KELA:ssa käynnissä Suomalaisten kyykytysoperaatio

sdfwsdf234234

En tiedä olenko nyt ainoa Suomalainen tuensaaja, jolta katkaistiin täysin mielivaltaisesti perustoimeentulotuki ja työmarkkinatuki helmikuulle.

Aloitin viime vuoden lokakuussa osa-aikatyössä ja palkkani on alle tuon sallitun 300,00/kk suojaosan, joten sen ei pitäisi vaikuttaa mitenkään tukiin.

Mutta nyt tammikuussa alkoi KELA:n puolelta tämä varsinainen kiusanteko.

Ensin tammikuulle perustoimeentulotukea maksettiin 300,00 euroa liikaa tilille. Joten jo tuossa vaiheessa haistoin jo palaneen käryä, että tulevana kuukautena tulisi tapahtumaan jotain omituista.

No nyt sitten helmikuun päätös tuli 29.01.2018

Teidän tulonne ovat ylittäneet 430,00 euroa huomioimme tässä teidän viime vuoden lopun palkkojanne.

Toimeentulotukihakemus hylätään... Syynä liian korkeat tulot.

Työmarkkinatuki alennettiin niin pieneksi, että käteen jäi vuokran jälkeen enää vain 37,00 euroa.

Joten olenko ainoa jota KELA on nyt vetänyt oikein kunnolla nenästä?

Minun viime kertainen viestini jossa kerroin tästä poistettiin täältä kokonaan, joten tässä on sikäli jotain mätää taustalla nyt ja Suomalaiset työttömät yritetään nyt saada näillä keinoin kodittomiksi. Jotta he muuttaisivat sitten asumaan joihinkin valtioon huumeluoliin (palvelukodit), joissa mielenterveyshoitajat pakottavat heidät syömään lobotomialääkkeesnä.

Alkaa pikkuhiljaa tulemaan mitta täydeksi tästä kyykytyksestä.

Tein vielä harkinnanvaraisen toimeentulotukianomuksen joka hylättiin välittömästi, kun en kuulemma tarpeeksi hyvin perustellut että mihin tukea tarvitsen.

19

6228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ökypummi

      Toimeentulotukiasiakas saa "tienata" vain 5e/kk jotta se ei vaikuta tukeen...itse en edes harkitse tienaavani centtiäkään ei todellakaan kannata.

      • noway

        Mites sitten muka nämä pienituloiset työntekijät (esim. siivoojat) moni heistä saa toimeentulotukea vaikka on kokoaikatyö. Omassa kaveripiirissäkin heitä on.


    • ökypummi

      Tarkoitin 50! e /kk

    • eiJaksatämmöst

      Meno on aikamoista. Ite oon nyt kivassa oravan pyörässä, kun oon kassan rahoilla niin kela tulee perimään asumistukia, no kassan rahan plus asumistuen jälkeen jää rahaa vuokran maksun jälkeen 300€/kk joten pakko hakea sitten toimeentulotukea, no mutta milläs maksan sen jonkun 600€ mitä on maksettu yli noista rahoista kun kerralla pitäs maksaa. Olen tehnyt kaikki tarkistukset niinkuin pitää en vain ole pystynyt tietämään tulojani kun kassalta ei vastauksia tullut muutakun viiveellä joten en voinut asumistuen muutosta tehdä. Laskin siis koko vuoden tulot ja jaoin 12 jollon olisi pitänyt olla yli 60€ pienempi asumistuki kuukaudessa. No takaisin maksua en nyt sitten ilmeisesti voi maksaa erissä koska saan toimeentulotukea? mutta ei ole mitään 600€ tosta vaan heittää...huoh kyllä lannistaa ja masentaa koko touhu kun tässä kaiken keskellä pitäisi etsiä niitä töitäkin mutta tarvitsee stressata siitä miten saa maksettua laskut.

      • Valivalivali

        Ensiksikin, jos saat toimeentulotukea, ei perintää laiteta täytäntöön. Toiseksi Kelaan voi aina sopia maksujärjestelyistä, ellei pysty koko summaa kerralla maksamaan. Tämä lukee takaisinperintäpäätöksessä. Oletko lukenut päätöstä loppuun, Oletko vaan nyt itse viitsinyt vaivautua selvittämään osamaksua Kelaan? Kolmanneksi miten niin viiveellä tullut että on noinkin suuri summa ehtinyt kertyä liikamaksua. Kun kassan päätös tulee, ansiopäivärahaa maksetaan säännöllisesti ja päiväraha huomioidaan kassan antaman päätöksen jälkeen. Annat ymmärtää, että muita tuloja sinulla ei ole kuin tuo kassan päiväraha. Olet vaan itse töpeksinyt asiasi etkä ilmoittanut kassan päivärahaa ajoissa kelaan.


    • muiden.aina

      Muiden vika .

    • Herääkysymys

      Kyllä toimeentulotukeen vaikuttaa palkka, joka ylittää 50e kuukaudessa. Toimeentulotuessa ei ole mitään "300 e suojarahaa", jonka vois kuukaudessa tienata.. Mitenkä muka työmarkkinatuki on voinut alentua, jos olet ansainnut vaan alle 300e ? siinähän on tuo suojaosa. Taidat olla näitä sarjassamme ""kerron vain oman osani totuudesta. ""... Kuinka paljon todellisuudessa olet ansainnut? Työmarkkinatuessa tulona huomioidaan bruttopalkka, eli veroineen maksettu palkka, toimeentulotuessa nettopalkka. Kerro päätösten perustelut, kyllä taidat nyt puhua potaskaa..

      • Jdjdjdkdkdk

        Työmarkkinatuessa on 300e/kk suojaosa.

        Toimeentulotukeen on ilmestynyt myös kiinteä suojaosa kelan muuttaessa omaa tulkintaansa ja nopeuttaakseen hakemusten ksittelyä. Toimeentulotuen ansiotulovähennys on 150e/kk eikä enää se 20% max 150e.


      • älävalehtele
        Jdjdjdkdkdk kirjoitti:

        Työmarkkinatuessa on 300e/kk suojaosa.

        Toimeentulotukeen on ilmestynyt myös kiinteä suojaosa kelan muuttaessa omaa tulkintaansa ja nopeuttaakseen hakemusten ksittelyä. Toimeentulotuen ansiotulovähennys on 150e/kk eikä enää se 20% max 150e.

        Ai jaa. Laitatko linkkiä asiasta.


    • sanokaa-kun-aika-on

      Ainahan sosialistit ovat kyykyttäneet ja ihmiset äänestävät sdp tai muuta vasuria.
      Systeemihän on ollut jo joitakin kymmeniä vuosia se, että jos olet töissä ja maksat verot, tulee sinun hakea omia (vero) rahojasi takasin. Sen takia on palkattu ihmisiä sinun verotuloillasi sinne, että voit hakea omia rahojasi takasin. Sitten ne pyytävät sinulta kaikkia tositteita ja tiliotteita. Urkkivat perhesuhteesi, terveytesi ja kaiken. Sinä suostut siihen, tai eivät anna sinulle omia rahojasi.
      Tämä siis koskee ihmistä joka käy töissä ja tarvii silti tukea.
      Mutta äänestäkää jatkossakin sdp:tä, vasemmistoa, vihreitä ja muita tyhjäntoimittajia, jotka ovat jo muutenkin ajaneet maamme viemäriin. Samoin saat lisää parempia sosiaaliturvapaikan hakijoita ulkomailta.
      Minä en tykkää koko järjestelmästä. Se perustuu vääryyteen ja muut vievät rahasi ja elämäsi.

    • dfhfjgfjg

      Minä en tykkää tonnin vuokrista, saatana kun noille kukaan ei mitään mahda. Ampukaa vaikka ittenne jos vituttaa.

    • 167-176

      Vastakyykytys käynnissä.
      Viime kuussa tuli moitteita apulaisoikeuskanslerilta Kela-paralle ja nyt näyttävät kerjäävän niitä lisää, samansa pitää. Viime perjantaina lähti taas uusi kantelu oikeuskanslerinvirastoon ja pian lähtee seuraava ellei Kela-raukalle ala lain noudattaminen maistua.

      Juuri äsken lähti nootti Kelan kirjaamoon turvapostina

      [email protected]

      "Asiakirjapyyntööni vastaamattomuus

      Lähetin liitteen mukaisen asiakirjapyynnön Kelalle 13.4.2018
      Ei ole vieläkään vastattu vaikka lakisääteinen ENINTÄÄN 2 viikon vastusaika meni umpeen jo vappuaattona.
      Viime kuussa tuli apulaisoikeuskanslerilta moitteita Kela-paralle ja nyt näytätte kerjäävän niitä lisää.
      En ymmärrä sellaista viranomaista joka kapinoi lakeja vastaan, minun kohdalla se tarkoittaa harmien ja jopa ikävyyksien kerjäämistä ja myös sitä että vaihtoehdot on noudattaa lakia tai itkeä ja noudattaa.
      Asiakirjapyyntööni on vastattava VÄLITTÖMÄSTI

      Liitteenä Kela_asiakirjapyyntö_180413.pdf."

      • kjlöjlkjklöjlöajksddfjl

        Huh, kyllä Kela-parka nyt varmaan kärsii, kjäh kjäh. Siellä virkanilkit syö kampaviineriä ja pyyhkii suupielet asiakirjapyyntöösi. Sinut on varmaan merkattu tapavalittajaksi, jonka lappusia ei kukaan jaksa lukea tai ne luetaan työpaikan kevennykseksi esimerkkinä hassunhauskoista tapauksista.


      • 123-321

        "Sinut on varmaan merkattu tapavalittajaksi, jonka lappusia ei kukaan jaksa lukea tai ne luetaan työpaikan kevennykseksi esimerkkinä hassunhauskoista tapauksista."

        Ei ole mitenkään harvinaista, että kela toimii lain vastaisesti. Olen itse aikoinaan ajanut kaksi kelan lakiin perustumatonta päätöstä nurin. Toinen oli korotetun hoitotuen hakeminen asiamiehenä vammaiselle, joka oli vaikeavammainen. Kelan mielestä hän ei ollut ylipäätään vammainen.

        Tässä tapauksessa vaikeavammaiselta olisivat jääneet kaikki vaikeavammaisen subjektiiviseen oikeuteen perustuvat etuudet pois. Kela siis yritti tehdä päätöksen, jolla olisi ollut henkilön taloudellisen ja sosiaalisen elämän kannalta erittäin suuri merkitys.

        Oikeastaan yhtä suuri ongelma, kuin kelan laittomat päätökset, ovat niiden käsittely hallito-oikeuksissa, jotka eivät aseta mitään seuraamuksia laittomuuksien tehtailijoille. Niissä todetaan korkeintaan päätöksen laittomuus ja valitettavasti perustelut joskus ovat puutteellisia tässäkin. Myöskään kantelu aluehallintovirastolle viranhaltijoita valvovana viranomaisena ei myöskään yleensä tuota, kuin korkeintaan huomautuksen, yleensä ei sitäkään. Kantelut oikeusasiamiehelle kestävät vuosikausia ja ovat tulokseltaan myös epävarmoja.

        Ne, jotka uskovat kelan erehtymättömyyteen ja pitävät kelan päätöksiä automaattisesti juridisesti oikeina, tehköön niin! Uskotaanhan maailmassa Raamattuun, Koraaniin ja Veda-kirjoihinkin. Suomessa on uskonnonvapauslaki (6.6.2003/453).


      • 167-176
        123-321 kirjoitti:

        "Sinut on varmaan merkattu tapavalittajaksi, jonka lappusia ei kukaan jaksa lukea tai ne luetaan työpaikan kevennykseksi esimerkkinä hassunhauskoista tapauksista."

        Ei ole mitenkään harvinaista, että kela toimii lain vastaisesti. Olen itse aikoinaan ajanut kaksi kelan lakiin perustumatonta päätöstä nurin. Toinen oli korotetun hoitotuen hakeminen asiamiehenä vammaiselle, joka oli vaikeavammainen. Kelan mielestä hän ei ollut ylipäätään vammainen.

        Tässä tapauksessa vaikeavammaiselta olisivat jääneet kaikki vaikeavammaisen subjektiiviseen oikeuteen perustuvat etuudet pois. Kela siis yritti tehdä päätöksen, jolla olisi ollut henkilön taloudellisen ja sosiaalisen elämän kannalta erittäin suuri merkitys.

        Oikeastaan yhtä suuri ongelma, kuin kelan laittomat päätökset, ovat niiden käsittely hallito-oikeuksissa, jotka eivät aseta mitään seuraamuksia laittomuuksien tehtailijoille. Niissä todetaan korkeintaan päätöksen laittomuus ja valitettavasti perustelut joskus ovat puutteellisia tässäkin. Myöskään kantelu aluehallintovirastolle viranhaltijoita valvovana viranomaisena ei myöskään yleensä tuota, kuin korkeintaan huomautuksen, yleensä ei sitäkään. Kantelut oikeusasiamiehelle kestävät vuosikausia ja ovat tulokseltaan myös epävarmoja.

        Ne, jotka uskovat kelan erehtymättömyyteen ja pitävät kelan päätöksiä automaattisesti juridisesti oikeina, tehköön niin! Uskotaanhan maailmassa Raamattuun, Koraaniin ja Veda-kirjoihinkin. Suomessa on uskonnonvapauslaki (6.6.2003/453).

        Ei minua enää jaksa vituttaa noiden virkanilkkien toljailut, useimmiten naurattaa kun paljastavat hölmöytensä ja olempa tuntenut joskus jopa myötähäpeää kun ovat yrittäneet kertoa minulle ja jopa laillisuusvalvojalle satuja kun ovat jääneet kiinni laittomuuksista ja/tai valehtelusta varsin puutteellisilla sadunkertomistaidoilla. Satujen taso on ollut niin surkea että niille olisi buuattu päiväkodissakin.
        Pelataan nyt sitten tällaista peliä kun on kerran aloitettu. Kuten aamulla kirjoittamastani viestistä näkee niin varsin ronskia on minunkin teksti mutta satuja siinä ei ole


    • rörörööödrtöhöfdhrftg

      öröröröeöeörtreörö

    • röörrögööregörer

      rrreerröööröröröe

      • 167-176

        Hienoa että kokomukselaisetkin ottaa osaa tähän keskusteluun 😁


    • fkkfgkkgfy

      Paras kun ei tee noita osa-aika paskoja, noilla sitä sa asiansa mukavasti sekaisin .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      238
      5411
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      124
      4363
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2122
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1452
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      179
      1080
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      837
    10. 46
      813
    Aihe