, mutta ei kropaltaan?!
      Kolmas meistä on "lihava" ja rypyt ovat siloiset. Hän on hyvän näköinen.

Tämä rupsahtanut ystävä tupakoi paljon! Hän ei myöskään ole kovin huumoria viljelevää sorttia. Eikä osaa hassutella ollenkaan. Suuttuu, kun pelleilen ja hassuttelen ihmisten ilmoilla.

Minä en ole ikinä tupakoinut, enkä juonut. Viihdyn lasten seurassa, koska niilla on tosi hyvä huumorintaju, ja ovat mutkattomia. Samaistun heihin. Vanhuksista pidän paljon, mutta en voisi olla heidän seurassaan, koska tunnen muuttuvani heti heidän kaltaiseksi-vanhaksi.

Tämä "pullea" ystävä on tästä väliltä sitten. Hän ei tupakoi, mutta alkoholi maistuu ja lihottaa. Muuten hän on kyllä meistä vetävin. Miehet kääntyvät vieläkin katsomaan häntä! (olemme siis 58v.)

Minulla oli paha mies 30 vuoden ajan, mutta ei se lannistanut pilkettä silmissäni. Aina löysin pahastakin hyvää. Esim., kun hakkasi, niin mietin että eipä tässä kovin pahasti käynyt...jne...

Mielestäni kovin ilmeetön henkilö rupsahtaa nopeammin kasvoiltaan. Kasvoja pitää jumpata yhtälailla kuin muutakin kehoa! Olen jumpannut kasvojani viimeiset 25 vuotta.

Enpä osaa muuta sanoa samanikäisten, erilailla vanhenemisesta! t: Charlien enkeleiden eka nainen.

• Disco-vaari

Parempi keskittyä itsensä kuin muiden nuorekkuuteen,kateus vanhentaa!

• Kaija

Näytän mieluummin nuorekkaalta 58-vuotiaalta kuin rupsahtaneelta 45-vuotiaalta!

• Ei-discoilija
        Disco-vaari kirjoitti:

Parempi keskittyä itsensä kuin muiden nuorekkuuteen,kateus vanhentaa!

? ? ?

Olinko minä kateellinen?!! Mielestäni en ikinä kadehdi muiden ulkonäköä, vaan ihailen ja ihmettelen heitä, jotka ovat hyvin säilyneitä. Mielestäni kaikki muut ovat minua paremman näköisiä, vaikka olisivat 120 kiloisia.

• mikä nyt on
        Kaija kirjoitti:

Näytän mieluummin nuorekkaalta 58-vuotiaalta kuin rupsahtaneelta 45-vuotiaalta!

Nyt en ymmärrä yhtään näitä kommentteja minulle??

En minä ole sanonut olevani rupsahtanut 45v.

Olen 58v. ja sanoin miesten luulevan minua 45 vuotiaaksi, koska olen nuorekkaan oloinen ja näköinen.

• Disco-vaari
        Ei-discoilija kirjoitti:

? ? ?

Olinko minä kateellinen?!! Mielestäni en ikinä kadehdi muiden ulkonäköä, vaan ihailen ja ihmettelen heitä, jotka ovat hyvin säilyneitä. Mielestäni kaikki muut ovat minua paremman näköisiä, vaikka olisivat 120 kiloisia.

Vaikea vastata tähän koska en tiedä millä nimellä aikaisemmin kirjoitit?

• Realisti
        mikä nyt on kirjoitti:

Olen 58v. ja sanoin miesten luulevan minua 45 vuotiaaksi, koska olen nuorekkaan oloinen ja näköinen.

Ja ne miehet sinulle....

• Disco-vaari
        mikä nyt on kirjoitti:

Eri asia olla mieleltään ikäistään nuorempi kuin yrittää esittää ikäistään nuorempaa?

• säilynytkö-merkki
        Disco-vaari kirjoitti:

Vaikea vastata tähän koska en tiedä millä nimellä aikaisemmin kirjoitit?

Tuolla jutskalla kirjoitin, ja sinä siihen kommentoit niin, etten ymmärtänyt jutun yhteyttä!?

jouduin lisäämään nyt ja -merkki sanan, koska palsta ei huoli samaa otsikkoa kahdesti!

• sitten asia on
        Realisti kirjoitti:

Ja ne miehet sinulle....

...jos olet sitä mieltä. Mitäpä sitä kinaamaan sinun ajatuksiasi vastaan. Minä itse tiedän ja tunnen itseni parhaiten, kuten te muutkin tunnette oman itsenne. ps...taidatte potea krapulaa, kun noin äkäisiä olette?

• Ei-Discoilija
        Disco-vaari kirjoitti:

Eri asia olla mieleltään ikäistään nuorempi kuin yrittää esittää ikäistään nuorempaa?

MINÄ OLEN LAPSENMIELINEN.

Jos nyt joku ei tiedä mitä eroa on lapsenmielisellä ja lapsellisella, niin kehoitan etsimään vaikkapa netistä sen tiedon.

• xxxx
        mikä nyt on kirjoitti:

En ole sekaantunut tähän keskusteluun mitenkään, mutta olen ihmeissäni. Nyt heitän kysymyksen noille/tuolle otsikkoni nikkien takana olevalle henkilölle/-löille, antoiko äitisi sinulle kymmeniä nimiä, kun jatkuvasti huutelet ihmisille eri nimimerkillä. Kuka ottaa selvää, kuka milloinkin on vastannut ja mistä on kysymys. Voisit käyttää yhtä nikkiä/keskustelu, eikö se jo kuulu hyviin tapoihin näin aikuisten kesken? Valintahan on sinun, toivon ymmärrystä.

• Nythän on niin
        mikä nyt on kirjoitti:

Nythän on niin, että nuorekkaan oloisuuteni ja näköisyyteni saattaa johtua siitä, ETTÄ OLEN AVOIN JA REHELLINEN KAIKILLE, JOKA PAIKASSA. HUOMIOIN IHMISET JA KUUNTELEN HEITÄ AIDOSTI.

Niin....siitä sen täytyy johtua.....

• Disco-vaari
        säilynytkö-merkki kirjoitti:

Tuolla jutskalla kirjoitin, ja sinä siihen kommentoit niin, etten ymmärtänyt jutun yhteyttä!?

jouduin lisäämään nyt ja -merkki sanan, koska palsta ei huoli samaa otsikkoa kahdesti!

Et ilmeisesti halua ymmärtää?
        Mikset kirjoita samalla nikillä,se helpottaisi?

• Disco-vaari
        sitten asia on kirjoitti:

...jos olet sitä mieltä. Mitäpä sitä kinaamaan sinun ajatuksiasi vastaan. Minä itse tiedän ja tunnen itseni parhaiten, kuten te muutkin tunnette oman itsenne. ps...taidatte potea krapulaa, kun noin äkäisiä olette?

Ole tyytyväinen itseesi ikäisenäsi!

• mikä nyt on
        xxxx kirjoitti:

En ole sekaantunut tähän keskusteluun mitenkään, mutta olen ihmeissäni. Nyt heitän kysymyksen noille/tuolle otsikkoni nikkien takana olevalle henkilölle/-löille, antoiko äitisi sinulle kymmeniä nimiä, kun jatkuvasti huutelet ihmisille eri nimimerkillä. Kuka ottaa selvää, kuka milloinkin on vastannut ja mistä on kysymys. Voisit käyttää yhtä nikkiä/keskustelu, eikö se jo kuulu hyviin tapoihin näin aikuisten kesken? Valintahan on sinun, toivon ymmärrystä.

Minulla oli vain nuo "säilynytkö ja mikä nyt on" nikit. En kyllä jokunen aika sitten edes ymmärtänyt mikä se nikki oikein on!! Sen verran vähän aikaa olen netissä pyörinyt.

En minä jaksa muistella mitä olen aikaisempiin otsikoihin kirjoittanut. Vastaan silleen, mikä sopii kulloiseenkin otsikkoon. Ei kait sillä ole merkitystä? Kun lukee jonkun jutun ja vastaa siihen, niin eikös ne viivat kohdistu ihan oikein? Niitä minä yritän seurata, kelle vastaan.

Minua ei häiritse yhtään mikä "nikki" kullakin on. ASIA siinä on oleellinen ja tärkeä. Eikö?

• ?????
        Disco-vaari kirjoitti:

Et ilmeisesti halua ymmärtää?
        Mikset kirjoita samalla nikillä,se helpottaisi?

Nyt kyllä taidat olla ihan sekaisin? Oletko humalassa?

• Disco-vaari
        mikä nyt on kirjoitti:

Minulla oli vain nuo "säilynytkö ja mikä nyt on" nikit. En kyllä jokunen aika sitten edes ymmärtänyt mikä se nikki oikein on!! Sen verran vähän aikaa olen netissä pyörinyt.

En minä jaksa muistella mitä olen aikaisempiin otsikoihin kirjoittanut. Vastaan silleen, mikä sopii kulloiseenkin otsikkoon. Ei kait sillä ole merkitystä? Kun lukee jonkun jutun ja vastaa siihen, niin eikös ne viivat kohdistu ihan oikein? Niitä minä yritän seurata, kelle vastaan.

Minua ei häiritse yhtään mikä "nikki" kullakin on. ASIA siinä on oleellinen ja tärkeä. Eikö?

Ethän muuten tiedä kenelle vastaat ja mitä hän aikaisemmin kirjoitti!

• Disco-vaari
        ????? kirjoitti:

Nyt kyllä taidat olla ihan sekaisin? Oletko humalassa?

Entäs itse?

• xxxx
        mikä nyt on kirjoitti:

mutta itse en haluisi keskustella ladon oville, vaan vaikka "säilynytkö"- henkilölle, saman ketjun sisällä. Mutta tämä oli oma kantani ja jokainen tekee niinkuin sekavemmaksi näkee. Anteeksi keskeytys!

• Disco-vaari
        xxxx kirjoitti:

mutta itse en haluisi keskustella ladon oville, vaan vaikka "säilynytkö"- henkilölle, saman ketjun sisällä. Mutta tämä oli oma kantani ja jokainen tekee niinkuin sekavemmaksi näkee. Anteeksi keskeytys!

En tajunut pointtiasi?

• ?????
        Disco-vaari kirjoitti:

Entäs itse?

Sitten ymmärrän. Olet alkoholisti-raitis sellainen. Onnittelut! Luonnetta kannattaa kyllä vielä hioa ja kovasti. Kait käyt säännöllisesti AA:ssa?

Minä en juo ollenkaan, enkä ole ikinä juonutkaan. En myöskään tupakoi, enkä ole ikinä tupakoinutkaan.

Naureskelin noille kirjoituksille, kun joku luuli kirjoittavansa minun kanssa!!! Hassua.

• xxxx
        Disco-vaari kirjoitti:

Ethän muuten tiedä kenelle vastaat ja mitä hän aikaisemmin kirjoitti!

nämä nettipelleilyjen kujeet. :))

• xxxx
        Disco-vaari kirjoitti:

En tajunut pointtiasi?

Kyllähän sinä tajusit, että nikki on tärkeä.:?

• mikä nyt on
        xxxx kirjoitti:

Kyllähän sinä tajusit, että nikki on tärkeä.:?

Tosi hauska oli lukea tämä ketjun pätkä!
        Siis kuka kirjoitti ja kenelle luuli kirjoittaneensa !!!????? HIH HIH !
        MINÄ olin vain yhdellä viestillä ketjussa!! Eli tuolla: mikä nyt on

• Disco-vaari
        ????? kirjoitti:

Sitten ymmärrän. Olet alkoholisti-raitis sellainen. Onnittelut! Luonnetta kannattaa kyllä vielä hioa ja kovasti. Kait käyt säännöllisesti AA:ssa?

Minä en juo ollenkaan, enkä ole ikinä juonutkaan. En myöskään tupakoi, enkä ole ikinä tupakoinutkaan.

Naureskelin noille kirjoituksille, kun joku luuli kirjoittavansa minun kanssa!!! Hassua.

En ole koskaan juonut paljoa mutta 18 vuotta sitten minulla todettiin munuaisten vajaatoimintaa ja sen jälkeen lopetin kokonan alkoholinkäytön,luonteessani ei ole pahemmin hiomista mielestäni enkä usko että tuntematoman ihmisen luonnetta voit mitenkään arvioida muutaman nettipalstamielipiteen perusteella?

• xxxx
        mikä nyt on kirjoitti:

Tosi hauska oli lukea tämä ketjun pätkä!
        Siis kuka kirjoitti ja kenelle luuli kirjoittaneensa !!!????? HIH HIH !
        MINÄ olin vain yhdellä viestillä ketjussa!! Eli tuolla: mikä nyt on

Toivottavasti. :))

• Mammanen
        mikä nyt on kirjoitti:

Kirjoitin samasta aiheesta.
        Eikö sitä saa pitää minkäänlaisia illuusioita.
        Olen 60 , minua luullaan alle 50v.
        Todennäköisesti ei pitkään, mutta nyt.
        Jos tunnen olevani yhtä rakastettu kun nyt, ei ulkonäöllä ole väliä.
        Eikä tässä komistumaan päin olla.

• se TÄÄÄH
        Mammanen kirjoitti:

Kirjoitin samasta aiheesta.
        Eikö sitä saa pitää minkäänlaisia illuusioita.
        Olen 60 , minua luullaan alle 50v.
        Todennäköisesti ei pitkään, mutta nyt.
        Jos tunnen olevani yhtä rakastettu kun nyt, ei ulkonäöllä ole väliä.
        Eikä tässä komistumaan päin olla.

Kiitos sinulle Mammanen, että ymmärsit asian. Aloin olla jo toivoton, kun ei kukaan tuntunut ymmärtävän!

Terveisin : se monilla eri nimimerkeillä kirjoitteleva, joka näytti suututtavan monet. Enkä edes mitään pahaa tai kieroilua sillä tarkoittanut. Taidan olla vain hiukan typerä.

• kun en ymmärrä ?????
        xxxx kirjoitti:

Toivottavasti. :))

Mitä NIIN TÄRKEÄÄ merkitystä niillä nikeillä on, että tarvitsee siitä samasta asiasta jauhaa joka viestissä? MINÄ kirjoitan edelleenkin vain tekstien perusteella, enkä kyttää nikkejä.

Voihan sitä jutella ihmisille, ilman että tuntee tätä. En kulje ulkonakaan nimilappu kaulassa, ja silti juttelen vieraille ihmisille.

• HÖH!
        se TÄÄÄH kirjoitti:

Kiitos sinulle Mammanen, että ymmärsit asian. Aloin olla jo toivoton, kun ei kukaan tuntunut ymmärtävän!

Terveisin : se monilla eri nimimerkeillä kirjoitteleva, joka näytti suututtavan monet. Enkä edes mitään pahaa tai kieroilua sillä tarkoittanut. Taidan olla vain hiukan typerä.

Kaunis ja nuoren näkööinenkin minkä ikäinen ihminen tahansa voi olla ajatuksiltaan ahdasmielinen ja vanhoillinen!

• Juniperus
        kun en ymmärrä ????? kirjoitti:

Mitä NIIN TÄRKEÄÄ merkitystä niillä nikeillä on, että tarvitsee siitä samasta asiasta jauhaa joka viestissä? MINÄ kirjoitan edelleenkin vain tekstien perusteella, enkä kyttää nikkejä.

Voihan sitä jutella ihmisille, ilman että tuntee tätä. En kulje ulkonakaan nimilappu kaulassa, ja silti juttelen vieraille ihmisille.

Samassa ketjussa keskustelu kuitenkin etenee paremmin ja syvemmälle, jos nikkejä ei vaihdella. Keskustelija voi täydentää edellistä viestiään, eikä hänen tarvitse selittää kaikkia perustelujaan uudelleen alusta lähtien.

• melkein 60v.
        HÖH! kirjoitti:

Kaunis ja nuoren näkööinenkin minkä ikäinen ihminen tahansa voi olla ajatuksiltaan ahdasmielinen ja vanhoillinen!

mulla on 94 vuotias ystävätär ja hän se vasta nuorekas on, seuraa aikaa ja osaa keskustella kaikenlaisten ihmisten kanssa.

• Neutraali ja sukupuoleton

Ala kirjoittamaan nimellä Kaarlo niin yhtäkkiä fossiilisedät ovat kanssasi samaa mieltä!

• Apuhoitaja

Pitää vain aina ajatella miehen mielen mukaan,muuten on heti syyllistäjä ja itsekäs!

• Vanas
        Apuhoitaja kirjoitti:

Pitää vain aina ajatella miehen mielen mukaan,muuten on heti syyllistäjä ja itsekäs!

nyt turhaa ärsyyntykö, pankaa vaan naisenergia porukalla liikkeelle, ja pysykää "kannoillanne", vai koroillanneko pitäisi sanoa. Jos vielä oikein piikkarit, niin jo alkaa purra. :)

• junttiukko

Onko niin tärkeää aina miettiä ihmisten ikää,eikö tärkeämpää millaisia he ovat?

• Pirre*

virka - ihan höperöä ja tässä iässä vielä - sanoisin sitä turhaksi keekoiluksi.

• Hexa

Elämäntavoilla toki merkitystä, mutta synnyinlahjana (-rasitteena?) saatu temperamentti ja luonteenlaatu taas aika vahvasti ohjailee elämää. Siinä ehkä yksi syy eriaikaiselle ulkoiselle vanhenemiselle.
      Biologiset lait ovat armottomat, mutta ainahan tuomioon voi yrittää keplotella lykkäystä :)

• mummeliini

eikö luonne kuitenkin ole tärkeämpi kuin pelkkä
        ulkonäkö. Jos on ystävällinen ja mukava ihminen, niin haittako siinä muutama kurttu tai ryppy.
        Ystävää ei kai sillä perusteella voi arvioida.

• ?????

Sinä olet vastannut alkuperäiseen viestiin!

• ?????

KUULUI ALKUPERÄINEN, ALOITUSVIESTIN LOPPUKOMMENTTI!!? Olemmeko samoilla aaltopituuksilla ollenkaan, kuin ihmettelijän** viesti?

• ihmettelen***

Joku kysyi ketjussa, miksi kysyn tätä ja että kumpi olen itse, se väsynyt ja ryppyinen vai iloinen ja nuorekas 5-kymppinen.
        En nyt sitä kommentoi, kumpi olen.
        Tämä koko juttu tuli vaan mieleeni, kun meillä oli luokkakokous, kirjoitimme ylioppilaiksi vuonna -73.
        Monesta hyvin kauniista tai komeasta ihmisestä oli tullut veltto keski-ikäinen, ylipainoinen, ryppyinen ja viinaan menevä. Murheiden murtama.
        Moni laiha oli tullut lihavaksi, pari lihavaa laihaksi.
        Moni oli säilyttänyt elämän ilon, olivat nuorekkaita ja elivät täysillä, kuka antautuen työlleen, kuka perheelleen tai orastavalle isovanhemmuudelle.
        Moni oli tuollainen kuin "mammanen", olivat kokeneet paljon, vaikeuksiakin, mutta selvinneet hienosti, jalostuneet vahvoiksi ja upeiksi ihmisiksi.
        Elämä heittelee, joku kestää enemmän, joku vähemmän.
        Ajattelin vaan, että jos olisi osannut antaa omille lapsilleen sellaisia elämän eväitä, että olisivat vahvoja, että pärjäisivät elämän tuulissa. Että 5-kymppisenäkin olisivat niitä "upeita" ihmisiä.

• Mies 50+
        ihmettelen*** kirjoitti:

Joku kysyi ketjussa, miksi kysyn tätä ja että kumpi olen itse, se väsynyt ja ryppyinen vai iloinen ja nuorekas 5-kymppinen.
        Tämä koko juttu tuli vaan mieleeni, kun meillä oli luokkakokous, kirjoitimme ylioppilaiksi vuonna -73.
        Monesta hyvin kauniista tai komeasta ihmisestä oli tullut veltto keski-ikäinen, ylipainoinen, ryppyinen ja viinaan menevä. Murheiden murtama.
        Moni oli säilyttänyt elämän ilon, olivat nuorekkaita ja elivät täysillä, kuka antautuen työlleen, kuka perheelleen tai orastavalle isovanhemmuudelle.
        Moni oli tuollainen kuin "mammanen", olivat kokeneet paljon, vaikeuksiakin, mutta selvinneet hienosti, jalostuneet vahvoiksi ja upeiksi ihmisiksi.
        Ajattelin vaan, että jos olisi osannut antaa omille lapsilleen sellaisia elämän eväitä, että olisivat vahvoja, että pärjäisivät elämän tuulissa. Että 5-kymppisenäkin olisivat niitä "upeita" ihmisiä.

Sain idikden yhdestä kirjasta jossa jätkä kekkas järkätä luokkakokouksen,mut ilmoitti siitä vain naisille,ei taitais antaa aihetta ku katselee entisiä luokkatytyjä,no ne muistais mut muutenkin,mut vanhenemisen huomaa siitä ku entiset heilat rypistyy(en suosittele ääneen sanomista)se voi olla vaarallista suorittaa ilman valvontaa,ainakin turva etäisyys on huomioitava

• Pirre*
        Mies 50+ kirjoitti:

Sain idikden yhdestä kirjasta jossa jätkä kekkas järkätä luokkakokouksen,mut ilmoitti siitä vain naisille,ei taitais antaa aihetta ku katselee entisiä luokkatytyjä,no ne muistais mut muutenkin,mut vanhenemisen huomaa siitä ku entiset heilat rypistyy(en suosittele ääneen sanomista)se voi olla vaarallista suorittaa ilman valvontaa,ainakin turva etäisyys on huomioitava

ai, luuletko että sinä saisit vain määrätä suunnan ja muut vauhdin :))

• HÖH!
        ihmettelen*** kirjoitti:

Materiaalihan oli tarjottimella!

• Ymmällään oleva rouva
        Mies 50+ kirjoitti:

Laivalla tuli eräs lihava,kalju silmälasipäinen mies juttelemaan,kävi selville että hän oli lukion aikainen poikaystäväni,en oli kyllä ikinä tuntenut mutta jostain syystä tunsi hän heti minut?

• Ymmällään oleva rouva
        Ymmällään oleva rouva kirjoitti:

Laivalla tuli eräs lihava,kalju silmälasipäinen mies juttelemaan,kävi selville että hän oli lukion aikainen poikaystäväni,en oli kyllä ikinä tuntenut mutta jostain syystä tunsi hän heti minut?

Kävi selville hänen useinkin käyvän Tallinnassa eikä nämä matkat olleet ostosmatkoja!

• Pirre*

Kävi selville hänen useinkin käyvän Tallinnassa eikä nämä matkat olleet ostosmatkoja!

sai ostamata:))

• Juniperus

Jospa hänen muistinsa oli säilynyt parempana?

• melkein 60v.

ihan selvää, että asennoituminen elämään näkyy myös päällepäin.
      Perimällä on pieni osuus.
      Kun ihminen on kaikessa kohtuullinen, kiinnostunut monipuolisesti kaikesta, se näkyy ulospäin tasapainona ja tasapainoinen ihminen on mukava tuntea.

• Ole kyse

Ole nyt vähän realisti, kun olet kuitenkin noin viisas olet, niin silloin tiedät myös, että on olemassa asiota joihin et itse voi vaikuttaa, vai...

• melkein 60v.
        Ole kyse kirjoitti:

Ole nyt vähän realisti, kun olet kuitenkin noin viisas olet, niin silloin tiedät myös, että on olemassa asiota joihin et itse voi vaikuttaa, vai...

mutta niihinkin voi asennoitua niin monella tavalla.
        Eikä tähän mitään viisautta tarvita, oikeaa asennetta vaan elämään.

• Toinen taas
        melkein 60v. kirjoitti:

mutta niihinkin voi asennoitua niin monella tavalla.
        Eikä tähän mitään viisautta tarvita, oikeaa asennetta vaan elämään.

On kunnia viettää tänä syksynä viisikymmen vuotis päiviä. Höh. Kukaan ei usko:( Väittävät, että olen korkeintaan neljä kakkonen. Itse kyllä tiedän siitä, että alkaa olla vielä villimpi olo :)

• 50-tasan
        Toinen taas kirjoitti:

On kunnia viettää tänä syksynä viisikymmen vuotis päiviä. Höh. Kukaan ei usko:( Väittävät, että olen korkeintaan neljä kakkonen. Itse kyllä tiedän siitä, että alkaa olla vielä villimpi olo :)

Etukäteen onnittelut. Todennäköisesti et huomaa mitään eroa elämässä täytettyäsi sen 50-vuotta. Ihmiset kyselee miltä tuntuu ja voihan se tuntuakin tai sitten todennäköisesti ei.ONNEA:) HÖH:)))

• Toinen taas
        50-tasan kirjoitti:

Etukäteen onnittelut. Todennäköisesti et huomaa mitään eroa elämässä täytettyäsi sen 50-vuotta. Ihmiset kyselee miltä tuntuu ja voihan se tuntuakin tai sitten todennäköisesti ei.ONNEA:) HÖH:)))

näin kerran telkkarissa Jukka Puotilan haastattelun. Täytti sinä päivänä neljäkymmentä. Niin minäkin :) Nyt kun tulee viidenkympin rajapyykki vastaan, pitäiskö pyytää olusille ;)

• 50-tasan
        Toinen taas kirjoitti:

näin kerran telkkarissa Jukka Puotilan haastattelun. Täytti sinä päivänä neljäkymmentä. Niin minäkin :) Nyt kun tulee viidenkympin rajapyykki vastaan, pitäiskö pyytää olusille ;)

Tee se ja ilahduta itseäsi ja vastapuoltakin. Sillai sitä pysyy ainakin iloisena, jos ei nuorena.)))

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4130
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      35
      3211
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2323
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      31
      2188
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      90
      1983
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1857
    7. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1830
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1577
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1537
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1511
    Aihe