Kuinka vaikeaa unettomuutenne on?

jfklöajklaö

Mikä on pisin aika minkä olette valvoneet, siis niin ettei ole nukahtanut minuuttiakaan? Ilman omaa syytänne, ei tarkoituksella valvomista, vaan ettei yksinkertaisesti ole saanut nukahdettu. Itselläni 55h taitaa olla. Lisäksi kahden vuorokauden n. 48-45 valvomisputkia on ainakin 5kpl, ellei enemmän.

Entä millainen on ollut huonounisin kautennen? Itsellä meni joskus noin 5vk kun nukuin kahtena yönä 8h, loppuina 1-4h.

Ärsyttääkö teitä ihmiset jotka valittavat kun ovat nukkuneet 5h, ja ovan aivan loppu?

Kuinka usein olette olleet sairaslomalla unettomuuden vuoksi? Itse olen 2 kertaa. Sitten on muutamia poissa oloja joihin olen kertonut muun syyn, tosin unettomuuden aiheuttaman: jäätävä päänsärky, ripuli. Mulla saattaa mennä maha ihan kuralle jos en ole nukkunut.

Mitä oireita, vahinkoja teille on tapahtunut huonosti nukuttujen öiden jälkeen? Itse sössinyt töissä muutaman jutun, meinasin aiheuttaa onnettomuuden (luojan kiitos vain meinasin).

Syöttekö lääkkeitä, mitä lääkeitä? Itselläni lista on pitkä: Imovane, Stella, Opamox, Tenox, Melatonin, Mirtazapin, Ketipinor, Atarax, Levozin. Lähes kaikkiin tuli toleranssi, mirta sai näkeään ihan hirveitä painajaisia ja Levonzin aiheutti sekavuutta seuraavalle päivälle.
Nykyään menee Ketipinor 200mg.

Jos ette syö lääkeitä, paljonko nukutte?

47

12562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valv0ja

      "Ennätykseni" on joku 40-50h. En ainakaan tällä hetkellä saa ollenkaan unta ilman unilääkettä, olen koittanut jo monta yötä. Uskon että voisin valvoa vaikka 3 yötä putkeen nukkumatta, mutta ärsyttää vaan siitä seuraava zombie olo. Unilääkkeellä nukun 3-8h riippuen määrästä.

      • valv0ja

        Ja lisäyksenä en tiedä liittyykö ikä unettomuuteen millään tavalla, mutta olen vasta 20 vuotias.


    • PamppuAanus

      Vedä 3-5 Stellaa, pullo viiniä, häiriköi naapureita, niin pulissi hakee sinut Pasilaan (tai paikalliseen poliisivankilaan) pahnoille. Siellä tulee uni. Voi tulla teleskooppipamppuakin.

    • Z-lääkekoukussa

      Unettomuus on vaikeaa. Olen valvonut maksimissaan 5 vrk ilman silmällistäkään unta. Näin on käynyt useita kertoja ja olen joutunut katkaisemaan valvomisen hakeutumalla lääkäripäivystykseen tai sairaalaan.
      Ilman lääkkeitä en nuku yhtään, en pysty nukahtamaan. Osasyynä on pitkäaikainen lääkeriippuvuus, mutta kärsin kausittain totaalisesta unettomuudesta jo ennen bentsojen käyttöä. Sairauslomia on takana useita mutta olen kuitenkin enimmäkseen käynyt töissä.

    • ubtaei

      Olen valvonut viisi vuotta. Siis ollut viisi vuotta nukkumatta?

    • nukkumattikatosi

      Minulla taitaa olla pisin aika n. 48-50 tuntia koska muistan että olin ollut kaksi vuorokautta hereillä. Tavallaan se ei ollut kyllä unettomuutta koska kävin ylikierroksilla ja olin mielenterveyssyistä hereillä. Jotenkin kai adrenaliinia veressä niin ettei edes hirveästi väsyttänyt. Nykyään en pysty nukkumaan kuin ketipinorin avulla, lääkkeitä kun olen syönyt vuosia niin luontainen uni katosi. Onneksi en kuitenkaan unilääkkeistä ole riippuvainen. Joskus kaihoten mietin millaista oli lapsena/nuorena kun pystyi nukahtamaan helposti ja uni oli aina laadukasta.

      • nukkumattikatosi

        Lisään vielä että sama muuten kuin aloittajalla että maha menee sekaisin jos nukkuu liian vähän ja päätä särkee myös. Kaikenkaikkiaan olo on kuin krapulassa vaikka ei olisi juonut tippakaan viinaa. Ilman ketipinoria kun kokeilin nukuin 3-5 tuntia ja heräsin enkä saanut enää unta.


    • Rytmi_pitää_olla

      Ihminen ei muuta halua kuin nukkua.
      Että saisi nukkua.

      Taas valvottu yö.

      Parin tunnin päästä voisi ehkä torkahtaa tunniksi. Ei vaan uskalla. Työkkäristä saatetaan soittaa ja tarkistaa onko rytmi kohdillaan. Olenko työkuntoinen? Löytyykö työhaluja?

      Mitä vaan. Vaikka nuijanukutus.

      Ei terve ruumis töitä kaipaa.

    • Näitköunia

      Kuinka pitkään nukuit viime yönä?

      • nythyvääyötä

        Minä nukuin seitsemän tuntia, en nähnyt unia.


    • kyrpäeinari

      Nukkuminen on aivan yliarvostettua puuhaa,ihminen pärjää ilman unta,kunnes kuolee.

    • Hfyhc

      Olen kärsinyt pahasta unettomuudesta noin 20 vuotta. Täytyy kyllä sanoa, että elämä on ollut usein täyttä tuskaa ja vaikka mitä lääkkeitä olen syönyt ja kaiken toivoni olin jo ehtinyt heittää. Tällä hetkellä en syö mitään lääkkeitä, sillä olen saanut paremman avun viljattomasta ruokavaliosta. Ei sekään mitään ihmeitä tee, mutta pärjään vain paremmin, vaikka nukun vieläkin liian vähän. Ruokavaliota pitää vain noudattaa vähintään 3 viikkoa ennen kuin siitä huomaa mitään apua.

      • makkinutti

        Hahaha viljattomalla ruokavaliolla ei ole mitään merkitystä tai tekemistä nukkumisesi kanssai,,höpö höpö...


      • Suksijussi

        Sukset jalkaan ja hiihtämään, muttei liian myöhään, klo 16.00-18.00 on ihan ok, kun 10-30km sivakoi rauhallista vauhtia niin jo nukuttaa, liikuntalääke auttaa. Jos ei latua lähellä, niin vaikka kävelyä ulkoilmassa.


    • Uneton123

      Mulla on aika samantapainen tilanne aloittajan kanssa. Pisintä valvomisaikaa en muista, olin jo niin sekaisin, mutta noin 4 vrk. Ja KYLLÄ! Suorastaan vituttaa ihmiset, jotka valittavat että ovat nukkuneet "VAIN" viisi tuntia! Itse olisin aika onnellinen jos saisin nukuttua putkeen viisi tuntia. Lääkäri ei suostu määräämään yhtään mitään bentsoja, Ketipinor, Atarax, Mirtazapin ja Levozin mulle on määrätty. Ainoa, joka noista auttaa on Levozin, mutta en uskalla ottaa sitä kun siitä tulee niin kauhea olo. Saan melkein paniikkikohtauksen tapaisen olon siitä moneksi tunniksi. Mielummin sitten vaikka valvon. Ketipinoreita otan 5-10 kpl ja niillä nukun pari tuntia jos en ole muutamaan yöhön ottanut ollenkaan. Kahtena peräkkäisenä yönä ei toimi. Olen ihan zombie enkä pysty toimimaan oikeastaan mitenkään järkevästi.

      • Terve.vaanmenoa

        No jo On! Tuommoisella määrillä lähtee henki! Joten haista p* ska trolli!


      • haistaitsepaska

        Tarkoitatko määrällä valvomisen määrää vai Ketipinorien? Molemmat ovat täysin mahdollisia.


      • oot_höpsö
        Terve.vaanmenoa kirjoitti:

        No jo On! Tuommoisella määrillä lähtee henki! Joten haista p* ska trolli!

        Ai 5-10kpl ketipinorilla lähtee henki? Ei todellakaan lähde jos puhutaan 25 tai 50 milligrammasta. Eikä lähde myöskään vaikka puhuttaisiin 100 milligrammasta.


      • Kroonikko
        Terve.vaanmenoa kirjoitti:

        No jo On! Tuommoisella määrillä lähtee henki! Joten haista p* ska trolli!

        Haista itse vaan paska! Et tiedä unettomuudesta mitään, joten kita kiinni.


      • psyyke-eläkeläinen
        oot_höpsö kirjoitti:

        Ai 5-10kpl ketipinorilla lähtee henki? Ei todellakaan lähde jos puhutaan 25 tai 50 milligrammasta. Eikä lähde myöskään vaikka puhuttaisiin 100 milligrammasta.

        Ketipinor-lääkitys voi olla jopa 1000g/päivä.
        Mulla 300mg.


    • Haut

      En kyllä käytä nyt uni lääkkeitä oli kauhea pökkyrä olo kokeilin yksiä unilääkkeitä kyllä pää oli pökkyrä jalat jäykät ei käy mulle ollenkaa sivu vaikutuksia tulee niistä.vaikka ottaa pienen annoksen .lääkäri vaan tosta vaan anto ne.

    • tällänukkuu

      Hei, pyytäkää lääkäriltänne Promazin hydrochlorid 50mg. Sillä olen nukkunut jo monta vuoitta hyvin! Ei ole saatavissa kuin Yliopiston apteekissa, valmistavat siellä. Mutta on hyvä unettomuuteen. Mun annostus on 3 tbl 2 tuntia ennen nukkumaan menoa ja uni tulee varmasti! eikä aiheuta toleranssia, sama annostus jo vuosia!

      • Hjälplös

        Mulla oli tota Promazinia eikä siitä mitään unta tullut, mutta pää meni totaalisen sekaisin pariksi pväksi. Olet varmaan kuullut, että ihmiset ovat erilaisia. Kaikki ei sovi kaikille.


    • Haut

      Joo mulla on näitä mirtazapin orion 15.mglääke en ole nyt käyttänyt on liian vahvoja

    • Sinnukska

      Pisin valveilla oloaika lienee äskettäinen 37 h. En vaan saa unta, nukahtaminen ei onnistu. Välillä olen hyvin uninen sängyssä, mutta ei onnistu uneen vaipuminen. Välillä taas on suht' virkeä olo. Jos olen onnistunut nukahtamaan, heräilen aamuyöstä.

      Nukahtamislääkkeitä ollut kokeilussa, huonoja kokemuksia. Antihistamiinit saattavat joskus auttaa uneen. Melatoniinin ensimmäisellä kerralla söin pakkauksen loppuun. Nukkuminen alkoi onnistua vasta kuurin viimeisinä öinä. Mieliala surkea. Toisella kerralla taas alkoi alakulo ja jätin tablettien käyttämisen neljän yön jälkeen. Mieluummin valvon hilpeänä kuin kuljen koko ajan siipi maassa.

      Joskus saattaa paljaan leivän mutustaminen auttaa.
      Tällä viikolla kokeilin vanhaa, jo välillä unohtumaan päässyttä kikkaa. Jammailen illalla muutaman kappaleen discomusiikin tahdissa. Hyvin on nukuttanut melkein aamuun. Saas nähdä, miten pitkään vaikuttaa. Venyttely tms. ei enää ole auttanut, ehkä tuo tanssahtelu saa päivän jännityksiä lihaksista pois.

      Muita kikkoja laventeli, aromaattinen öljy tyynyn viereen pirskotettuna. Tai hidas sively ja hieronta solisluiden tienoilta. Auttoivat alussa, sitten teho meni.

      Ja kyllä, valvominen lihottaa, tekee tehottomaksi ja sattuu muitakin vipauksia.

    • hyväomatuntoparastyyny

      Täällä myös yksi nukahtamis vaikeuksien kanssa painiva. Muuta nukkuvat minä valvon. Tulin koneelle että ajatukset vähänkään lähtis eri radalle kuin mitä ne tuossa sängyssä pyöriessä oli. Minua valvottaa eletty elämä ja sen tuomat vaikeat asiat, ihmissuhteet. Ennen oli työ, pelkäsin mennä töihin tai jännitin liikaa, yritin miettiä ja ennakoida kaikkea mitä töissä pitäisi osata tehdä ja osaanko, ehdinkö ja eihän se sitten uni tullut. Tai jos oli vähänkään hankalaa muiden ihmisten seurassa ollut.
      Välillä on ollut nukahtamislääke, mutta lopetin kun en halunnut olla niin tokkurassakaan. Nyt valvon ja nukahdan varmaan ennen aamua kuitenkin muutamaksi tunniksi. En tarpeeksi kuitenkaan, vaan huomenna on väsymys edessä.

      • Olen lukenut että liian stressin yksi oire ovat nukkumisvaikeudet (nukahtamisen vaikeus tai ennenaikainen herääminen). Tuosta yllä olevasta viestistä tulee vähän mieleen aspergerin oireyhtymä: ihmissuhdevaikeudet, jännittäminen, ennakointi ynnä muu kelaaminen. Itse kiroan aikatauluja ja herätyskelloja. Ilman niitä uni on ihan ok.


    • theresnosleep

      Pari yötä peräkkäin. Jos on huolia tai edes positiivista jännitystä, unet menee. Joka ilta unilääkkeitä jo 3 vuotta putkeen. Rytmihäiriöitä tulee vaalvomisesta. Kipeä olo tulee myös. Muutamia jaksoja lukuunottamatta ongelma jatkunut melkein reilut 40 v.

    • Pera.a

      Olen kärsinyt uniongelmista viimeiset 8 vuotta, olen 35v. mies. Useaan otteeseen olen valvonut n.4 vuorokautta. Minulla menee tasapaino jos valvon päivätolkulla.

    • Kahviton

      Jos juo kahvia ja nukahtaminen on vaikeaa, niin kannattaa lopettaa se kahvin litkiminen. Pienikin määrä kofeiinia häiritsee nukahtamista. Mutta tämän varmaan tiesittekin.

    • Kaasunaamari111

      Unettomuus johtuu alakerran yöt valvovasta naapurista. Tupakkaa ja pilveä vuorokauden ympäri. Monesti taustalla on jokin haju tai ääni, joka tulee naapurista.

    • väärälääke

      Mirtazapin tekee IMPOTENTIKSI ja se kirjoitettu pienellä siihen haittavaikutuksiin. Voi olla muitakin,Imovane hyvä jos et opettele joka ilta otamaan ja klo:10.00 ei mitään,älä jää sänkyyn,jos kaveri harrasta seksiä tai sormita se nukuttaa ja terveellistä. Tupakin voi imaista kunhan et sorru Pahimpaan eli Niciretteen siitä ei pääse eroon edes lapset jotka eivät Tupakkia ikinä polttaneet,sinne vaan laastari nivusiin Syöpää sukuelimiin tekemään tai laastarista saksilla mälli poskeen,purukumissa myös enemmän nikotiinia kui tupakassa,eikä nautintoa kun paskan maku suussa. Höyryimuke sopivalla mausteella mistä pidät /ei kannata laittaa nikotiinia koska se savut on se juttu,,rauhoittaa mutta voi tipan laittaa jos pakko. En ymmärrä miksi kouluissa saarnataan Höyryimukkeen vievän unet kun on Karsinogeeniä ja nikotiinia,tervaa. Ensinnäkin Karsinogeeniä tulee palamisesta ei lämmittämisetä. Lyön vetoa Lääkeaine Nicoretesta että se on pian lirissä kun maksaa osakkeen ostajille tyhjää kun ihmiset tajuaa että DISGON SAVUKONE on vaarattomampi ja pelkkää vesihöyryä. Yksi nainen Novalla saarnasi juuri kouluissa Höyryimuketta vastaan,todellisuus on että Nicolääke paska haluaa höyryhengityksen itselleen siitä esimerkki suihke jossa 60 sekunnin aikana nikotiini imeytyy?? Ei edes Pappan piipussa ollu moisia tehoja. Höyryä on käytetty moneen lääkitykseen ja ostakaa aloitus pakkaus siinä on Tippapullot erillää,laitat vaarattoman höyryn ja makuaineen,ja jätät nikotiinin pois voit antaa pikkulapselle leluksi,Nicorettea ei voi säilytää kuin lukkojen takana. Nykyisin Sätkätupakan laatu huononee kun Kylmäpuristetaan juurikin Lääkkeeksi Haitalliset aineet pois/filtteri ei juurikaan enää ruskistu. Pikku-poika joutui yöllä saatuaan kohtauksen Nicorette laastarista,alkoi täristä ja samaltaa,tilanne selvisi kun pikkusisko 9v. laittoi neljä Laastaria kainaloon ja ite kivesten viereen,tämä siksi ettei Saunavuorolla vanhemmat huomaa jos unohtuu. Niistä myös saksilla liiat pois ja mälli ikeneen ennen Salibandy-peliä.Pikutytöllä myös pikkarien alla,verenkierto hyvä mini-häpyhuulissa,syöpää sielläkin vaan kun vanhemmat antoi selkäsaunan rinnasa löydyttyä. Että kattoo ketä nyt nukutta??

    • Hre

      Parempi ku. Ei ota mitään lääkkeitä kyllä se uni tulee aikanaan en käytä enää uni lääkkeitä ne on kuin huumetta tekee riippuvaiseksi .mä kuuntelen musikkia se rentouttaa eikä myöhällä juo kahvia.

    • Zombi

      Moi. 70 tuntia on aika raju missä se itellä välillä paukkuu. Oon 16 ja lukion ekaa vuotta käyn. Mun unettomuus johtuu pääosin vaan siitä ettei väsytä. Saatan vaa randomisti valvoa sen 9-10h maaten pimeessä huoneessa. Eli tiiän miltä tuntuu ja mun neuvo ois musiikki. Ja se että makaa sängyllä selällään jalat seinää vasten niin keho alkaa puutua ja rupee erilaisten "rentoutusten" jälkeen väsyttää

    • vanha-äijä

      Otan illalla klo 21.30 Ketipinor 200mg ja Mirtazapin 15mg.
      Jos en saa nukuttua otan vielä Melatoniini 1-2mg.
      Joskus olen silti valveilla vielä klo 03.
      Silloin on pakko ottaa vielä Atarax 25mg.
      Sitten saan nukuttua aamun asti.Kello soi 8.00.

    • ernow

      Minä joudun aina viikonlopun jälkeen valvomaa tai nukkumaan huonosti pari yötä.Viinan pirut ahistellee pari yötä

    • Totaalisen.poikki

      Olen kärsinyt unettomuudesta jo noin 30 vuotta. Lääkkeillä välillä saa nukahdettua, se on parin tunnin helpotus ja sen jälkeen väsyttää enemmän. Pitimmillään olen valvonut 3-5vuotta jolloin toki 5-10 minuutin torkahduksia väkisin... siksi minulle sopikin yötyöjos unettomuudesta jotain positiivista voi hakea. Mieliala vaan ei tykkää valvomisista! Olen siis itsetuhoinen. Nykyäänkin mietin mikä tois nopeesti helpotuksen ongelmiin!

    • saku40

      96 tuntia.

    • mudfield

      Mitä se 4 vuorokautta on? 96 tuntia? Jotain sellaista. Viikko saattaa mennä niin, että nukkuu sunnuntain ja maanantain välisenä yönä 2 tuntia, seuraavan kerran torstaina aamulla tunnin ja seuraavan kerran lauantai iltapäivällä 1, 5 tuntia. Silläkin näköjään hengissä pysyy, muttei ihan järjissään.

      • sleepless-in-espoo

        Onpa melkoisen paha unettomuus! Mistä se mahtaa johtua, onko tarkempaa tietoa?


    • kkkHHHjjj

      Olihan niitä nuorempana muutamat max.4vrk:n valvomiset pirtsalla...Mutta vahingossa syömällä väärin oli "karmein",(paitsi vajarit horkalla on sitä ei toivo kenellekään).Söin kolmatta tai neljättä pvää maksakastiketta runsaalla maksalla ja porkkanoita välipalana ja raasteena niin naama kuivui,ei unta ei millään,silmät suu kuivina...A-vitamiinin yliannostus,joulu oli eikä mistään saanut Imoja tms.lainaksi,pari yötä meni vielä valvoen vaikken syönytkään enää...Liika A-vitamiini vie unet !!!

    • pikkulintupyy

      Olen kärsinyt unettomuudesta ja painajaisista 3v. lähtien. Nyt olen 57v. ja sama peli jatkuu, kun ikää on kertynyt jo tämän verran niin nuoruuden voimalla ei voi enää pötkiä ja unettomuus tuntuu aina vaan raskaammalta. Meinasin menettää auton hallinnan kun torkahdin johonkin uneen, kaatumisia, paniikkikohtauksia ja mieletöntä uupumusta, tunnetta ettei ole yhteydessä muihin ihmisiin vaan on jonkin kuplan sisällä. Lääkeitä on kokeiltu joiden avulla torkahdan kolmeksi tunniksi, mutta kaikkiin kehittyy ajan myötä toleranssi. Mutta jos ei näitä nukahtamislääkkeitä olisi niin en varmaan eläisikään enää. Unettomuus on raskas osa elämässä, sitä ei ymmärrä ennen kuin sen kokee. Minullahan tämä on kroonistunut. Unettomuus on osa minua.

    • my_habit_s_people

      40 h 15 min armeijassa, kun yksi yö jäi täysin nukkumatta yönyliharjoituksen takia. Enpä muista, että tuota ennätystä olisin tähän mennessä rikkonut.

      Saas muuten nähdä, tuleeko elämässäni lähitulevaisuudessa olemaan unettomuutta, kun paras asia, mitä mulle koskaan on tapahtunut - eli kuten varmasti arvaatte, sydämeni vienyt naisihminen - on poissa. Olosuhteiden pakosta ja syistä, joista en tässä ja nyt avaudu tarkemmin ja yksityiskohtaisemmin, hän on joutunut käytännössä kokonaan katkaisemaan välinsä minuun. Ja se tekee kipeää.

      Mä oon myös sellainen ihminen, joka nykyään elää pelkällä työttömyyskorvauksella. Paljonkohan unilääkkeet maksaa?

      • Rtz

        Niitä on eri hintasia .mulle maksoi alle 10e on halvempiakin .mä hain yhdet uni lääkkeet jäi kyllä käyttämättä liian vahvat tosi paha olo tuli nyt en ota ollenkaan niitä .yritän vain nukkua välillä kyllä valvon mietin kaikkea asioita näitä koti asioita .joskus menee huonosti ja hyvin minulla.mutta kyllä yritän olla ajattelematta huonoja ikäviä asioita ja se kahvihan vie yö unet


    • unieituuyksin

      Minäkin olen valvonut pahimmillaan muutaman yön ja sitten aloin olla ihan tonttuna. Ajatukset alkoi olemaan tosi pelottavia, muutenkin kun on vaikea masennus ja ahdistushäiriö. Psykiatri määräsi ahdistukseen uusia lääkkeitä ja eihän ne sopineet yhtään, sen seurauksena en pystynyt yhtään nukkumaan vaikka syön erikseen unilääkkeitä ja rauhoittavia yötä vasten. Nyt kun jätin tuon yhden lääkkeen pois muutaman kuukauden unettomuusjakson jälkeen, on uni tullut silmään jo klo 22 pintaan ja herännyt vasta klo 4-5 aikaan, ai että tekee hyvää! Kyllä uni on korvaamatonta ja tarpeeksi kauan kun valvoo, alkaa hirttäytyminenkin tuntua mukavalta vaihtoehdolta. Hyviä unia kaikille!

    • unikerjäläinen

      jfklöajklaö ;minun pisin aika jolloin valvoin on 5vuorokautta. Ja yhtä tuskaa.Nyt olen syönyt,Levozin , Ketipinor, ja viimeisimpänä Mirtazapin 15mg. ennen kuin sain lääkkeet,kun nukuin,yössä 3-4 tuntia. Mirtazapini ansiosta nukun 10 tuntia.

    • Tuskan_Vuodet

      Kärsin unettomuudesta kun oli paha atopiakausi joka piti yöt valveilla. Tuskaisia öitä. Vain parin kolmen tunnin horteisia yöunia usean vuoden ajan. Viikonloput meni aina itseä kasatessa. Autolla ajo töihin ja pois oli riskipeliä etenkin syyspimeällä. Varsinaista seikkailua omalla ja toisten hengellä. Silti jaksoin aina mennä töihin. Olen sitkeä ponnistelijatyyppi. Tiedätte kenties mitä se tarkoittaa. Jonkinlainen hullu siis. Muistiongelmia haittasivat totisesti insinöörityötäni. Osasin peittää ongelmani muilta. Piti usein tarkistaa asioita ja fokusoida. Onneksi terveys on ollut kunnossa jo vuosia. Järki ja muisti korjautuivat vähitellen step by step. Nyt menee erinomaisesti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe