Suoramarkkinointi mega

eppuli

Onko kokemuksia Suoramarkkinointi megasta? Mitä hyvää/huonoa kyseisessä firmassa työnantajana? Puhelinmyynnistä itselläni on kokemusta, joten ei tarvitse alkaa selittämään miten pepusta se työ itsessään on..

271

29458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harkitseva

      Olisi kiva tietää myös tuo tuntipalkka paljonko se on?

      Megan rekry sivuilla kun sanotaan, että saisi valita itse vuoron jälkeen haluaako pohjan vaiko provikan. Sen suuruudesta ei puhuta mitään.

      • noin

        4e. Provikat tosi pieniä eli saat kyllä myydä paljon jos haluat yli ton n.4e/h. Ja jo myyt paljon niin tienaisit enemmän jossain provikkafirmassa. Siinä lisää harkittavaa... Muuten ihan ok paikka, siis jos ei rahasta välitä.


      • ujht

        provisio


    • samppa

      Ihan ok. Artikkelit vaihtuu tosi paljon ja provikat myös. Jostain ammattilehdistä saa yli 20 euroa tilauksesta ja joistakin muista kerhoista tai sellaisista vain muutaman euron. Idea on kai se, että mitä vaikeampi tuote myydä sitä suurempi provikka. Ainakin mitä ite oon kuullut niin kyllä Megassa tienaa alalla parhaiten.

      • lehtimyyjä

        Olen vuoropäällikkönä puhelinmyyntialan puodissa. Työntekijäni tuli Megalta meille. Kiinnostuneena kysyin, kummassa tienaat paremmin. Vastaus: meillä. Meillä on Megan tapaan tunti- ja provikkapalkka.

        Ja kyllä, vaikeissa tuotteissa on huimat provisiot. Esim. vuoden kestotilaus erästä lehteä, hinta yli satasen, provisio 22,50 €.


    • werety

      Hyvä paikka on! Myyn itse tällä hetkellä tuotetta, jonka provisio on 12 euroa, ja sitä on tosi helppo myydä. Huonoa ei firmassa ole mitään!

    • Riiuliiu

      Suoramarkkinointi Mega Oy on hyvä puhelinmyyntifirma. Ei ole mitään epäilyttäviä palkkalaskentataulukoita tai palkkojen maksamatta jättämisiä. Aina on palkat tulleet ajallaan ja hyviin suorituksiin pääsee jos on taitoa myydä. Itselläni parhaimmillaan ollut 4.5 tunnin iltana palkka 87 euroa! Silloin kyllä lähdin tyytyväisenä kotiin työpäivän jälkeen.

      Muitakin puhelinmyyntifirmoja kokeilleena voin kertoa, että Mega on ollut kaikista paras, ainakin itselle. Joissain yrityksissä on niin ihmeellisiä kiemuroita maksujen ja myyntitavoitteiden suhteen, että jo niiden täyttäminen ja laskeminen kävisi työstä.

      Eli itse suosittelen Megaa lämpimästi kaikille jotka puhelinmyyntityötä harkitsevat.

    • ent. työntekijä

      Itse lähdin ihan kokeilumielessä puhelinmyyjäksi viime kesänä, ja ainakin firmani valitsin oikein hyvin. Megalla palkkaus toimii hyvin yksinkertaisesti; päivän/illan päätteeksi myyjä valitsee joko provision tai takuutuntipalkan riippuen siitä, kumpi on suurempi. Palkka maksetaan aina ajallaan, muutenkin firma toimii hyvin asiallisesti. Mega on muuten toiminut jo yli 20 vuotta, eli ei ole mikään pieni epävakaa pikkuyritys kyseessä.

      Tuntipalkka on kyllä pieni, 4,25 e/h, mutta yleensä provisiolla tienaa paremmin. Provisiot vaihtelevat suuresti riippuen myytävästä tuotteesta; joskus tilanne on se, että myytävää ei ole juuri muuta kuin kolmesti läpikoluttuja listoja jolloin tulokset ovat ymmärrettävästi vaatimattomia, mutta yleensä palkkaa kertyy mukavasti. Provisio riippuu tietenkin tuotteesta; jatkotilauksia on ehkä helpointa myydä, mistä johtuen niissä on kappalekohtainen provision melko pieni. Joitakin tuotteita kohdistetaan aivan uusille asiakkaille (satunnaisista rekistereistä, jopa puhelinluetteloista valittuja numeroita) jolloin provisio on suurimmillaan. Eniten palkka riippuu tietenkin myyjästä itsestään. Kokeilla kannattaa ainakin; tiedän että moni (varsinkin alaikäinen) käy kokeilun vuoksi yrittämässä, ja jotkut eivät viihdy työssä yhtä iltaa kauempaa. Ei siinä kuitenkaan mitään menetä.

      Silloisista työkavereistani muutama oli ollut muiden yritysten leivissä, ja siellä oli ollut epäselvyyksiä mm. palkanmaksun suhteen. Eli Mega on kyllä verrattain hyvä valinta jos puhelinmyyjäksi aikoo ryhtyä.

      • Drafen

        juuh, selvästi tämä valittaja joka sanoo että paljon saat myydä jos haluat yli 4e/h päästä ei osaa myydä ollenkaan :)

        Itse olen ollut megan palveluksessa nyt yli puolivuotta, palkat tulevat kahdesti kuukaudessa ja ajallaan, sairaslomat, vuosilomat yms. ovat kondiksessa.

        puhelinluetteloon ei soitella :D rekisterit on melko hyvin valittuja; entisiä asiakkaita, vastaavan tuotteen nykyisiä asiakkaita etc..

        palkkaus on yksinkertainen provisio joka määräytyy tuotteen helppouden mukaan, tuo 4,25e/h pohjapalkka on vain siksi koska jopa huippumyyjillä tulee joskus "nollapäiviä". edellisissä työpaikoissa nollapäivä tarkoitti 0€/h megalla saa sentään tuon minimikorvauksen.

        Keskimäärin tuntipalkkani on ollu 17e/h.

        Voin kyllä suositella kaikille.


      • työrukkanen
        Drafen kirjoitti:

        juuh, selvästi tämä valittaja joka sanoo että paljon saat myydä jos haluat yli 4e/h päästä ei osaa myydä ollenkaan :)

        Itse olen ollut megan palveluksessa nyt yli puolivuotta, palkat tulevat kahdesti kuukaudessa ja ajallaan, sairaslomat, vuosilomat yms. ovat kondiksessa.

        puhelinluetteloon ei soitella :D rekisterit on melko hyvin valittuja; entisiä asiakkaita, vastaavan tuotteen nykyisiä asiakkaita etc..

        palkkaus on yksinkertainen provisio joka määräytyy tuotteen helppouden mukaan, tuo 4,25e/h pohjapalkka on vain siksi koska jopa huippumyyjillä tulee joskus "nollapäiviä". edellisissä työpaikoissa nollapäivä tarkoitti 0€/h megalla saa sentään tuon minimikorvauksen.

        Keskimäärin tuntipalkkani on ollu 17e/h.

        Voin kyllä suositella kaikille.

        tahtoopi vaan kolista eniten. "puhelinluetteloon ei soitella :D rekisterit on melko hyvin valittuja; entisiä asiakkaita, vastaavan tuotteen nykyisiä asiakkaita etc.. " tuo kirjoitelma ei pidä paikkaansa, luettelon mukaan soitellaan ja siinä ei paljoa kieltorekisterit paina. luettelossa kun ei ole merkintöjä markkinointiestoista. tienaamisen suhteen, jos sulla menee myynti liian hyvin niin silloin vaihdetaankin uuteen artikkeliin ni jopas myynti taas tyssää vähäksi aikaa. liian hyvin et saa tienata. työpaikan pikkupomo vetää oman tuloksensa työntekijöiden kaupoilla (selkänahasta) ja vielä kertoimen kera. työstä saatavalla palkalla elää yksieläjä juuri ja juuri jos ei satu mitään velkaa tai omaa autoa olemaan. perheellinen sillä ei elätä perhettään tai saa kattoa päänsä päälle, velallinen vielä vähemmän. jos työkaveri sairastuu pitää muitten paikata se sairastuneen henkilön tuotto. sairauslomalle ei siis kannata jäädä vaan sairausloma kannattaa ottaa ns. omana lomana. sijalukuja tuijotellaan silmät tapilla vaikka ne on vain sellaista hienostelua, sama asian ajaa kokonaismyynnin määrä / toimipiste.


      • omaan
        työrukkanen kirjoitti:

        tahtoopi vaan kolista eniten. "puhelinluetteloon ei soitella :D rekisterit on melko hyvin valittuja; entisiä asiakkaita, vastaavan tuotteen nykyisiä asiakkaita etc.. " tuo kirjoitelma ei pidä paikkaansa, luettelon mukaan soitellaan ja siinä ei paljoa kieltorekisterit paina. luettelossa kun ei ole merkintöjä markkinointiestoista. tienaamisen suhteen, jos sulla menee myynti liian hyvin niin silloin vaihdetaankin uuteen artikkeliin ni jopas myynti taas tyssää vähäksi aikaa. liian hyvin et saa tienata. työpaikan pikkupomo vetää oman tuloksensa työntekijöiden kaupoilla (selkänahasta) ja vielä kertoimen kera. työstä saatavalla palkalla elää yksieläjä juuri ja juuri jos ei satu mitään velkaa tai omaa autoa olemaan. perheellinen sillä ei elätä perhettään tai saa kattoa päänsä päälle, velallinen vielä vähemmän. jos työkaveri sairastuu pitää muitten paikata se sairastuneen henkilön tuotto. sairauslomalle ei siis kannata jäädä vaan sairausloma kannattaa ottaa ns. omana lomana. sijalukuja tuijotellaan silmät tapilla vaikka ne on vain sellaista hienostelua, sama asian ajaa kokonaismyynnin määrä / toimipiste.

        tyhjä tynnyri taitaa taas kolista eniten.

        Tämä kaveri ei selvästikkään ole saanut mitään myytyä ja avautuu katkerana täällä ja morkkaa täysin asiallista myyntiyritystä.

        -luetteloon ei soitella
        -kaikki rekisterit on putsattu markkinointikieltolaisista
        -tuotteet vaihtuu sen mukaan minkälaisia toimeksiantoja yritys saa
        -kaikilla tuotteilla saa hyvä myyjä tehtyä saman tuloksen, omasta taidosta kiinni eikä tuotteen vaihtumisesta jos ei myynti kulje.
        -kokonaismyynnin määrä ei aja samaa asiaa kuin suhdelukujärjestelmä koska toiset tuotteet on helpompia kuin toiset. Ja niitä voi mennä 30-kertainen määrä.
        -"työpaikan pikkupomo" Megalla myy myös itse.


        Tämä ammatti ei ole kaikkia varten, elä ala itkemään vaikka et myydä osaakaan, ei kaikki osaa laulaakaan.


      • ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
        omaan kirjoitti:

        tyhjä tynnyri taitaa taas kolista eniten.

        Tämä kaveri ei selvästikkään ole saanut mitään myytyä ja avautuu katkerana täällä ja morkkaa täysin asiallista myyntiyritystä.

        -luetteloon ei soitella
        -kaikki rekisterit on putsattu markkinointikieltolaisista
        -tuotteet vaihtuu sen mukaan minkälaisia toimeksiantoja yritys saa
        -kaikilla tuotteilla saa hyvä myyjä tehtyä saman tuloksen, omasta taidosta kiinni eikä tuotteen vaihtumisesta jos ei myynti kulje.
        -kokonaismyynnin määrä ei aja samaa asiaa kuin suhdelukujärjestelmä koska toiset tuotteet on helpompia kuin toiset. Ja niitä voi mennä 30-kertainen määrä.
        -"työpaikan pikkupomo" Megalla myy myös itse.


        Tämä ammatti ei ole kaikkia varten, elä ala itkemään vaikka et myydä osaakaan, ei kaikki osaa laulaakaan.

        ddddddddddddddddddddddddddddd


      • Meideina
        ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ kirjoitti:

        ddddddddddddddddddddddddddddd

        Jaa sinullekin?


      • Nanone
        omaan kirjoitti:

        tyhjä tynnyri taitaa taas kolista eniten.

        Tämä kaveri ei selvästikkään ole saanut mitään myytyä ja avautuu katkerana täällä ja morkkaa täysin asiallista myyntiyritystä.

        -luetteloon ei soitella
        -kaikki rekisterit on putsattu markkinointikieltolaisista
        -tuotteet vaihtuu sen mukaan minkälaisia toimeksiantoja yritys saa
        -kaikilla tuotteilla saa hyvä myyjä tehtyä saman tuloksen, omasta taidosta kiinni eikä tuotteen vaihtumisesta jos ei myynti kulje.
        -kokonaismyynnin määrä ei aja samaa asiaa kuin suhdelukujärjestelmä koska toiset tuotteet on helpompia kuin toiset. Ja niitä voi mennä 30-kertainen määrä.
        -"työpaikan pikkupomo" Megalla myy myös itse.


        Tämä ammatti ei ole kaikkia varten, elä ala itkemään vaikka et myydä osaakaan, ei kaikki osaa laulaakaan.

        Olen itse aloittanu aikoinaan myynti historian Megalla, ja ei oo pahaa sanaa koko firmasta sanottavaa. Mega teki minusta sen minkä olen nyt.

        Itse olen kyllä megasta pois lähtenyt (äitiyslomalle) ja nyt toimin eri firmassa toimistopäälikkönä.
        Mega on mahtava paikka opiskelioile ja lisää tienistiä tarvitsiville, voin suositella sydämmeni pohjasta.


      • åååååååååååååå
        Nanone kirjoitti:

        Olen itse aloittanu aikoinaan myynti historian Megalla, ja ei oo pahaa sanaa koko firmasta sanottavaa. Mega teki minusta sen minkä olen nyt.

        Itse olen kyllä megasta pois lähtenyt (äitiyslomalle) ja nyt toimin eri firmassa toimistopäälikkönä.
        Mega on mahtava paikka opiskelioile ja lisää tienistiä tarvitsiville, voin suositella sydämmeni pohjasta.

        pomot on vaihtunu ja uusissa ei oo hurraamista =(


      • kokomaailma
        åååååååååååååå kirjoitti:

        pomot on vaihtunu ja uusissa ei oo hurraamista =(

        illassa jos ei kahdet tunnin aikana saa kauppoja heitetään pihalle


      • Kitsuli
        kokomaailma kirjoitti:

        illassa jos ei kahdet tunnin aikana saa kauppoja heitetään pihalle

        Ei firman kannata pitää työntekijää joka sinne taloon ei rahaa tuo. Me sovittiin jo haastattelussa haastattelijan kanssa, että viikon mä kokeilen ja jos ei mun kohdalla lähde sujumaan, erotetaan tiet ja hymyillään kun tavataan. Aion kuitenkin yrittää täysillä! Ekan viikon jälkeen olenkin jo viisaampi =)


      • viikon kokeilija
        Kitsuli kirjoitti:

        Ei firman kannata pitää työntekijää joka sinne taloon ei rahaa tuo. Me sovittiin jo haastattelussa haastattelijan kanssa, että viikon mä kokeilen ja jos ei mun kohdalla lähde sujumaan, erotetaan tiet ja hymyillään kun tavataan. Aion kuitenkin yrittää täysillä! Ekan viikon jälkeen olenkin jo viisaampi =)

        saitko kauppoja, mitä myit ?


      • Kitsuli
        viikon kokeilija kirjoitti:

        saitko kauppoja, mitä myit ?

        Hyvin kävi! Olen edelleen talossa, ja kuudessa päivässä olen tienannut 307 euroa. Ekat kaksi päivää tökki joten otin pelkän pohjapalkan, sitten alkoi myynti kulkea: Perjantaina muistaakseni neljä tuotetta meni, eilen meni viisi ja tänään meni kuusi. Bonus palkan päälle merkitsi sitä, että mun tuntipalkka oli tänään 13 euroa ja risat. Mega on tosiaan hyvä firma, aikaisemmin olen ollut jossain ay-puljussa jossa pomo painosti kannustamisen sijaan, istui kopperossaan ja kuunteli myyjien puheluita. Megalla näin ei tehdä. Siellä tehdään oikeasti duunia ja tämä ala on todella kova: jos et saa myytyä, et pysy talossa. Yleinen käytäntö on että yhtään nollapäivää ei saa olla, mutta ei siitä pihallekaan heti lähdetä viskelemään jos joskus sattuu niinkin. Pomosta mä olen ainakin tykännyt vaikka omanlaisensa persoona onkin (riippuu tietysti keneltä kysyy). Tahti on kova tuloksen takomisessa, mutta eipä sinne ole velttoilemaan tultu. =)


      • täälä on toisin
        Kitsuli kirjoitti:

        Hyvin kävi! Olen edelleen talossa, ja kuudessa päivässä olen tienannut 307 euroa. Ekat kaksi päivää tökki joten otin pelkän pohjapalkan, sitten alkoi myynti kulkea: Perjantaina muistaakseni neljä tuotetta meni, eilen meni viisi ja tänään meni kuusi. Bonus palkan päälle merkitsi sitä, että mun tuntipalkka oli tänään 13 euroa ja risat. Mega on tosiaan hyvä firma, aikaisemmin olen ollut jossain ay-puljussa jossa pomo painosti kannustamisen sijaan, istui kopperossaan ja kuunteli myyjien puheluita. Megalla näin ei tehdä. Siellä tehdään oikeasti duunia ja tämä ala on todella kova: jos et saa myytyä, et pysy talossa. Yleinen käytäntö on että yhtään nollapäivää ei saa olla, mutta ei siitä pihallekaan heti lähdetä viskelemään jos joskus sattuu niinkin. Pomosta mä olen ainakin tykännyt vaikka omanlaisensa persoona onkin (riippuu tietysti keneltä kysyy). Tahti on kova tuloksen takomisessa, mutta eipä sinne ole velttoilemaan tultu. =)

        missä kaupungissa toimit


      • Jatta-
        täälä on toisin kirjoitti:

        missä kaupungissa toimit

        Kyllä pomo "painostaa" omalla tavallaan, mutta mä en ole kokenut sitä millään tavalla ahdistavana. Musta siellä on kannustava ilmapiiri! Pomo käskee käyttämään energiaa kaupantekoon eikä "pölinöihin", mutta niinhän se pitääkin olla kerta töitä on tultu tekemään =) Mä olen ehkä sadisti mutta mä pidän sellaisesta pomosta joka patistaa mua työntekoon, koska jään ehkä liikaa haaveilemaan muuten :D Ei tosiaan tietoa ylimielisyydestä tai siitä että päällikkyys olisi noussut hattuun. En oo aiemmin tiukempaa naista nähnyt, mutta todella sympaattinen tapaus mun makuuni. Mä olen saanu sen käsityksen tähän mennessä että ankara pomo, joka välittää alaisistaan todella. Helsingissä toimin, hyvä meininki! :D Tauot heitetään yleensä jotain ihan hämärää juttua ja vedet silmissä tulee naurettua, kun kaikkia väsyttää, kun on kaikkemme annettu =) Näin siis minun silmissäni!


      • 123123213
        Jatta- kirjoitti:

        Kyllä pomo "painostaa" omalla tavallaan, mutta mä en ole kokenut sitä millään tavalla ahdistavana. Musta siellä on kannustava ilmapiiri! Pomo käskee käyttämään energiaa kaupantekoon eikä "pölinöihin", mutta niinhän se pitääkin olla kerta töitä on tultu tekemään =) Mä olen ehkä sadisti mutta mä pidän sellaisesta pomosta joka patistaa mua työntekoon, koska jään ehkä liikaa haaveilemaan muuten :D Ei tosiaan tietoa ylimielisyydestä tai siitä että päällikkyys olisi noussut hattuun. En oo aiemmin tiukempaa naista nähnyt, mutta todella sympaattinen tapaus mun makuuni. Mä olen saanu sen käsityksen tähän mennessä että ankara pomo, joka välittää alaisistaan todella. Helsingissä toimin, hyvä meininki! :D Tauot heitetään yleensä jotain ihan hämärää juttua ja vedet silmissä tulee naurettua, kun kaikkia väsyttää, kun on kaikkemme annettu =) Näin siis minun silmissäni!

        tarkoitit varmaan että olet masokisti :]


      • Pitkällä kokemuksell
        Drafen kirjoitti:

        juuh, selvästi tämä valittaja joka sanoo että paljon saat myydä jos haluat yli 4e/h päästä ei osaa myydä ollenkaan :)

        Itse olen ollut megan palveluksessa nyt yli puolivuotta, palkat tulevat kahdesti kuukaudessa ja ajallaan, sairaslomat, vuosilomat yms. ovat kondiksessa.

        puhelinluetteloon ei soitella :D rekisterit on melko hyvin valittuja; entisiä asiakkaita, vastaavan tuotteen nykyisiä asiakkaita etc..

        palkkaus on yksinkertainen provisio joka määräytyy tuotteen helppouden mukaan, tuo 4,25e/h pohjapalkka on vain siksi koska jopa huippumyyjillä tulee joskus "nollapäiviä". edellisissä työpaikoissa nollapäivä tarkoitti 0€/h megalla saa sentään tuon minimikorvauksen.

        Keskimäärin tuntipalkkani on ollu 17e/h.

        Voin kyllä suositella kaikille.

        "palkkaus on yksinkertainen provisio joka määräytyy tuotteen helppouden mukaan, tuo 4,25e/h pohjapalkka on vain siksi koska jopa huippumyyjillä tulee joskus "nollapäiviä". edellisissä työpaikoissa nollapäivä tarkoitti 0€/h megalla saa sentään tuon minimikorvauksen."

        Täytyy onna todella p*ska tuote, jos oikeasti hyvälle myyjälle tulee "nollapäivä"! Monenlaista p*skaa sitä on joutunut itsekin myymään ja sillon on ollut tasan 2 vaohtoehtoa: joko otat suosiolla nollapäivän (0€), tai sitten "myyt väkisellä" (kusetat kympillä) edes yhden kaupan jollekin ääliölle... oma moraalini ei jälkimmäiseen taipunut. Kunnollisen tuotteen kanssa ei ole tullut ikinä nollapäiviä, onneksi on kokemusta niistä hyvistä tuotteistakin ;)


      • Anonyymi
        Drafen kirjoitti:

        juuh, selvästi tämä valittaja joka sanoo että paljon saat myydä jos haluat yli 4e/h päästä ei osaa myydä ollenkaan :)

        Itse olen ollut megan palveluksessa nyt yli puolivuotta, palkat tulevat kahdesti kuukaudessa ja ajallaan, sairaslomat, vuosilomat yms. ovat kondiksessa.

        puhelinluetteloon ei soitella :D rekisterit on melko hyvin valittuja; entisiä asiakkaita, vastaavan tuotteen nykyisiä asiakkaita etc..

        palkkaus on yksinkertainen provisio joka määräytyy tuotteen helppouden mukaan, tuo 4,25e/h pohjapalkka on vain siksi koska jopa huippumyyjillä tulee joskus "nollapäiviä". edellisissä työpaikoissa nollapäivä tarkoitti 0€/h megalla saa sentään tuon minimikorvauksen.

        Keskimäärin tuntipalkkani on ollu 17e/h.

        Voin kyllä suositella kaikille.

        Mitä sä olet myynyt tässä firmassa ????


    • minaaaaa

      paikat, joissa tuollainen ennakkosoittojärjestelmä on, on ylivoimaisia sellaisiin paikkoihin verrattuna, joissa sitä ei ole. sanoma magazinesillä ainakin on kyseinen järjestelmä käytössä. kontakteja saa niin paljon enemmän. myyjän aikaa tuhraantuu vähemmän odotteluun ja sekä myyjä että firma voittavat.

      • Jz

        Ite aloitin Megalla kesäkuun alussa ja oon viihtynyt firmassa, alussa oli vaikea saada kauppaa, mutta nyt kun olen myynyt Energia lehteä niin olen tienannut 50-100€ päivä. Suosittelen lämpimästi kaikille . Ite työskentelen Forssan toimipisteessä ja Pomo ja työkaverit ovat mukavia!!


      • kadulta kuuluultua
        Jz kirjoitti:

        Ite aloitin Megalla kesäkuun alussa ja oon viihtynyt firmassa, alussa oli vaikea saada kauppaa, mutta nyt kun olen myynyt Energia lehteä niin olen tienannut 50-100€ päivä. Suosittelen lämpimästi kaikille . Ite työskentelen Forssan toimipisteessä ja Pomo ja työkaverit ovat mukavia!!

        ei siellä tollasia summia saanu ja pomo ... huh huh


      • Kitsuli
        kadulta kuuluultua kirjoitti:

        ei siellä tollasia summia saanu ja pomo ... huh huh

        Mä möin eräänä päivänä yhdeksän tuotetta, päivän palkka 123 euroa ja tuntipalkaksi jäi siis noin 17,6 euroa. "Peruspäivinä" tienaan sen noin 10-14 euroa tunnissa, yleensä noin 13 euroa. Kyllä Megalla pääsee rahaa tekemään, jos oikeasti sitten myös myy! En halua kehuskella, mutta olen useampana päivänä ollut se myyjä joka lukumäärällisesti myy eniten tuotteita, joten perjantaina sain lahjoja bonusten ja palkan päälle =) Olen erittäin tyytyväinen, mitään epäselvyyksiä palkan tai muun suhteen ei ole ollut. Summat täsmää omien laskujen ja heidän laskujensa suhteen, ja tuli tismalleen sinä päivänä kun piti. Mä olen huomannut myyntialan omaksi alakseni, asiakkaatkin suurimmaksi osaksi kehuvat myyntityyliä ja iloisuutta ja tykkään myydä.


      • Amalai
        Kitsuli kirjoitti:

        Mä möin eräänä päivänä yhdeksän tuotetta, päivän palkka 123 euroa ja tuntipalkaksi jäi siis noin 17,6 euroa. "Peruspäivinä" tienaan sen noin 10-14 euroa tunnissa, yleensä noin 13 euroa. Kyllä Megalla pääsee rahaa tekemään, jos oikeasti sitten myös myy! En halua kehuskella, mutta olen useampana päivänä ollut se myyjä joka lukumäärällisesti myy eniten tuotteita, joten perjantaina sain lahjoja bonusten ja palkan päälle =) Olen erittäin tyytyväinen, mitään epäselvyyksiä palkan tai muun suhteen ei ole ollut. Summat täsmää omien laskujen ja heidän laskujensa suhteen, ja tuli tismalleen sinä päivänä kun piti. Mä olen huomannut myyntialan omaksi alakseni, asiakkaatkin suurimmaksi osaksi kehuvat myyntityyliä ja iloisuutta ja tykkään myydä.

        Tienesti vaihtelee. Tuntpalkka on tuo 4,25. Joskus tulee nollapäiviä, jolloin päiväpalkka on 29,75.
        Provikat vaihtelee paljon, 4,50 e on aika yleinen ja tavoite on yli kymmenen. Siis jos teet vaikka 10 kauppaa, niin tienaat 45 e/päivä brutto. Itse ainakin olen tosi paljon tehnyt tätä 4,50 provikan myyntiä. Vaikka myyt 20 kpl, niin saat 90 brutto ja tarvis sitten myydä tätä tulosta joka päivä, mikä on mahdotonta. Jotkut lehdet ovat parempia, mutta niitä ei kaikille anneta. Pomo määrää, mitä saa myydä ja joskus tuntuu, että on omat suosikit.
        Samoin tuntuu, kuten jollain muullakin, että liian hyvin ei saa tienata. Aika äkkiä saa myydä vanhoista listoista, viisi kertaa täytyy yrittää. Joskus menee päiviä ettei saa ollenkaan uutta listaa. Ja muutenkin ihmetyttää, että soittolistoja "pantataan". Pomolta joutuu pyytämään, vaikka uusia on laatikossa, saa 1 -2 kuin "armosta".
        Kun tulee uusi tuote, niin muutaman päivän saa soittaa uusista listoista, mutta sitten tarkistetaan kuinka monta prosenttia on soitettu, ja sitten saakin soittaa taas niitä vanhoja, ennenkuin tulee uusi tuote. Ei tahdo pärjätä, koska jos tulee hyviä päiviä, niin sitten taas samaan palkkajaksoon saattaa tulla niitä vanhoja listoja paljon, joista on mahdotonta saada hyvää myyntiä.
        Palkka kyllä maksetaan säännöllisesti ja lomapäivät yms. kertyy.


      • ggyyygygyg
        Amalai kirjoitti:

        Tienesti vaihtelee. Tuntpalkka on tuo 4,25. Joskus tulee nollapäiviä, jolloin päiväpalkka on 29,75.
        Provikat vaihtelee paljon, 4,50 e on aika yleinen ja tavoite on yli kymmenen. Siis jos teet vaikka 10 kauppaa, niin tienaat 45 e/päivä brutto. Itse ainakin olen tosi paljon tehnyt tätä 4,50 provikan myyntiä. Vaikka myyt 20 kpl, niin saat 90 brutto ja tarvis sitten myydä tätä tulosta joka päivä, mikä on mahdotonta. Jotkut lehdet ovat parempia, mutta niitä ei kaikille anneta. Pomo määrää, mitä saa myydä ja joskus tuntuu, että on omat suosikit.
        Samoin tuntuu, kuten jollain muullakin, että liian hyvin ei saa tienata. Aika äkkiä saa myydä vanhoista listoista, viisi kertaa täytyy yrittää. Joskus menee päiviä ettei saa ollenkaan uutta listaa. Ja muutenkin ihmetyttää, että soittolistoja "pantataan". Pomolta joutuu pyytämään, vaikka uusia on laatikossa, saa 1 -2 kuin "armosta".
        Kun tulee uusi tuote, niin muutaman päivän saa soittaa uusista listoista, mutta sitten tarkistetaan kuinka monta prosenttia on soitettu, ja sitten saakin soittaa taas niitä vanhoja, ennenkuin tulee uusi tuote. Ei tahdo pärjätä, koska jos tulee hyviä päiviä, niin sitten taas samaan palkkajaksoon saattaa tulla niitä vanhoja listoja paljon, joista on mahdotonta saada hyvää myyntiä.
        Palkka kyllä maksetaan säännöllisesti ja lomapäivät yms. kertyy.

        4,5 e kpl, mä en myis tolla hinnalla mittään


      • ny työtön viel hetki
        Amalai kirjoitti:

        Tienesti vaihtelee. Tuntpalkka on tuo 4,25. Joskus tulee nollapäiviä, jolloin päiväpalkka on 29,75.
        Provikat vaihtelee paljon, 4,50 e on aika yleinen ja tavoite on yli kymmenen. Siis jos teet vaikka 10 kauppaa, niin tienaat 45 e/päivä brutto. Itse ainakin olen tosi paljon tehnyt tätä 4,50 provikan myyntiä. Vaikka myyt 20 kpl, niin saat 90 brutto ja tarvis sitten myydä tätä tulosta joka päivä, mikä on mahdotonta. Jotkut lehdet ovat parempia, mutta niitä ei kaikille anneta. Pomo määrää, mitä saa myydä ja joskus tuntuu, että on omat suosikit.
        Samoin tuntuu, kuten jollain muullakin, että liian hyvin ei saa tienata. Aika äkkiä saa myydä vanhoista listoista, viisi kertaa täytyy yrittää. Joskus menee päiviä ettei saa ollenkaan uutta listaa. Ja muutenkin ihmetyttää, että soittolistoja "pantataan". Pomolta joutuu pyytämään, vaikka uusia on laatikossa, saa 1 -2 kuin "armosta".
        Kun tulee uusi tuote, niin muutaman päivän saa soittaa uusista listoista, mutta sitten tarkistetaan kuinka monta prosenttia on soitettu, ja sitten saakin soittaa taas niitä vanhoja, ennenkuin tulee uusi tuote. Ei tahdo pärjätä, koska jos tulee hyviä päiviä, niin sitten taas samaan palkkajaksoon saattaa tulla niitä vanhoja listoja paljon, joista on mahdotonta saada hyvää myyntiä.
        Palkka kyllä maksetaan säännöllisesti ja lomapäivät yms. kertyy.

        siis aloittelijana juuri SIINÄ FIRMASSA, mä sain kans luetteloita, jois oli merkintöjä jo 3-10:een. Ois pitänyt heti ärähtää, et kunnon listat tänne ja sassiin! Mut jo neljässä päivässä tajusin että juuri se nimenomainen konttori oli täynnä sekopäitä, mä lopetin... oman terveyteni tähden, en halunnut jäädä näkemään kuinka vanha myyntipäällikkö listitään jonkun narkkarin, vai mikä lie hipin toimesta!
        Vähän harmittaa, etten ehtiny päästä sisään koko touhuun (työhön) ollenkaan, sillä aiemmin oon myynyt muuuta kuin lehtiä, tosi hyvin tuloksin, jos saan kehasta vähän itseäni. Lopetin koska siellä ei uskaltanut olla töissä.


    • uusi-Mega

      Aloitin 4.1 Megalla (kokopäivä työssä) ja olen 3 päivässä tienannut jo 270e.
      Olen tehnyt sellaista kampanjaa jossa kokonais myynnistä saa 21% provikkaa.
      Tänään sain 140e provikkaa ja eli tunti palkka oli tänään aika hyvä.
      Välillä sitä oikeasti miettii olenko ymmärtänyt jotain väärin vai saanko todella ton mitä ollaan työpäivän päätteessä laskettu!!

      • Amalai

        Missä paikakkunnalla mahtaa olla noin hyvää myytävää?
        Voi kun saiskin noin hyvää provikkaa, niin olis tosi hyvä mieli.
        Tuntuu aika paljon näköjään vaihtelevan artikkelit ja provikat, ehkä sitten suuremmat toimistot "omii" ne paremmat ja huonot sitten jätetään muille, en tiedä.
        Vai eikö nuo meidän pomot sitten osaa pitää myyjiensä puolta?
        Meillä ei just tällä hetkellä ole lehtiä lainkaan myynnissä, saas nähdä tuleeko taas myöhemmin.


      • uusi-mega
        Amalai kirjoitti:

        Missä paikakkunnalla mahtaa olla noin hyvää myytävää?
        Voi kun saiskin noin hyvää provikkaa, niin olis tosi hyvä mieli.
        Tuntuu aika paljon näköjään vaihtelevan artikkelit ja provikat, ehkä sitten suuremmat toimistot "omii" ne paremmat ja huonot sitten jätetään muille, en tiedä.
        Vai eikö nuo meidän pomot sitten osaa pitää myyjiensä puolta?
        Meillä ei just tällä hetkellä ole lehtiä lainkaan myynnissä, saas nähdä tuleeko taas myöhemmin.

        eilen sitten tulikin vaikeempi kamppanja, vaikka provikka onkin hyvä 10e per tilaus niin tilausten saaminen onkin asia erikseen :S.
        Noh, nyt vloppu harjotellaan puhetta ja ensi viikolla tykitetään.
        Miun mielestä meillä pomo pitää hyvää huolta meistä. Jos ei joku testi mene hyvin niin kyllä hän eteenpäin siitä sanoo ja ilmoittaa että meille parempaa kamppanjaa kehiin.


      • Amalai
        uusi-mega kirjoitti:

        eilen sitten tulikin vaikeempi kamppanja, vaikka provikka onkin hyvä 10e per tilaus niin tilausten saaminen onkin asia erikseen :S.
        Noh, nyt vloppu harjotellaan puhetta ja ensi viikolla tykitetään.
        Miun mielestä meillä pomo pitää hyvää huolta meistä. Jos ei joku testi mene hyvin niin kyllä hän eteenpäin siitä sanoo ja ilmoittaa että meille parempaa kamppanjaa kehiin.

        No, nyt taitaa olla uusi-megalla samaa myytävää kuin meillä: provikka on hyvä, mutta tilauksen saaminen saattaa olla vaikeaa. Toivotan onnea!
        Niin meilläkin on, että testataan, ja sitten ilmoitellaan. Joskus loppuu sitten siihen, mutta ei se ole aina siitä lähipomostakaan kiinni saako asiaan parannusta, jos on katsottu ylhäältäpäin, että myydään vaan.


      • epäreilua
        Amalai kirjoitti:

        Missä paikakkunnalla mahtaa olla noin hyvää myytävää?
        Voi kun saiskin noin hyvää provikkaa, niin olis tosi hyvä mieli.
        Tuntuu aika paljon näköjään vaihtelevan artikkelit ja provikat, ehkä sitten suuremmat toimistot "omii" ne paremmat ja huonot sitten jätetään muille, en tiedä.
        Vai eikö nuo meidän pomot sitten osaa pitää myyjiensä puolta?
        Meillä ei just tällä hetkellä ole lehtiä lainkaan myynnissä, saas nähdä tuleeko taas myöhemmin.

        Täällä tuntuu siltä, että jotain yksiköitä suositaan ihan selvästi, ei kylläkään meijän yksikköä. Parhaat tuotteet viedään meiltä muualle


      • wwwwww11
        epäreilua kirjoitti:

        Täällä tuntuu siltä, että jotain yksiköitä suositaan ihan selvästi, ei kylläkään meijän yksikköä. Parhaat tuotteet viedään meiltä muualle

        totuut taisi olla edellises viestis


      • uusi-mega
        epäreilua kirjoitti:

        Täällä tuntuu siltä, että jotain yksiköitä suositaan ihan selvästi, ei kylläkään meijän yksikköä. Parhaat tuotteet viedään meiltä muualle

        Siis ei se ole niin että suosittaisiin..
        Esim. nyt viimeiset 2 viikoa on ollut erittäin huonoa, tosin olen myös ollut poissa koska perheessä on sairasteltu. Nyt sain 2viikossa saman minkä ekoina päivinä sain 3päivässä!
        Eli kyllä se heittelee aivan stanasti!
        Mutta toivottavasti ensi viikot on parempia, vaikka meillä taas sairastetaankin :(


      • dff
        uusi-mega kirjoitti:

        Siis ei se ole niin että suosittaisiin..
        Esim. nyt viimeiset 2 viikoa on ollut erittäin huonoa, tosin olen myös ollut poissa koska perheessä on sairasteltu. Nyt sain 2viikossa saman minkä ekoina päivinä sain 3päivässä!
        Eli kyllä se heittelee aivan stanasti!
        Mutta toivottavasti ensi viikot on parempia, vaikka meillä taas sairastetaankin :(

        Ei kyllä kuulosta hyvältä tuo 4,5 euroa tunnilta, kun työttömänä saa saman tai jopa enemmän. Millasia tuotteita siellä on sitte myynnissä ja mikä on myyjien keskipalkka?


      • ppppp55
        dff kirjoitti:

        Ei kyllä kuulosta hyvältä tuo 4,5 euroa tunnilta, kun työttömänä saa saman tai jopa enemmän. Millasia tuotteita siellä on sitte myynnissä ja mikä on myyjien keskipalkka?

        sielä myydään kuulemma mummoille jotain pillereitä. Kuulostaa tosi epämääräiseltä


      • kohta ex
        ppppp55 kirjoitti:

        sielä myydään kuulemma mummoille jotain pillereitä. Kuulostaa tosi epämääräiseltä

        ihme pomoja ehdot muuttuu hunommiksi jos kauppa käy. mulle riittää mä lähen käveleen


      • Crishelle
        uusi-mega kirjoitti:

        Siis ei se ole niin että suosittaisiin..
        Esim. nyt viimeiset 2 viikoa on ollut erittäin huonoa, tosin olen myös ollut poissa koska perheessä on sairasteltu. Nyt sain 2viikossa saman minkä ekoina päivinä sain 3päivässä!
        Eli kyllä se heittelee aivan stanasti!
        Mutta toivottavasti ensi viikot on parempia, vaikka meillä taas sairastetaankin :(

        Olin viime vuonna Megalla kolme kuukautta, ja paikassa itsessään ei vikaa ollut eikä myytävissä tuotteissakaan, vaan mulle riitti, kun eräs mies räjähti puhelimessa niin, että purskahdin itkuun. Totesin sen jälkeen että olen ihan liian herkkänahkainen myyntialalle, joten olen nykyään toimistolla töissä tekemässä vähän kaikenlaista =) Tuo ala sopii paljon paremmin niille jotka eivät ota itseensä pienistä tai isommistakaan jutuista. Mä olen sellainen että otan.


      • alan yrittäjä
        Crishelle kirjoitti:

        Olin viime vuonna Megalla kolme kuukautta, ja paikassa itsessään ei vikaa ollut eikä myytävissä tuotteissakaan, vaan mulle riitti, kun eräs mies räjähti puhelimessa niin, että purskahdin itkuun. Totesin sen jälkeen että olen ihan liian herkkänahkainen myyntialalle, joten olen nykyään toimistolla töissä tekemässä vähän kaikenlaista =) Tuo ala sopii paljon paremmin niille jotka eivät ota itseensä pienistä tai isommistakaan jutuista. Mä olen sellainen että otan.

        Olen alan yrittäjä;

        Nostan sinulle hattua: Voi kun kaikki myyjät olisivat samanlaisia kun sinä! -Ei kaikista ole myyntialalle, eikä siinä ole mitään noloa. Tuo, että kehtaa sanoa oman, tunnistettavan kuvan kautta mielipiteensä on minusta paljon kovemman ja rohkeamman ihmisen merkki, kuin myyjä joka kestää kuunnella ikävän asiakkaan tilityksen. Nämä myyjät kun sitten kertovat näillä palstoilla "totuuksia" firmoista.

        Oikein hyvää kevättä sinulle ja tsemppiä jatkoon! :)

        ps: Joku tähän kuitenkin kommentoi, miksi en nimeäni/kuvaani laita.. -Siksi, että olen kaiketi niitä myyntialalla menestyviä lampaita ja vässyköitä, samanlainen apina kuin nekin jotka täällä päätään aukovat ;)


      • Crishelle
        alan yrittäjä kirjoitti:

        Olen alan yrittäjä;

        Nostan sinulle hattua: Voi kun kaikki myyjät olisivat samanlaisia kun sinä! -Ei kaikista ole myyntialalle, eikä siinä ole mitään noloa. Tuo, että kehtaa sanoa oman, tunnistettavan kuvan kautta mielipiteensä on minusta paljon kovemman ja rohkeamman ihmisen merkki, kuin myyjä joka kestää kuunnella ikävän asiakkaan tilityksen. Nämä myyjät kun sitten kertovat näillä palstoilla "totuuksia" firmoista.

        Oikein hyvää kevättä sinulle ja tsemppiä jatkoon! :)

        ps: Joku tähän kuitenkin kommentoi, miksi en nimeäni/kuvaani laita.. -Siksi, että olen kaiketi niitä myyntialalla menestyviä lampaita ja vässyköitä, samanlainen apina kuin nekin jotka täällä päätään aukovat ;)

        Kiitoksia paljon! Tuli lämmin olo tekstistäsi =)

        Ja kyllä, olen sitä mieltä, että jos lauon täällä mielipiteitäni, teen sen mielihyvin omilla kasvoillani, koska minulla ei ole mitään hävettävää. Ei ole myöskään häpeä tunnustaa julkisesti, jos ei ole jossain onnistunut. Mitä sitten? Epäonnistumisia tulee kaikille ja paras puoli niissä on se, että niistä voi ottaa opikseen, paljonkin. Ihmisen tulee tunnustaa omat vahvuutensa ja heikkoutensa ennen kuin voi olla sinut itsensä kanssa ja näyttää sen oman itsensä muillekin.

        Niillä, jotka täällä laukovat omia mielipiteitään, ei ole kokonaiskuvaa siitä, millaista yritystoiminta on. Tunnustan että minullakaan ei ole mitään hajua yrityksen pyörittämisestä, mutta sivusta seurattuna se on melkoisen haastavaa hommaa. Pomot ja toimitusjohtajat ovat tehneet ja tekevät edelleen paljon sen eteen, että työntekijöillä olisi töitä eikä kukaan viitsi enää osoittaa kiitollisuutta, jos kyseessä on kunniallinen firma joka hoitaa asiansa kunnolla.

        On totta, että myyntialalla voisi olla yleispätevä työehtosopimus, mutta myyntityö on kuitenkin myyntityötä, joten sinällään palkkauksen suhteen on vähän eri asia, onko töissä ruokakaupassa jonne ihmiset joutuvat joka tapauksessa tulemaan, kuin se että on töissä puhelinmyynnissä, jossa myydään tuotteita joita ihminen ei tarvitse pysyäkseen hengissä. Moni lähtee alalle helpon rahan toivossa ja kun joudutaankin tekemään töitä sen eteen että saa sitä rahaa, isketään jarrut pohjaan. Kun palkkaa ei sairauslomilta saakaan koeajalla, alkaa hirvittävä kitinä ja valitus. He eivät tiedä, että sama sääntö pätee kaikkiin työpaikkoihin. Itse olen sitä mieltä, että minulla on omalta osaltani myös vastuu firman toiminnasta, vaikka olenkin "vain" työntekijä. Moni laukoo myös "totuuksia" firmasta kun ei palkka ole tullut ajallaan ja onkin ollut pienempi kuin oli tarkoitus. Niitä asioita ei periaatteessa edes saisi kertoa julkisesti, koska palkka-asiat ovat aina työntekijän ja firman välinen asia. On muistettava sekin, että myös palkanlaskijat ovat vain ihmisiä ja ihminen on inhimillinen olento, joka tekee virheitä. Jos taas palkkaa ei edes aiota maksaa oikein, on syytäkin suuttua ja kyllä itsekin varoittaisin muita jos näkisin epärehellistä toimintaa, mutta turha valitus ärsyttää.


      • jkhfrdwe
        wwwwww11 kirjoitti:

        totuut taisi olla edellises viestis

        naulan kantaan.


      • kikugikju
        jkhfrdwe kirjoitti:

        naulan kantaan.

        menisi tuonne kun kuullut paljon haukkuja kaikesta tekemisesstä


      • äääääää
        kikugikju kirjoitti:

        menisi tuonne kun kuullut paljon haukkuja kaikesta tekemisesstä

        niin mäkin olen kuullu. Kummallisia pomoja käyvät haukkumassa tekijöiytä


      • piilotoni
        Crishelle kirjoitti:

        Kiitoksia paljon! Tuli lämmin olo tekstistäsi =)

        Ja kyllä, olen sitä mieltä, että jos lauon täällä mielipiteitäni, teen sen mielihyvin omilla kasvoillani, koska minulla ei ole mitään hävettävää. Ei ole myöskään häpeä tunnustaa julkisesti, jos ei ole jossain onnistunut. Mitä sitten? Epäonnistumisia tulee kaikille ja paras puoli niissä on se, että niistä voi ottaa opikseen, paljonkin. Ihmisen tulee tunnustaa omat vahvuutensa ja heikkoutensa ennen kuin voi olla sinut itsensä kanssa ja näyttää sen oman itsensä muillekin.

        Niillä, jotka täällä laukovat omia mielipiteitään, ei ole kokonaiskuvaa siitä, millaista yritystoiminta on. Tunnustan että minullakaan ei ole mitään hajua yrityksen pyörittämisestä, mutta sivusta seurattuna se on melkoisen haastavaa hommaa. Pomot ja toimitusjohtajat ovat tehneet ja tekevät edelleen paljon sen eteen, että työntekijöillä olisi töitä eikä kukaan viitsi enää osoittaa kiitollisuutta, jos kyseessä on kunniallinen firma joka hoitaa asiansa kunnolla.

        On totta, että myyntialalla voisi olla yleispätevä työehtosopimus, mutta myyntityö on kuitenkin myyntityötä, joten sinällään palkkauksen suhteen on vähän eri asia, onko töissä ruokakaupassa jonne ihmiset joutuvat joka tapauksessa tulemaan, kuin se että on töissä puhelinmyynnissä, jossa myydään tuotteita joita ihminen ei tarvitse pysyäkseen hengissä. Moni lähtee alalle helpon rahan toivossa ja kun joudutaankin tekemään töitä sen eteen että saa sitä rahaa, isketään jarrut pohjaan. Kun palkkaa ei sairauslomilta saakaan koeajalla, alkaa hirvittävä kitinä ja valitus. He eivät tiedä, että sama sääntö pätee kaikkiin työpaikkoihin. Itse olen sitä mieltä, että minulla on omalta osaltani myös vastuu firman toiminnasta, vaikka olenkin "vain" työntekijä. Moni laukoo myös "totuuksia" firmasta kun ei palkka ole tullut ajallaan ja onkin ollut pienempi kuin oli tarkoitus. Niitä asioita ei periaatteessa edes saisi kertoa julkisesti, koska palkka-asiat ovat aina työntekijän ja firman välinen asia. On muistettava sekin, että myös palkanlaskijat ovat vain ihmisiä ja ihminen on inhimillinen olento, joka tekee virheitä. Jos taas palkkaa ei edes aiota maksaa oikein, on syytäkin suuttua ja kyllä itsekin varoittaisin muita jos näkisin epärehellistä toimintaa, mutta turha valitus ärsyttää.

        aloitin duunin megassa hyvältä vaikuttaa, en ole mikään myyntitykki tai konkari mutta mulla on tavoitteet kuin muillakin, huomasin kyllä että näillä palstoilla pyörii aika huonoa fatkaa..


      • ex -- meg
        piilotoni kirjoitti:

        aloitin duunin megassa hyvältä vaikuttaa, en ole mikään myyntitykki tai konkari mutta mulla on tavoitteet kuin muillakin, huomasin kyllä että näillä palstoilla pyörii aika huonoa fatkaa..

        niin totta niin moni asia. Sen lisäksi moni on liian totta


      • parantunut?
        ex -- meg kirjoitti:

        niin totta niin moni asia. Sen lisäksi moni on liian totta

        Lehdessä oli joku aika sitten megan ilmoitus ja siinä luki että ensimmäiset kolme (3) kuukautta takuupalkka on 7,5e/h. Siitä eteenpäin sitten tuo 4,25e/h. Eli tuolla kolmen kuukauden "harjoittelulla" tienaisi sen 1000e/kk vaikkei yhtenäkään päivänä pääsisi provikoille.


      • kallu 15
        parantunut? kirjoitti:

        Lehdessä oli joku aika sitten megan ilmoitus ja siinä luki että ensimmäiset kolme (3) kuukautta takuupalkka on 7,5e/h. Siitä eteenpäin sitten tuo 4,25e/h. Eli tuolla kolmen kuukauden "harjoittelulla" tienaisi sen 1000e/kk vaikkei yhtenäkään päivänä pääsisi provikoille.

        ilmeisesti ongelmia jos pohjapalkka lähes tuplataan. myyjiä ei siis ole, mikähän tähän on syy. luultavasti vastaus löytyy siitä että kauppa ei käy


      • Crishelle
        kallu 15 kirjoitti:

        ilmeisesti ongelmia jos pohjapalkka lähes tuplataan. myyjiä ei siis ole, mikähän tähän on syy. luultavasti vastaus löytyy siitä että kauppa ei käy

        En tosiaan Megan mahdollisista ongelmista tiedä mitään, mutta puhelinmyyjiä on tietääkseni melko vaikea löytää, varsinkin niitä jotka siihen hommaan lopulta oppii. Itsellä ainakin oli sekä nousua että laskua myyntityössä. Sen käsityksen mitä sain myyntialasta pintaa raapaisemalla, oli se että lama vähentää ostohalukkuutta -> myyjät eivät saa kauppaa -> he lähtevät koska eivät tienaa tarpeeksi -> otetaan uusia jotka eivät sen enempää saa kaupaksi mitään -> hekin lähtevät. Muutama sinnikäs myyjä tosin onnistuu vakauttamaan asemansa hyvänä myyjänä ja saa pitää työpaikkansa. Valtaosa ei pysty siihen eikä siinä mitään kummallista ole. Vaikea on kuvitella esimerkiksi jatkuvasti työhön uppoutunutta huippulahjakasta matemaatikkoa luovaan työhön, koska he ovat tottuneempia ajattelemaan kaavojen ja sääntöjen mukaan. Se voi onnistuakin, mistä sen tietää, mutta se miten kaavamainen ja realistinen ihminen pärjää hyvinkin vapaassa lajissa nimeltään taide... ei siitä välttämättä tulisi yhtään mitään. Myyntihommissa on ihan sama asia; siinä vaaditaan tietynlaista luonnetta jota kaikilla ei vain ole.

        Mitä Megalla ollessani koin oli se, että sieltä ei kovin helposti potkita pihalle ilman erittäin painavaa syytä; minua ainakin kannustettiin tekemään kaikkeni kauppojen eteen eikä tuomittu heti huonoksi myyjäksi. Joissain muissa paikoissa on tehty niin enkä muuta mainitsekaan, koska nämä firmat ovat jo historiaa. On totta että yritykset eivät ole hyväntekeväisyyttä vaan bisnestä harjoittavia laitoksia ja suoramarkkinointialalla tämä heijastuu varsinkin työntekijöihin, koska heillä on muiden alojen työntekijöihin verrattuna suorempi vaikutus yrityksen menestymiseen. Muissakin työpaikoissa on toki näin, mutta eri tavalla. Esimerkiksi sillanrakennushommissa ei tarvitse puhua tuntemattomia pyörryksiin saadakseen firmalle tulosta tai tarvitse tehdä aktiivista kauppaa. Tietenkin tarjouskilpailua ja muuta on, mutta ymmärtänette mitä tarkoitan.


      • ppkkggjh
        Crishelle kirjoitti:

        En tosiaan Megan mahdollisista ongelmista tiedä mitään, mutta puhelinmyyjiä on tietääkseni melko vaikea löytää, varsinkin niitä jotka siihen hommaan lopulta oppii. Itsellä ainakin oli sekä nousua että laskua myyntityössä. Sen käsityksen mitä sain myyntialasta pintaa raapaisemalla, oli se että lama vähentää ostohalukkuutta -> myyjät eivät saa kauppaa -> he lähtevät koska eivät tienaa tarpeeksi -> otetaan uusia jotka eivät sen enempää saa kaupaksi mitään -> hekin lähtevät. Muutama sinnikäs myyjä tosin onnistuu vakauttamaan asemansa hyvänä myyjänä ja saa pitää työpaikkansa. Valtaosa ei pysty siihen eikä siinä mitään kummallista ole. Vaikea on kuvitella esimerkiksi jatkuvasti työhön uppoutunutta huippulahjakasta matemaatikkoa luovaan työhön, koska he ovat tottuneempia ajattelemaan kaavojen ja sääntöjen mukaan. Se voi onnistuakin, mistä sen tietää, mutta se miten kaavamainen ja realistinen ihminen pärjää hyvinkin vapaassa lajissa nimeltään taide... ei siitä välttämättä tulisi yhtään mitään. Myyntihommissa on ihan sama asia; siinä vaaditaan tietynlaista luonnetta jota kaikilla ei vain ole.

        Mitä Megalla ollessani koin oli se, että sieltä ei kovin helposti potkita pihalle ilman erittäin painavaa syytä; minua ainakin kannustettiin tekemään kaikkeni kauppojen eteen eikä tuomittu heti huonoksi myyjäksi. Joissain muissa paikoissa on tehty niin enkä muuta mainitsekaan, koska nämä firmat ovat jo historiaa. On totta että yritykset eivät ole hyväntekeväisyyttä vaan bisnestä harjoittavia laitoksia ja suoramarkkinointialalla tämä heijastuu varsinkin työntekijöihin, koska heillä on muiden alojen työntekijöihin verrattuna suorempi vaikutus yrityksen menestymiseen. Muissakin työpaikoissa on toki näin, mutta eri tavalla. Esimerkiksi sillanrakennushommissa ei tarvitse puhua tuntemattomia pyörryksiin saadakseen firmalle tulosta tai tarvitse tehdä aktiivista kauppaa. Tietenkin tarjouskilpailua ja muuta on, mutta ymmärtänette mitä tarkoitan.

        mitä toi tarkotti


      • Josse18+1
        ppkkggjh kirjoitti:

        mitä toi tarkotti

        kannattaako mennä ?


      • juba 1986
        Josse18+1 kirjoitti:

        kannattaako mennä ?

        ei kannata


      • kusetettu*
        dff kirjoitti:

        Ei kyllä kuulosta hyvältä tuo 4,5 euroa tunnilta, kun työttömänä saa saman tai jopa enemmän. Millasia tuotteita siellä on sitte myynnissä ja mikä on myyjien keskipalkka?

        kuulemma nykyään vaan YHDEN EURON tunnilta, ja siihenkin saa tehä töitä. Siel sai ennen yli 7, jopa yli 8e tunnilta takuupalkkaa, mut ne ilmeisesti jostain keksi, ettei palkkaa tarvii maksaa "ollenkaan". onneks ehin lopettaa siel ennen sitä. Kauppaa mulla kyl tuli ja provisiota tarpeeksi silloin, mut kaikki edut, sairaslomat, lomapalkat, siis ihan kaikki... perseestä, = ei saanu sairaloman palkkaa, vaikka se tessin mukaan kuuluu myös osa-aikaisille puhelinmyyjille, ja lomarahat maksettiin joka tilissä. Luottamusmies paino päälle, et pitää vaatia lisää... Mä lähin muualle mist luvattiin parempaa palkkaa


      • mä vaan
        parantunut? kirjoitti:

        Lehdessä oli joku aika sitten megan ilmoitus ja siinä luki että ensimmäiset kolme (3) kuukautta takuupalkka on 7,5e/h. Siitä eteenpäin sitten tuo 4,25e/h. Eli tuolla kolmen kuukauden "harjoittelulla" tienaisi sen 1000e/kk vaikkei yhtenäkään päivänä pääsisi provikoille.

        oli 6e ja vaan ekat 2 viikkoa.


      • kysymyss

        sinulle varmaan on tullut jo niitä huonojakin päiviä, oletko vielä saanut vanhoja listoja?


      • scandiavian ms
        kusetettu* kirjoitti:

        kuulemma nykyään vaan YHDEN EURON tunnilta, ja siihenkin saa tehä töitä. Siel sai ennen yli 7, jopa yli 8e tunnilta takuupalkkaa, mut ne ilmeisesti jostain keksi, ettei palkkaa tarvii maksaa "ollenkaan". onneks ehin lopettaa siel ennen sitä. Kauppaa mulla kyl tuli ja provisiota tarpeeksi silloin, mut kaikki edut, sairaslomat, lomapalkat, siis ihan kaikki... perseestä, = ei saanu sairaloman palkkaa, vaikka se tessin mukaan kuuluu myös osa-aikaisille puhelinmyyjille, ja lomarahat maksettiin joka tilissä. Luottamusmies paino päälle, et pitää vaatia lisää... Mä lähin muualle mist luvattiin parempaa palkkaa

        Yhden euron tuntipalkka pätee vain, jos työntekijä itse valitsee provisiopohjaisen palkkauksen. Sitä ei ole pakko valita. Voi valita tuntipohjaisen palkkauksen, jossa on isompi tuntipalkka


      • Ylitalon Astu
        Crishelle kirjoitti:

        Kiitoksia paljon! Tuli lämmin olo tekstistäsi =)

        Ja kyllä, olen sitä mieltä, että jos lauon täällä mielipiteitäni, teen sen mielihyvin omilla kasvoillani, koska minulla ei ole mitään hävettävää. Ei ole myöskään häpeä tunnustaa julkisesti, jos ei ole jossain onnistunut. Mitä sitten? Epäonnistumisia tulee kaikille ja paras puoli niissä on se, että niistä voi ottaa opikseen, paljonkin. Ihmisen tulee tunnustaa omat vahvuutensa ja heikkoutensa ennen kuin voi olla sinut itsensä kanssa ja näyttää sen oman itsensä muillekin.

        Niillä, jotka täällä laukovat omia mielipiteitään, ei ole kokonaiskuvaa siitä, millaista yritystoiminta on. Tunnustan että minullakaan ei ole mitään hajua yrityksen pyörittämisestä, mutta sivusta seurattuna se on melkoisen haastavaa hommaa. Pomot ja toimitusjohtajat ovat tehneet ja tekevät edelleen paljon sen eteen, että työntekijöillä olisi töitä eikä kukaan viitsi enää osoittaa kiitollisuutta, jos kyseessä on kunniallinen firma joka hoitaa asiansa kunnolla.

        On totta, että myyntialalla voisi olla yleispätevä työehtosopimus, mutta myyntityö on kuitenkin myyntityötä, joten sinällään palkkauksen suhteen on vähän eri asia, onko töissä ruokakaupassa jonne ihmiset joutuvat joka tapauksessa tulemaan, kuin se että on töissä puhelinmyynnissä, jossa myydään tuotteita joita ihminen ei tarvitse pysyäkseen hengissä. Moni lähtee alalle helpon rahan toivossa ja kun joudutaankin tekemään töitä sen eteen että saa sitä rahaa, isketään jarrut pohjaan. Kun palkkaa ei sairauslomilta saakaan koeajalla, alkaa hirvittävä kitinä ja valitus. He eivät tiedä, että sama sääntö pätee kaikkiin työpaikkoihin. Itse olen sitä mieltä, että minulla on omalta osaltani myös vastuu firman toiminnasta, vaikka olenkin "vain" työntekijä. Moni laukoo myös "totuuksia" firmasta kun ei palkka ole tullut ajallaan ja onkin ollut pienempi kuin oli tarkoitus. Niitä asioita ei periaatteessa edes saisi kertoa julkisesti, koska palkka-asiat ovat aina työntekijän ja firman välinen asia. On muistettava sekin, että myös palkanlaskijat ovat vain ihmisiä ja ihminen on inhimillinen olento, joka tekee virheitä. Jos taas palkkaa ei edes aiota maksaa oikein, on syytäkin suuttua ja kyllä itsekin varoittaisin muita jos näkisin epärehellistä toimintaa, mutta turha valitus ärsyttää.

        Koeajallakin on maksettava sairasajan palkka. Se on totuus, joka ei pala edes tulessa!


    • 1231312313

      Olen Megalla tällä hetkellä töissä eikä minullakaan ole mitään pahaa sanottavaa itse yrityksestä. Ainoa mikä saattaa työpäivän aikana häiritä ovat ne muutamat asiakkaat jotka eivät osaa sanoa kiltisti "ei kiitos".

      Megalla on kannustava työympäristö. Esim. kun minulla on ollut pari huonompaa päivää (en saanutkaan myytyä mitään) niin esimieheltä tuli vain vähän myötätuntoista voivottelua ja tsemppiä seuraavalle kerralle. Asiakkaat ovat hyvin perustein valittuja; moottoripyörälehtiä myydään henkilöille joiden nimiin on moottoripyöra rekisteröity jne.

      • h1h1h1

        SM-mega ei nosta provikoita koskaan eikä myöskään tuntipalkkaansa. Tuotteiden hinnat ei nouse ollenkaan, eli provikat ei nouse vaikka kaikki kallistuu vuosien myötä. Pari tuttuani on megalla töissä ja provikat ovat tyyliä 3-10€ tuote, no paskaako tuosta saat vaikka myyt kauppa per tunti tahtia ? no et mitään, saat puolet enemmän jos haet vaikka kauppaan töihin. Sitäpaitsi myyntityö on itsensä myymistä, pitäs kieltää laissa. Ja tuo megan 4.25€ tunti.. Kuka viittii tehä noin paskoilla palkoilla hommia ? Ilmeisesti osa-aikaiset opiskelijat tekee mitä tahansa rahan eteen .. surullista !


      • rrr21
        h1h1h1 kirjoitti:

        SM-mega ei nosta provikoita koskaan eikä myöskään tuntipalkkaansa. Tuotteiden hinnat ei nouse ollenkaan, eli provikat ei nouse vaikka kaikki kallistuu vuosien myötä. Pari tuttuani on megalla töissä ja provikat ovat tyyliä 3-10€ tuote, no paskaako tuosta saat vaikka myyt kauppa per tunti tahtia ? no et mitään, saat puolet enemmän jos haet vaikka kauppaan töihin. Sitäpaitsi myyntityö on itsensä myymistä, pitäs kieltää laissa. Ja tuo megan 4.25€ tunti.. Kuka viittii tehä noin paskoilla palkoilla hommia ? Ilmeisesti osa-aikaiset opiskelijat tekee mitä tahansa rahan eteen .. surullista !

        onhan palkka


      • 19+11
        rrr21 kirjoitti:

        onhan palkka

        ihme palkka


      • zotos
        19+11 kirjoitti:

        ihme palkka

        Tämä "luotettava ja vakavarainen" telemarkkinointiyritys tarjoaa työntekijöilleen
        työvälineeksi kännykät. Todellaki.


      • kiitos ja näkemiin
        zotos kirjoitti:

        Tämä "luotettava ja vakavarainen" telemarkkinointiyritys tarjoaa työntekijöilleen
        työvälineeksi kännykät. Todellaki.

        lähdin pois koppipaikasta ja vaihdoin työpaikkaa jossa kaikki on ihan toisin. luotettava ja vakavarainen koppifirma, ehe hee. kopista puuttu vain katto. kai ne kopit oli tarkoitettu koirille. muutenki meno oli ihan outoo


      • Pezku 91
        kiitos ja näkemiin kirjoitti:

        lähdin pois koppipaikasta ja vaihdoin työpaikkaa jossa kaikki on ihan toisin. luotettava ja vakavarainen koppifirma, ehe hee. kopista puuttu vain katto. kai ne kopit oli tarkoitettu koirille. muutenki meno oli ihan outoo

        jutut vähä outoja jotkut sanoo joo ja jotku on iha eri mieltä


      • Mak...
        Pezku 91 kirjoitti:

        jutut vähä outoja jotkut sanoo joo ja jotku on iha eri mieltä

        myin pillereitä. Ei kannata


      • qwerty987
        Mak... kirjoitti:

        myin pillereitä. Ei kannata

        ihme touhuu, ei kande


    • myyntitykkimies

      Kokemukset 10 vuoden takaa, joten tilanne voi olla muuttunut...

      Firmassa kaikki toimi aina ok. Ei ikinä mitään kusetusta tai edes huhuja semmoisista. Helvetin hyvä verrattuna Helsinki Mediaan, jossa vierailin 2 viikon ajan. HM pomo ei ollut koskaan myynyt itse ja sain kenkää kun en alkanut inttää asiakkaan kanssa, koska tiesin ettei se osta. En koskaan huolinut valmista "olet voittanut..." paskanjauhantaa miljoonalla vastaväitteellä vaan kehitin aina oman spiikin. Megassa näin sai toimia, ei ollut väliä mitä teki, kunhan kauppa kävi, suosittelen.

      Tein iltavuoroa, siis 4,5 h per ilta. Parhaimmillaan tienasin lähemmäs tuhat markkaa illassa testimyynnissä, jossa siis kokeiltiin miten uusi tuote myy ennen varsinaista kampanjaa. Provikkaa sai kiinteät 50 mk per lehti ja tulos oli joskus hurjaa. No se provikka tippui ainakin meidän toimistolla kun alkoi useamman kerran tippua niitä tonnin iltoja... Normaalisti tuli noin 250-300 mk per ilta, mikä oli silloin lukiolaiselle hyvin. En tiedä nykyprovikoista.

      • mk1979

        mäkin olin siella siinä 12 vuotta sitte. Sillon oli hyvä meininki, nyt on ilmeisesti kaikki pomot vaihtunu ja meno on joatin ihan muuta, kerto broidi ...


      • JeZZ92
        mk1979 kirjoitti:

        mäkin olin siella siinä 12 vuotta sitte. Sillon oli hyvä meininki, nyt on ilmeisesti kaikki pomot vaihtunu ja meno on joatin ihan muuta, kerto broidi ...

        oli varmaan kivaa. Nyt ei ollu hyvää meininkiä. Olin muutana viikon ja pakko sanoo että että oli pas.. meininki


      • megapossunöff
        JeZZ92 kirjoitti:

        oli varmaan kivaa. Nyt ei ollu hyvää meininkiä. Olin muutana viikon ja pakko sanoo että että oli pas.. meininki

        Suoramarkkinointi megassa myytiin pääosin ilmotuksia ja ammattilehtien tilauksia, toisin kun nykyään myydään porolautasia ja pillereitä .. mikäs siinä jos toimii =D


      • LaZa
        megapossunöff kirjoitti:

        Suoramarkkinointi megassa myytiin pääosin ilmotuksia ja ammattilehtien tilauksia, toisin kun nykyään myydään porolautasia ja pillereitä .. mikäs siinä jos toimii =D

        mitä se meinaa ku kukaan ei vastaa puhelimeen vaikka mollis hakevat ihmisii


      • Pete vm 1990
        LaZa kirjoitti:

        mitä se meinaa ku kukaan ei vastaa puhelimeen vaikka mollis hakevat ihmisii

        yritin soittaa mut kukaan ei vastaa mullekaa.


      • meillä vastaa...
        Pete vm 1990 kirjoitti:

        yritin soittaa mut kukaan ei vastaa mullekaa.

        Mihin päin olitte hakemassa ????


      • Hen2+18
        meillä vastaa... kirjoitti:

        Mihin päin olitte hakemassa ????

        lupasivat 4 egee 25 senttii tunnis. Aika vähä


      • UUGE
        Hen2+18 kirjoitti:

        lupasivat 4 egee 25 senttii tunnis. Aika vähä

        provikoille ei pääse oikeesti kun ne joille annetaan erikoislistat. valintämenetelmä on tuttu pärstäkerroin


      • PikkeRR
        UUGE kirjoitti:

        provikoille ei pääse oikeesti kun ne joille annetaan erikoislistat. valintämenetelmä on tuttu pärstäkerroin

        toimistot ei oo samanarvosii, pomot valitsee kuka voi onnistuu ja jos väärä toimisto meinaa onnistuu viedään hyvät listat pois


      • Rad4+18
        PikkeRR kirjoitti:

        toimistot ei oo samanarvosii, pomot valitsee kuka voi onnistuu ja jos väärä toimisto meinaa onnistuu viedään hyvät listat pois

        tää on syvältä


      • Kake53c
        Rad4+18 kirjoitti:

        tää on syvältä

        aloita tupakkalakko


      • Henkka Lahdesta
        Kake53c kirjoitti:

        aloita tupakkalakko

        tarjoo tupakastavieroitusohjelman tolla palkalla. kas kun tupakastavieroituksesta ei tarvi maksaa ite


      • Kari 556
        Henkka Lahdesta kirjoitti:

        tarjoo tupakastavieroitusohjelman tolla palkalla. kas kun tupakastavieroituksesta ei tarvi maksaa ite

        mainostamassa tupakkalakkoa. se ei varmaan onnaa kun koko ajan vi...aa


      • Kekke 1
        Kari 556 kirjoitti:

        mainostamassa tupakkalakkoa. se ei varmaan onnaa kun koko ajan vi...aa

        aloitin ja pian lopetan


      • Kekke 1
        Kekke 1 kirjoitti:

        aloitin ja pian lopetan

        Lopetin. Tuli helpottunu olo


      • Anonyymi
        Kekke 1 kirjoitti:

        Lopetin. Tuli helpottunu olo

        Ajattelin mennä haastatteluun


    • JJ

      Megalla palkkaus toimii hyvin yksinkertaisesti; päivän/illan päätteeksi myyjä valitsee joko provision tai takuutuntipalkan riippuen siitä, kumpi on suurempi. Palkka maksetaan aina ajallaan, muutenkin firma toimii hyvin asiallisesti. Mega on muuten toiminut jo yli 20 vuotta, eli ei ole mikään pieni epävakaa pikkuyritys kyseessä.

      Ja tosiaan on iha sika hyvät tienaus mahollisuudet oon ite ollu nyt melkeen vuoden töissä megalla ja tuntipalkka on ollut siinä 9-23 euron hujakoilla vaikka takuu palkka onki huono nii kaikki myyjät saa tosi hyvää palkaa ku vaa myyvät. Tuotteet mitä myyään on tosi hyviä ja listat mihi soitellaaa on kans. Työilmapiiri aivan LOISTA!!!


      itse olin kilpailijalla töissä jonku kuukauden verran ja siellä oli takuu palkka euron ehkä parempi ja tuotteet oli paskemmat ja listat paskempia siellä tienasin kuukauden aikan ehkä 6 e tunti...

      • lalalula

        ite kans ollu nyt jo aika kauan, enkä kyllä tunnista yhtään noita paskoja juttuja mitä jotkut kertoo...palkkaus toimii, pomo on tosi kiva, tupakallekin pääsee eikä tosiaan mitään valittamista ole ollut. ja hyvät listat jaetaan ihan kaikille jos niitä vaan on jäljellä. tietty harmittaa jos ei saa joskus myytyä hyvin, mutta ei pomo oo siitäkään pahana ollut. yleensä myyny ihan ok.


      • 11+2

        mitä ne on ???


      • Kordellus
        11+2 kirjoitti:

        mitä ne on ???

        Mega myy VitaEProta. Eivät tosin myy kauhean hyvin, omassa konttorissa ne taidettiin poistaa kokonaan myynnistä nyt äskettäin.


      • 14+9
        Kordellus kirjoitti:

        Mega myy VitaEProta. Eivät tosin myy kauhean hyvin, omassa konttorissa ne taidettiin poistaa kokonaan myynnistä nyt äskettäin.

        Oho. onx nää niitä jotka parantaa mummot kaikista vaivoista


      • Kordellus
        14+9 kirjoitti:

        Oho. onx nää niitä jotka parantaa mummot kaikista vaivoista

        Jep. Niitä tosin myydään ymmärtääkseni ainakin Megan toimesta vain 30-55-vuotiaille naisille.


    • MarkkulaXZ

      tulevia mummoja siis

    • Unohdin salasanani..

      Megalla minua viehätti etenkin se, että hakivat suoraan puhelinmyyjiä, eikä mitään epämääräistä työnkuvaa tyyliin "tilausten vastaanotto, asiakaskontaktoija, saat 3000 euroo kuussa" jne. Reilusti ilmoitettiin että tätä myydään ja että puhelinmyyjäksi tulet jos meille haet. Itse en enää koskaan lähde tekemään myyntityötä, ei musta ole siihen. Ihailen kyllä puhelinmyyjiä jotka jaksaa tota hommaa, enkä pahastu jos joku myyjä soittaa. Kohteliaasti ja ystävällisesti kieltäydyn ja toivotan hyvät päivänjatkot.

    • mega mega,älä soita

      Töihin harkitseville, niin kannattaa miettiä tuolla jo aiemminkin mainittua seikkaa, eli eivät näytä noudattavan suoramarkkinointikieltoja markkinoinnissaan. Itselle tuli tänään puhelu 0447736662 numerosta ja kaikki mahdolliset kiellot päällä. Numero tiedustelussa ihan julkisesti megan.
      En vastannut joten myytävästä tuotteesta ei tietoa.

      Voisko joku kertoa, onks puhelinmyyjät keskimäärin sakkia jotka ei ees työllisty mäkkiin tai kaupanalalle? Ymmärrän hyvin nuoret mut en sitä miten voisi pärjätä puhelinmyyjänä jos ei pärjäis normimyyntityössä?

      Oon käyny mm seiskan myyntitoimistossa, eikä sellaiseen ympäristöön voi kuvitella jonku haluavan.

    • Liikavarvas55

      Ihme firma siis toi mega ei mäkki

    • 12+12

      Syvältä

    • Sielä työskentelevä

      Itse olen ollu parisen viikkoa töissä ja hyvä puljuhan tuo on. Ainakin sielä missä ite olen. Kauppaa tullee 5-10 riippuen päivästä. Hyvät provikat ja kannustava meininki. Bonuksia tippuu tuon tuosta kun tulee tavoite täyteen.

    • pmyyjä

      Ainakin palkka tulee aina, olen vasta hetken ollut ja seurannut että osa nauttii ihan työstään ja pitävät outona että soittelusta maksetaan, ja missä muualla työnkuva on yhtä simppeli ja fyysiset vaatimukset lähes nolla tasolla :)
      Täytyy seurata tilannetta, mutta minulle sanottiin että kokemus on juuri sellainen kuin sen itse toteuttaa...

    • Nyppii 10

      byroot ei oo tasarvosia !!!

    • empsuuuuu

      Forssan megasta tykkään! oon ollu ny reippaan kuukauden siellä töissä, eikä mitään valittamista. Alussa myin jotain tosi paskaa tuotetta, eikä tuote kiinnostanu mua pätkääkään nii en saanu paljo paskaakaan palkkaa. mut nyt sain kivan tuotteen nii johan tulee rahaa 20e/h (((: iha kiva

    • KaXX 66

      kivä että siel menee hyvin. se paska taiettii tuua meille kun kauppa ei kaäy yhyää

    • Amalai

      Kyllä ihmettelen, missä saa tuollaista 20 euron tuntipalkkaa?
      Ja kyllä - toimistot ovat eriarvoisia.
      Ja pomo antaa myyntiartikkelit pärstäkertoimen mukaan: toiset saa koko ajan uusia tuotteita ja testattavia, jotkut saavat koko ajan myydä tuota 4,5 e provikkaa, jolla esim. 10 kpl myynnillä saa 45 e miinus verot. Ja se 10 on aika usein tiukassa. Ja on todella puuduttavaa jatkuvasti myydä samaa tuotetta, paljon mielnkiintoisempaa olisi, jso saisi hiukan vaihdella: se innostaa paljon paremmin.
      Ja samoin: jos ensin myy hyvin, niin aika äkkiä tipautetaan maan pinnalale, ei saa jatkuvasti olla hyvää tienestiä, vaan vaihdetaan siten, että keskiansio pysyy melko pienenä kuitenkin.
      Tai saatttaa olla, että on eroja, mutta tämä mun kokemus.

    • IppoPippo

      No eiköhän parhaat myyntiartikkelit ja myös asiakaslistat anneta sen mukaan kenellä on parhaiten asennetta ja kykyjä ne hoitaa. Firma haluaa joka artikkelista mahdollisimman paljon rahaa. Ikävä palauttaa maan pinnalle mutta liike elämässä ei ratkaise se mikä on kivaa vaan se mikä tuottaa eniten.

      Ja kyllä sun viesti kuulostaa selittelyltä, voi olla että se ei sitä ole. Mutta olen itsekin kuullut nuo samat rutinat niiltä myyjiltä jotka myy huonosti. Monesti hyvä myyjä myy hyvin tai kohtalaisesti melkein mitä vaan tuotetta. Huono ei mitään. Tässä kun olen 4 v. toiminut puhelin myynnin esimiehenä

    • Amalai

      No, senverran tiedän omasta kokemuksesrta. Kun menin työhön, sain hyvää lehteä myytäväksi ja myös hyvää listaa. No, pari viikkoa meni ja sain sellaista 12 euron provikkaa ja ainakin kymmenen kauppaa päivässä. Tuntuihan se mukavalta ja työkaveritkin sanoi, että harvoin uusi myyjä saa heti ensi päivästä noin hyvää tulosta. Olin itsekin tyytyväinen. Luulin, että pomokin oli.
      Mutta sitten loppui tuon lehden myynti omalta osalta siihen ja sain just tuota 4,5 euron provikkatuotetta myyntiin. Vaikka sitä myi kuinka ja myyntipuhekin oli kovin pitkä ja sitten myös myyntitapahtuma, niin kymmenen tai yli oli tiukan työn takana joka päivä saada.

      Sitä sitten myin melkein koko ajan jatkossa. Eräs pomon suosikki sai myydä minun myymääni lehteä.
      Vaikka joskus tuli esim. testattavaa, en sitä saanut yhtään kertaa. Samoin jos tuli uusi tuote en siihen ryhmään päässyt. Kysyin joskus pomolta olsikos jotain muuta, kun kaksikin kuukautta myy samalla myyntipuheella, niin väkisinkin alkaa puhe menettää iskuaan.

      Sitten tuli tuo Vitaepro: ensin sitä meni hyvin ja sain siitä hyvät myynnit. No, kohtahan se otettiin minulta pois ja anntettin taas tuota 4,5 provikaa. Muut myivät Vitaeprota.
      Kun sen myynti hiipui, niin sitten tietysti taas sain myydä vanhoja useaan kertaan soitettuja listoja ja vuorotellen tuota 4,5 tuotetta.
      Että kyllä ainakin minun kohdalla myin hyvin, mutta tuntui, että pomo ei vai sietänyt, että sain hyvää tulosta, jostain syystä.

      Myöskin kun oli valtakunnallinen kilpailu, niin kärkipaikoilla oli yli 30 suhdelukuja. Meidän toimistossa ei kukaan myyjä, edes parhaat ja kauan talossa olllet saaneet kuin 15 paikkeilla. En tiedä mitä nuo 30 suhdeluvulla myyneet toimistot myivät.

      Oukkidoukki: sain kyllä itsekin silloin tuota 15 suhdelukua, joten mikään surkea ja huono marisijamyyjä en mielestäni ollut: naamani ei vain pomoa miellyttänyt. Ja on turha väittää, että pomot ovat oikeudenmukaisia joka toimistossa, jos jossain sellaisia onneksi löytyy.
      Jotkut myyjät eivät edes vessassa saisi käydä ja jotkut istuvat pomon kanssa rauhassa juttelemassa monta kertaa päivässä.

      Ja kyllä olen senverran aikuinen ihminen, että en mitään hauskaa tai mukavaa tämän puhelinmyynnin luullut olevan. Työ on työtä ja siihen olen tottunut.

      • JaakkoYyKaa

        Missä toimistossa olit? Kuulostaa ihan Oulun meiningiltä


      • TYÖLLÄ EI RIKASTU

        totahan se , heti kun alkaa saada 15 suhdelukua tai yli jo pomo vaihtaa tuotetta tai rekisteriä joka ei myy. Eihän toi FIRMA OLISI PYSTYSSÄ JOS KAIKKI VETÄISI TYYLIIN 200E PÄIVÄSSÄ, HEI HALOO IHMISET. LUVATAAN ENSIN JA PARI EKA KUUKAUTTA ANNETAAN HANKKIA SITTEN LOPPUU.POMOTHAN ON VALITTU SINNE JUURI ET NE ON FIRMAN PUOLELLA. EIKÄ TODELLAKAAN MITÄÄN KOULUTTAUTUNEITA, EIVÄT MUUTA TYÖTÄ SAA. TOSI TÖRKEETÄ TYÖTÄ.PALKKA TULEE AJALLAAN JA AINA SAMAN SUURUINEN MÖIT MITEN PALJON TAHANSA, NÄIN MULLE KÄVI. EI AUTTANUT SELITYKSET, ITSELLÄNI OLI YLHÄÄLLÄ KAIKKI KAUPAT JA PALJON SIIS AINA SAMA PALKKA !!!!


      • HYVIN TIENANUT MUTTN
        TYÖLLÄ EI RIKASTU kirjoitti:

        totahan se , heti kun alkaa saada 15 suhdelukua tai yli jo pomo vaihtaa tuotetta tai rekisteriä joka ei myy. Eihän toi FIRMA OLISI PYSTYSSÄ JOS KAIKKI VETÄISI TYYLIIN 200E PÄIVÄSSÄ, HEI HALOO IHMISET. LUVATAAN ENSIN JA PARI EKA KUUKAUTTA ANNETAAN HANKKIA SITTEN LOPPUU.POMOTHAN ON VALITTU SINNE JUURI ET NE ON FIRMAN PUOLELLA. EIKÄ TODELLAKAAN MITÄÄN KOULUTTAUTUNEITA, EIVÄT MUUTA TYÖTÄ SAA. TOSI TÖRKEETÄ TYÖTÄ.PALKKA TULEE AJALLAAN JA AINA SAMAN SUURUINEN MÖIT MITEN PALJON TAHANSA, NÄIN MULLE KÄVI. EI AUTTANUT SELITYKSET, ITSELLÄNI OLI YLHÄÄLLÄ KAIKKI KAUPAT JA PALJON SIIS AINA SAMA PALKKA !!!!

        kYL SIELLÄ VOI TIENATA VAIKKA MITÄ ,MUTTA ESIMIEHET SILLÄ PITÄIS KOULUTTAA TASAVERTAISUUTEEN. VOLVOS POMOJEN TOIMIA JA HUOM KAILLI MYISI SAMAA ARTIKELIA , JA SIITÄ SUHDELUVUT JA TIENESTIT.


    • daadaaa

      Mikähän megalla palkkaus nykyään? Tuo sama reilu 4e?
      Ja voiko työvuoroja vaihdella? Mulla tilanne, että joka toinen viikko voisin tehdä kolme iltaa ja joka toinen viisi.. Onnistuukohan tuommonen.

    • narisijasakke

      Hirveätä on kaikki myyntityö, jos siihen ei osaa suhtautua oikein....

    • öleöle

      Mulla alkaa siellä ensi viikolla työt. Ihan innolla odotan, koska rahaa mulla ei ole sitte yhtään, ja siellä on porukka kuulema tosi mukavaa. Itse työ eli se myyminen on paskaa mutta mitäs me pienistä, ei ne pienetkään meistä! Pitää vaan toivoa, että asiakkaat puhuvat selvästi puhelimeen, koska välillä tahtoo mulla olla hankaluuksia saada selvää puhelimessa ihmisten puheista, varsinkin jos on hälinää :D. Niin tiedän, miksi vitussa olen sitten menossa puhelinmyyjäksi. No mutta ihan sama, mennään yrittämään! Ja takuupalkkahan on se 4.25euroa, päivän päätteeksi valitaan ottaako tuon vai provikan. Ja ainahan se otetaan se isompi :)

    • öleolekole

      4.25 euroa päivässä, ihan totta ?

    • EX Megalainen

      tosi mahtava mesta oli olla töissä hyvät työkamut ja pomokin oli huippu hyvä äijä.. kiitos ja hyvää kesää kaikille megalaisille. hymyillään kun tavataan turuilla ja toreilla..

    • Raimo A,

      Itse aiemmin puhelinmyyjänä, esimiehenä ja kouluttajana toimineena voin kertoa kuulleeni lähes pelkästään hyvää entisiltä Megalaisilta. Osa on haukkunutkin, mutta heillä on ilmennyt asenneongelmia myyntityötä ja yleensäkin työtä kohtaan.

      Kun firma on tuossa kokoluokassa niin pakkohan siellä on jokunen tuloksen tekijä olla :-)

    • Makke 6+2

      Entiset megalaiset ei oo nykysiä megalaisia. en tiedä miten ennen oli nyt on tosi huonosti: tylyttävät pomot ja surkeet tuotteet

    • Henrik ei Helenius

      Ja toisiaa toimistoja suositaan ja toiset joutuu myymään pelkkää pask ...

    • lannoitemyyjä1000

      No mitäs ongelmia sen myymisessä on ? Luonnontuote.
      Onko se kapselimuodossa vai jauheena?

      Tuo suosimis juttu on joka paikassa, tälläisellä alalla ei kyllä kannata liikaa sitä miettiä, koska jos viimein ja vihdoin saat samaa Varmaa tuotetta jota kaveri on myynyt kauan, niin se on ihan kauhea hämennys kun huomaat että, jostain syystä siitä ei nyt itselle tulekkaan kauppaa ja tulet vielä pyytämään että saisiko sen pask.. takaisin kun se on ainakin jo tuttua.

    • Peksi55

      Ihan ok mesat

    • Henrik ei Helenius

      Ei se täälä niin mee. listalta näkee et jotku toimistot on koko ajan huipulla ja jotkut on koko ajan pohjalla

    • ................

      Voisitko sit kertoo mitkä ne toimistot on jotka on huipulla ja ne jotka on pohjalla?

    • en kerro

      Tällä hetkellä on todella komea komistus meidän megassa sen kun saisi niin sitä en pois antaisi wauh oikea hurmuri älä vaan lähde pois! ! ! ! ! !

    • !!

      Megalla ainakin palkat tulee ajallaan ja oikein

    • surrrrrr

      Eikä tarvi myydä sähköä, tästä annan täydet 5-pistettä

    • muumilaaksolainen

      Meidän megan boss on 1 ja työtoverit ihan vailla vertaa hauskoja läppää hyvä heittää kun on mitä puhua kertokaa muut minkäläistä teillä on meininki työpaikalla? Mega is best!

    • neiti XYZ

      en tiijä mis oot. meil ei oo kyl yhtää kivaa ja pomot on ihan pe...

    • RIKULDI

      PERKELE POTKUT TULI MEGASTA ! ! ! KIITOS VAAN 4KK SE SIITÄ TYÖSTÄ ! ! !

      • Tane V.

        ÄLÄ VALITA.


      • Kjooseppi

        No et sitte saanu kauppaa tai osannu käyttäytyä?!? Jos teet firmalle rahaa ja asenteesi ei latista muiden fiilistä niin firmahan pitää susta kynsin hampain kiinni. Eikö vaan?

        Tiedoksi vaan sulle ja kaikille muillekin että jos selvästi tuot talolle rahaa ja olet plussalla niin kukaan esimies ei anna potkuja. Heilläkin on tulospalkkaus ja hyvä myyjä auttaa pomoa tienaamaan paremmin. Sen sijaan tyyppi joka on tappiollinen tai kiikun kaakun tuottaen esim. käytöksellään esimiehelle päänvaivaa lentää äkkiä pihalle. Ja niin tulee ollakin.


    • Lissu Von B

      Mäkin oon saanu potkut sieltä. Pomot ei TODELLAKAAN auttanu, valittivat vaan ja nipottivat joka asiasta. edes vessaan ei ssanu mennä. myytävät tuotteetki valittiin pärstän mukaan

    • kokelas2

      Millä kirjaimella kaupunki alkaa?

    • 1+1 = 2

      Mitä väliä millä kirjaimella kaupunki alkaa tee säkin vaan duunis ja revi hillot messiin onkx jotain epäselvää ! ! !

    • Klasu645

      Jokainen kirjain on yhtä syvältä

    • Bervert 321

      surkee mesta ei pääse palkoille vaikka kuinka yrittää. kukaan ei pääse

    • Kankkulan kaivoon kä

      samaa mieltä

    • 10+20

      Ihan peestä koko mesta

    • RIKULDI

      Olen taas duunis megas tosin vaan rivimyyjänä mää pidän vähä lomaa...

    • KaippariX

      Mä en sinne takas mee. Surkeeta touhuu

    • Rex9559

      paskaurakka tuli täyteen. ens kesänä jotain muuta tai joku muu mesta

    • juippi 1995

      perus duunii

    • RIKULDI

      MEIDÄN MEGAS MP OLI KESÄLOMALLA NI RIVIMYYJÄ OLI TUURAAJA JA HOITI DUUNIN TOSI OSUVASTI JA MUUTESKIN TOSI HYVÄ MYYMÄÄN...

    • Mazzara

      Onx tää firma luppu, ku ei näy mitää viestii

    • A Ahkera 1

      Toimii ne ainaki viel tääl hämeenlinnas

    • jazeballe

      en menis

    • Paavo Pesusieni

      enkä mä, oon sen verra kuullu juttui

      • sgrg

        pussy


    • JEahG

      Menin töihin ensimmäisenä päivänä, haastattelija/esimies ei muistanut minua ja hetken mietittyään tokas että "unohdin ilmottaa, että sun työt alkaa vasta jossain vaiheessa, ku meillä on nyt uus rekry" , anteeks mitä? Sama nainen soitti sitten samana päivänä ja tokas että huomenna alkais työt ja että olis kyllä ilmottanut edellisellä viikolla minulle, mutta ei ollut itse töissä... Kuinka hän olis voinut ilmottaa, kun ei edes muistanut minua? Todella törkeetä touhua. Eli en koskaan edes aloittanut työtä kyseisessä firmassa, ja pidän huolta ettei kukaan muukaan tuttuni.

    • Epzoo

      Kuulostaapa ammattimaiselta tuo touhu. Luulisi että yhdessä Suomen suurimmista ja perinteikkäimmistä alan firmoista ei tuollaista kattella. Mutta kun on tarpeeksi iso firma niin luullaan että asiat toimii hyvin. Aina ei edes luulla vaan ei välitetä oikeasti kunhan kulissit on kunnossa.

    • duuni sika

      megaa parempaa duunia ei oo on tosi hyvä ja mukavat työkamut kaikenikäisiä tekee duunia pomokin on iha yes jäbä ;-)

    • 16+17

      palkat tulee kuulemma pärstän mukaan ja eri toistois maksetaan eri lailla

    • saigali

      alkais huomenna "duunit" megas, saa nähä kuinka kauan siellä jaksaa olla. jos ny noi ensimmäiset palkkapäivät nitkuttelis pois alta.

      • Santra P

        Sulla on kyllä rautainen menestyjän asenne. Pääset vielä elämässäs pitkälle.


      • saigali
        Santra P kirjoitti:

        Sulla on kyllä rautainen menestyjän asenne. Pääset vielä elämässäs pitkälle.

        kyllä vain, voihan se olla että siellä pidempäänkin olisin, aika sen näyttää :D


    • Huhhuh

      Lupasivat mulle tuntipalkaksi 5,20e, ei paljoo innosta tollasella tuntipalkalla tehdä töitä. Tosin tuohon kuuluu provikat myös, mutta sen mitä sitä touhua kattelin niin eipä niitä tullut kenellekkään sen verran huonosti myivät, eikä se provikkakaan paljon ollut. Mutta jokaisen oma valinta. Mun valinta se ei ollut. ;)
      Himassa istuessakin tienaa enemmän.
      Pomo ei edes opastanut työhön kunnolla. Ja jos neuvoa kysyi niin tuli vain viereen tiuskimaan ja puhui minulle kun olisin ollut joku idiootti. Onneks työkaverit olivat mukavia.
      Puhelinmyynti hommia en tee enää ikänä!

    • samoin

      tuttu pomo... tuttu tarina

    • enempi parempi

      onhan se 1,20 enemmän tunnissa ku pexillä

    • vesavsiuu

      no joo kuka tekee tuntipalkalla myyntialalla? ei kukaan!

    • helpolla rahaa

      Megassa parin viikon työssäolon aikana ei mitään ongelmaa. Palkka tulee ajallaan ja takuu tuntipalkka. Itse päässyt huippu provikka palkkaan. Myyntituotteet asiallisia ja helposti tulee kauppaa. Soittolistat ok. Pomo itse myy samaa tuotetta ja huippu mahtava tyyppi, samoin työkaverit. Ja muuten lopuksi haluan sanoa :normi tauot ja joskus jos siltä tuntuu ylimääräisiä taukoja. Itse en polta mutta työkaverini käy röökillä ja niin useasti kun haluaa. Suosittelen paikkaa on muuten siisti sisätyö :)))

    • RIKULDI

      Meidän megassa yks ukko vetää hyvät massit välillä on pomon tuuraaja ja pitää järjestystä yllä ettei karkaa touhu käpälästä. Olen kuullut ihan että sille ukolle ei viitsi oikein naamailla selkää saa ja varmasti. Mutta tehdään välillä hyvin ja huonosti tulosta kun pitää muistaa opiskella myöskin.Olin MP 4kk monoa tuli parempi rivimyyjänä tienaa paremmin.

    • 20+10

      Syvältä, tosi syvältä

    • 15+7

      Vieläks siel myydään niit pillereit

      • Lizzie Mäg Kuire

        Tänään piti mennä takas. Mä en meekkään


      • 1+11
        Lizzie Mäg Kuire kirjoitti:

        Tänään piti mennä takas. Mä en meekkään

        paskaa


    • taviss66

      ihan tavallista

    • puhelinmyyjä

      En minä ainakaan mitään pillereiden myyntiä ole vielä nähnyt. Enkä muuten ala niitä edes myymään, antakoot potkut sitten. Sanoin kyllä jo haastattelussa, että en ala myymään ihan mitä soopaa tahansa. Mutta kun on kerralla nytkin 3 eri tuotetta jota voi myydä, niin siinähän on vara valita.
      Nyt myyn itte lehteä, jota on oikeesti tosi kiva myydä. Provikkaa tulee ihan kivasti. Tienaa sillä enemmän kuin yrittäjänä tällä hetkellä tai sitten kotona ipanoiden kanssa...
      Lähinnä meinaan tehdä sitä hommaa näin aluksi vain tuohon kevääseen asti, kunnes taas alkaa tuo oma yritys vetämään (kun olen vähän "kesäkauppa" ollu aina)... Jos sitten syksyllä jatkais taas kesän mentyä... Tuntipalkka ei nyt päätä huimaa, mutta kyllä tuo 10 euroa/tunti on tullut ihan helposti. Toisaalta mikäs sitä on kerätessä, kun tuote on hyvä ja itte tykkää.... Hankalampi tuota on saada tuotteesta, josta itte ei edes tykkää....

    • ..f..

      Taidat olla pomon suosikki... ööööööööööööööööö

    • asun vääräs kaupungi

      Toimistot on eriarvosii. Toises toimistos maksetaan takuuna 9 egee toisis 7,20 egee ja toisis 5,2 egee. Tosi reiluu

    • varovainenkettu2

      VAROKAA FORSSAN MEGAA!

      • Loppu lähestyy31.1

        Talentum irtisanoo vähintään kolmekymmentä. Ei taija kauppa oikeen käydä. Provikatkin varmaan laskee ihan kohta


      • ihan yes
        Loppu lähestyy31.1 kirjoitti:

        Talentum irtisanoo vähintään kolmekymmentä. Ei taija kauppa oikeen käydä. Provikatkin varmaan laskee ihan kohta

        ei saa mitään provikoita vaikka myis miten paljon tahansa :))))


    • siisti sisä työ

      Taidan 3 kuukauden olon jälkeen lähtee menee. Huh, huh mitä touhua Megalla. Myyn tosi paljon jonain päivinä, siintäkös pomo ottaa nokkiinsa. Vaihtaa heti soitto rekkaria huononpaan johonkin vanhaan. Pomo suosii omia rööki kamuja. Heille eri rekkarit......pomo tiuskii ei neuvo. Laske itse päivän päätteeksi provikat ym suhdeluvut. Palkassa ei ole näkynyt mun huippupäivä palkat. Aina sama palkka myit miten paljon tahansa. Jotenkii vaikuttaa siltä et sellaiset hyvät myyjät yritetään savustaa parin kuukauden jälkeen pois. Porukka vaihtuu koko ajan, niin syvältä koko touhu. Lopuksi naurettavaa touhua, palkka kuitit eli tilinauhat jaetaan pöydille ihan irrallaan ihme kyllä alaspäin. Kokeilkaa Megalla oloa, saatte nauraa. Mä lähden ainenkii menee......sen jälkeen pomo pääsee haukkuu mut työntekijöille, niin se tekee mut ei se haittaa.

    • pfr2

      samanlaista menee ku ennenki

      • hyi hyi

        Alussa pomo kehuu ja tsempaa mutta sitten kun myyjä saa hyvin myytyä parin kuukauden jälkeen muuttuu pomon asenne ei olekaan enä "kamu" vaan hirviö.valittaa ei tsemppaa, vaihtaa rekkaria jossa ei käy kauppa ym.ym.ym eli hyvät myyjät pois ja uutta tilalle. pomolla riittää aina jokin negatiivinen sanottava tyypistä joka lähtee pois. Ei ollut sovelias, sai oman alantyötä tai sitten tyyliin HYVÄ KUN LÄHTI !!!!!! ei hemmetti mikä firma, varokaa tai kokeilkaa niin tiedätte.Hyvinkään mega......pomo sekooooooooooo :))))))))


      • hyi hyi 2
        hyi hyi kirjoitti:

        Alussa pomo kehuu ja tsempaa mutta sitten kun myyjä saa hyvin myytyä parin kuukauden jälkeen muuttuu pomon asenne ei olekaan enä "kamu" vaan hirviö.valittaa ei tsemppaa, vaihtaa rekkaria jossa ei käy kauppa ym.ym.ym eli hyvät myyjät pois ja uutta tilalle. pomolla riittää aina jokin negatiivinen sanottava tyypistä joka lähtee pois. Ei ollut sovelias, sai oman alantyötä tai sitten tyyliin HYVÄ KUN LÄHTI !!!!!! ei hemmetti mikä firma, varokaa tai kokeilkaa niin tiedätte.Hyvinkään mega......pomo sekooooooooooo :))))))))

        kuulostaa kannustavalt, meiijän toimistol samanlainen meno, ei kuitenkaa hyvinkää


      • Maryam
        hyi hyi kirjoitti:

        Alussa pomo kehuu ja tsempaa mutta sitten kun myyjä saa hyvin myytyä parin kuukauden jälkeen muuttuu pomon asenne ei olekaan enä "kamu" vaan hirviö.valittaa ei tsemppaa, vaihtaa rekkaria jossa ei käy kauppa ym.ym.ym eli hyvät myyjät pois ja uutta tilalle. pomolla riittää aina jokin negatiivinen sanottava tyypistä joka lähtee pois. Ei ollut sovelias, sai oman alantyötä tai sitten tyyliin HYVÄ KUN LÄHTI !!!!!! ei hemmetti mikä firma, varokaa tai kokeilkaa niin tiedätte.Hyvinkään mega......pomo sekooooooooooo :))))))))

        Joutuko hoitoon ?


    • XYZ 22

      Noi suhdeluvut on syvältä. Ne ei huomioi sitä että pomo painaa tahallaan lukuja alas vaihtamalla tuotteita

    • 15+20

      Mitä sillä suhdeluvulla tekee?

    • gfdfg

      Niin aina vaihdetaan tuote, kun saa SL nousemaan!!! Mitä järkeä vai meneekö pomojen tulorajat yli?

    • Zev 123

      Pomot on per...

    • Toukopouko666

      Olisin menossa Hyvinkään Megaan työhaastatteluun piakkoin. Kesäajan aioin tehdä ja ehkä vielä syksylläkin jos homma luistaa. Ei ole aikasempaa kokemusta alasta.

      Olen kuullut paljon että jotkut puhelinmyyntifirmat suorastaan kusettavat työntekijöitä paskalla palkalla/ei maksa palkkaa ollenkaa jos et saa myytyä mitään. Onko tässä minkäänlaista suojaa työntekijälle että saa edes minimipalkan vaikka ei juuri myisikään? Kuitenkin kun olen opiskelija ja maksan vuokraa omasta kämpästäni jne niin on helvetin tärkeää että jää edes jotain käteen.
      -
      Onko Megassa tätä ongelmaa ollut kellään että palkkaa ei ole tullut yhtään/ja tai sovittua vähemmän?
      -

      Tasan yhdeltä kaveriltani olen kuullut hyvää palautetta. Kuulemma palkka tulee ajoissa ja paikassa on todella mukava ilmapiiri. Ei ollut mitään moitittavaa kyseisestä paikasta. KUITENKIN tahtoisin kuulla myös muiden mielipiteitä. Mielellään rakentavaa palautetta.

    • Hämeenkatu 3

      Mega on vanhimpia alan yrityksiä ja pörssiyhtiö Talentumin omistuksessa ollut jo pitkään. Eiks tätä kerrota niitten kotisivulla? Tai työpaikkailmoissa?
      Uskoisin että niitten palkanlaskentarutiinit on jo paikassaan ja saat sen mitä oot sopinutkin.

      Mut oot kyl aika moinen toukopouko. Ei sun vuokrat kuulu Megalle millään tavoin, eikä sun vuokran suurus vaikuta millään tavoin sulle maksettavan palkan suuruuteen.

      Nää puhelinmyyntifirmat toimii provalla eli saavat rahaa palkkakassaan vaan sun tekemistä tilauksista. Riippuu ihan firman resursseista kuinka monta tuntia-päivää-viikkoa-kuukautta-vuotta ne pystyy maksaan sulle palkkaa vaikka et myy mitään. No tässä suhteessa Mega on sulle hyvä valinta, vakavaraisena firmana ne pystyy varmaan maksaan vaikka sun koko kesän palkan vaikka et myy mitään. Onhan siel kuitenkin töissä myös sellasii tyyppejä jotka myy ja tienaa sullekin palkan.

      Mut ei semmosessa oo mitään järkee, niitten muitten myyjien palkka pienenis sun takii. Luulenpa et ne ei sua montaa päivää kattele jos ei kauppa käy. No tässä suhteessa Mega on sulle hyvä valinta, ne ilmottaa sulle nopeasti et oot väärässä firmassa ja maksavat sulle ne parin kolmen päivän tuntipalkat normaalissa järjestyksessä firman tavanomaisena palkanmaksupäivänä, joten mitään puhelinmyyntifirman palkanmaksukusetusta ei pääse syntymään. Ainakaan suurista rahoista.

    • Kokeiltu

      Ja palkkaa ei makseta käteisenä, eli tilinumeron tarviit...
      Rahat tulee, selvitä se heti koska tili on tulossa ja mitä se vaatii,
      joskus tarvitaan tietty työmäärä, nämä on tärkeitä tietoja ettet turhaan odota rahaa saman tien, voi mennä kolmeviikkoa, jos sopivasti aloitat palkkajakson alussa.

      Megassa voi sopia vuoroista ym. aika mukavasti, työ on kyllä sellaista että alussa tuntuu että huh huh... eihän se sovi kenellekään, eikä sitä sen takia tehdäkään, vaan rahan. On raskasta mutta jos pitää haasteista ja haluaa näyttää että pärjää niin kannattaa kokeilla, eväät siihen saa aika hyvin... riippuu toimistosta.
      Mutta ellet saa megassa kauppaa, niin et saa sitten muuallakaan.

      • Heli

        Kaipaan kaikkea mainospaskaa Heli Nironen 358442533234


    • KK888

      Synkkää ja syvältä

    • Megassa vieläkin.

      Myyntipäällikkö saa rahaa siitä, kuinka hyvin myyjät myy. En oikein ymmärrä, miksi jossain tehtäisiin niin, että myyjä saa kauppaa niin perkeleesti, niin äkkiä vaihetaan tuotetta.

      Itse olen tehnyt niin, että jos ei saa kauppaa, niin sitten vasta vaihetaan tuotetta. Kauppa käy, tuote pysyy, kauppa ei käy, tuote vaihtuu.
      MP:een palkkaa se nostaa jos toimiston SL on hyvä. Ihme juttui tääl nyt liikkuu. Tuntipalkka on iltavuorossa 5.15 €/tunti eli se tekee 4.5 tunnissa(iltavuoron pituus) 23,17 €.
      Tuolla palkalla siellä ei kannata olla, eli jos ei saa mitään myydyksi, niin ei ole sinun paikkasi.
      Jos myyntisi ylittää tuon summan, niin saat provikan. Myyt tuotteita vaikka sitten sillä 24 eurolla, niin saat sen. Myyt tuotteita 150€ saat sen.

    • Froodo no money

      älä huoli, en minäkään ymmärrä.
      ja ellei tuote vaihdu niin provikka pienenee, kuulin kyllä selityksen vahingossa:
      "tämä kannustaa myyjiä yrittämään enemmän"
      sama henkilö joka pienentää myyjien tiliä, ei myöskään ymmärrä soittolistoista mitään.
      Useasti on mietitty etttä koska joku huomaa... mutta ei auta, teemme asiakkaalle ystävän palveluksia käymällä huonot listat tuolla mainitsemallasi pohjapalkalla läpi vaikka miten monta kertaa.
      Ja tosiaan jos kauppa käy, niin voit olla varma että jokin muutos tulee, siinä kyllä tietää että tinkii sitten vaikka tauoista että saa edes siitä hetkestä ilon irti, ennenkuin tuomiovuoren "silmä" huomaa mitä tapahtuu.

    • kaikki meneeeee

      ????

      • ÖhöÖhö654

        Synkee fiilis


    • kaisa

      olin tuolla megassa töissä, ja voin ihan rehellisesti sanoa, ettei kannata. Työilmapiiri oli suhtkoht hyvä, palkka huono ja fiilikset työn jälkeen ihan nollissa. en kannata muitakaan puhelinmyyntipaikkoja, ellei ole tarjolla paremmat palkat kun tuolla megassa. lopuksi ahdisti se töihin meno niin kovasti, sillä ihmiset kenelle jouduin soittamaan olivat aina niin julmia ja inhottavia, niin otin lopputilin.

      • .....

        Vika ei ole yrityksen vaan siinä ettet sovellu puhelinmyyntiin


    • synkeää

      "aina niin julmia ja inhottavia" :)

      Viitannee ulkomaalaisiin vallan kumouksellisiin??

    • Voihan..

      Ihme vastauksia täällä palkoista, myyntipäälliköiden toiminnasta yms. Koko puhelinmarkkinoinnin idea on se ettei kukaan jäisi takuupalkalle! Sen takia mahd. matala tuntipalkka jotta myyjä pääsee helpommin provikoille eikä firmalle tule tappioita. Jos pelkkä takuutuntipalkka 10e/h tekee se 7h aikana 70€, saat vaikka 5 tuotetta myytyä 13€ provikalla ja se tekee päivässä 65€, silloin firma jää tappiolle, eikä myynnistäsi ole itsellesikään mitään hyötyä. Muutenkin koko takuupalkka on tarkoitettu vain huonoille myyjille eikä sille pitäisi koskaan jäädä. On täysin ymmärrettävää että jokaiselle myyjälle sattuu JOSKUS huonompi päivä joten silloin takuupalkka on ihan okei.

      • 20+13

        eikö kaiken yritystoiminnan tarkoitus oo tuottaa voittoo ?


      • Kari a ahlb
        20+13 kirjoitti:

        eikö kaiken yritystoiminnan tarkoitus oo tuottaa voittoo ?

        testi


    • Mittä täys 19.7

      Mulle riitti. en enää mee uudestaan...

      • 34

        pitäkää tunkkinne


    • joopajoo

      Itelläni riksun toimipisteessä oli iltavuoron päällikkö aivan mahtava persoona, kun yleensä tottunu sellaiseen päällikköön joka kattoo vaan happamalla naamalla.
      Harmi vaan että kyseinen päällikkö vaihtoi firmaa ja tilalle tuli hapannaama.
      Meillä ei ole ollut mitään että valitse että saatko tuntipalkan vai provisiot. Meillä tuli molemmat.- Ja 5.15 tuntipalkka tuli, ja provisioille mentiin jokaisena päivänä paitsi ekana päivänä koska silloinhan vasta opeltetiin. Mulla ei kyseisen firman kanssa oo ikin ollu mitn ongelmii maksujen jne kanssa. Vaikken saakkaan mitää 2000e kuussa palkkaa, ni tuun toimeen tolla palkalla. Ja mä haluun painottaa yhtä juttua: se että yks ihminen sanoo että p*ska firma, ei tullu hyvää palkkaa jne. Sehä riippuu iha ensinnäki toimipisteest et millane ilmapiiri on, ja jos ei tuu hyvää palkkaa se on siitä myyjästä kiinni jos ei osaa myydä. Ja toi yks joka tossa vähän aika sitte sano että todella huonoo palkkaa ja et kannattaa valita parempi firma et saa enemmän sitä palkkaa.> Osaan suoralta kädeltä nimetä 3 "todella hyvää - tai sitten ei..." firmaa joilla takuupalkkaa alkaa provikoiden lisäks tulla vasta 4 kk koeajan jälkeen. Että semmosta, kaverini oli pasastarilla töissä ja kuukauden aikana paiski töitä kuin hullu, ja palkkaa tuli 92 e koko kuukaudelta. Ja sen jälkeen vasta pomo ilmotti että takuutuntipalkka alkaa vasta 4 kuukauden päästä. :D Että kyl mä voin ite sanoo ja suositella et jos haluutte oikeesti sitä rahaa heti ettekä vuoden pääst ni tulkaa megalle ja jos ootte lähistöltä ni tulkaa riihimäelle töihin :D Takaan hauskan työporukan :D

    • 2+16

      Samaa paskaa

    • yksi meistä monista

      Mua vaan ihmetyttää yksi asia nämä myyntipääliköt ja ylempi porukka lähtivät pietarin matkalle juopottelemaan keskenään ja tämä jotka tekevät tulosta jäivät nuolemaan näppejään ja toiseksi meitä myyjiä ei palkita mitenkään laitan kyllä ison lehtikirjoituksen vielä tästä kostoksi olen jopa ajatellut lopettaa tuollaisessa paikassa työskentelyn.En suosittele kellekkään tätä työpaikkaa edes kokeilla vaikka myynti kävisikin koska kaikki ylimääräinen mikä saadaan menee niiden kurkusta ales.Tässä se kiitos palkitaan tee tulosta toiset juopottelee ja puhuvat meistä myyjistä ****** jossain pietarissa

      • En tuu takas - mulle

        Oon kuullu samanlaisii juttui, soppa ilmeiseti maistuu


      • Toistaiseksi täällä
        En tuu takas - mulle kirjoitti:

        Oon kuullu samanlaisii juttui, soppa ilmeiseti maistuu

        Toi yks pomo kehuu ryyppäämisillää


    • Ciel-91

      Itse voin kertoa sen verran,että olen ollut tammikuun 2 päivästi työskennelly megassa, koska on työllistyminen aika huono tällä hetkellä. Ja mulla ei ole varaa jäädä ollenkaan työttömäksi,sillä jostain pitää saada rahaa itsensä elättämiseen ja laskujen makseluun. Ja työskentelen hyvinkään toimistossa varamyyntipäälikkönä. Ja kyllä noi provikat on etenkin lehtimyynneissä aika alhaisia, mutta kun vaan osaa myydä niitä oikein,niin kyllä sitä mammonaa sinne kukkaroon putoaa, itse saan aika hyvä liksat. (Mutta siis kuka tahansa pystyy tähän myyntihommaan,ja tähän pääsen todella helposti hakemalla ja haastattelun kautta.) Ja en vaa voi ymmärtää, et miks todella moni dissaa tätä myyntihommaa, itse olen iloinen siitä että on jotain työtä. Ja kumminkin meidän toimistossa on niin hyvä yhteishenki ja työilmapiiri,että en halua lähteä sieltä mihinkään. Me ei tehdä tätä että vittuilammeksi häiritsemme asiakkaita,vaan teemme ihan TYÖTÄMME josta meille maksetaan. Varmasti jollakin on sellanen elämäntilanne,että on pakko sitä rahaa saada jostain. Niin silloin täytyy ajatella niin,että täytyy mennä ihan mihin vaan mistä saa töitä. (Niin ei kannata yhtään valittaa,että en saa töitä mistään.) Ja pieni neuvo,että jos oot hakemassa/pääsemässä myyntihommiin töihin, niin ei se heti ekan. päivän jälkeen lähde luistamaan, ja sit ajatellaan heti ettei tää oo mun juttu. Vaan se vaatii useamman kuukauden,että myyntitaito alkaa kehittymään. Moni meidän toimistossa lopetti jo parin päivän jälkeen, ja yksi lopetti 4 tunnin jälkeen. (Oli kyllä siinä vaiheessa pomolla kyrpä otsassa, kun turhaan koulutti myyntitehtävään.) Ja myönnän itse kun aloitin megassa,että oli ennakkoluuloja koko ajan. Mut sit tajusin et hetkonen, mikä meni vikaan. Ei tämä asenne toimi ollenkaan,niimpä jätin sitten kokonaan sen asentteen ja positiivisuus tilalle!!) Ottakaa tästä oppia!!!

      • Kiel-91

        Kyl sen paris päiväs näkee onko myyjä vaiko marjanpoimija, ei siihen kuukausii mee


    • 11+13

      Tympeitä pomoja

      • Tuntuu tyhmältä 654

        Tuotteet jaetaan pärstäkertoimen mukaan =(


    • Dj Jack

      Onko toi firma vielä olemassa ?

    • myyjä

      Ite ollu megalla nyt muutaman kuukauden hommissa ja tosi mukavalta paikalta vaikuttaa! Kun on talentumin(www.talentum.fi) omistama yritys niin hoitaa kaikki työnantajavelvoitteet moitteetta ja palkkakin tulee 2 viikon välein. Ei voi muutako kehua kun vertaa muutamaan muuhun paikkaan

    • Jacky Ix

      Outoo menoo, tuotteet vaa vaihtuu huonompii

    • Megalainen1

      Itse en ainakaan valita Megasta, nettona 1700-2600e kuukaudessa, mahtava työporukka ja muutenkin mukavaa. Megassa reilun vuoden ollut töissä ja jatkan niin pitkään koko-aikaisena ennenkuin opiskelupaikka varmistuu. Sen jälkeen varmasti jatkan samassa firmassa osa-aikaisena opintojen ohella.

    • olipa kerran

      Oli todella hyvä paikka kunnes päällikkö vaihtui. Kouluttamaton öykkäri, puhuu työntekijöiden henkilökohtaisista asioista ympäriinsä, haukkuu ja pilkkaa. Arvostelee ja moittii avoimesti myös omia esimiehiään sekä naureskelee näiden" typeryydelle". Juoksee tupakalla vähän väliä muutaman suosikkinsa kanssa ja toisille aukoo päätään jopa vessassakäynnistä!
      Monta pitkäaikaista työntekijää on lopettanut täällä ihan vähän ajan sisällä. Saa nähdä milloin ylempi johto tajuaa puuttua tilanteeseen. Luulisi hälytyskellojen soivan jo senkin takia kun yllättäen monta hyvää tulosta tehnyttä työntekijää lähtee ja sairauslomien määrä on rajusti kasvanut kun loput yrittävät kestää. Paitsi ne kolme suosikkia jotka jaksavat ruskettaa kieltään päivästä toiseen ja sen myötä saavat hyvät ja helpot listat kun pysyvät suosiossa. Itse etsin uutta työpaikkaa, yksi haastattelu jo sovittu. Toivottavasti tärppää niin pääsen kuuntelemasta törkeyksiä sekä katselemasta noiden kolmen suosimista!

      • Näitä on nähty

        Koko alalle on pesitynyt aikalailla luonnevikaisia tyyppejä, tuommonen käytös kertoo sen välittömästi. Tuommoset persoonat ei muutu ikinä, aikansa ratsastaa "maineessa ja kunniassa" muita haukkumalla ja alentamalla, kyykyttämällä ja tottakai niitä suosikkeja suosimalla, jotta saa niiltä palvontaa, jota niin kovasti heikko ego vaatii.

        Luonnevikaisen esimiehen alaisuudessa työskentely on aina yhtä h*lvettiä, olipa ala mikä tahansa. Parhaiten siitä kyykytyksestä pääsee irti sillä että ei korvaansa lotkauta millekään mitä ne päästää suustaan, tai keksii. Ignoraus on myrkkyä narsistille ja muille luonnevikaisille. Ignoraa siis kaikki ja tee hommasi tyynen rauhallisesti. Hetken aikaa luonnevikainen kokeilee kaikki konstit, sitten se vaan "pyyhkii sut pois elämästään" (on kuin sua ei oliskaan) ja elämä helpottuu siitä hetkestä. VOi toki myös antaa potkut, kun "et pysy ruodussa", mut sekin on sulle vaan helpotus, usko pois =)


    • Max Rex 54

      Toihan on kuitenki firman johdon hyväksymää jos siihen ei tartuta

    • gggGGGggg

      Luonnevikaisen esimiehen alaisuudessa työskentely on aina yhtä h*lvettiä,

      Terve vaan, ollaanko samas toimistos ?

    • mää vaaan

      Erikoinen mutta mukava firma

    • Outo kommentti....

      Olet yksi työntekijöistä? Erikoinen mutta mukava.

      • Hen555

        Meijäm toimistos on kaikki lähös pohost johtue


      • iippox
        Hen555 kirjoitti:

        Meijäm toimistos on kaikki lähös pohost johtue

        Työpaikan sisäisiä asioita ei kuuluisi huudella. Kirjoita jatkossa edes selvinpäin, ;-)


      • työnhakija
        Hen555 kirjoitti:

        Meijäm toimistos on kaikki lähös pohost johtue

        Mikä paikkakunta?!?!?


    • samparv

      Tais olla tyhjää länkytystä ja mennä pupu pöks

    • MaxPax22

      Kantiiko mennä kesäduuniin tonne

    • ow' ÄJÄWDJ

      oon lahen mega toimistol töis kerran olin 6 tuntii töis ja tienasin 192 euroo että jos osaat myydä nii hyvä paikka!

    • Mega trolli

      OLIN MEGALLA TÖISSÄ JA KAIKKI OLI NIIN HYVÄÄ TIENASIN MILJOONAN VAIKKA TUNTIPALKKA OLI ALI LAIN SALLIMAN.

      T. MEGAN INTERNET TROLLI JOKA VALEHTELEE JOTTA SINNE MENISI PORUKKAA TÖIHIN. KAIKKI FIRMATHAN MAKSAA TIETYILLE VAIN LEVITTÄÄKSEENI (PASKAA) KAIKKEA HYVÄÄ FIRMASTA NETTIIN.

    • Huippumyyjä

      Mega on ihan paras.

      • mymesa

        Mega on syvältä!


    • Huippumyyjä

      Mega on ihan paras.

    • kotkanpoika2

      en kässitä että yks meiän myykistä tuuraa myyntipääliköä päivävuorossa se on niin syvältä ja iltavuorossa kanssa tuurasi samahenkilö tuntia tuli enmppi normalisti tätä ei saa tehdä missään pomokin ja johto hysytelee

      • Myyntialalla itsekin

        Työnjohdolla taitaa olla luottoa kyseiseen henkilöön. Ei tuommoiseen hommaan ketään luuseria oteta. Oletko itse toiminut koskaan myyntihenkilönä? Tuolla kirjoitusvirheiden määrällä epäilen että ihan kaikki ei ole pääkopassa kunnossa.


    • entinen työkaverisi

      kotkanpoika2=Petri l oikeasti lopeta tollainen kirjoittelu tänne!

    • huippumyyjä

      kaikki on siitä kiinni että noudatetaanko TES:ä.kiertäkää TES:mät talot kaukaa

    • Nyt ale 50 % plus ka
      • Myyntialalla itsekin

        Säännöllinen työaika nimenomaan, otitteko huomioon keskustelussa ylityöt?

        19 §

        "Ylityön enimmäismäärät

        Ylityötä saadaan teettää enintään 138 tuntia neljän kuukauden ajanjakson aikana, kuitenkin enintään 250 tuntia kalenterivuodessa.

        Työnantaja ja 10 §:ssä tarkoitetut työntekijöiden edustajat tai henkilöstö taikka henkilöstöryhmä yhdessä voivat sopia lisäylityön tekemisestä. Lisäylityön enimmäismäärä on 80 tuntia kalenterivuodessa. Edellä 1 momentissa säädettyä 138 tunnin enimmäistuntimäärää ei saa kuitenkaan ylittää.

        Työnantajien ja työntekijöiden yhdistykset, joiden toimintapiiri käsittää koko maan, voivat työehtosopimuksella sopia 1 momentissa säädetystä ajanjaksosta toisin. Työehtosopimukseen perustuva ajanjakso saa kuitenkin olla enintään 12 kuukautta, ja ylityön vuosittaisen enimmäismäärän tulee vastata 1 ja 2 momentissa säädettyjä enimmäismääriä."


    • Nyt ale 50 %

      Ylityöt tietenkin ok, jos niistä maksetaan ylityökorvaukset - maksetaanko - kannattaa kysäistä

    • huippumyyjä

      niin se vain toimii ja siellä missä noudatetaan TES:.ä ei ihan yhtä räikeästi mutta ei aiheuta sentään konkurssia

    • Tyhmiä juntteja.

      Telemarkkinointialan eliittiä. Ei mikään Mediapex, jossa johtoa myöten täysin kouluttautumatonta porukkaa. Menisivät riemusta kirkuen vaikkapa pankkiin töihin, mutta kun ei ole edes merkonomin papereita puhumattakaan sellaisista papereista, joilla oikeisiin töihin pääsee.

      • Repe654

        Eihän Megankaan pomoilla koulutusta ole liiemmälti, yhtä huono


    • Exmegx

      Ihme menoo, en taija enää tonne mennä

    • Ahneantti

      Niin kuin Stubbi sanoi, VMP

    • Anssin kamu

      Samoin: VMP

    • Päksyli

      onko ketään megan etämyyjää täällä? koneet ei pelitä kotona tai pätkii yhteydet ja puhelut katkee kesken kaiken.Yhdeltä 2 viikon palkkajaksolta ei tullut tiliä ollenkaan kun ei voinut soitella työnantajan antamalla koneella.Asiaa kysyttäessä johdolta oli vastaus että on vaikeaa maksaa palkkaa jos kone ei pelittänyt kun menee niin vaikeaksi.Sitten kone toisella kerralla ei ollut laskenut tehtyjä tunteja,muillakin etämyyjillä oli kuulema sama vika ollut ja taas ei maksettu tehdyistä tunneista muuta kuin osasta.Kyllä niin vituttaa tuo touhu,liitostakin saisi enempi!!!!!!

    • ukfku

      mega on samaa shittiä varmasti kun muukin puhelinmyynti..9e tunti on palkka..myyntituotteet on sellaisia että se on se palkka vaikka kuin ois provisio..palkkajakson päätteeks katotaan kumpi on parempi tuolla 9 e tunti vai ylittääkö myynti sen ja voin sanoo et ei ylitä monella eurolla vaikkois mikä tuote myynnissä..2 viikon välein palkka siis..ja saa jankata äänen käheeks..täytyy olla hullu joka on töissä kuukausia tuolla palkalla..ja myyntiä kytätään koko ajan ja jos ei pääse tavotteisiin alkaa lähtölaskenta..jos nyt oikeesti edes potkis pois..oovat tyytyväisiä jos joku pysys ihan 2 viikkoo..

    • NixiX4

      Mis maksetaan tollasii palkkoi, ei meillä ainakaan

    • HJK-HEPPU

      Kokemusta on Megalta, Enialta ym.. Mega on kaiketi yks parhaista.

    • Päksyli

      taas kävi etätyöntekijänä niin että ei tullut palkkaa tilipäivänä :( selityksenä että kone ei ole rekisteröinnyt tehtyä työaikaa vaikka asiakkaasiin oltu yhteydessä koko työajan,kolmas kerta jo kun näin käy heinäkuusta lähtien :( johto ei ota vastuuta,selittelevät että kun ei ole kirjautuneet tunnit niin voi voi.... yhdellä 2 viikon palkkajaksolla kone oli rikki ennen kuin toivat uuden koneen tilalle ja tältäkään palkkajaksolta ei tullut korvauksia menetetystä työajasta!

      • Ihme?

        Oletko kuitenkin onnistunut tekemään kauppoja?
        Silloinhan sinä pystyisit ottamaan asiakkaiden tiedot muistiin niin näkyyhän ne tilauksina sitten kun asiaa todistellaan?


    • Pollen pas..

      Ihahaa, hevosenpaskaselityksiä tuntuu riittävän

      • Hevosn pas....

        Kuten sinullakin?


    • Gerzu

      Näitä tuntuu olevan. näitä hevon pas ...

    • Työtön

      Kantziiko mennä kokeilee ?

    • Siwankassaltakajahtaa

      Yhteyspäällikkö akka on tämän lafkan tuho.

      • Kisallly

        ???


      • MarJukkaMax

        Kuka niistä


    • Anonyymi

      Mega täyttä paskaa, olin 2 kuukautta töissä, palkka ihan naurettava tais olla 5.15€ tunti. heti kun ei saanut kauppaa niin tuli valituksia ja muutenkin paskaa.

      • Anonyymi

        5,15 e tunti !!! Orjatyötä


    • Anonyymi

      Tuleeko provikka tuntipalkan päälle?

      • Anonyymi

        Ei,ellet myy tarpeeksi!!!!Ei mitään tessiä noudattava.


    • Anonyymi

      Kusettaa nuoria. Sopimukset vaihtuu lennossa ja luvatuista ei pidetä kiinni. En suosittele.

    • Anonyymi

      Ihan jees työpaikka, palkat tulee ajoissa, provikkaa tulee jos myy hyvin. Mutta Lahdessa on vaikea päästä "sisäpiiriin" mukaan. Muuten työporukka on ihan mukava, mutta kauhea kyttääminen etenkin parilta vanhemmalta nais työntekijältä ja pomon mieliala vaihtelee minuuteissa. Välillä on kuin naama norsun vitulla ja välillä hyppelehtee käytävilla kun villi varsa..
      JA PUHELIMET ON JÄTETTÄVÄ JOKA AAMU LUKOLLISEEN LOKERO KAAPPIIN, ETTEI NIITÄ RÄPLÄTÄ TYÖN AIKANA. Tauoilla tottakai saa. Ja välillä ne huutelee että puhelimet kaappiin. Olen mieluummin räpläämättä puhinta koko päivän, kuin vien sinne kaappiin. Sanon että nazi työpaikka ja lapsellista touhua

    • Anonyymi

      Ei saa suosituksia. Todellakaan ei ollut hyvän myyjän paikka. Jos möit hyvin ei hyvä ja jos huonosti joutu kana puhutteluun. Ei kunnon koulutusta ja tuntipalkka mitätön. Oma kokemus tämä. Valitan.

    • Anonyymi

      Oma panos tärkeä. Mutta kehu jakannustus tärkeää ja myös juttelu pomojen kans jos ei kulje, niin joku toinen myyntituote tilalle jne. Näin toimisi asialliset yritykset.

    • Itse olen pitänyt sm megasta paljon, olen ollut yhteensä 4 vuotta päivä vuorossa joka alkaa 8.30 ja päättyy 16.00 ja olen myynnyt pääasiassa Alman lehtiä ja myös ruokaboksia ja myös muuta ja palkka maksetaan 2 kertaa kuussa , ja siitä pidän paljon ja nykyään tuntipalkka 9e/H , olen Helsingin toimistolla ja työkaverit ja pomot ihan parhaita , Suosittelen kokeilemaan kyseistä firmaa , kokemusta muistakin puhelinmyynti yrityksistä ja olen huomannut että täällä parhaat provikat myynneistä ainakin omasta mielestäni

    • Anonyymi

      Vanha viestiketju mutta laitan silti. Olin vuoden verran puhelinmyyjänä.
      Työpaikkana sellainen että yhtä tuotetta myyt kokoajan. Ei vaihdu mikään. Kuuntelet asiakkaiden pään aukomista tunti tolkulla. Saat myyntiä olet hyvä työntekijä ja kun kohdalle osuu myynnitön päivä niin se kuuluu kyllä.
      Pomot nyt oli mitä oli, mutta tekokivaa tsemppimieltä yritettiin pitää yllä. Palkat tuli ajallaan. Vuosi riitti tässä puljussa.

    • Anonyymi

      Sanoin joskus trollausmielessä pahasti SM-Megan Jyväskylän toimistosta ja silloisesta työsuojeluvaltuutetusta mitä kadun nyt, en tiedä mitä siellä nykyisin tapahtyy mutta kova tekemisen meininki siellä oli ainakin silloin 2010-luvun alkupuoliskolla ja kovasti he yrittivät tsempata eteenpäin. Koin työn vieneen mua eteenpäin urallani. Puhelinmyynti vahvistaa kyllä ammatillisesti myyjänä kunhan vain jaksaa tehdä pitkää päivää hyvällä asenteella. Tuotteet menevät kyllä kaupaksi kun jaksaa yrittää kovasti hyvällä asenteella.

    • Anonyymi

      Taitaa olla tämän alan parhaimmistoa mega.

      • Anonyymi

        No ei todellakaan ole, onneksi on myös yrityksiä jotka maksavat suhteellisen hyvää palkkaa sekä myös arkipyhistä tulee korvaus. Tuollahan ei makseta kuin itsenäisyyspäivästä joka on lain mukaan maksettava.


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      397
      4022
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      218
      1994
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1500
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      155
      1335
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      991
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      61
      973
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      125
      937
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      869
    Aihe