Varoitus: Fi-Nergy Voima

54357483923847483

Håkan Alfons Gustafsson taas vauhdissa.

Hååkkanin edelliset koijausfirmat:
Market Energia
220 Energia
Werel

Olettepahan nyt sitten varoitetut. Turha ulista, jos osuus nalli kohalle.

132 kommenttia

Vastaukset

    • Äitiäni Fi-Nergy Voima Ou yritti huijata seuraavasti.
      Fi-Nergy Voima Ou lähetti Äidille laskun 26.9.2018 jonka mukaan he alkavat toimittamaan Äidille sähköä 1.11.2018. Sähkö siis laskutetaan etukäteen. No Äidillä on kuitenkin Loiste Energia Oy:n kanssa voimassa oleva sopimus joka päättyy vasta 08/2019. (tämä sopimus löytyy meiltä paperilla) Fi-Nergy Oy väittää että Äiti on tehnyt sopimuksen 7/2017 Werel Oy:n kanssa ja että sopimus on siirtynyt heille liiketoimintakaupan myötä. Sopimusta ei kuitenkaan ole tehty. Toimittajavaihdon Fi-Nergy Voima Ou on onnistunut tekemään kun Loiste Energia Oy on merkinnyt järjestelmään virheellisen päättymispäivän. Tiedustelin asiaa verkkoyhtiöltä josta selvisi että Fi-Nergy Voima Ou ”kalastelee” sanoma tiedusteluilla milloin liittymä vapautuu ”kaapattavaksi”. Näitä sanomiatiedusteluja Fi-Nergy Voima Ou on tehnyt lähes kuukausittain vuodesta 2017 lähtien. Noita sanomatiedusteluja on tehty verkkoyhtiön mukaan paljon myös muiden asiakkaiden kohdalla. Kiistäessämme sopimuksen Fi-Nergy Voima Oy väitti sopimuksen olevan voimassa, eivätkä millään suostu sitä palauttamaan Loiste Energia Oy:lle. Loiste Energia Oy myöntää tehneensä virheen, mutta ei pysty sitä korjaamaan, vaan meidän täytyy saada itse purettua sopimus Fi-Nergy Voima Ou:n kanssa (Loiste Energia Oy lupaa tässä vaiheissa korvauksia virheestään). Vaatiessamme tarkempia tietoja ja puhelinnauhoitetta tapahtuneesta kaupasta Fi-Nergy Voima Oy:lta, ei heillä ole niitä toimittaa.
      Fi-Nergy Voima Oy esittää asian korjaamiseksi seuraavaa
      ”Halutessanne voimme toimia kahdella tavalla;

      Sopimus perutaan, lasku hyväksytään ja sopimus jatkuu nykyisellä 
      toimittajallenne tai sopimuksenne hinta päivitetään ilman perusmaksua 
      eli sopimus on kahden vuoden määräaikainen hintaan 3,99 snt/kWh + 
      perusmaksu 0€.

      Vahvistattehan miten haluatte toimia. ”
      No noista emme tietenkään hyväksy kumpaakaan vaihtoehtoa koska järjestelmän mukaan nykyinen toimittaja on Fi-Nergy Voima Ou, vaan vaadimme siirtoa välittömästi edelliselle toimittajalle.

      Ilmoitimme myös verkkoyhtiölle kiistävämme sopimuksen Fi-Nergy Voima Ou:n kanssa ja vaativamme sopimuksen jatkumista Loiste Energia Oy:n kanssa.

      Tässä vaiheessa Fi-Nergy Voima Ou/Oy on perunut sopimuksen ja Loiste Energia Oy:n sopimus on taas saatu voimaan.

      Loiste Energia Oy tarjoaa tässä vaiheessa korvaukseksi perusmaksun 2,50 Eur poistamista sopimuskauden loppuun saakka, eli yhteensä 25 Euroa. Aika naurettava summa työajasta ym. mitä olen tehnyt tätä asiaa selvitellessä. No sainpahan kuitenkin vääryyden korjattua !

      Eli jos joudutte vastaavaan tilanteeseen niin vaatikaa niitä puhelinnauhoitteita, niitä ei varmasti ole varsinkaan jos sopimusta ei ole tehty.
      www.kkv.fi sivulta lainattua
      ”Kuluttaja voi kiistää sopimuksen pätevyyden peruuttamisajasta riippumatta myös sen jälkeen, kun uuden myyjän sähköntoimitus on jo ehditty aloittaa.”

      Lisätietoja
      https://www.kkv.fi/ajankohtaista/Tiedotteet/2016/3.10.2016-kuluttajan-oikeudet-vahvistuvat-sahkon-puhelinmyynnissa/

      ja 4 luku 6§
      https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2016/20160217#Lidp445894448


    • mikä oli hintanne Loisteella? Tuntuu kuitenkin siltä ettei tässä ole kyseessä Fi-Nergy virhe jos sopimus on ostetu Werel Oyltä. Tarjosivat teille kuitenkin erittäin edullisen sopimuksen,varmaan markkinoiden halvin.


    • Fi-nergy laskuttaa 2 kk etukäteen, miten käy etukäteen maksetun sähkön jos konkurssi sattuu ? Ei sitä kukaan toimita !


    • Kotimaan energian kanssa painin kauan päästäkseni eroon useasta syystä. Lyhyesti, puhelimessa sovittu ei pätenyt ollenkaan. Nauhoitusta eivät suostuneet lähettämään. Lopulta sain uhkaamalla lakimiehellä jatkuvan sopimuksen jonka voi vaihtaa toiseen yhtiöön.


    • Petetty kirjoitti:

      Kotimaan energian kanssa painin kauan päästäkseni eroon useasta syystä. Lyhyesti, puhelimessa sovittu ei pätenyt ollenkaan. Nauhoitusta eivät suostuneet lähettämään. Lopulta sain uhkaamalla lakimiehellä jatkuvan sopimuksen jonka voi vaihtaa toiseen yhtiöön.

      eli et päässyt kotimaan energiasta eroon?


    • Ennaltaehkäiseongelmat kirjoitti:

      Fi-nergy laskuttaa 2 kk etukäteen, miten käy etukäteen maksetun sähkön jos konkurssi sattuu ? Ei sitä kukaan toimita !

      Näitä huijareita riittää.

      "Tee 100% ekologinen sähkösopimus helposti kotisivuiltamme https://www.fi-nergy.fi/. Valitse määräaikainen Finergy Takuu 2 vuotta -sähkösopimus! Määräaikaisessa sopimuksessa sähkön hinta pysyy samana koko sopimuskauden, eikä sähkön hinta nouse, vaikka hinta markkinoilla nousisi. - Saat sähköä koko 24 kuukauden sopimuskauden edulliseen kiinteään hintaan. - Saat laskut kahden kuukauden välein. - Voit valita laskutustavaksi e-laskun, sähköpostilaskun tai paperilaskun. Laskutus Laskutus tapahtuu aina kahden kuukauden välein, jolloin sähköstä laskutetaan ennakkoon 10% siirtoyhtiön ilmoittamasta vuosikulutusarviosta. Tasaus tehdään vähintään neljä kertaa vuodessa paikallisen siirtoyhtiön ilmoittamien kulutustietojen mukaisesti."

      Tuo kuulostaa täydeltä huijaukselta minun mielestäni. Mihin näitä sähköpörssin kanssa keinottelijoita tarvitaan? Eikö tämmöisten toiminta voitaisi kieltää lailla kokonaan? Ei siellä tarvitse olla ylimääräisiä suita ruokittavana, vaan meidän pitäisi pystyä ostamaan sähkö suoraan tuottajilta! Nämä mielestäni turhat toimijat ottavat yli sentin per kWh sisäänosto- ja myyntimarginaalia itselleen. Kaikenlainen pörssikeinottelu tulisi kieltää kokonaan.


    • vääryyttävastaan kirjoitti:

      Äitiäni Fi-Nergy Voima Ou yritti huijata seuraavasti.
      Fi-Nergy Voima Ou lähetti Äidille laskun 26.9.2018 jonka mukaan he alkavat toimittamaan Äidille sähköä 1.11.2018. Sähkö siis laskutetaan etukäteen. No Äidillä on kuitenkin Loiste Energia Oy:n kanssa voimassa oleva sopimus joka päättyy vasta 08/2019. (tämä sopimus löytyy meiltä paperilla) Fi-Nergy Oy väittää että Äiti on tehnyt sopimuksen 7/2017 Werel Oy:n kanssa ja että sopimus on siirtynyt heille liiketoimintakaupan myötä. Sopimusta ei kuitenkaan ole tehty. Toimittajavaihdon Fi-Nergy Voima Ou on onnistunut tekemään kun Loiste Energia Oy on merkinnyt järjestelmään virheellisen päättymispäivän. Tiedustelin asiaa verkkoyhtiöltä josta selvisi että Fi-Nergy Voima Ou ”kalastelee” sanoma tiedusteluilla milloin liittymä vapautuu ”kaapattavaksi”. Näitä sanomiatiedusteluja Fi-Nergy Voima Ou on tehnyt lähes kuukausittain vuodesta 2017 lähtien. Noita sanomatiedusteluja on tehty verkkoyhtiön mukaan paljon myös muiden asiakkaiden kohdalla. Kiistäessämme sopimuksen Fi-Nergy Voima Oy väitti sopimuksen olevan voimassa, eivätkä millään suostu sitä palauttamaan Loiste Energia Oy:lle. Loiste Energia Oy myöntää tehneensä virheen, mutta ei pysty sitä korjaamaan, vaan meidän täytyy saada itse purettua sopimus Fi-Nergy Voima Ou:n kanssa (Loiste Energia Oy lupaa tässä vaiheissa korvauksia virheestään). Vaatiessamme tarkempia tietoja ja puhelinnauhoitetta tapahtuneesta kaupasta Fi-Nergy Voima Oy:lta, ei heillä ole niitä toimittaa.
      Fi-Nergy Voima Oy esittää asian korjaamiseksi seuraavaa
      ”Halutessanne voimme toimia kahdella tavalla;

      Sopimus perutaan, lasku hyväksytään ja sopimus jatkuu nykyisellä 
      toimittajallenne tai sopimuksenne hinta päivitetään ilman perusmaksua 
      eli sopimus on kahden vuoden määräaikainen hintaan 3,99 snt/kWh + 
      perusmaksu 0€.

      Vahvistattehan miten haluatte toimia. ”
      No noista emme tietenkään hyväksy kumpaakaan vaihtoehtoa koska järjestelmän mukaan nykyinen toimittaja on Fi-Nergy Voima Ou, vaan vaadimme siirtoa välittömästi edelliselle toimittajalle.

      Ilmoitimme myös verkkoyhtiölle kiistävämme sopimuksen Fi-Nergy Voima Ou:n kanssa ja vaativamme sopimuksen jatkumista Loiste Energia Oy:n kanssa.

      Tässä vaiheessa Fi-Nergy Voima Ou/Oy on perunut sopimuksen ja Loiste Energia Oy:n sopimus on taas saatu voimaan.

      Loiste Energia Oy tarjoaa tässä vaiheessa korvaukseksi perusmaksun 2,50 Eur poistamista sopimuskauden loppuun saakka, eli yhteensä 25 Euroa. Aika naurettava summa työajasta ym. mitä olen tehnyt tätä asiaa selvitellessä. No sainpahan kuitenkin vääryyden korjattua !

      Eli jos joudutte vastaavaan tilanteeseen niin vaatikaa niitä puhelinnauhoitteita, niitä ei varmasti ole varsinkaan jos sopimusta ei ole tehty.
      www.kkv.fi sivulta lainattua
      ”Kuluttaja voi kiistää sopimuksen pätevyyden peruuttamisajasta riippumatta myös sen jälkeen, kun uuden myyjän sähköntoimitus on jo ehditty aloittaa.”

      Lisätietoja
      https://www.kkv.fi/ajankohtaista/Tiedotteet/2016/3.10.2016-kuluttajan-oikeudet-vahvistuvat-sahkon-puhelinmyynnissa/

      ja 4 luku 6§
      https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2016/20160217#Lidp445894448

      Loiste se huijari on ,
      Minullekin ilmoitti sähkösopimuksen jatkuvan v.2019 loppuun vaikka se todellisuudessa loppui 2018 joulukuulla. Yrittivät vaan jatkaa
      Ja lisäksi toinen huijari Yrityssähkö kiinnitti Loisteelle minun sähkösopimuksen 5 vuodeksi kiinteällä hinnalla josta en päässyt irti kuin vasta 2018 lopussa


    • huijareita kirjoitti:

      Loiste se huijari on ,
      Minullekin ilmoitti sähkösopimuksen jatkuvan v.2019 loppuun vaikka se todellisuudessa loppui 2018 joulukuulla. Yrittivät vaan jatkaa
      Ja lisäksi toinen huijari Yrityssähkö kiinnitti Loisteelle minun sähkösopimuksen 5 vuodeksi kiinteällä hinnalla josta en päässyt irti kuin vasta 2018 lopussa

      Yritys voi tehdä kuluttajan kanssa maksimissaan kahden vuoden määräaikaisen sähkösopimuksen. Kannattaa pysyä noista "kilpailuttajista" kaukana, sillä heidän maksuistaan koituvat kulut ovat aina suuremmat kuin mahdolliset säästöt sähköenergian osalta.


    • vääryyttävastaan kirjoitti:

      Äitiäni Fi-Nergy Voima Ou yritti huijata seuraavasti.
      Fi-Nergy Voima Ou lähetti Äidille laskun 26.9.2018 jonka mukaan he alkavat toimittamaan Äidille sähköä 1.11.2018. Sähkö siis laskutetaan etukäteen. No Äidillä on kuitenkin Loiste Energia Oy:n kanssa voimassa oleva sopimus joka päättyy vasta 08/2019. (tämä sopimus löytyy meiltä paperilla) Fi-Nergy Oy väittää että Äiti on tehnyt sopimuksen 7/2017 Werel Oy:n kanssa ja että sopimus on siirtynyt heille liiketoimintakaupan myötä. Sopimusta ei kuitenkaan ole tehty. Toimittajavaihdon Fi-Nergy Voima Ou on onnistunut tekemään kun Loiste Energia Oy on merkinnyt järjestelmään virheellisen päättymispäivän. Tiedustelin asiaa verkkoyhtiöltä josta selvisi että Fi-Nergy Voima Ou ”kalastelee” sanoma tiedusteluilla milloin liittymä vapautuu ”kaapattavaksi”. Näitä sanomiatiedusteluja Fi-Nergy Voima Ou on tehnyt lähes kuukausittain vuodesta 2017 lähtien. Noita sanomatiedusteluja on tehty verkkoyhtiön mukaan paljon myös muiden asiakkaiden kohdalla. Kiistäessämme sopimuksen Fi-Nergy Voima Oy väitti sopimuksen olevan voimassa, eivätkä millään suostu sitä palauttamaan Loiste Energia Oy:lle. Loiste Energia Oy myöntää tehneensä virheen, mutta ei pysty sitä korjaamaan, vaan meidän täytyy saada itse purettua sopimus Fi-Nergy Voima Ou:n kanssa (Loiste Energia Oy lupaa tässä vaiheissa korvauksia virheestään). Vaatiessamme tarkempia tietoja ja puhelinnauhoitetta tapahtuneesta kaupasta Fi-Nergy Voima Oy:lta, ei heillä ole niitä toimittaa.
      Fi-Nergy Voima Oy esittää asian korjaamiseksi seuraavaa
      ”Halutessanne voimme toimia kahdella tavalla;

      Sopimus perutaan, lasku hyväksytään ja sopimus jatkuu nykyisellä 
      toimittajallenne tai sopimuksenne hinta päivitetään ilman perusmaksua 
      eli sopimus on kahden vuoden määräaikainen hintaan 3,99 snt/kWh + 
      perusmaksu 0€.

      Vahvistattehan miten haluatte toimia. ”
      No noista emme tietenkään hyväksy kumpaakaan vaihtoehtoa koska järjestelmän mukaan nykyinen toimittaja on Fi-Nergy Voima Ou, vaan vaadimme siirtoa välittömästi edelliselle toimittajalle.

      Ilmoitimme myös verkkoyhtiölle kiistävämme sopimuksen Fi-Nergy Voima Ou:n kanssa ja vaativamme sopimuksen jatkumista Loiste Energia Oy:n kanssa.

      Tässä vaiheessa Fi-Nergy Voima Ou/Oy on perunut sopimuksen ja Loiste Energia Oy:n sopimus on taas saatu voimaan.

      Loiste Energia Oy tarjoaa tässä vaiheessa korvaukseksi perusmaksun 2,50 Eur poistamista sopimuskauden loppuun saakka, eli yhteensä 25 Euroa. Aika naurettava summa työajasta ym. mitä olen tehnyt tätä asiaa selvitellessä. No sainpahan kuitenkin vääryyden korjattua !

      Eli jos joudutte vastaavaan tilanteeseen niin vaatikaa niitä puhelinnauhoitteita, niitä ei varmasti ole varsinkaan jos sopimusta ei ole tehty.
      www.kkv.fi sivulta lainattua
      ”Kuluttaja voi kiistää sopimuksen pätevyyden peruuttamisajasta riippumatta myös sen jälkeen, kun uuden myyjän sähköntoimitus on jo ehditty aloittaa.”

      Lisätietoja
      https://www.kkv.fi/ajankohtaista/Tiedotteet/2016/3.10.2016-kuluttajan-oikeudet-vahvistuvat-sahkon-puhelinmyynnissa/

      ja 4 luku 6§
      https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2016/20160217#Lidp445894448

      Aikaansaamattomia ovat Suomen viranomaiset ja päättäjät kun eivät saa tällaistakaan toimintaa loppumaan


    • fi-nergy.fi yrittää laskuttaa perusmaksua yli 70€ , vaikka olen tehnyt sähkösopimuksen toistaiseksi, jossa perusmaksu 0,00 € /kk ?
      Yhteydenottoihin ei vastata s- postilla eikä puhelimella tehtyihin!

      Vaihdoin samantien vattenfallille sopimuksen, enkä todellakaan edes harkitse maksavani centtiäkään mitään perusmaksuja, kun sitä ei sopimuksessamme ollut!


    • patsa kirjoitti:

      fi-nergy.fi yrittää laskuttaa perusmaksua yli 70€ , vaikka olen tehnyt sähkösopimuksen toistaiseksi, jossa perusmaksu 0,00 € /kk ?
      Yhteydenottoihin ei vastata s- postilla eikä puhelimella tehtyihin!

      Vaihdoin samantien vattenfallille sopimuksen, enkä todellakaan edes harkitse maksavani centtiäkään mitään perusmaksuja, kun sitä ei sopimuksessamme ollut!

      Minulle tuli myös tuollainen lasku ja sopimuksessani oli myös 0,00 € perusmaksu. Ryhdyn myös vaihtotoimiin.


    • Sama juttu, ensimmäinen lasku oli ok, mutta nyt toisessa laskussa perusmaksu yli 70 eur, lisäksi jotain marginaalimaksua ja ennakkomaksua energiasta yhteensä yli 100 euroa!! En todellakaan myöskään maksa tuollaista laskua, meni vaihtoon sähköntarjoaja. Lisäksi laitoin ilmoituksen viranomaiselle huijauksesta.


    • patsa kirjoitti:

      fi-nergy.fi yrittää laskuttaa perusmaksua yli 70€ , vaikka olen tehnyt sähkösopimuksen toistaiseksi, jossa perusmaksu 0,00 € /kk ?
      Yhteydenottoihin ei vastata s- postilla eikä puhelimella tehtyihin!

      Vaihdoin samantien vattenfallille sopimuksen, enkä todellakaan edes harkitse maksavani centtiäkään mitään perusmaksuja, kun sitä ei sopimuksessamme ollut!

      Itse teni sopparin muuton yhteydessä heinäkuun lopussa. Elokuussa tuli kirje, jossa kerrottiin tuotteiden muutoksesta perusmaksupohjaiseen, joka laskutetaan kerran vuodessa etukäteen perusmaksun osalta ja muuten 1 kk etukäteen itse sähkön osalta. Lasku 90 € ja tuli 2 päivää ennen eräpäivää. Laitoin sähköpostia ja sivujen kautta erikseen yhteydenottopyynnön vaihdettuani viikonlopun aikana toiseen firmaan, vastausta ei ole 4 työpäivän aikana kuulunut. Laskua en maksanut, erääntyi maanantaina, mutta kerta eivät vastanneet niin pitäkööt ennakkolaskunsa. Äkkiä tuolta pois sanon minä, ja tietoa pitäisi kyllä laajemmalle levittää, tämä firma oli muuttoilmoitusta tehdessä Postin sivuilla ensimmäisenä tyrkyllä.


    • vääryyttävastaan kirjoitti:

      Äitiäni Fi-Nergy Voima Ou yritti huijata seuraavasti.
      Fi-Nergy Voima Ou lähetti Äidille laskun 26.9.2018 jonka mukaan he alkavat toimittamaan Äidille sähköä 1.11.2018. Sähkö siis laskutetaan etukäteen. No Äidillä on kuitenkin Loiste Energia Oy:n kanssa voimassa oleva sopimus joka päättyy vasta 08/2019. (tämä sopimus löytyy meiltä paperilla) Fi-Nergy Oy väittää että Äiti on tehnyt sopimuksen 7/2017 Werel Oy:n kanssa ja että sopimus on siirtynyt heille liiketoimintakaupan myötä. Sopimusta ei kuitenkaan ole tehty. Toimittajavaihdon Fi-Nergy Voima Ou on onnistunut tekemään kun Loiste Energia Oy on merkinnyt järjestelmään virheellisen päättymispäivän. Tiedustelin asiaa verkkoyhtiöltä josta selvisi että Fi-Nergy Voima Ou ”kalastelee” sanoma tiedusteluilla milloin liittymä vapautuu ”kaapattavaksi”. Näitä sanomiatiedusteluja Fi-Nergy Voima Ou on tehnyt lähes kuukausittain vuodesta 2017 lähtien. Noita sanomatiedusteluja on tehty verkkoyhtiön mukaan paljon myös muiden asiakkaiden kohdalla. Kiistäessämme sopimuksen Fi-Nergy Voima Oy väitti sopimuksen olevan voimassa, eivätkä millään suostu sitä palauttamaan Loiste Energia Oy:lle. Loiste Energia Oy myöntää tehneensä virheen, mutta ei pysty sitä korjaamaan, vaan meidän täytyy saada itse purettua sopimus Fi-Nergy Voima Ou:n kanssa (Loiste Energia Oy lupaa tässä vaiheissa korvauksia virheestään). Vaatiessamme tarkempia tietoja ja puhelinnauhoitetta tapahtuneesta kaupasta Fi-Nergy Voima Oy:lta, ei heillä ole niitä toimittaa.
      Fi-Nergy Voima Oy esittää asian korjaamiseksi seuraavaa
      ”Halutessanne voimme toimia kahdella tavalla;

      Sopimus perutaan, lasku hyväksytään ja sopimus jatkuu nykyisellä 
      toimittajallenne tai sopimuksenne hinta päivitetään ilman perusmaksua 
      eli sopimus on kahden vuoden määräaikainen hintaan 3,99 snt/kWh + 
      perusmaksu 0€.

      Vahvistattehan miten haluatte toimia. ”
      No noista emme tietenkään hyväksy kumpaakaan vaihtoehtoa koska järjestelmän mukaan nykyinen toimittaja on Fi-Nergy Voima Ou, vaan vaadimme siirtoa välittömästi edelliselle toimittajalle.

      Ilmoitimme myös verkkoyhtiölle kiistävämme sopimuksen Fi-Nergy Voima Ou:n kanssa ja vaativamme sopimuksen jatkumista Loiste Energia Oy:n kanssa.

      Tässä vaiheessa Fi-Nergy Voima Ou/Oy on perunut sopimuksen ja Loiste Energia Oy:n sopimus on taas saatu voimaan.

      Loiste Energia Oy tarjoaa tässä vaiheessa korvaukseksi perusmaksun 2,50 Eur poistamista sopimuskauden loppuun saakka, eli yhteensä 25 Euroa. Aika naurettava summa työajasta ym. mitä olen tehnyt tätä asiaa selvitellessä. No sainpahan kuitenkin vääryyden korjattua !

      Eli jos joudutte vastaavaan tilanteeseen niin vaatikaa niitä puhelinnauhoitteita, niitä ei varmasti ole varsinkaan jos sopimusta ei ole tehty.
      www.kkv.fi sivulta lainattua
      ”Kuluttaja voi kiistää sopimuksen pätevyyden peruuttamisajasta riippumatta myös sen jälkeen, kun uuden myyjän sähköntoimitus on jo ehditty aloittaa.”

      Lisätietoja
      https://www.kkv.fi/ajankohtaista/Tiedotteet/2016/3.10.2016-kuluttajan-oikeudet-vahvistuvat-sahkon-puhelinmyynnissa/

      ja 4 luku 6§
      https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2016/20160217#Lidp445894448

      Kyllähän näitä sähköfirmoja on kun tulee jatkuvasti erilaisia tarjouksia kesken entisten sopimuskausien aikana. Myös näiltäkin joita tässä on lukenut. Itselläni on sopimus KSS ja 5.99 kWh ja perusmaksu 2.95. Siirtohinnat on kuin kaikilla muillakin s-firmoilla aina kulutuksen mukaan. Nykyisin tulee vielä kilpailuttaminen pelkälle siirtohinnalle, joilla on 30-50.000 kulutus vuodelle niin onhan se joka paikassa halvempi verraten jos olisi alle 10.000 kulutuksella. Näilläkin täällä olevilla, on haarukka 50-1000€ v.


  • Mainonnassa painottavat että myyvät myös luottotiedottomille. Nerokasta markkinointia.

    • Onko tämä luotettava myyjä sinusta Juho9000?


    • Kiitos kysymästä @Uskaltaakotilata.

      En ehdi tutustumaan yhtiöön tarkemmin, mutta suosittelen varovaisuutta tämän palstan kommenttien perusteella. En silti lähde tuomitsemaan yritystä aivan suoraan.

      Kyllä sieltä varmasti sähköt tulee sopimuksen mukaisesti. Kannattaa kuitenkin lukea sopimus tarkasti ettei tule sitten yllätyksiä.

      Itse olisin huolestunut siitä mahdollisuudesta ettei asiakaspalveluun saisikaan yhteyttä, ja erityisesti siitä, että konkurssin sattuessa on mahdollisuus joutua siirtoasiakkaana Kotimaan Energialle, kuten Werelin tapauksessa kävi.


    • Olen ollut asiakkaana energia 220, werel ja nykyään kotimaan energia. Ei mitään ongelmia ole ollut joten ihmettelen mistä kakki mollaus johtuu. Olenko vain onnekas ?


    • Kyllä saa myös Carunalta ja Loisteelta.


  • Kaikennäkösiä koijareita sitä päästetään toimintaan.
    OLKAA TARKKANA tän Fi Nergy Voiman laskujen kanssa ja tarkastakaa kunnolla!
    ÄLKÄÄ ainakaan tehkö uusia sopimuksia näiden kanssa!

    • Vanhojen firmojen myötä saaduilla kokemuksilla voin vinkata, että ne laskut kannattaa oikeasti lukea tarkkaan, myös siitä kohtaa, missä kerrotaan "arvioita tulevista laskuista". Siellä voi olla mainittu kokonaan uusi nimi sopparille, uudet hinnat jne. Toisin sanottuna se on hinnankorotusilmoitus, joka on toimitettu 30pv aikaisemmin..... ovela temppu, harva lukee laskujaan niin tarkasti.


  • Ilmeisesti puhtaat jauhot ei ole Finkraftilla ja Lumo Energiallakaan pussissa. Kannattaa ilmeisesti pysyä kaukana näistä uusista pyrkyreistä ja tehdä sopimukset tunnettujen myyjien kanssa.

    • Meillä yrityksen sähkö tullut Lumolta 01/2017. Ei moitittavaa.


    • Ihan Hyvä firma tuo finergy kyllä on. Kaikista firmoistahan jotain valitettavaa varmasti löytyy. Onkos kellään mitään konkreettista valitettavaa itse finergyn toimista?


    • No niinpä näyttää olevan !

      YRITYKSEN PROTESTIT 6KK AJALTA
      Yritys Summa Häiriöpvm
      FI-NERGY VOIMA OÜ 48 584 € 31.5.2018
      FI-NERGY VOIMA OÜ 12 183 € 12.6.2018
      FI-NERGY VOIMA OÜ 12 249 € 12.6.2018
      FI-NERGY VOIMA OÜ 9 785 € 12.6.2018

      Kopioitu seuraavalta sivulta
      https://www.is.fi/yritys/fi-nergy-voima-o/ulkomaat/2891511-4/



    • Kaverikaveri kirjoitti:

      Ihan Hyvä firma tuo finergy kyllä on. Kaikista firmoistahan jotain valitettavaa varmasti löytyy. Onkos kellään mitään konkreettista valitettavaa itse finergyn toimista?

      Kysyit konkreettista valitettavaa, tässä tulee:
      Sisareni ei ole tehnyt sopimusta Finergyn kanssa, silti tuli lasku. Reklamaation väsäämiseen menee aina aikaa ja tulee turhaa harmia. Omaan sähköyhtiöönsä hän otti heti yhteyttä varmistaakseen, että ymmärtävät siellä tilanteen.


    • Kaverikaveri kirjoitti:

      Ihan Hyvä firma tuo finergy kyllä on. Kaikista firmoistahan jotain valitettavaa varmasti löytyy. Onkos kellään mitään konkreettista valitettavaa itse finergyn toimista?

      Yksipuolisesti,ilman sopimusta yrittävät laskuttaa myös jotain 72 € perusmaksua, josta ei ole sovittu!
      Ofotan kolme päivää laskun oikaisua, sen jälkeen teen rikosilmoituksen!


  • Maksaakohan Finergy veronsa suomeen. Joku voisi verottajalta ja kuluttajavirastolta tiedustella mielipidettä asiaan.

    • Suosittelen äärimmäistä varovaisuutta.

      Sähköyhtiöt itsekin maksavat suuremman hinnan sähköstään kuin tuon 3,99 snt/kWh ja hinta on edelleen noususuunnassa.


    • juho9000 kirjoitti:

      Suosittelen äärimmäistä varovaisuutta.

      Sähköyhtiöt itsekin maksavat suuremman hinnan sähköstään kuin tuon 3,99 snt/kWh ja hinta on edelleen noususuunnassa.

      mistä juho tiedät onko sähköt ostettu jo aikaisemmin? sinähän olit kilpailevan sähköyhtiön palveluksessa kuten olet aikaisemmin jo kertonut.


    • jokunen2 kirjoitti:

      mistä juho tiedät onko sähköt ostettu jo aikaisemmin? sinähän olit kilpailevan sähköyhtiön palveluksessa kuten olet aikaisemmin jo kertonut.

      Tuskin näillä pikkuyhtiöillä on varaa mitään johdannaiskauppaa käydä.


    • Väitätkö siis, että pienemmillä sähköyhtiöllä (esim. Liikevaihto alle. 10 MEUR) ei ole mitään riskienhallintastrategiaa vaikka sitoutuisivat kiinteisiin toimituksiin? Toki näin varmaan on joissakin tapauksissa, mutta mielestäni nyt oli aika karkea yleistys.

      Katteen suojaaminen tai myyntihinnan suojaaminen ei mitään rakettitiedettä ole ja ymmärtääkseni sähköyhtiöiden avoimet toimittajat (Markedskraft, EM, Enegia) tälläisiä palveluita tarjoavatkin sähköyhtiölle.


    • sähköinsinööri12121 kirjoitti:

      Väitätkö siis, että pienemmillä sähköyhtiöllä (esim. Liikevaihto alle. 10 MEUR) ei ole mitään riskienhallintastrategiaa vaikka sitoutuisivat kiinteisiin toimituksiin? Toki näin varmaan on joissakin tapauksissa, mutta mielestäni nyt oli aika karkea yleistys.

      Katteen suojaaminen tai myyntihinnan suojaaminen ei mitään rakettitiedettä ole ja ymmärtääkseni sähköyhtiöiden avoimet toimittajat (Markedskraft, EM, Enegia) tälläisiä palveluita tarjoavatkin sähköyhtiölle.

      Nordpoolista voi tutkia sähkön pörssihinnan kehitystä. Se on nousujohdannaista, joten vaikka yhtiöltä sattuisi löytymään valtavasti rahaa johdannaisiin, niillä ei pysty kilpailemaan hinnassa. Tämä näkyy jo käytännössä siten että useilla sähköyhtiöillä toistaiseksi voimassa oleva sopimus on saman hintainen tai jopa halvempi kuin määräaikainen sopimus.

      Fakta kun on se että halvimpaa sähköä pystyvät tarjoamaan ne yhtiöt, jotka myyvät joko tappiolla tai mankalakikkailulla.


    • Laskuttavat etukäteen, miten mahtaa käydä etukäteen maksetun sähkön kun menee nurin?


  • Juu, kokemusta on Werelin osalta, sähkönmyynti loppui kesken kaksivuotisen sopimuskauden, kun Werel ilmoitti lopettavansa sähkön myynnin. Vaikka toimitussopimuksessa oli selvästi sakkopykälä sopimuksen keskeyttämisestä, ei Werel maksanut sopimussakkoa. En suosittele kenellekään Håkanin tempauksia sähköyhtiöineen.

    • Tietojeni mukaan ei Håkan liittynyt Werelin toimintaamn ja päätöksiin millään lailla. Oli vain kilpailukieltoaikana siellä konsulttina. Ei pidä vääriä ihmisiä haukkua!


  • Tuli just tänää tarjous sähköstä hinnalla 3,39 + ALV; 2- vuoden sopparilla eikä muitakuluja.

    • Uskomatonta, että joku tarjoaa noin edulliseen hintaan. SPOT-Markkinoilta ei ole aikoihin tuollaisia keskihintoja nähty ja johdannaispuolella taitaa olla kulunut jo ainakin vuosi, että sai tuollaisia futuureja koskien tätä ajanjaksoa.


    • ehkä sähköt on ostettu pitkällä sopimuksella jo kauan aikaa sitten?


    • Lainaan Juho9000:ta - "Tuskin näillä pikkuyhtiöillä on varaa mitään johdannaiskauppaa käydä." Lisäksi epäilen, että yhtiössä ei ole tarvittavaa osaamista johdannaisten pyörittelyyn.


    • jokunen2 kirjoitti:

      ehkä sähköt on ostettu pitkällä sopimuksella jo kauan aikaa sitten?

      Moi HG =)


  • No, teenkö sopimuksen vai en? On nyt 3,99 ja sähkön hnta rajussa nousussa.
    Muilla näyttää olevan alk. 5,12 snt,,

    • Tee vaan, meillä toiminut hyvin alkuvuodesta saakka, ennakko 1kk mutta seon peruseltu kuin hyvä hinta. Hinta kuulema nousee vain 0,4 jos ottaa laskun jälkikäteen.


    • Jos luotat firmaan niin mikäs siinä. Kannattaa kuitenkin muistaa että tällä hetkellä sähkön pörssihinta on niin suuri että ilman omaa tuotantoa 4 sentin hinnalla firma tekee merkittävää tappiota eli käytännössä jakaa sähköä ilmaiseksi asiakkaille.


    • Olet väärässä, Juho.

      Yritykset, joilla on omaa tuotantoa myyvät tuotannon aina pörssiin. Heillä on insentiivi saada mahdollisimman korkea hinta tuottamastaan sähköstä. Alhaiset energiahinnat on riskiehallintastrategiasta riippuen suojattu pörssin johdannaistuotteilla.

      Tuotannolla ja sähkönmyynnillä on hyvin vähän tekemistään toistensa kanssa.


    • EnergyTrader1976 kirjoitti:

      Olet väärässä, Juho.

      Yritykset, joilla on omaa tuotantoa myyvät tuotannon aina pörssiin. Heillä on insentiivi saada mahdollisimman korkea hinta tuottamastaan sähköstä. Alhaiset energiahinnat on riskiehallintastrategiasta riippuen suojattu pörssin johdannaistuotteilla.

      Tuotannolla ja sähkönmyynnillä on hyvin vähän tekemistään toistensa kanssa.

      @EnergyTrader1976

      Tämä ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa.

      Normaalisti toki myydään sähköt pörssiin, sillä kuten totesit, näin saadaan parhaat tuotot. On kuitenkin olemassa energian tuottajia, jotka myyvät sähkönsä "häviöllä" suoraan myyntiyhtiöille ja tätä kautta loppuasiakkaille. Miksi kilpailua sitten sotketaan on hyvä kysymys.


    • Näyttävät jättävän kaikki veronsa ja muut maksut maksamatta. En yllättynyt. En ryhtyisi asiakkaaksi.


  • Hei onko kyseiseen firmaan puhelinnumeroa mihin voi soittaa jos tarvetta ilmenee

    • Varmaan keksinyt itse. Kuunnellut ehkä ennen puhelua Apulannan musiikkia ja keksinyt siitä Toni Virtasen.


  • verot FI-NERGY OY maksaa suomeen niinkuin pitääkin, sähköt tulee niin kuin pitääkin ja halpa hinta. Muulla ei pitäisi perus kuluttajalle olla edes merkitystä

    • Vähän epäselvää ja harhaanjohtavaa touhua, laskut on tullut virolaiselta Fi-Nergy voima Ou:lta ei suomalaiselta fi-nergy voima Oy:ltä.
      Perus kuluttajalle on merkitystä saako hän etukäteen maksamansa sähkön jatkossakin.


    • tietenkin saa, niinhän siinä sopimuksessakin sanotaan


    • Sopimus ei takaa etteikö firma voi mennä nurin.


    • Mulle tarjottiin sopimusta niin, että kerrottiin kolmen kuukauden keskihinnan olevan 3,93. Ensimmäinen lasku tuli ja hinta oli 4,96. Samalla neuvottiin, miten pääsee senhetkisestä määräaikaisesta sopimuksesta irti. Nyt aion käyttää uudelleen tuota ohjetta ja palata harharetkeltä vanhaan takaisin. Koen tulleeni sumutetuksi.


    • Kerro ohje muillekin.


    • Määräaikaisesta sopimuksesta ei pääse irti ellei muuta pois tai odottele määräaikaa loppuun. Toki näillä voidaan laittomasti kikkailla ja kirjata esim. sähköntoimittajan vaihtaminen muutoksi.

      Vaikuttaisi kuitenkin, että kyseessä on jonkinlainen pörssisopimus eli hinta päivitetään ennalta määrättyinä ajankohtina. Nämä sopimukset voidaan irtisanoa aina hinnan muuttuessa. Kannattaa kuitenkin pitää varansa, sillä yritys voi ilmoituksella uusia määräajan aina hinnan muuttuessa kahden vuoden ajan, jonka jälkeen tarvitaan asiakkaan oikea suostumus.


    • Nimimerkkiz kirjoitti:

      Kerro ohje muillekin.

      sillain pääsee eroon määräaikaisesta sopimuksesta,että jos samassa taloudessa asuu kaksi henkilöä, niin sopimus sen toisen henkilön nimellä jolla sopparia ei vielä ole.. yhteen talouteen ei siis tule kahden eri henkilän nimelle laskua vaan vanhempi sopimus raukeaa ja uusi tulille..


    • En kannusta petokseen.



  • Näillä yritetään, 140 ecen ennakkolasku tullut.

    Sopimuksen tuotteet
    Takuu 2 vuotta
    Laskun maksuehto
    14 päivää ennen toimitusta
    Sopimuksen viite
    Sopimus tehty 2018-10-25
    Tällä sähkönmyyntisopimuksella sovimme sähkönmyynnistä sähkönkäyttöpaikkaasi. Käyttöpaikan tarkemmat tiedot on määritelty yllä. Sähköntoimitus alkaa 2018-11-13, tai käyttöpaikan nykyisen sopimuksen määräajan päätyttyä, ja sähkösopimus on voimassa määräaikaisena kaksi vuotta.

    Tarkista, että yllä olevat tiedot täsmäävät edellisen sähkölaskusi kanssa. Mikäli löydät virheitä, ilmoita niistä asiakaspalveluun. Jos et ilmoita mahdollisista virheistä, laskutamme tässä vahvistuksessa olevin ehdoin.

    Sopimukseen sovelletaan kulloinkin voimassa olevia sähkönmyyntiehtoja. Sähkönmyyntisopimus astuu voimaan sovittuna päivänä ja jatkuu tässä vahvistuksessa mainituin ehdoin, mikäli ette kolmen viikon kuluessa ilmoita, että sopimusvahvistus poikkeaa sovituista ehdoista.

    Etämyynnissä kuluttaja-asiakkaalla on kuluttajansuojalain 6 luvun 14 § mukaan oikeus peruuttaa sopimus 14 päivän kuluessa sopimuksen tekemisestä.

    Ilmoitus sähkönjakeluhäiriöstä, mittarilukemista tai muista verkkopalveluun liittyvistä asioista tehdään paikalliselle jakeluverkonhaltijalle.

    Kaikissa sähkönmyyntiin liittyvissä asioissa ota yhteyttä asiakaspalveluun, arkisin klo 08.00-12.00 & 13.00–16.00, joko puhelimitse 09-171 00 69 tai sähköpostitse info@fi-nergy.fi
    Ystävällisin terveisin,
    Fi-Nergy Voima Oy:n
    Asiakaspalvelu
    Hinnasto ja myyntiehdot

    Tuote Takuu 2 vuotta
    Perusmaksu 5,99 €/kk
    Energiamaksu 4,39 snt/ kWh
    Laskun lähetystapa Paperilasku
    Laskutustapa Joka toinen kuukausi

    Maksuehto
    14 vrk ennen toimitusta Hinnat sisältävät alv. 24 %.

    Myyntiehdot

    Sopimus sisältää sähköenergian myynnin. Sähkön siirrosta asiakkaalle vastaa edelleen paikallinen jakeluverkon haltija (paikallinen verkkoyhtiö), joka laskuttaa asiakasta sähkön siirrosta julkisen hinnastonsa mukaan.

    Kahden vuoden Takuu 2 vuotta -sopimusta ei voi irtisanoa sopimuskauden aikana. Ennenaikaisesta irtisanomisesta veloitetaan 199 euron sopimusrikkomusmaksu. Muuton yhteydessä sopimus raukeaa muuttoilmoituksella asiakaspalveluumme. Ilmoitus tulee tehdä vähintään kaksi viikkoa ennen muuttoa.

    Asiakkaalla on velvollisuus ilmoittaa muuton yhteydessä uusi laskutusosoite, sekä vahvistaa ulosmuuttonsa esimerkiksi vuokrasopimuksella, kauppakirjalla tai muulla samankaltaisella selvityksellä, joka tulee lähettää Fi-Nergy Voima Oy:n asiakaspalveluun joko kirjeitse tai sähköpostilla. Selvitystä ei tarvitse lähettää mikäli asiakas tekee Fi-Nergy Voima Oy:n kanssa sähkönmyyntisopimuksen myös uuteen osoitteeseen.

    Laskutus

    Sähköstä laskutetaan joka toinen kuukausi arvioidun kulutuksen perusteella. Kuukausittainen arvio on 10 % voimassaolevasta vuosikulutusarviosta. Laskutus tasataan tasaisin väliajoin vastaamaan todellista kulutusta, vähintään neljä kertaa vuodessa. Kulutuspaikat jossa vuosikulutusarvio on alle 3000 kWh / vuosi saavat vain yhden laskun vuosittain.

    Huomautukset laskuun tulee tehdä laskun eräpäivään mennessä. Mikäli huomautusta ei ole tehty eräpäivään mennessä, on lasku maksettava ja mahdolliset korjaukset tehdään seuraavassa laskussa.

    Mahdollisista myöhästyneistä maksusuorituksista myyjällä on oikeus periä korkolain mukaista viivästyskorkoa. Maksukehotuksen lähettämisestä peritään 5 euron (alv 0 %) huomautusmaksu.

    Verojen, julkisten maksujen ja muiden näihin rinnastettavien maksujen muutosten vaikutus sähkön ja sopimukseen sisältyvien palvelujen hintoihin huomioidaan välittömästi niiden voimaantulosta lähtien. Sähkönmyyjä ilmoittaa asiakkaalle näiden vaikutuksista hinnoitteluun mahdollisimman nopeasti saatuaan tiedon mahdollisista muutoksista.

    Hyvissä ajoin, noin kuukauden, ennen sopimuskauden päättymistä otamme yhteyttä uuden tarjouksen muodossa. Uusi sopimus muuttuu ilman toimenpiteitä toistaiseksi voimassa olevaksi samalla hinnalla. Mikäli teemme toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen hintaan muutoksia, ilmoitamme tästä vähintään 30 päivää ennen kuin muutos astuu voimaan. Ilmoitus lähetetään laskun toimitusosoitteeseen, joka voi olla myös sähköpostiosoite.

    Suoritamme tavanmukaisen luottotarkistuksen. Tähän sähkönmyyntisopimukseen sovelletaan yleisiä sopimusehtoja Sähkönmyyntiehdot SME2014, jotka ovat sopimuksen liitteenä.

    Energiankuluttajan tarkistuslista löytyy Energiaviraston internet-sivuilta: www.energiavirasto.fi/kuluttajainfo

    Tätä sopimusta koskevat riitaisuudet pyritään ensisijaisesti sopimaan neuvotteluteitse. Sähkönmyyntisopimukseen mahdollisesti liittyvät erimielisyydet ratkaistaan viime kädessä Helsingin käräjäoikeudessa. Kuluttajalla on halutessaan mahdollisuus viedä riita Kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

    • selkeät sopimusehdot!


    • "Sähköstä laskutetaan joka toinen kuukausi arvioidun kulutuksen perusteella. Kuukausittainen arvio on 10 % voimassaolevasta vuosikulutusarviosta."

      Tässä vaiheessa jokaisen olisi hyvä huomata, että vuodessa on 12kk, ei 10. Jos kuukausiarvio on 10% vuosikulutuksesta ja laskutus tapahtuu juuri tämän pohjalta, asiakas joutuu maksamaan sähköstä 20% korkeampaa hintaan kuin mitä markkinoidaan.

      Fi-nergyn nykyinen asiakas voisi mielellään kertoa miten laskujen tasaus on toiminut kyseisen toimittajan kanssa, mutta lähtökohtaisesti vaikuttaa vähän hämärälle koko yhtiö.


    • Fishy kirjoitti:

      "Sähköstä laskutetaan joka toinen kuukausi arvioidun kulutuksen perusteella. Kuukausittainen arvio on 10 % voimassaolevasta vuosikulutusarviosta."

      Tässä vaiheessa jokaisen olisi hyvä huomata, että vuodessa on 12kk, ei 10. Jos kuukausiarvio on 10% vuosikulutuksesta ja laskutus tapahtuu juuri tämän pohjalta, asiakas joutuu maksamaan sähköstä 20% korkeampaa hintaan kuin mitä markkinoidaan.

      Fi-nergyn nykyinen asiakas voisi mielellään kertoa miten laskujen tasaus on toiminut kyseisen toimittajan kanssa, mutta lähtökohtaisesti vaikuttaa vähän hämärälle koko yhtiö.

      Varmaan vaikeaa sanoa, koska yhtiö ei ole ollut pystyssä vielä vuotta.


  • >>Tällä hetkellä asioin kuluttajansuoja-asiamiehen kanssa ko. firman suuntaan.
    Kiitos, että tuli konkreettista tietoa esille.
    Kallista touhua, kun joutuu laittamaan kallista omaa aikaa taisteluun...
    Miltei menin tähän halpaan. Näyttää siltä, että kerätään asiakkailta etukenossa maksut ja firma sitten häviää maailman kartalta kerättyineen etumaksuineen... Ja homma toistuu aina uudella firman nimellä...

  • Ei " >>Tällä hetkellä asioin kuluttajansuoja-asiamiehen kanssa ko. firman suuntaan. "
    kuluttajansuoja-asiamies ei asioi kanssanne, ensin pitää ottaa yhteys Kuluttajaneuvojaan ja ellei asia hoidu hänen kanssaan/avustuksella niin sitten voitte yrittää hoitaa asiaanne Kuluttajariitalautakunnan päätösten mukaan.

    Tietysti myös omaa lakimiestänne voitte käyttää asian hoitamiseen.
    Tällaiset on suomen lakien mahdollisuudet.

    • Besserwisserin kannattaa päivittää tietonsa.
      Kuluttajansuoja-asiamies pyysi ensin olemaan yhteydessä firmaan ja pyysi sitten tositteet, jotta voi olla suoraan yhteydessä. Eli KYLLÄPÄ, he toimivat myös suoraan, ilman lautakuntaa.


  • Tein reilu kuukausi sitten henkilötietojeni tarkistuspyynnön ko firmoille, eivät vaivautuneet vastaamaan 1kk määräajassa. Tein asiasta ilmoituksen tietosuojavaltuutetulle.

  • Peruin Fi-Nergy Voiman kanssa tekemäni sähkösopimuksen heti seuraavana päivänä eli reilusti ennen 14 vuorokauden määräaikaa.

    He vahvistivat peruutusilmoitukseni, mutta pian perässä seurasi aiheeton sähkölasku. Sain taas anteeksipyynnön kanssa vahvistuksen laskun aiheettomuudesta. Nyt heiltä tuli kuitenkin ilmoitus, että sopimuksemme on alkanut!

    En voi suositella kyseistä yritystä kenellekään. Lähetän nykyiselle sähköntoimittajallemme sähköpostin, jossa on liitteenä kaikki nämä Fi-Nergyn sähköpostit. Tällä varotoimenpiteellä varmistan, ettei meidän sähköntoimitukset katkea.

  • Jahas, tämä on taas sama veijari vauhdissa.

    En tiedä onko Lumon kanssa mitään tekemistä tällä kaverilla, mutta en suosittele kyllä sitäkään: siellä nousee hinnat melko nopeasti.

    Eli katsokaa tarkkaan onko "hinta voimassa toistaiseksi" vai mitä siellä luvataan. Sähkövertailusivuilta luvataan monien satojen eurojen säästöä vuositasolla, mutta todellisuus ei näin tietenkään ole.

  • Te jotka ootte mennyt ottamaan näiltä sähköt, vaihtakaa HETI! Jos on irtisanomisaikaa, niin tehkää puolison/perheenjäsenen nimillä uusi sopimus muualta... Näillä taustaa werelin, 220energian kanssa, jonka myötä myös finkraftin ja suomen energiayhtiö kanssa...

    • Mikäs tämä Finergy spot 24 kk sopimus on ? Hinta on ollut ollut koko 1.1-28.2 6.82 snt/kwh+5snt.


  • Harhaanjohtavaa markkinointia harrastaa sähkönvartijat http://sahkonvartijat.fi/
    Luvataan halpaa hintaa ja sitten laskussa onkin ihan muu hinta sähkölle!
    Sähkön toimittajana tässä oli Fi-Nergy, liekö samaa puljua?

  • Onko antaa neuvoa, miten päästä irti kyseisen finman sähkösopimuksesta?

    • Tuossa ylhäällä on kerrottu.


  • Fi-Nergy myy vanhuksille epäettisesti 24kk sähkösopimuksia. Kuuntelin yhden eläkeläiselle lähetetyn sopimusnauhoitteen. Kyseisessä puhelussa eläkeläistä johdateltiin tekemään sopimus, mitä hän ei ymmärtänyt, eikä ikääntynyt henkilö ymmärtänyt tehneensä sopimusta. Kenenkään ei kannata olla kyseisen yrityksen kansss tekemisissä vaan lyödä luuri kiinni.

  • Fi-Nergy yritti myydä sähköä puhelimitse, ensin antoivat vielä väärän puljun nimen joku synergy voima? puhelimessa alettiin nauhoittamaan kauppoja.. ja puhelu katkesi ja pian soittivat eri numerosta ja kysyivät aloitetaanko nauhoite alusta sanoin kyllä ja tällä kertaa myytävän sähkön hinta oli huomattavasti suurempi kuin ensimmäisellä nauhoitus kerralla!! varokaa näitä huijareita.

  • Håkan Gustafsson huijari yrittää jälleen. On huijannut jo 10 vuotta.
    Aloitti Market energialla. Vapautunut varmaankin taas linnasta.
    Varokaa hyvät ihmiset. Älkää sotkeutuko tähän yritykseen mitenkään.

    Katso Finderistä yrityksen tiedot:
    2014/12 2015/12 2016/12 2017/12
    Liikevaihto (tuhatta euroa) 4 3 1
    Liikevaihdon muutos -55,6% -25% -66,7%
    Tilikauden tulos (tuhatta euroa) -1 -1 2 1
    Liikevoitto -25% -66,7% 16,7%

    Henkilöstö 0

    Ei tuloja, ei veroja, ei henkilökuntaa? Eli pistävät rahat taskuunsa ohi kirjanpidon. Suomessa tämä on mahdollista. Rangaistuksena vain pieni sakko, jota ei varattomalta voida periä. Homma jatkuu....

  • Tässä huijarin, Håkan Alfons Gustafssonin aikaisempia saavutuksia:

    2014:
    Kuluttaja-asiamies ilmoitti eilen vievänsä sähköä myyvän 220 Energian laskutusepäselvyyksien vuoksi markkinaoikeuteen. Yrityksen johtaja Håkan Gustafsson ei ole tyytyväinen kuluttaja-asiamiehen toimintaan.

    2019:
    Gustafssoniin kytkeytyneet yhtiöt ovat olleet aiemmin viranomaisten kanssa ongelmissa, ja Fi-nergy näyttää toimivan samalla tavalla kuin aiemmatkin yhtiöt, johtaja Pekka Salomaa Energiateollisuudesta toteaa.

    ”Sähkömarkkinoilla etukäteislaskutus on poikkeuksellista. Siirron etukäteislaskutuksesta pitäisi sopia asiakkaan kanssa puhelimessa selkeästi niin, että asiakas sen ymmärtää”, Salomaa huomauttaa.

    Gustafsson on toiminut aiemmin jo kuopatuissa, myydyissä tai konkurssiin menneissä sähkönmyyntiyhtiöissä, joita ovat esimerkiksi Suomen Energia­yhtiö, 220 Energia, Market Energia ja Finkraft, jotka ovat toimineet ainakin joiltain osin samalla periaatteella kuin Fi-nergy. Niissä sähkön myyntihinta on halpa, mutta sähköstä arviolaskutetaan pari kuukautta etukäteen ja myös siirtohinta laskutetaan etukäteen mikäli mahdollista, mikä tuo yhtiölle korkohyötyä.

    Gustafssonin johtama yhtiö 220 Energia on saanut myös tuomion markkinaoikeudessa laskutettuaan asiakkaalta liian korkeaa arvonlisäveroa tämän vuosikymmenen alussa.

    MTK:n lakimies Leena Kristeri kehottaa maatiloja tarkistamaan sähkön myyjän taustat ennen halpaan hintaan tarttumista, jottei pettymyksiä tule. Kyseisen yhtiön epäluotettavuudesta olisi internetistä löytynyt melko helposti tietoja, hän toteaa.

  • Fi energy ainakin kusettaa...tuolla 2kkk etukäteislaskutuksella...ym. Ja tuntuu olevan epäselvyyttä milloin sopimus alkaa... muutoin alkaa kun tehty sopimus netissä mutta taa s toisinaan kun aloitetaan sähkön toimitus...tai sitten ....ylilaskutusta...

  • Solmin lokakuussa 2018 omakotitalon sähkösopimuksen fi-nergyn kanssa. Nyt 2019 kesäkuun loppuun yritys on veloittanut minulta mennessä 272 euroa liikaa. Mittarilukemien mukaisesti sähköä on kulunut 619 euron edestä, mutta fi-nergy on veloittanut sitä 891 euron edestä.
    Verratkaa kaikki fi-nergyn asiakkaat laskutusta todelliseen kulutukseen.
    Todellisen kulutuksen voitte tarkastaa sähkönsiirtolaskuista tai laskemalla fi-nergyn sähkölaskun takasivulla olevat kuukausilukemat yhteen ja kertomalla sen sähkön hinnalla. Verratkaa summaa maksamiinne sähkölaskuihin ja nutiskaa sitten fi-nergylle.

    • Sama täällä. Arviolaskutusta tullut 377€ enemmän kuin kulutus 6kk aikana. Irtisanoin ja sieltä tuli "htvityslaskelma", mutta veikkaan ettei niitä rahoja kyllä tule ikinä.


  • Juuri sain laskun Fi-nergyltä ja soittaessani tätä ihmetellessäni selitettiin että sopimus siirtynyt wereliltä, yritys jonka kanssa olin alustavasti aikanaan tehnyt sopimuksen mutta tuli peruttua ennen sopimuksen alkua koska jossain meni kuukaudet väärin eikä uudessa asunnossa ollut sähköä sinne muutettaessa. Kahden vuoden aikana laskuakaan ei ole tullut werelliltä eikä senttiäkään ole siihen suuntaan mennyt.

    Nyt on asiakas palvelun mukaan tiedot poistettu, aiemmasta perumisesta on olemassa sähköposti tallella ja silloisen asiakas palvelijan vastaus joten jos tulee huomautus lasku onpahan jotain millä ampua takaisin.

  • Kiitos kaikille tiedosta, pysyn kaukana kyseisestä firmasta. Näköjään nimi jälleen muuttunut ja varmaan laskuttaja 5 kertaa.

  • Katsokaa nyt hyvät ihmiset netistä millä hinnalla Suomessa myydään pörssisähköä. Eli www,nordpoolspot.com ja sieltä market data. sitten day-ahead prices ja sitten FI eli Suomen aluehinta. Tällä hinnalla tuo Hookankin sen sähkön ostaa, ei ne nuo halpasähköä Kiinasta. Ja tuo hinta on sitten veroton eli siihen on lisättävä 24 % jolloin ollaan vasta ostohinnassa ilman välitysfirman marginaalia (voittoa).
    Miettikää sitten kannattaako uskoa näiden myyjien mainoksia halvasta sähköstä.
    Minä kerran erehdyin 220Energiaan, mutta opin kyllä kerrasta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Paska puulaki ei enää ikinä kun tämä sopimus loppu

    • jonkun loppu on toisen alku


  • Yritystiedot
    Virallinen nimi
    Fi-Nergy Voima Oy
    Lähde: YTJ
    Yhtiömuoto
    Osakeyhtiö
    Lähde: YTJ
    Perustamisvuosi
    1991
    Lähde: Fonecta-konserni
    Kotipaikka
    Helsinki
    Lähde: YTJ
    Yrityksen liikevaihtoluokka
    Ei tiedossa
    Lähde: Fonecta-konserni
    Toimipaikan henkilöstöluokka
    1–4 henkilöä
    Lähde: Fonecta-konserni
    Toimialat
    Vuokrakalusteet (päätoimiala)
    Lähde: Fonecta-konserni
    Toimialaluokitus (TOL2008)
    77290 Muiden henkilökohtaisten ja kotitaloustavaroiden vuokraus ja leasing
    Lähde: YTJ

    Vuokra kalusteet päätoimiala...

  • Täällä Helenin ja Fortumin osakkaat vauhdissa! :D

    • Sinäkin olet Fortumin osakas.


  • Lisää huonoja kokemuksia. Laskutus täysin virheellistä ja asian korjaaminen asiakaspalvelun kanssa mahdotonta.

    Vaihdoin yhtiötä. En suosittele kenellekkään.

  • Nyt uusin keksintö, soittavat ja tarjoavat 4kk Mörkösähkösopimusta, jolla pääsee irti 24kk määräaikasesta ennakkolaskutukseen perustuvasta sopimuksesta, hinta on halvempi ja perusmaksu per kk sama. Kun ei tartu puhelimessa tarjoukseen, he laittavat sen kirjeenä, ei sähköpostilla vaan kirjeenä kotiin ja sepäs onkin sähkösopimus, ei suinkaan tarjous ja tietty kun posti kulkee hiitaasti, niin se on kirjattu siten, että sopimus muka onkin alkanut jo kun tarjous saapuu. Kun tästä reklamoi, eivät he vastaa kuin chatissa, eli ottakaa print screenit joka keskustelusta, Koukku tässä on, että Mörkösopimuksen pienen präntin mukaan saavat laskuttaa vuoden perusmaksut kerralla, joten tulee lasku, jossa 2kk ennakkosähköt päin prsttä olevalla arviolla ja 12kk perusmaksut kerralla maksuun, vaikka sopimus on 4kk määräaikainen. Voi varmaan arvata, saako tuolta koskaan 8kk perusmaksuja takaisin, jos ne sinne joskus maksaa...

    • innovatiivisuus kunniaan=)


  • Melkosen korkea tuo kiinteä perusmaksu/kk. Itse olen muilta sähköyhtiöiltä saanut alle 4 eurosta- 0 euroon/kk perusmaksun tarjouksen. Jos menee vähän sähköä, niin tuo perusmaksu kannattaa huomioida.
    Fi-Nergy Voima Oy
    Tuote Takuu 2 vuotta
    Perusmaksu 5,99 €/kk
    Energiamaksu 4,39 snt/ kWh

    Ja aiempien kommenttien perusteella pysyisin erossa ko firmasta muutenkin.

    • hyvä hinta omakotitalolle!


    • Älkää missään nimessä tehkö sopimusta kyseisen sähkönmyyjän kanssa. Toistaiseksi voimassa olevaa sopimusta ei saa poikki koska eivät vastaa sähköposteihin. Peruutus sopimuksesta on tehty 14vrk sisällä sähköpostilla joten siitä on mustaa valkoisella. Laskukin tuli 3 viikkoa ennen kuin sopimuksen piti alkaa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Älkää missään nimessä tehkö sopimusta kyseisen sähkönmyyjän kanssa. Toistaiseksi voimassa olevaa sopimusta ei saa poikki koska eivät vastaa sähköposteihin. Peruutus sopimuksesta on tehty 14vrk sisällä sähköpostilla joten siitä on mustaa valkoisella. Laskukin tuli 3 viikkoa ennen kuin sopimuksen piti alkaa.

      Minulle on juuri käynyt samoin. Olen laittanut monta s-postia peruutuksesta ja pyytänyt vahvistusta, mutta ei vaan tule. Olen tehnyt tilauksen toiselle yhtiölle, mutta heiltäkään ei nyt normaaliajassa ole tullut sopimusvahvistusta. Ilmeisesti F_Nergy on jarruna siinäkin. Sähköntoimitus pitäisi alkaa 15.10. mutta on edelleen epäselvää, kuka sen toimittaa, vai toimittako kukaan. Otan yhteyttä siirtoyhtiöön ja koetan estä F-Nergyn toimimisen sieltä kautta ja kun ei heiltä vastauksia tule, täytyy kääntyä varmaan virkavallan puoleen. Ennakkolaskuhan heiltä tuli jo toimitusosoitteeseen; erääntyy reilusti ennen kuin olen edes muuttamassa osoitteeseen! Laskutusfirma on nyt hetkeksi jäädyttänyt laskun, mutta he eivät voi tietenkään sopimukseen vaikuttaa. Tuo jäädyttäminen ei kestä kuin 23.10. saakka ja heiltä lähtee tietenkin perintäprosessi käyntiin, ellei laskua makseta, Lasku ei ole iso, mutta tuleehan siitä iso perintämaksujen kanssa, jos sinne F-Nergyn toimien johdosta menee. Rikollista toimintaa. Poliisitutkinnan paikka.


  • Jaahas. Tuli taas epämääräinen lasku, perinteisesti alle viikko eräpäivään kun kirje tuli postiluukkuun. Vuoden perusmaksuja karhutaan etukäteen, onko finergyllä oikeus karhuta vuoden perusmaksuja jos sopimus on irtisanottu siten, että määräaikaisuuden jälkeen lopetan sopimuksen? Määräaikaista sopimusta vielä kolmisen kuukautta jäljellä.

    • Turha jossittelua, reklamoi yritykselle suoraan.


    • Kerropas mitenkä sinne reklamoidaan? Sähköpostilla on aivan turha reklamoida, siihen ei sieltä saa koskaan vastausta, noin 15 sähköpostin perusteella sanon tämän. Chattin jos menee saa jotain epämääräisiä vastauksia, mutta keskustelu on pystyttävä tallentamaan, koska sitä voi tarvita oikeutta hakiessa. Puhelimella, ihan turha yrittää ja nauhoittaa pitää puhelut jollain appsilla. Kaippa tässä joku vertaisryhmä olisi kohta perustettava Fi-nergykusetuksen uhreille...


    • itse sain sähköpostiin vastauksen seuraavana työpäivänä.


  • Minulle he tekivät sopimuksen ilman mitään lupaani. En tiedä mistä saivat yhteystietoni. En siis ollut ollut missään tekemisissä heidän kanssaan. Olivat vain ilmoittaneet fortumille että nyt vaihdan heidän asiakkaaksi.

    • aikamoinen väite. Veikkaan että olet kyllä tehnyt sopimuksen ja nyt sulla ostokrapula ja syytät muita.


    • Anonyymi kirjoitti:

      aikamoinen väite. Veikkaan että olet kyllä tehnyt sopimuksen ja nyt sulla ostokrapula ja syytät muita.

      Fi nergy kalastelee sanomatiedustelulla milloin asiakkaalla sähkösopimus katkolla, kun saa tiedon että asiakkaalla ei voimassa olevaa määräaikaista sopimusta niin merkkaavat asiakkaalle sopimuksen itselleen.
      Näin kertoo sähkönsiirtoyhtiö. Tiedustelee asiaa omasta siirtoyhtiöstä tiedot kalastelusta löytyvät sieltä.


  • Heinäkuussa maksoin vuoden perusmaksut ja sen jälkeen yhden normaalin sähkölaskun, kunnes viime viikolla napsahti lasku jossa laskutetaan taas vuoden perusmaksuja.

    Puhelimella ei saa kiinni ketään ja sähköpostiin ei vastausta

    • Sopimuksen mukaan arviota tasataan toteutuneen mukaan vähintään 4 kertaa vuodessa. Mulla ollut nyt vajaan vuoden tämä eikä ole kertaakaan tasattu laskutusta. Kahden kuukauden välein saapuvat laskut ovat muutenkin hyvin epäselviä ja tuntuu että tarkoituksella on sotkettu lukuja toteutuneista ja arvioista. Uskon, että moni käyttäjä menee sekaisin näiden kanssa.

      Kannattaa pitää itse kirjaa excelissä tms. siitä mitä on laskutettu ja mikä on ollut todellinen kulutus. Huomaa nopeesti sen, että "etukeno" kasvaa lasku laskulta.

      10% sääntö tekee sen, että ilman tasausta "etukeno" kasvaa tasaisesti ja vuoden jälkeen alkaa olla jo melkoisesti puskurissa.

      Sähköposteihin eivät vastaa, kuten täällä ovat toisetkin huomanneet. Toimintaa kun vähänkään ajatuksella miettiin, niin eihän tämä normaalia ole. Vahva etupainotus vailla asiakaspalvelua ovat vahva signaali kusetuksesta.


    • Pitää alkaa laittamaan viestiä sähkön kilpailutus sivustoille kyseisestä yhtiöstä. Luulis niilläkin jokin vastuu olevan....


    • Anonyymi kirjoitti:

      Sopimuksen mukaan arviota tasataan toteutuneen mukaan vähintään 4 kertaa vuodessa. Mulla ollut nyt vajaan vuoden tämä eikä ole kertaakaan tasattu laskutusta. Kahden kuukauden välein saapuvat laskut ovat muutenkin hyvin epäselviä ja tuntuu että tarkoituksella on sotkettu lukuja toteutuneista ja arvioista. Uskon, että moni käyttäjä menee sekaisin näiden kanssa.

      Kannattaa pitää itse kirjaa excelissä tms. siitä mitä on laskutettu ja mikä on ollut todellinen kulutus. Huomaa nopeesti sen, että "etukeno" kasvaa lasku laskulta.

      10% sääntö tekee sen, että ilman tasausta "etukeno" kasvaa tasaisesti ja vuoden jälkeen alkaa olla jo melkoisesti puskurissa.

      Sähköposteihin eivät vastaa, kuten täällä ovat toisetkin huomanneet. Toimintaa kun vähänkään ajatuksella miettiin, niin eihän tämä normaalia ole. Vahva etupainotus vailla asiakaspalvelua ovat vahva signaali kusetuksesta.

      Saman suuntaista kokemusta löytyy, tasauslaskua ei kuulu ja ennakko juoksee hyvin äkkiä melko paljon edellä.

      Pysykää kaukana tästä paskasta. Jos olette saappaita myöten paskassa niin jaksamista selvittelyyn.


  • Tuli 70 euroa "perusmaksua" vaikka sopparissa perusmaksu 0€/kk. Mitäs tässä nyt kannattaa tehdä? Maksaa vain kulutus ja vaihtaa palvelua kun ei noita saa kiinni kuitenkaan että asian voisi selvittää?

    • Reklamoit sähköpostitse ja maksat ilman tuota perusmaksua. Jos tulee maksumuistutus niin vastaat reklamoineesi asiasta. Reklamoitua laskua ei saa laittaa perintään. Jos perintätoimistolta tulee siitä huolimatta kirje niin ilmotat riitauttaneesi laskun ja että perintätoimia ei saa jatkaa. Samalla voit painottaa, että mikäli perintäkirjeiden tulo jatkuu teet ilmoituksen aluehallintovirastoon laittomasta perinnästä.

      Reklamoidun laskun pitää myyjän viedä oikeuteen ja hakea sieltä kautta velkomustuomio, mutta oikeuteen eivät vie, koska tietävät toimivansa vastoin sopimusta.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Reklamoit sähköpostitse ja maksat ilman tuota perusmaksua. Jos tulee maksumuistutus niin vastaat reklamoineesi asiasta. Reklamoitua laskua ei saa laittaa perintään. Jos perintätoimistolta tulee siitä huolimatta kirje niin ilmotat riitauttaneesi laskun ja että perintätoimia ei saa jatkaa. Samalla voit painottaa, että mikäli perintäkirjeiden tulo jatkuu teet ilmoituksen aluehallintovirastoon laittomasta perinnästä.

      Reklamoidun laskun pitää myyjän viedä oikeuteen ja hakea sieltä kautta velkomustuomio, mutta oikeuteen eivät vie, koska tietävät toimivansa vastoin sopimusta.

      Naapurillekin oli tullut tuolta 70 lasku vaikka oli tehnyt sopimuksen pari kuukautta sitten jossa parusmaksu 0 + energianhinta alle 4. Sopimus ei ole vielä edes alkanut ja hänen kulutuksensa on noin 3000 kWh/vuosi. Silloin varoitin mutta ei uskonut.


    • Eikös sopimusehdoissa ollut joku maininta, että mikäli vuoden kulutus on alle 3000 kWh niin kaikki laskutetaan yhdessä erässä.
      Siinä on sitä etunojaa oikein kunnolla jos vuodeksi eteenpäin pitää maksella.
      Ei ole puhtaat jauhot tällä lafkalla varmastikaan pussissa.


  • Ittelle tuli kans 70€ lasku tänään, vaikka olin jo vuosi sitten purkanut sopimuksen. Hämärää touhua.

    • taitaa olla keksitty tarina toisten mustamaalaiseksi


  • Tänään sain nettisivun chatin kautta yhteyden ja mitätöivät 4 päivää sitten erääntyneen laskuni, koska vaihdoin ennen erääntymistä toiselle toimittajalle. Yhden kuukauden ehti olla spimuksen mukainen, kunnes tuli muutoskirje ja seuraavassa laskussa tuo vuoden perusmaksut 70 €. Itse onneksi ehdin maksaa vain yhden laskun ja siinäkin oli kulutusarvio reippaasti alakanttiin asunnon aiemman tyhjilläänolon takia, joten kävi tuuri ja yhtään en yläkanttiin ehtinyt maksella, sillä tuskin niitä rahojaan takaisin saisi.

    Vaihtakaa hyvät ihmiset äkkiä muualle, ei hyvältä näytä ja vaikuttaa siltä, että tuolla perusmaksumällillä yrittävät korjata kovaa vauhtia romahtavaa taloustilannettaan.

  • Missä tämmöinen tieto on näkynyt?
    En kyllä yhtään ihmettele, vaikka pitäisi paikkansa........................................

  • Itse sain sopimuksen peruttua ja vaihdoin jo laadukkaasempaa sähköyhtiöön. Sähkölasku rahat luvattii palauttaa Nergyltä kun oli ajankohta marras ja joulukuu 2019 mistä olin maksanut, mutta eipä ole rahoja takaisin kuulunut, taisi jäädä sille tielleen. Kuluttajaasiamies hoitanut asiaani eteenpäin, mutta ei ole saanut nergyltä mitään vastausta ainakaan vielä, pysykää kaukana fi nergystä!

    • Facebookissa myös kommentoin, että kannattaa varoa kyseistä firmaa. Viesti katosi hetkessä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Facebookissa myös kommentoin, että kannattaa varoa kyseistä firmaa. Viesti katosi hetkessä.

      Kuin myös minun viestini hävisi täältä, Asiakastiedon kuukauden konkurssit listalta löytyy tämä tieto Oü:n konkurssista . On siis julkinen tieto ja niin totta kuin Asiakstieto kertoo, en ymmärrä miksi kommentti poistettiin? 4.10.2019 on häiriöpäivä ja velkoja hakenut.


  • Joo itse olen yrittänyt perua sopimusta 2 viikkoa, ei mitään vastausta sähköposteihin! Chat palvelussa lupasivat että sopimus on peruttu ja myös lasku peruttu!! Seuraavalla viikolla tuli lasku ja eivät vastaa sähköpostiin!

    • Minä olen yrittänyt perua omaa sopimustani myös kohta 2 viikkoa. Asiaa selvittelee parhaillaan uusi sähköntoimittajani, siirtoyhtiöni ja kuluttajaneuvoja. Fi-Nergy on täysin passiivinen, ei keneenkään mitään kontaktia. Yritystietojen mukaan heillä ei ole palkattua henkilökuntaa, eli käytännössä asiakaspalvelu on toiminut ilmeisesti vuokratyövoimalla ja taitaa olla niin, että heillä ei ole enää sitäkään. Laskutus tapahtuu myös toisen firman nimissä, mutta sitä en tiedä, onko sielläkin samat omistajat ruorissa. HERÄTKÄÄ TE, JOTKA OLETTE MAKSANUT TAI TEILLE ON TULLUT MAKSETTAVAKSI ENNAKKOMAKSUJA!!! Oma sähkönkulutukseni on pientä, mutta kauhulla ajattelen tilannetta niiden kohdalla, jotka ovat juuri maksaneet isoja ennakkomaksuja.


    • Itse sain purettua sopimukseni ja olen varma, että on purettu koska uusi kenelle siirryin ilmoitti että sähkönvaraus vai mikä nyt olikaan on onnistunut ja sopimus tehty. Aiemmin ei onnistunut kun oli vielä silloin fi nergyllä varaus, mutta heidän kanssa sain sopimuksen peruttua ja homma on selvä. Lukuunottamatta laskua jonka menin maksamaan ja josta luvattiin rahat palauttaa, siitä lupauksesta onkin kohta jo 3 viikkoa, viimeksi eilen vastasivat kyselyyn ja vetosivat "ruuhkaan" asiakaspalvelussa niinkuin ovat vedonneet joka viestissä. Sähköpostin kautta asioidessa on vastaus vienyt aina vähintää viikon, nyt tuo viimeisin vei melkein 2 viikkoa. Olen myös ollut asiasta yhteydessä kuluttaja-asiamieheen joka kehoittikin firmaa maksamaan rahani takaisin, mutta saa nähdä tuleeko niitä koskaan näkymään. Todella sekava meno tuntuu olevan tuolla firmassa, pysykää siitä kaukana!


    • Anonyymi kirjoitti:

      Itse sain purettua sopimukseni ja olen varma, että on purettu koska uusi kenelle siirryin ilmoitti että sähkönvaraus vai mikä nyt olikaan on onnistunut ja sopimus tehty. Aiemmin ei onnistunut kun oli vielä silloin fi nergyllä varaus, mutta heidän kanssa sain sopimuksen peruttua ja homma on selvä. Lukuunottamatta laskua jonka menin maksamaan ja josta luvattiin rahat palauttaa, siitä lupauksesta onkin kohta jo 3 viikkoa, viimeksi eilen vastasivat kyselyyn ja vetosivat "ruuhkaan" asiakaspalvelussa niinkuin ovat vedonneet joka viestissä. Sähköpostin kautta asioidessa on vastaus vienyt aina vähintää viikon, nyt tuo viimeisin vei melkein 2 viikkoa. Olen myös ollut asiasta yhteydessä kuluttaja-asiamieheen joka kehoittikin firmaa maksamaan rahani takaisin, mutta saa nähdä tuleeko niitä koskaan näkymään. Todella sekava meno tuntuu olevan tuolla firmassa, pysykää siitä kaukana!

      Minulla pitäisi olla tänään uudessa asunnossa sähköt, mutta Fi-Nergyn konstailusta johtuen en saanut ajoissa peruutettua sopimustani. Uusi toimittaja ei ole lähettänyt vielä sopimusvahvistusta. Kämpässä ei siis taida olla tänään vielä sähköjä, pitäisi kuitenkin mennä jo valmistelemaan muuttoa. Eilen viimein ilmoittivat purkaneensa sopimuksen. Todennäköisesti kuluttajaneuvojan ansiosta. Ruuhkaa asiakaspalvelussa tuskin on, koska kaikki tilaukseen liittyvät s-postit ovat tuleet viivytyksettä. Melkoista venkoilua. Yrityksessä ei oikein taideta ymmärtää, että "hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas".


    • Anonyymi kirjoitti:

      Minulla pitäisi olla tänään uudessa asunnossa sähköt, mutta Fi-Nergyn konstailusta johtuen en saanut ajoissa peruutettua sopimustani. Uusi toimittaja ei ole lähettänyt vielä sopimusvahvistusta. Kämpässä ei siis taida olla tänään vielä sähköjä, pitäisi kuitenkin mennä jo valmistelemaan muuttoa. Eilen viimein ilmoittivat purkaneensa sopimuksen. Todennäköisesti kuluttajaneuvojan ansiosta. Ruuhkaa asiakaspalvelussa tuskin on, koska kaikki tilaukseen liittyvät s-postit ovat tuleet viivytyksettä. Melkoista venkoilua. Yrityksessä ei oikein taideta ymmärtää, että "hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas".

      Verkkoyhtiö hoittaa aina sähköjen kytkennän. Myös sähkönmyyntiyhtiö tekee kytkennän verkkoyhtiön kautta.

      Suosittelen ottamaan yhteyttä verkkoyhtiöön ja selittämään tilanteen. Sähköt saadaan aina heti päälle nappia painamalla ellei sinulla ole maksuja rästissä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Verkkoyhtiö hoittaa aina sähköjen kytkennän. Myös sähkönmyyntiyhtiö tekee kytkennän verkkoyhtiön kautta.

      Suosittelen ottamaan yhteyttä verkkoyhtiöön ja selittämään tilanteen. Sähköt saadaan aina heti päälle nappia painamalla ellei sinulla ole maksuja rästissä.

      Olen ollut yhteydessä verkkoyhtiöön ja heitä sitoo se, mitä sähköntoimittaja on ilmoittanut. Heillä on nyt siis tiedossa Fi-Nergyn sopimuksen peruutus ja vaikka uuden toimittajan kanssa ei vielä ole varsinaista sopimusta (vain tilausvahvistus) he ovat olleet yhteydessä verkkoyhtiöön ja sähköni tulee nyt sitten heidän laskuunsa. No...toivotaan, että sopimus on tilausvahvistuksen mukainen, ettei taas joudu taistelemaan... Ei ole vaivatonta tämä "kilpailuttaminen" :-).


    • Anonyymi kirjoitti:

      Olen ollut yhteydessä verkkoyhtiöön ja heitä sitoo se, mitä sähköntoimittaja on ilmoittanut. Heillä on nyt siis tiedossa Fi-Nergyn sopimuksen peruutus ja vaikka uuden toimittajan kanssa ei vielä ole varsinaista sopimusta (vain tilausvahvistus) he ovat olleet yhteydessä verkkoyhtiöön ja sähköni tulee nyt sitten heidän laskuunsa. No...toivotaan, että sopimus on tilausvahvistuksen mukainen, ettei taas joudu taistelemaan... Ei ole vaivatonta tämä "kilpailuttaminen" :-).

      juu sama fi energyllä jatkuu tein rikos ilmoituksen jne jne tuli 2kk ennenkuin forttumin sopimus edes loppu niin lasku eivät vastaa puheluihin ikinä.laitin sähköpostia mut katsotaan kuinka käy


  • Varokaa tätä kaveria.

    Yritti meiltä laskuttaa oman mielen mukaan.
    vuodessa 32000kwh, valitin niin hyvitti 10800kwh vaikka meidän kulutus 13200 kwh/vuosi. VAROKAA!!!!!!

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.