Oon nyt opiskellut parturi-kampaaja alaa ja jotenki mulla on vaa alkanu stressaa kaikki. Mulla on mm. 2h kestävä koulumatka per suunta, 8h päiviä eli kun aamulla lähen klo. 7 bussiin matka kestää sen pari h ja oon koulus sen 8h ja kotiin sama matka ni oon kotona joskus ennen kuutta. Se on henkisesti ja fyysisesti raskasta. Ehin kotiin päästyäni syömään, käymään pesulla ja sit jo väsyttääkin ja pakko mennä nukkuun. Mulla on monta kirjallista tehtävää palautettavana ja jos mun päivän normi aikataulua kattoo, nii missäs välissä ne pitäis ehtiä tehdä? Sit tartten tosi moneen eri juttuun mm. näyttöihin mallit ja niitä on iha sairaan vaikee löytää keskellä päivää arkisin. Mulla on myös masennus taustaa joten väsyn tosi paljo herkemmin kun muut ihmiset. Ja tottakai pelottaa et se masennus uusiutuu tätä menoo kun vaan itkettää koko ajan koska oon henkisesti tosi väsynyt. Myöskään mun kroppa ei kestä tätä alaa ollenkaa, mun selkä ja niskat on iha hirveessä kunnossa, monesti niskat niin jumissa et en pysty kääntään päätä jompaan kumpaan suuntaan ollenkaan. Oon nyt pari pv jo lintsannut koulua koska oon jo siinä pisteessä et en vaan jaksa käydä enäi koulussa. Nyt vaan kelaan et mitä mulle sit käy jos lopetan koulun ja jään kotiin? Todennäkösesti masennun sängyn pohjalle ja tuskin pääsen sieltä enää ylös. Tuntuu vaan et oon porukoillekkin vaa yks iso ongelma ja nekin varmaan toivoo et ei olis tehny neljättä lasta kun musta tuli tällänen. Emmä tiiä miks mä tänne avauduin en vaa tiiä mitä mun pitäis tehä.
Oonko mä heittämässä elämäni kaivoon?
1
292
Vastaukset
Koskaan ei ole myöhäistä vaihtaa opiskelualaa.
Onko siellä koulussa nykyisin enää mitään oppilaanohjaajaa tai opiskelunohjaajaa tai edes luokanvalvojaa, joille puhua, vai onko nekin säästetty pois?
Kropan ongelmat voivat johtua myös vääristä työtavoista ja -asennosta, mutta luulisi nyt, että ne edes koulussa neuvottaisiin.
Kuulostaa kuitenkin siltä, että olet väärällä alalla tai ainakin liian kaukana koulussa. Ei tuollainen 4 tuntia koulumatkaa päivittäin ole enää inhimillistä.
Älä missään nimessä lopeta koulua, mutta alaa voit vaihtaa. Puhu fiiliksistäsi myös perheellesi. Vielä sinulta ei ole mennyt mitään hukkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i641148Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?
Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä152932- 57797
Juuri nyt: Ei soraääniä, Kunnanhallitus esitti sittenkin kivitipun ostoa.
Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta ostaisi Kivitipun 170 000 euron kauppahinnalla. https://ilkkapohjalaine67747Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"
on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol269736Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."
Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas6711- 62672
Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment180659Älä epäile itseäsi
äläkä epäile minua. En ole menossa mihinkään - ellet pyydä minua poistumaan. 🧡31635- 29618