Hason asiakaspalvelu

Asiatonta

Onko kellään ollut kokemuksia asiattomasta käytöksestä Hasossa? Mietin vain, että onko yksittäistapaus vai ei ja voiko asialle tehdä mitään.

27

9349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hasolainen

      Itse olen saanut aina tarvitessani erittäin hyvää palvelua.

      • puolustajaohion

        Mee Lyytikäine vi...uun


    • S.lyytinen

      Hason kanssa en ihmeemmin ole asioinut, mutta Laajasalon isännöinnin kanssa Hason asunnosta. Toimistossa saanut asiallista palvelua, mutta kerran ne anto mun autopaikan talon uudelle asukkaalle. Mutta soitto hertsikaan korjas ongelman.

    • Itse en voi sanoa että asiatonta palvelua olisin saanut. Pikemminkin minimaalista yhteydenpitoa uuden asoasunnon hankinnassa. Kyseessä ei kuitenkaan ole ihan pikkurahat jotka asuntoon laitetaan.

    • Nihkeää_on

      Nihkeää on ollut palvelu minullakin sen jälkeen, kun nimet on paperiin saatu.

      Pariinkin kertaan olen kysellyt heidän arviotaan asunnon valmistumisajankohdasta, mutta minkäänlaista vastausta en ole saanut. Olisivat voineet vastata edes jotain (etteivät tiedä tai halua vastata), siihen ei kauaa olisi mennyt.

      Alkuperäisessä esitteessä oli kolmen kuukauden haarukka arvioidulle valmistumisajankohdalle, mutta kun sen haarukan alkuun on enää noin puoli vuotta, niin olisin kuvitellut jotain vähän tarkempaa tietoa saavani. Muuten asialla ei olisi niin paljoa merkitystä, mutta kun omalta osaltani entisen asunnon irtisanomiseen ei riitä 3 kuukautta (joka on aika, jolloin ovat luvanneet ilmoittaa muuttopäivän) ja lisäksi puhelimen, netin yms. sopimukset nykyisessä asunnossa ovat määräaikaisia ja niiden tarve tulisi olla selvillä vuodeksi eteenpäin, niin tuo vastaamattomuus tekee elämästä hieman hankalampaa. Lisäksi huomattavasti kalliimpaa, koska näin joudun maksamaan vuokraa, nettiä ja puhelinta kahteen paikkaan samaan aikaan.

      • HasoEiOleSosiaalitoimi

        Uudiskohteissahan ollaan yhteydessä Helsingin kaupungin asuntotuotantoon eikä Hasoon. Aso-talot siirtyvät Hason hallintaan vasta, kun ne ovat valmistuneet. Itse olen muuttamassa pian Hason uudiskohteeseen ja hyvin on mielestäni asioista tiedotettu. Tieto muuttopäivästä tuli reilut 3 kk aikaisemmin. Talon nettilliitymästä päättävät asukkaat yhdessä ensimmäisessä asukaskokouksessa muuttamisen jälkeen. Minusta nämä ovat aika selvät pelisäännöt, joiden mukaan oman elämisen ja asumisen voi järjestää. En oikein ymmärrä, miten kenenkään yksilön vapaaehtoisesti tekemät sopimukset ja sitoumukset olisivat millään tavalla Hason tai ATT:n ongelma. Hehän hoitavat vain rakennuttamisen ja asumispalveluiden tuottamisen sekä hoitavat siihen kuuluvat velvollisuudet. Jokainen aikuinen yksilö vastaa itse omista valinnoistaan, on se sitten päätös muuttaa Hason uudiskohteeseen tai sitoutuminen erilaisiin määräaikaisiin palveluihin.


      • Nihkeää_on
        HasoEiOleSosiaalitoimi kirjoitti:

        Uudiskohteissahan ollaan yhteydessä Helsingin kaupungin asuntotuotantoon eikä Hasoon. Aso-talot siirtyvät Hason hallintaan vasta, kun ne ovat valmistuneet. Itse olen muuttamassa pian Hason uudiskohteeseen ja hyvin on mielestäni asioista tiedotettu. Tieto muuttopäivästä tuli reilut 3 kk aikaisemmin. Talon nettilliitymästä päättävät asukkaat yhdessä ensimmäisessä asukaskokouksessa muuttamisen jälkeen. Minusta nämä ovat aika selvät pelisäännöt, joiden mukaan oman elämisen ja asumisen voi järjestää. En oikein ymmärrä, miten kenenkään yksilön vapaaehtoisesti tekemät sopimukset ja sitoumukset olisivat millään tavalla Hason tai ATT:n ongelma. Hehän hoitavat vain rakennuttamisen ja asumispalveluiden tuottamisen sekä hoitavat siihen kuuluvat velvollisuudet. Jokainen aikuinen yksilö vastaa itse omista valinnoistaan, on se sitten päätös muuttaa Hason uudiskohteeseen tai sitoutuminen erilaisiin määräaikaisiin palveluihin.

        Asunnon myyjään eli Asuntotuotantotoimistoon on kyselyt laitettukin, ei ole epäselvää tässä asiassa. Mitä taas tulee nettiliittymään HASO-kohteissa, niin kyllä jokaisella aikuisella on oikeus itse valita kenen operaattorin laskulla haluaa asuntoonsa tuotetun bittivirran maksaa. Ei siinä mitään asukas- eikä kyläkokouksia tarvita. Olen elämässäni ostellut useampiakin asuntoja valmistuvista omistusasuntokohteista ja aina olen saanut myyjältä tai urakoitsijalta kysyessä tarvitsemani tiedot. Att:ltä en. Siitä tyytymättömyys. Eri ihmisillä on erilaiset tarpeet. Joillekin riittää ne säännöt, jotka on annettu. Kaikille ei.


      • Muut_ollaan_hiljaa
        HasoEiOleSosiaalitoimi kirjoitti:

        Uudiskohteissahan ollaan yhteydessä Helsingin kaupungin asuntotuotantoon eikä Hasoon. Aso-talot siirtyvät Hason hallintaan vasta, kun ne ovat valmistuneet. Itse olen muuttamassa pian Hason uudiskohteeseen ja hyvin on mielestäni asioista tiedotettu. Tieto muuttopäivästä tuli reilut 3 kk aikaisemmin. Talon nettilliitymästä päättävät asukkaat yhdessä ensimmäisessä asukaskokouksessa muuttamisen jälkeen. Minusta nämä ovat aika selvät pelisäännöt, joiden mukaan oman elämisen ja asumisen voi järjestää. En oikein ymmärrä, miten kenenkään yksilön vapaaehtoisesti tekemät sopimukset ja sitoumukset olisivat millään tavalla Hason tai ATT:n ongelma. Hehän hoitavat vain rakennuttamisen ja asumispalveluiden tuottamisen sekä hoitavat siihen kuuluvat velvollisuudet. Jokainen aikuinen yksilö vastaa itse omista valinnoistaan, on se sitten päätös muuttaa Hason uudiskohteeseen tai sitoutuminen erilaisiin määräaikaisiin palveluihin.

        Voi että ihminen (edellä) elää kuin kaikki asumiseen liittyvä olisi sillä kuitattu kun hän tekee sopimuksen ja saa palvelua ja muuta ihanaa ennakkoon jopa 3 kk ennen ihanaa ja odotettua muuttoa!

        Kysytään myöhemmin jos kaikki ei käynytkään lopulta kämppään asettauduttuaan kuin Strömsössä!
        Mutta kaikki odottaa hankkimansa asunto on se paras ja ongelmaton kaikista - vain minun ja meidän talo on se jossa ei ole ongelmia ei mulla ei muilla!

        Jäämme siis odottamaan asuntoon muuttamisen jälkeistä elämäänne ja kotoutumista siellä ja siis tunnelmia ja sitä ihanaa ongelmattomuutta johon vain te pääsitte!


      • Kokemuksella-tästä
        Nihkeää_on kirjoitti:

        Asunnon myyjään eli Asuntotuotantotoimistoon on kyselyt laitettukin, ei ole epäselvää tässä asiassa. Mitä taas tulee nettiliittymään HASO-kohteissa, niin kyllä jokaisella aikuisella on oikeus itse valita kenen operaattorin laskulla haluaa asuntoonsa tuotetun bittivirran maksaa. Ei siinä mitään asukas- eikä kyläkokouksia tarvita. Olen elämässäni ostellut useampiakin asuntoja valmistuvista omistusasuntokohteista ja aina olen saanut myyjältä tai urakoitsijalta kysyessä tarvitsemani tiedot. Att:ltä en. Siitä tyytymättömyys. Eri ihmisillä on erilaiset tarpeet. Joillekin riittää ne säännöt, jotka on annettu. Kaikille ei.

        No sinulle ym. tiedoksi, kaikissa aso- eli Haso kohteissakaan aluetta ja omaa asuin kiinteistöä ajatellen ei ole asukkaalla vapaus valita esim. laajakaistaa joka yleisesti ja yhdessä kaikkiin asuntoihin liitetään!
        On mm. alueverkkoja joissa tehdään yhteinen koko alueen verkkovalinta eli siten operaattori joka nettiyhteydet toteuttaa.
        Ei silloin kai enää mitään erillistä valintaa ja maksujakaan eri operaattorista kannata tehdä?

        Kun joka tapauksessa jo silloin vuokravastikkeeseen sisältyy olemassa oleva kiinteä verkkoyhteys!?
        Mutta jokainen tekee valintansa joko ottaa lisää liittymiä, tai vain lisää olemassa olevan tehoja jos esim. 10 Mb ei riitä.

        Yleensä uudemmilla alueilla on juuri tämän kaltainen valintamahdollisuus jolla yhteydet luodaan. Ja sitä eivät tee lainkaan itse asukkaat vaan muut toimijat!
        Vaikka muitakin yksittäisempiä on olemassa, mutta aina kaikkien taloyhtiössä valitessa sama operaattori tekee hankinnan ja siitä koituvat maksut pienemmiksi!


      • Nihkeää_on
        Kokemuksella-tästä kirjoitti:

        No sinulle ym. tiedoksi, kaikissa aso- eli Haso kohteissakaan aluetta ja omaa asuin kiinteistöä ajatellen ei ole asukkaalla vapaus valita esim. laajakaistaa joka yleisesti ja yhdessä kaikkiin asuntoihin liitetään!
        On mm. alueverkkoja joissa tehdään yhteinen koko alueen verkkovalinta eli siten operaattori joka nettiyhteydet toteuttaa.
        Ei silloin kai enää mitään erillistä valintaa ja maksujakaan eri operaattorista kannata tehdä?

        Kun joka tapauksessa jo silloin vuokravastikkeeseen sisältyy olemassa oleva kiinteä verkkoyhteys!?
        Mutta jokainen tekee valintansa joko ottaa lisää liittymiä, tai vain lisää olemassa olevan tehoja jos esim. 10 Mb ei riitä.

        Yleensä uudemmilla alueilla on juuri tämän kaltainen valintamahdollisuus jolla yhteydet luodaan. Ja sitä eivät tee lainkaan itse asukkaat vaan muut toimijat!
        Vaikka muitakin yksittäisempiä on olemassa, mutta aina kaikkien taloyhtiössä valitessa sama operaattori tekee hankinnan ja siitä koituvat maksut pienemmiksi!

        Kyllä ne taloyhtiön ilmaiset laajakaistat ovat tuttuja jo esimerkiksi Arabianrannan valokuituverkon ajalta, jonka piirissä olen asunut pariinkin otteeseen. Siellä toki esimerkiksi sen "Saunalahti Taloyhtiölaajakaistan" toimittaa Elisa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö sielläkin voisi ostaa tarvitsemansa laajakaistapalvelut esimerkiksi DNA:lta (entinen Welho, HTV, etc.).

        Yksilölliset tarpeet ovat kuitenkin eri ihmisillä erilaisia niin, että pelkkä laajakaistan nopeuden nosto ei niitä tarpeita aina tyydytä. Eri operaattoreilla on hyvinkin erilaisia palvelupaketteja ja varsinkin mobiiliyhteyksien laadussa ja tarjonnassa on huomattaviakin eroja. Jotkut katselevat paljon elokuvia ja tarvitsevat siihen tallennuspalveluita ja mieleisiään kanavapaketteja, jotkut käyttävät paljon pilvipalveluita ja tarvitsevat nopeutta myös ladattaessa laitteeltaan dataa pilveen jne.

        Laajakaistat on laaja aihe, mutta koska se on vähän off topic varsinaiselle asialle, eli tyytymättömyydelle Att:n HASO-palveluihin, HASOon tai vaikkapa Laajasalon Isännöintiin, niin annetaanko olla.


      • phone-in-line

        * Lisäksi huomattavasti kalliimpaa, koska näin joudun maksamaan vuokraa, nettiä ja puhelinta kahteen paikkaan samaan aikaan.

        yritätkö selittää että vielä roikut LANKApuhelimessa?


      • Nihkeää_on
        phone-in-line kirjoitti:

        * Lisäksi huomattavasti kalliimpaa, koska näin joudun maksamaan vuokraa, nettiä ja puhelinta kahteen paikkaan samaan aikaan.

        yritätkö selittää että vielä roikut LANKApuhelimessa?

        En. Asun nyt ulkomailla ja yritin kertoa sen, että vuokrasopimukset, nettiyhteydet ja puhelinliittymät ovat täällä määräaikaisia. Ellen tiedä edes suunnilleen tarpeitteni kestoa täällä etukäteen, joudun maksamaan täkäläiset vuokrat, netit ja puhelimet vielä kauan muuttoni jälkeenkin. Tai sitten vaihtoehtoisesti pitämään Suomen kämppää tyhjillään. Kolme kuukautta ei minun tapauksessani ole riittävä aika irtisanoutua täältä ja vastikkeen maksuvelvoite alkaa Suomessa 3 kk kuluttua siitä ilmoituksesta, jolla sisäänmuuttopäivä vahvistetaan. Oliko ymmärrettävämpää?


    • HasoHaso

      Hason asiakaspalvelusta en osaa sanoa mutta Laajasalon isännöinnin asiakaspalvelusta kyllä. Siellä ei voi puhua "asiakaspalvelusta". Jos sinne laittaa esim. viestin niin siihen ei joko vastata, tulee joko automaattivastaus tai sitten ylimielinen vastaus. Tulee sellainen olo kuin asunnot olisivat heidän ja asukkaat saavat olla onnellisia, että saavat asunnoissaan asua!
      Laajasalon isännöinnin henkilökunnan kannattaisi muistaa se, että me ketkä asumme Hason asunnoissa maksamme heidän palkkansa.

    • KamalaKokemus

      Laajasalon isännöinti luokattoman huonoa. Aivat todella epäystävällistä ja huonoa asioiden hoitoa.

      Terveisiä vaan, kyllä oli vaikeaa selvitellä vuosi sitten asioita kun ostin oman asunnon.

    • Anonyymi

      Erittäin epäystävällista ja alentuvaa palvelua puhelimessa kun vain kyselin jonotusajoista. Harvoin olen saanut näin alentuvaa palvelua, kuulosti täysin leipääntyneeltä työhönsä

      • Anonyymi

        Laajasalon isännöinti on palvellut huonosti kaikki Hasolla asumani vuodet. Röyhkeää käytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laajasalon isännöinti on palvellut huonosti kaikki Hasolla asumani vuodet. Röyhkeää käytöstä.

        Juuri näin, vain huonoja kokemuksia Hason isännöinnistä. S-postiviesteihin ei vastata, asioita ei hoideta. Olen tässä miettinyt, että mitä asialle voisi tehdä ... palauteta Hason hallitukselle? jos useat henkilöt antavat palutetta, olisiko sillä vaikutusta? Onko ideoita? Ryhdytäänkö toimeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laajasalon isännöinti on palvellut huonosti kaikki Hasolla asumani vuodet. Röyhkeää käytöstä.

        Kertokaahan lisää Laajasalon isännöinnin toiminnasta - kiinnostaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertokaahan lisää Laajasalon isännöinnin toiminnasta - kiinnostaa!

        3 vuotta asunut HASOlla eikä ongelmia ollut ei HASOn kohdalla eikä Laajasalon isännöinnin kanssa. Ainoa ongelman tapainen oli kun antoivat vahingossa uudelle asukkaalle väärän autopaikan numeron. Kertoivat autopaikan olevan numero 6 kun se oikeasti oli 9. Kutonen kun sattui olemaan mun paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertokaahan lisää Laajasalon isännöinnin toiminnasta - kiinnostaa!

        Talossamme sisäilma ongelmaa, ilmastointi ei toimi, veden paineet ja lämpötilat vaihtelee suihkussa, mh niin järkyttävä tieliikennemelu ettei sitä voi käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talossamme sisäilma ongelmaa, ilmastointi ei toimi, veden paineet ja lämpötilat vaihtelee suihkussa, mh niin järkyttävä tieliikennemelu ettei sitä voi käyttää.

        Näitä on nyt vatvottu 4 vuotta, muutosta ei tapahdu. Nokkailevat , eivät tee melumittausta vaikka on pyydetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä on nyt vatvottu 4 vuotta, muutosta ei tapahdu. Nokkailevat , eivät tee melumittausta vaikka on pyydetty.

        Samanlaisia kokemuksia, eivät tee mitään, ehkä jopa lupaavat mutta sitten eivät palaa asiaan, eivät vastaa sposteihin. Pitäisikö valittaa suoraan toimitusjohtajalle, vai ottaa yhteyttä iltalehteen vai mitä tässä tulisi tehdä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä on nyt vatvottu 4 vuotta, muutosta ei tapahdu. Nokkailevat , eivät tee melumittausta vaikka on pyydetty.

        Missä kohteessa on tämä sisäilma ongelma? Vai onko näissä Hasoissa kaikissa? Ei kai.


    • Anonyymi

      Omalla kohdalla viestittely päättyi siihen, kun laitoin nimen paperiin ja asomaksun tilille. Nyt viikon odotellut vastausta viestiini...

      • Anonyymi

        Kuulostaa tutulta ! Uskoisin että ATT:n asiakaspalvelussa on henkilöitä/henkilö, jolla on sadistisia taipumuksia. Viesteihin ei vastata ja alunperinkin tietoa annetaan äärimmäisen niukasti. Asiakas sijoittaa rahansa pitkäksi ajaksi, eikä saa edes perustavaa laatua olevaa tietoa sijoituksestaan. Asumisoikeusasukasta kohdellaan kuin jotain sosiaalipummia. Aion kyllä infota saamastani huonosta palvelusta ylemille instansseille. Toivon, että muutkin niin tekevät, jotta saadaa asiallista kohtelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa tutulta ! Uskoisin että ATT:n asiakaspalvelussa on henkilöitä/henkilö, jolla on sadistisia taipumuksia. Viesteihin ei vastata ja alunperinkin tietoa annetaan äärimmäisen niukasti. Asiakas sijoittaa rahansa pitkäksi ajaksi, eikä saa edes perustavaa laatua olevaa tietoa sijoituksestaan. Asumisoikeusasukasta kohdellaan kuin jotain sosiaalipummia. Aion kyllä infota saamastani huonosta palvelusta ylemille instansseille. Toivon, että muutkin niin tekevät, jotta saadaa asiallista kohtelua.

        Yhden kerran olen asioinut ATT:n kanssa ja silloin ei kai sitten sattunut se "sadisti" kohdalle vaan kaikki sujui mainiosti ja ystävällisesti.

        Jos nyt jotain moitetta pitäisi antaan niin prosessi on sylettävän pitkä. Olin kolmantena jonossa ja ennen kuin edelläolevat oli hylänny omat tarjoukset ja kaupunki oli hyväksynyt minut asumisoikeuden saajaksi jotta sopimusta päästiin allekitjoittamaan niin melkein kuukausi oli kulunut


    • Anonyymi

      ATT siis kyseessä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe