Onko kukaan kokeillut Memoeraa?

ihmettelevat

Onko kukaan täällä kokeillut Memoeraa? Pitäisi ainakin olla helpompi kuin tabletti, mutta onko kellään käyttökokemuksia? Vaikutti ainakin mielenkiintoselta http://memoera.com/ ?

4

1580

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • om.hoit2

Onko tämä jokin mainnos. Pari kertaa kirjoittanut jo kommenttini, eikä sitä kuitenkaan näy.

Muistisairaalle ihmiskontakti on tärkeä. Miten hän osaa käyttää konetta, jos ei muista miten käytetään. Kone ei korvaa muistisairaan lääkitystä.
      Olen ollut dementikon omaishoitaja. Kun hän vielä eli, teimme samoja juttuja kuin hän teki ennen sairauden puhkeamista.
      Pelikortit olivat huippujuttu. Niillä voi pelata pasianssia, muistipeliä ja seurapelejä. Ristikot, käytännössä toimi niin, että minä kysyin, hän vastasi. Luin hänelle ääneen, kokosimme palapelejä. katselimme valokuvia. Ulkoillessa tunnistimme kukkasia ja kasveja.
      Kone ei korvaa ihmistä.

• apvastaa

Tarkoituksena ei ollutkaan korvata ihmistä, vaan keksiä tekemistä isälle, jotta äiti voisi tehdä jotain muuta. Tämä ainakin lupasi, että kone olisi niin helppo ettei tarvitse osata käyttää entuudestaan ja että se sopisi muistisairaalle.

• kokeilejakerro
        apvastaa kirjoitti:

Tarkoituksena ei ollutkaan korvata ihmistä, vaan keksiä tekemistä isälle, jotta äiti voisi tehdä jotain muuta. Tämä ainakin lupasi, että kone olisi niin helppo ettei tarvitse osata käyttää entuudestaan ja että se sopisi muistisairaalle.

Entä muistisairas itse? Haluaako hän koneen?

Kaikille omaishoitajille lukuvinkiksi: Minna Lindgrenin Ehtoolehto-trilogia
        (josta kylläkin on tulossa elokuva)
        Antaa paljon ajattelemisen aihetta vanhustenhuollosta.

• Kirsiih

tuossahan oli ilmainen koeaika, että kokeile jos siltä tuntuu. ei siinä mitään menetä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      192
      5142
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      36
      4533
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      11
      3171
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      263
      3092
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      159
      3012
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      54
      2568
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27