Mikä ihmeen loma

Tuossa jokin aika sitten ihmettelin erästä juttua. Kaveri kertoi lähtevänsä kolmeksi viikoksi etelän lämpöön. No ei tässä.mitään. Mutta kun hän tuli takaisin, kasvot olivat yhtä kalpeat kuin lähtiessä hyvin aurinkoiseen paikkaan. Yhtään valokuvaa hän ei ollut ottanut, ei kortteja lähetellyt, ei ostanut mitään matkamuistoja. Kolmesta viikosta aurinkorannalla oli hyvin vähän, tai ei lainkaan kerrottavaa. Ei kiertoajelua, ei uimassa olemista, ei nähtävyyksiä katsomassa. Mikä tällainen loma on . Mitä siellä oikeesti tehdään. En ole koskaan ollut. Tuli tunne, että.tuo kaveri ei ole poistunut Suomenkamaralta yhtikäs mihinkään.

65

21544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ö-Öö

      Hohhoijaa

      Toisten asiat jaksaa kiinnostaa, etä pitää netin huuhaakeskustelupalstoilla koittaa niistä juoruilla. Miks et kysynyt tyypiltä iteltään asiasta ? Mulla epäilys, ollut jossain operaatiossa tai muuten poissa kuvioista, eikä halua niitä juoruhenkilöiden leviteltäväksi. Lomamatka ihan hyvä tekosyy liueta omille asioilleen vaivihkaa.

      =DW=

      • 1lesken

        Ööö
        Kysyinhän minä, kun hän kertoi, että oli ollut nakurannalla, mutta kun yhtään väriä ei ollut koko kropassa. Hintaa kyselin, mutta jotain epämääräistä sain vastaukseksi. Tämä ei ole ainutkertainen tapaus. Toinen tyyppi lähti mukamas Kanarialle. Kertoi paljon yksityiskohtia reissustaan. Mutta ne kuuluisat kortit jäi lähettämättä sukulaisille. Ja siitä jäi epäilys. Hän itse myönsi valehdelleensa koko reissun. Oli ollut kotona kaksiviikkoa ympäripäissään. Aina kun joku kertoo, että lennänpähän tuosta lämpöön, epäilys herää. Yksi pariskunta kehui viettäneensä suurenmoisen häämatkan Karibialla. Siis paikkana lienee Turku. Ehkä ne ei ole valheita, mutta annetaan ymmärtää jotain muuta, eikä korjata virhettä. Lesken


      • ö-Öö

        Hanki elämä.

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Hanki elämä.

        =DW=

        Ööö
        Minulla on,mutta minusta tuntuu että kaikilla ei ole.


      • EestiOnEtelässä
        1lesken kirjoitti:

        Ööö
        Kysyinhän minä, kun hän kertoi, että oli ollut nakurannalla, mutta kun yhtään väriä ei ollut koko kropassa. Hintaa kyselin, mutta jotain epämääräistä sain vastaukseksi. Tämä ei ole ainutkertainen tapaus. Toinen tyyppi lähti mukamas Kanarialle. Kertoi paljon yksityiskohtia reissustaan. Mutta ne kuuluisat kortit jäi lähettämättä sukulaisille. Ja siitä jäi epäilys. Hän itse myönsi valehdelleensa koko reissun. Oli ollut kotona kaksiviikkoa ympäripäissään. Aina kun joku kertoo, että lennänpähän tuosta lämpöön, epäilys herää. Yksi pariskunta kehui viettäneensä suurenmoisen häämatkan Karibialla. Siis paikkana lienee Turku. Ehkä ne ei ole valheita, mutta annetaan ymmärtää jotain muuta, eikä korjata virhettä. Lesken

        Eestiin meni kylpylään. Aika kului lämpimissä sisätiloissa, jacuzzissa ja nusutellessa, ei sitä aina ehdi solariumiin.


      • EestiOnEtelässä kirjoitti:

        Eestiin meni kylpylään. Aika kului lämpimissä sisätiloissa, jacuzzissa ja nusutellessa, ei sitä aina ehdi solariumiin.

        Minä rusketun jo pöytälampun valon kajosta. Ja tulevista kesistä. Samalla voin lueskella matkailuesitteitä. Pöytälampun ympärille pitää kääriä ruskeaa paperia että se vaikuttaa paremmin.
        Herkkä hipiä.


    • Mikäkö loma?
      No lomaa sinusta ...

      • Tell
        Minustako. Asun yksin, olen, elän yksin. Kuka minusta lomaa tarvitsee. Mutta minä tarvitsen kohta itse muista lomaa. Siis lähden stadiin. Oikeesti.


      • 2lesken kirjoitti:

        Tell
        Minustako. Asun yksin, olen, elän yksin. Kuka minusta lomaa tarvitsee. Mutta minä tarvitsen kohta itse muista lomaa. Siis lähden stadiin. Oikeesti.

        Stadiin ...

        Oikeasti vedät verhoja ikkunaan ja sieltä sitten rakosesta tiirailet, mitä naapurit tekevät, kun luulevat sinun olevan Stadissa. Kantavatko olutpakkeja tai Alkon kasseja ...


      • Tellukka kirjoitti:

        Stadiin ...

        Oikeasti vedät verhoja ikkunaan ja sieltä sitten rakosesta tiirailet, mitä naapurit tekevät, kun luulevat sinun olevan Stadissa. Kantavatko olutpakkeja tai Alkon kasseja ...

        Tell
        Mistäs arvasit. Niin minä suunnittelin. Varaan pakkaseen safkaa ja alan totaalisesti rivarikyttääjäksi. Kerron viesteissä sukulaisille kuinka nastaa on olla stadissa ja katsella Kiasmassa taidetta. Läpi menee kuin väärä raha. Ainoa joka voi tuhota minun piilotteluni on hoitokoira. Sen kanssa pitää olla tarkkana


      • 2lesken kirjoitti:

        Tell
        Mistäs arvasit. Niin minä suunnittelin. Varaan pakkaseen safkaa ja alan totaalisesti rivarikyttääjäksi. Kerron viesteissä sukulaisille kuinka nastaa on olla stadissa ja katsella Kiasmassa taidetta. Läpi menee kuin väärä raha. Ainoa joka voi tuhota minun piilotteluni on hoitokoira. Sen kanssa pitää olla tarkkana

        Miten se koira, onko innokas ottamaan aurinkoa ja lähtemään stadiin? Istut kutosen ratikassa koira sylissä. Se saattaisi nauttia. Näkisi muutakin kuin naapurin postilaatikon.


      • Hot-man kirjoitti:

        Miten se koira, onko innokas ottamaan aurinkoa ja lähtemään stadiin? Istut kutosen ratikassa koira sylissä. Se saattaisi nauttia. Näkisi muutakin kuin naapurin postilaatikon.

        Hot
        Hoitokoira painaa 65 kg ja säkäkorkeus 85 cm. Ei minulla ole niin laajaa syliä, että siihen mahtuisi. Tuskinps isäntä antaisi hurmuria mukaan.


    • kokemusta.on

      Varjele Herra meitä noilta kylän eukoilta, jotka haluavat tietää kaiken muiden elämästä.
      Levittelevät sitten tietoa eteenpäin. Jopa tällaisilla juorupalstoilla, jos tietoonsa saavat.
      Vaikka muita ei edes kiinnosta himpun vertaa. Juoruakkaa vaan.

      Ainoa konsti on ettei kerro heille yhtään mitään.

      • kokemusta
        Ei tarvitse kun mennä kyläkauppaan, sinusta tiedetään lähes kaikki. Ja loput selvitetään. Olen koiran kanssa liikkuessani jäänyt rupattelemaan kyläläisten kanssa ja wau, mitä salaisuuksia kylä pitää sisällään. Salarakkauksia, vainoamisia, kuolemaa eri tavoilla, kolmiodraamoja ym. Pieneen kylään mahtuu paljon tarinoita. Siinä mielessä Helsinki oli parempi paikka elää.


      • 2lesken kirjoitti:

        kokemusta
        Ei tarvitse kun mennä kyläkauppaan, sinusta tiedetään lähes kaikki. Ja loput selvitetään. Olen koiran kanssa liikkuessani jäänyt rupattelemaan kyläläisten kanssa ja wau, mitä salaisuuksia kylä pitää sisällään. Salarakkauksia, vainoamisia, kuolemaa eri tavoilla, kolmiodraamoja ym. Pieneen kylään mahtuu paljon tarinoita. Siinä mielessä Helsinki oli parempi paikka elää.

        Oletko avautunut heille omasta menneisyydestäsi? Ei kannattaisi. Tai. Onko sillä väliä jos jollain kylällä kaikkien asiat ovat ikään kuin yhteisiä avo salaisuuksia.


      • kokemusta.on
        2lesken kirjoitti:

        kokemusta
        Ei tarvitse kun mennä kyläkauppaan, sinusta tiedetään lähes kaikki. Ja loput selvitetään. Olen koiran kanssa liikkuessani jäänyt rupattelemaan kyläläisten kanssa ja wau, mitä salaisuuksia kylä pitää sisällään. Salarakkauksia, vainoamisia, kuolemaa eri tavoilla, kolmiodraamoja ym. Pieneen kylään mahtuu paljon tarinoita. Siinä mielessä Helsinki oli parempi paikka elää.

        Suunsa voi pitää kiinni kaikesta juoruilusta ja korvat juorujen kuuntelemisesta jopa omassa kotona, erityisen hyvin omalla kylällä ja kaupoissa. Ei siinä tarvitse Hesaan asti mennä.


      • Hot-man kirjoitti:

        Oletko avautunut heille omasta menneisyydestäsi? Ei kannattaisi. Tai. Onko sillä väliä jos jollain kylällä kaikkien asiat ovat ikään kuin yhteisiä avo salaisuuksia.

        Hot
        Muutin edesmenneen mieheni kanssa kylään asumaan. Mies istui pyörätuolissa . Kun kaupassa ja raitilla liikuttiin, niin kaipa kyläläiset selvittivät, kuka tuo pariskunta on. Eikä ollut mitään salattavaa.


      • kokemusta.on kirjoitti:

        Suunsa voi pitää kiinni kaikesta juoruilusta ja korvat juorujen kuuntelemisesta jopa omassa kotona, erityisen hyvin omalla kylällä ja kaupoissa. Ei siinä tarvitse Hesaan asti mennä.

        kokemus
        En aiokaan mennä Hesaan. Annan porukoitten uskoa niin. Hiippailen omassa kodissani viikon verran, enkä vastaa puhelimeen. Pidän lomaa bussissa istumisesta, palvelukodeista,edunvalvonnasta.


      • Tell
        Ei pidä ketjuuni laittaa linkkejä. Jos on humppaa ja rumpaa, pistä hunksipunkille. Se tykkää karseasta musiikista. Luulisin.


    • henrjii

      Kun haluaa jostain ääliöstä eroon, niin pieni loma
      auttaa, veikkaisin

      • hent
        Nyt on kysymys että mukamas lähdetään lomalle etelään, vaikka ei sitten lähdetäkään. Tällä tempauksella jätetään vastuu määrätyistä asioista jonkun muun hoidettavaksi. Puhelimeen ei vastata. Kolmen viikon kuurupiilon aikana toinen henkilö joutuu palavereihin, päättämään sairaan asioista, hoitamaan monta asiaa yksin. En sano että usein livetään näin vastuusta, mutta tiedänpä että näin tapahtuu. Ihmisten röyhkeydellä ei ole mitään rajaa.


      • henrjii
        2lesken kirjoitti:

        hent
        Nyt on kysymys että mukamas lähdetään lomalle etelään, vaikka ei sitten lähdetäkään. Tällä tempauksella jätetään vastuu määrätyistä asioista jonkun muun hoidettavaksi. Puhelimeen ei vastata. Kolmen viikon kuurupiilon aikana toinen henkilö joutuu palavereihin, päättämään sairaan asioista, hoitamaan monta asiaa yksin. En sano että usein livetään näin vastuusta, mutta tiedänpä että näin tapahtuu. Ihmisten röyhkeydellä ei ole mitään rajaa.

        Lomaa se on eräille pelureille, pääsee eroon jostain, ja viellä passaamaan itseään.
        Ainoastaan psykopaatti toimii näin


    • Muistotmuassa

      "Kuuluisat kortit" ? Onko korttien lähettäminen lomamatkalta joku pakotus? Miksi? Kuvienkaan ottaminen ei ole. Vai olenko jälleen ymmärtänyt jotain väärin?

      • Itse asiassa kun mainitsit, minullakin on näppituntuma, että korttien lähettäminen reissun päältä on vähentynyt tuntuvasti. Ehkä omille läheisille. Mutta ei enää ystäville ja tuttaville. Matkailu nyt vaan on niin yleistä.


      • Hah-hah-haaa

        Sun ei ehkä sitten kannata mennä etelään tms. lämpimiin maihin, jos olet kuuma(-kalle). Olevinas ...


      • Hah-hah-haaa kirjoitti:

        Sun ei ehkä sitten kannata mennä etelään tms. lämpimiin maihin, jos olet kuuma(-kalle). Olevinas ...

        Tuolla jossain mainitsin, että etsin kylmiä kohteita. Esimerkiksi picnic jossain kylmä-asemalla a`la bensa olisi elämys.


      • Bengalitikku

        Olen kerran matkalla jättänyt (neljännes vuosisata sitten) korttien kirjoittelun ja lähettämisen niin viime hetkeen, että postitin ne vasta Suomesta. En muista olivatko postimerkit täältä, kortit oli sieltä. Yksi ainut huomasi jekun. Samalla matkalla valokuvat katosivat, kun Nikon hyppäsi näpeistä. Et sillai.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Olen kerran matkalla jättänyt (neljännes vuosisata sitten) korttien kirjoittelun ja lähettämisen niin viime hetkeen, että postitin ne vasta Suomesta. En muista olivatko postimerkit täältä, kortit oli sieltä. Yksi ainut huomasi jekun. Samalla matkalla valokuvat katosivat, kun Nikon hyppäsi näpeistä. Et sillai.

        Veikkaan, että Seutulassa postilaatikot pursuavat matkalta palaavien heippa korteista. Jotka he tiputtavat viime tingassa, jos muistavat.
        Kuvathan he ovat lähettäneet meilinä tai facebookissa jo etukäteen. Selfieinä.

        Filmirulla-aikoina oli keljua, jos rulla valottui, ei ollut kelautunut tai saattoi kadota. Otoksissakin oli toivomisen varaa.

        Se etu nykyajassa on, että jos vierailulle menee, ei tarvitse alkaa plärätä niitä iänikuisia muisto albumeja. Harvempi alkaa kuvillaan kehua muutenkaan saati esitellä. Matkoista kehutaan olennainen. Ja etenkin siitä kuinka hyvin petteri ja pirkko ovat menestyneet koulussa tai urheiluharrastuksessa.


      • Muisto
        Korttien lähettäminen katsotaan todistusaineistoksi, että on ylipäätään käynyt Helsinkiä pidemmällä. Kun menet vaikka vanhempiasi tai tuttujasi tapaamaan, onhan se mukava, jos kännyssä on muutama aurinkoinen kuva patatiisisaarelta. Voivat sitten leveillä naapureille, kuinka sitä eräät reissaa.


      • Turhaasaastuttamista

        Niiih, olenkin aina ollut sitä mielen puolta, että suurin osa matkustaa pelkästään siksi, että saa rehvastella reissuillaan. Hyvin harva matkustaa maailmalle avartuakseen ja sivistääkseen itseään tutustumalla vieraisiin kulttuureihin, tapoihin yms. elämään ja erilaisuuteen.

        Suomi-baarit ovat siksi aika surkuhupaisa juttu ja vielä surullisempaa, jos matkailija ei muualle 'eksy' kuin sinne.


      • Bengalitikku

        Ehkä etelään hiekkarannoille mennään auringon, uimisen ja kevyemmissä vaatteissa liikkumisen takia. Talvisaikaan rantateitä on helpompi liikuntarajoitteisemman kävellä kuin lumimuhkuraisia katuja kunhan selviää kentiltä koneeseen ja pois kaikkine muodollisuuksineen. Ehkä näin. Tai mennään katsomaan, millaista se turismi on. Minulle Kanarian saaret, Ingles oli sellainen kertaelämys. Että tännekö ihmisiä Keihänen lennätti. Erilaista, kyllä. Mutta kun olen enempi kaupunkimatkoihin mieltynyt, eivät hiekkaiset dyynit, meren kohina, tuuli oikein napanneet. Tällä hetkellä voisin maata Turkissa varpaat vedessä, pää hiekassa jonkin sievän kaupungin tai kylän
        ei-ylikansoitetulla pikkurannalla, vaan noita lumia kun on satanut tänä vuonna sinne, tänne ja tuonne. Täytyypä ruveta imuroimaan....
        Niin noita baareja en lähesty ja syön mielelläni muutakin matkalla kuin lihaboltseja ja muusia...jotain paikallista.


    • No onko sillä väliä.
      Ei se muuta ku halunnu susta eroon.

      • kiss
        Kuka se?


    • Ihana_loma_Hesassa

      Suomalainen on sellainen joka vastaa kun ei kysytä,
      kysyy kun ei vastata, ei vastaa kun kysytään,
      sellainen joka eksyy tieltä, huutaa rannalla
      ja vastarannalla huutaa toinen samanlainen.

      Kurdeilla sotilasleiri Narinkkatorilla

      Niin. miksi Helsingin Narinkkatorilla on PKK:t tukeva ja ideologialtaan marxilais-leniniläinen INFO-piste ? jossa suomalainen saa pellätä että jos tulee pahoinpidellyksi jopa poliisien silmien alla ja vieressä ?

      https://www.youtube.com/watch?v=gTVC44wX9oY

      Mahtavaa SUOMI ja Helsingin kommarit !!!

      • NäinTämäToimii

        Ai että "Mikä ihmeen loma "

        "Mohammed Jabbar saapui Turkista Suomeen, sai turvapaikan ja on nyt lomalla Turkissa.

        Moni muistaa vanhan tuttumme Mohammed Jabbarin. Aseman viime talven ja kesän lakkokenraalin, joka osoitteli mieltään loppuelämän kestävän ylläpidon puolesta. Joka lopulta tuli. Jabbar lähti nyt pitkälle lomalle Turkkiin.

        Lyhyt kertaus. Jabbar vietti vielä vuonna 2013 mukavaa elämää Irakissa. Kesällä 2014 Jabbar muuttaa Turkkiin ja lopullisesti Jabbar kantoi kamansa Turkkiin marraskuun 16. päivä 2014. Jabbar asuu ja viettää mukavaa elämää Turkissa. Hän käy töissä ja juhlii ystäviensä kanssa. Mikään ei viittaa, että hänen olisi pitänyt paeta Turkista. Jabbar oleskelee Turkissa loppukesään 2015 asti, kunnes alkaa sotapakolaiseksi.

        28. elokuuta 2015 Jabbar matkustaa reittilaivalla Kreikan saarelle Lesvokselle. Jabbarilla on siihen asti ollut passi. Hän nimittäin on matkustellut paljon vuosien 2014-2015 aikana. Ennen Suomeen tuloa passi tippuu Välimereen. Kreikaan saavuttuaan Jabbar euroreilaa Serbian, Saksan, Tanskan ja Ruotsin kautta lokakuussa Helsinkiin. Ennen Suomeen tuloa hän vietti pitkän ajan Ruotsissa.

        Viime talvesta kesään Jabbar oli siis tuttu näky Helsingin asemalla, jossa hän osoitteli maanmiestensä kanssa mieltään. Lopulta Jabbar sai Suomesta sen mitä halusi – oleskeluluvan ja loppuelämän kestävän ilmaisen ylläpidon."

        Eilen ei yksikään vasemmiston kansanedustajaa tullut tukemaan eduskunnan eteen vähävaraisten leipäjono mielen ilmaisua ?
        Katsos, kun ei ollut 150 000 ihmisen allekirjoitusta, ja kansalaisaloitetta.
        Pyydetty oli niin Sipilä kun vasureista Rinne ja, Andersonni kuten Suomen uusi Lenin eli Touko Aalto, mutta kaikki loisti poissa ololla ?


    • ei-muuten-salaperäinen

      alottajalle jonkinlainen vastaus:

      kyseinen henkilö on ollu vankilassa maksamassa rästiin jääneitä sakkojaan liikenteestä,

      • ei-muuten
        Tällaisen tapauksen tiedänkin. Tyyppi tuli kesäterassille vitivalkoisena kaljuna, normaalisti ruskea kuin papu, ja kertoi ettei rusketus tartu rekan hyttiin kun hän oli Turkkiin ajamassa kananmunia. Mutta nyt ei ole kyse tästä kuvakirjasta.


    • korppishuomenta

      Ei tänä päivänä lähetellä postikortteja vaan facen tai whatsappin välityksellä pidetään yhteyttä läheisiin ja ystäviin.

      On ihmisiä, joiden iho ei kestä aurinkoa.

      Musta tuntuu....mielestäni....olen sitä mieltä, että....jne.

      • korppis
        Ko. henkilö lähettelee tekstareita ja kuvia kännyllä vaikka kuinkapaljon. Nyt ei yhtään kuvaa reissulta. Hän on henkilö, joka ruskettuu tosi helposti. Ja kestää hyvin aurinkoa.


      • Korppismiettii
        2lesken kirjoitti:

        korppis
        Ko. henkilö lähettelee tekstareita ja kuvia kännyllä vaikka kuinkapaljon. Nyt ei yhtään kuvaa reissulta. Hän on henkilö, joka ruskettuu tosi helposti. Ja kestää hyvin aurinkoa.

        On sinulla ongelma, taivastella sukulaisesi vastuunpakoa. Niinhän tuolla ylempänä jo totesit. Sinullahan on ainakin yksi sisar, jonka kanssa ei taida synkätä.
        Hänkö matkusti tai eikun ei matkustanut vai miten se nyt menikään 😁


      • Korppismiettii kirjoitti:

        On sinulla ongelma, taivastella sukulaisesi vastuunpakoa. Niinhän tuolla ylempänä jo totesit. Sinullahan on ainakin yksi sisar, jonka kanssa ei taida synkätä.
        Hänkö matkusti tai eikun ei matkustanut vai miten se nyt menikään 😁

        Korppis
        Ongelma on ehkä tämän tyypin asenne, jota arvostelen. Itseltäni ei löydy pokkaa lyödä hanskoja naulaan 3 viikoksi. Jättää läheisten avustamiset hammaslääkäreihin, labroihin ja virkistykseen. Onhan hoitajat, tiedän sen. Joko hän matkusti kolmeksi viikoksi aurinkoiseen paikkaan, ja kulki kaapu päällä. Tai sitten hän matkusti pohjoiseen huippusalaiseen tapaamisen rinkulamiestä treffaamaan.


    • päihdeklinikalla

      Sun kaveris on ollut katkaisuhoidossa. Ei sitä viitti kertoo toiselle alkoholistille, joka saarnaa tuntemattomillekin.

      Niin, kortteja ei enää lähetä kuin prassailijat. Nykyisin matkustellaan hissun kissun levittelemättä sitä kaikille. Eletään nääs omaa elämää.

      • päihde
        Totta on. Minä olisin viimeinen henkilö, kenelle hän kertoisi juopottelusta tai sen aiheuttamasta tuhosta. Kortteja ei lähetellä, mutta esim. palvelukodeissa on vanhuksia, joille yksikin kortti merkitsee äärettömän paljon. Siellä ei selfiit eikä feissit mummoille sano mitään. Eipä siellä omaisia paljoa näy, eikä käy. Kun ovat roudanneet omaisensa hoivaan se on sitten siinä. Eletään omaa elämää, umohtaen täysin muut.


      • jokapäiväkö
        2lesken kirjoitti:

        päihde
        Totta on. Minä olisin viimeinen henkilö, kenelle hän kertoisi juopottelusta tai sen aiheuttamasta tuhosta. Kortteja ei lähetellä, mutta esim. palvelukodeissa on vanhuksia, joille yksikin kortti merkitsee äärettömän paljon. Siellä ei selfiit eikä feissit mummoille sano mitään. Eipä siellä omaisia paljoa näy, eikä käy. Kun ovat roudanneet omaisensa hoivaan se on sitten siinä. Eletään omaa elämää, umohtaen täysin muut.

        kuinka usein kävit äitiäsi ja veljeäsi katsomassa ennen kun muuttivat palvelutaloon?


      • jokapäiväkö kirjoitti:

        kuinka usein kävit äitiäsi ja veljeäsi katsomassa ennen kun muuttivat palvelutaloon?

        joka
        Äitiäni tosi paljon. Välillä hän tarvitsi kotona lähes vuoteeseen hoitoa. Eikä pelkkää katsomista. Siivousta, kaupassa käyntiä, ruoan laittoa, lääkkeiten jakamista jne. Veljeni ajeli autollaan ja oli antiikkitavaroiden kanssa tekemisissä ja piti kirppistä. Hän ei tarvinnut apua ollenkaan. Tavattiin vähintäin kerran/kk kaffeilla, kun hän toi jotain laskujaan ja korttinsa, että viitsitkö maksaa. Häntä ei tietokoneet järin kiinnostaneet. Eli käytännön asioita on tullut hoidettua vuosikausia.


      • Sunnuntaikyläilijä
        jokapäiväkö kirjoitti:

        kuinka usein kävit äitiäsi ja veljeäsi katsomassa ennen kun muuttivat palvelutaloon?

        Monet vanhukset saavat vaikka mädäntyä kotiinsa, niin harvoin heitä käy sukulaiset ja tuttavat katsomassa. Vaan kun mennään palvelutaloon niin sitten käydään ja kaikille siitä toitotetaan, ollaan jotenkin sitten parempia ihmisinä. Totuus on kuitenkin se, että palvelutalossa on ammattiaiset huolehtimassa, joten tärkeämpää olisi se kotiin huolehtiminen.


      • Sunnuntaikyläilijä kirjoitti:

        Monet vanhukset saavat vaikka mädäntyä kotiinsa, niin harvoin heitä käy sukulaiset ja tuttavat katsomassa. Vaan kun mennään palvelutaloon niin sitten käydään ja kaikille siitä toitotetaan, ollaan jotenkin sitten parempia ihmisinä. Totuus on kuitenkin se, että palvelutalossa on ammattiaiset huolehtimassa, joten tärkeämpää olisi se kotiin huolehtiminen.

        Sunnuntai
        Varmasti monessa suvussa onkin näin. Minä hommasin äidilleni jo kotiin sairaanhoitajan, lääkkeitä jakamaan, verenpaineita mittaamaan ym.ym. Myös turvaranneke hommattiin. Aina joku sukulaisista kävi päivittäin hänen luonaan. Mutta mitä tekee äiti. Lähtee yksin mökille. Ottaa neljänviikon lääkkeet mukaan ja hakee kaupasta evästä. Sanoo, että hän ei tarvitse yhtään apua. Ikää 85 vuotta. Että näin. Minulla on kokemusta äärettömän itsepäisistä vanhuksista, jotka tekevät asiat täysin omalla tavallaan. Oli järkeä tai ei. Palvelukodeissa on hyvä perushoito. Itse käyn viemässä hedelmiä,talouspaperia, partariä, vaahtoja, sukkia, paitoja. Hoitajavajaus on aina läsnä, joten vien hammaslääkäriin, labraan. Virkistysajona kesällä vien perikunnan mökille päiväkaffeille. Kyllä siinä hommaa riittää kun äiti ja veli ovat eri palvelutaloissa ja suhataan invataxin kanssa edestakaisin. Tietty voihan sinne palvelukotiin porukat jättää perushoitoon, niinkun moni tekee. Eipä siellä moni ole ollut ulkona aikoihin eivätkä hedelmiä ole nähneet. Ei ole vissiin sukulaisia.


    • lacucaracha

      Noo-o, alkoholihan tunnetusti maistuu suomiväelle. On ehkä mennytkin määränpäähän,mutta juopotellut koko ajan eli ei muista mitään. Hotlahuoneessa ei erityisemmin rusketu. Olihan tässä taannoin noita tv-matkailuohjelmia, joissa seurattiin turistien toilauksia oppaiden silmin. Siellä oli useampikin tapaus, jotka olivat olleet pari viikkoa filmi poikki koko ajan, sotkeneet huoneensa ulosteillaan ynnä muilla eritteillä ja lopuksi joutuneet sikäläiseen sairaalahoitoon. Tuskin kukaan tällaisista reissuista haluaa kertoa ja varmaan kalpeaksi on vetänyt viimeistään siinä vaiheessa, kun laskut pitää maksaa.

      Melkein tahansa reissulla on mukana yksi tai kaksi tyyppiä, jotka eivät itse reissusta tiedä mitään, koska ovat taju kankaalla alusta asti. Muut sitten heitä hoivaavat sikäli kuin jaksavat. Olen aina ihmetellyt, miksi yleensä reissuun lähtevät. Halvemmaksi tulisi pämpätä vaikka lähipubissa kotomaan armaassa suojassa. Toisaalta, jokainen hoitakoon oman elämänsä, moralisointi ei kannata eikä auta. Autolla Kanarian saarille.

    • Heikunkeikku

      En ota kantaa korttien lähettelemisiin tai valokuvien ottamisiin, mutta tuohon ruskettumiseen tahdon osaa ottaa.
      Kun olin hyvän ystäväni kanssa Kreikassa kaksi viikkoa, niin aurinko oli koko ajan NIIN innokas läsnäolija, että se läsnäili ihan viimesen päälle. Hyvä kun malttoi yöksi vaipua uneen.
      Lämpötilakin oli vallan vahva, että välillä ihan harmitti.

      Minä, joka en rusketu kovinkaan helposti ja kun rusketun, niin vienon vähän vaan, mutta rusketuin kuitenkin ihan ok:sti.
      Mutta ystäväni oli eri luokkaa. En ymmärrä, kun hän ei ruskettunut siis kerrassaan ollenkaan. Hänen kinttunsa olivat valkeat tullessamme Kreikkaan ja hänen kinttunsa olivat yhtä valkeat, kun lähdimme sieltä pois. Molemmat ihmettelimme, että kuinka VOI olla niin, että hän ei rusketu laisinkaan.

      Monet tuttuni, jotka ovat etelästä takaisin tulleet, niin osa on heevetin ruskeita ja osa vain hempeän päivettyneitä. JA mun ystäväni, joka ei rusketu laisinkaan.

      • Onko ystäväsi kasvissyöjä? Monet muutkin asiat voivat vaikuttaa siihen, että kehon solujärjestelmä heittää härän hännän alustaa ja sillä voi olla vaikka mitä vaikutuksia melanoomasta Melanie Trumppiin tms. (*vitsiiiiiiii*)
        Joka tapauksessa hiljattain annoin näkökenttäni vangita ihmettelyn, että yksi niistä tyttöviisikon jäsenistä, mitä Spais Göölejä ne ovatkaan, oli alkujaan rupun ruskea, mutta nyt lähes vitivalkoinen tapaus. Että jotta kun.


    • saatiinpahan taas "keskustelu" tyhjänpäiväisestä......................

      • Mutta tästähän tuli laajennettu tyhjänpäiväisyys. Rönsyilevä kuin röpäle rieska.


      • tammi
        Kiehtovampaa keskustelua on sellainen, mitä vempaimia huushollissa on tai käytetään. Jääkaappi ja sähköhella on supervastauksia. Jos sattuu omistamaan sähköisen shamppajavispilän, se on jo kova sana. Ja erittäinen mielenkiintoinen.


    • syöpiä

      Miksi pitäisi ottaa auringoa??

      • syöpi
        En ole koskaan matkustanut Tallinaa etelämmäksi. Minulla on ollut sellainen kuvitelma, että kun henkilö menee marraskuussa kolmeksi viikoksi aurinkoiseen paikkaan, ei voi välttyä ruskettumiselta. Varsinkin kun henkilö on tähän asti ollut ruskea palatessaan ja viihtyy auringossa. Miksi hemmetissä sinne aurinkoon sitten Suomesta lähdetään?


    • Valko-ihoinen

      Johan on kyyläystä???

      Itse en altista ihoani melanoomalle, vaan suojaan sen vaatteilla, lieri/lippahatulla, sekä aurinkovoiteella (suojakerroin 50).
      Kortteja lähetin joskus vuosikymmeniä sitten ensimmäisiltä ulkomaanmatkoiltani, nykyisin laitan vain yhdelle keräilijä ystävälleni majakkakortteja.
      Oman luurini suljen Hki-Vantaa kentällä ja avaan samassa paikassa lomani loputtua. Tarvittaessa käytän prepaid luuriani, sillä lomaromanssit on lomaromansseja.

    • pitää_varata

      "...kun hän tuli takaisin, kasvot olivat yhtä kalpeat kuin lähtiessä hyvin aurinkoiseen paikkaan."
      Ei ravintolassa aina saa ikkunapöytää;)

      • pitää
        Minulla on väärä käsitys noista turistirysistä. Luulin, että siellä istutaan ulkona terassilla nauttimassa murkinaa ja juomalla viiniä. Ei voi tietää kun ei ole koskaan käynyt ja kaverit eivät kerro mitään.


      • mäenmuistamittää
        2lesken kirjoitti:

        pitää
        Minulla on väärä käsitys noista turistirysistä. Luulin, että siellä istutaan ulkona terassilla nauttimassa murkinaa ja juomalla viiniä. Ei voi tietää kun ei ole koskaan käynyt ja kaverit eivät kerro mitään.

        "...istutaan ulkona terassilla nauttimassa murkinaa ja juomalla viiniä. "

        Jotkut viettävät lomaa näinkin, jotkut ovat viikon tai kahden kosteanpaikanleirillä.
        Kotiin päin tulee usein melko kalpeata sakkia:))


      • 2lesken kirjoitti:

        pitää
        Minulla on väärä käsitys noista turistirysistä. Luulin, että siellä istutaan ulkona terassilla nauttimassa murkinaa ja juomalla viiniä. Ei voi tietää kun ei ole koskaan käynyt ja kaverit eivät kerro mitään.

        Turistirysät ovat kelpo paikkoja, niissä saa palvelua jos on mukavuutta rakastava.
        Näillä terasseilla on päivänvarjot tai vastaavat että ei aurinko porota liian kuumasti.
        En minäkään ole kova ottamaan aurinkoa, suojakerrointa laitan reilusti namaan jos lähden ulos.
        Alempana jo kerroin rouvasta joka nollasi avioeroaan.
        Toinen tapaus oli myös samasta mökkikylästä, siinä oli terassilla pöytä ja tuolit, naapurit alkoivat pöydän äärellä tissuttelun heti aamusta, pulloja kertyi niin paljon että ei sopineet enää pöydälle, niitä jätettiin sitten maahan. Illan tullen menivät huilaamaan, kaksi henkeä, en meinannut uskoa silmiäni kun katselin sitä pullojen määrää mikä oli tyhjennetty yhden päivän aikana. Tätä jatkui koko loman ajan. Saivat kyllä aurinkoa, naamat olivat tulipunaiset, varmaan juomista ja auringosta yhdessä.


    • Olin kanarialla, asuntona oli erilliset mökit, viereiseen mökkiin linnoittautui nainen lukemattomien viinapullojen kera.
      Hän tissutteli siellä koko ajan, ei liikkunut mihinkään paitsi hakemaan lisää viinaa ja muuta syömistä ja juomista respan vieressä olevasta marketista.
      Juttelin hänen kanssaan hetken, sanoi nollavansa elämäntilannettaan avioeron jälkeen.
      Ei varmasti ollut rusketusta, punoitusta ja turvotusta enemmänkin.
      Minun fysiikallani olisin kuollut moiseen. Juomat ei olleet mitään viininlitkuja vaan oiken kunnon prosentein varustettuja.

    • ta-ta.-ta

      Syöpä ihossa oli vaikea sen seuraukset olivat vaikeikeita.

      Apinat haluavat auringoa.

    • Per-kel

      Näinhän sitä nuorena, pimmeeseen aikaan oltiin liikkeellä, päivät nukuttiin lomilla ;-* 50$ Pärjäsi vuorokauden täyshoidossa .- Khraap ;-*

    • tööttt

      -luittteko päivän uutisvirtaa - aika mielenkiintoinen juttu oli - kun suomi saksalta ilmaa osti ja lahjoiitti saksalaisille 1000 ekua per nenä - itsekin ihmettelin joskus puhelinosakkeen omistajana niitä kiertoilmauksia kaikkinensa - miksi asiaa ei voi selvittää ja saada rahojaan takaisin tukalassa tilanteessa - sepä niistäkin yritysryppäitten bisneksistä
      - vähän samanmoista kuin aikanaan kihloihinmeno tuohisormusta tarjoavan jäbän kanssa
      - teemana kun oli että lempeä joka iikalle - kestää tosin vain yhden illan kerrallaan .....
      - sarjasta hyvinkin hyviä huijauksia ja näppisten nuolentaa.
      - niin muuten sanoi yks mun veljistäkin ... että saihan pelattua aikaa itselleen ja miettiä rauhassa seuraavaa antoisaa keikkaa kun kohdalle osuu
      - toiset sisarukset sai jokseenkin rauhassa etsiä ja löytää kauhulle ja kammontunteille tasapainoa - aina siinääkään onnistumatta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4702
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1472
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1452
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      344
      1430
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1367
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1257
    Aihe