Tuleeko outoja puheluita ?

Tolopillaan

Fonecta ei löytänyt eilistä erikoista soittajaa, mutta kertoivat kyselyitä tulevan paljon. Kokin tutkimus sanoi olevansa, mutta en halunnut edes tarkemmin kysyä kun olin levolle menossa. Vanha ihminen menee aikaisin yöpuulle.
Mahtavatko jotkin hämäräpiirit selvittää kohteita tällai ? Vai oliko ihan "siisti".

56

3496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ö-Öö

Ei tule

Salainen numero ja mainosesto päällä. Laitoin aikanaan salaiseksi nimenomaan outojen soittojen takia. Yleensähän oudot soitot on puhelinmyyjiltä, mulle alkoi tulla muuten kummallisia. Outoja puheluita alkoi vaan tuleen turhan usein. Noh, siitä pääsi noin eroon.

Puheluissa tosiaan se piirre, ilman numeron varmistamista, ei voi tietää kuka soittaja todellisuudessa on. Siihenhän nämät valepoliisit jne. perustavat hommelinsa. Oikeastaan ihmisten hölmöyteen, pokkana kun valehtelee, aina joskus joku menee vipuun.

Mä joskus tsekkailin numeroita, joist tullut soittoja. Noh, osa oli, mitä kertoi olevansa, osa taas oli outoja palvelunumeroita, jotkut kaiketi prepaideja. Jotain häikkää siis oli, koska ikinä ei tullut mitään kirjallista yhteydenottoa, pelkkiä soittoja. Ja paperia kun alkoi pyytelemään, puhelu jo loppuikin.

Kandee pikkasen olla varppeillaan, ei vainoharhainen, mutta varovainen.

=DW=

• Minä en yleensä vastaa outoihin numeroihin.
        Jonkun kerran olen lähettänyt tekstarilla numerotiedustelun. Ne on aina näitä prepaidliittymiä mistä soitot tulee.
        Huijareita piisaa ja vaikka kuinka niistä varoitellaan, aina joku lankeaa, ovat kait vaan niin taitavia.

• Tolopillaan

Ihmettelin kun soitettiin illalla kahdeksan jälkeen. Jokin "tutkimus" -firma jonka nimi viittasi, näkyi olevan Lappeenrannan seudulla.
      Tuleehan idästäkin porukkaa, joten koskaan ei tiedä...

• sama juttu minulla tänään, numeron haltijaa ei löytynyt,mutta tuli maininta että kyseistä numeroa on kyselty paljon. salaiseksi en halua numeroa muuttaa, koska silloin tutuillekin soittaessani näkyy heidän puhelimen näytössä "tuntematon numero soittaa" ja se saattaa sitten johtaa siihen etteivät vastaa. minulle tulee onneksi soittoja oudoista numeroista todella harvoin, mainoksen esto on päällä, mutta ei se mitään takaa, kun tulee joskus tilanteista että puhelinnumero on ilmoitettava ja sitten sitä edelleen myyvät.

• Salainen.mullakin

Kyllä salainen numero näkyy, kun asetuksista laittaa näkymään, ja näkyy muutenkin ellei varsinaisesti laita näkymättömäksi.
        Ei salainen numero ole sen kummempi kuin julkinenkaan, senkin saa näkymättömäksi halutessaan asetuksissa laittaa.

• Sen.lisään
        Salainen.mullakin kirjoitti:

Kyllä salainen numero näkyy, kun asetuksista laittaa näkymään, ja näkyy muutenkin ellei varsinaisesti laita näkymättömäksi.
        Ei salainen numero ole sen kummempi kuin julkinenkaan, senkin saa näkymättömäksi halutessaan asetuksissa laittaa.

Ainoa ero on ettei salaista numeroa löydy tiedusteluista.

• tammikuu
        Mulla on se Robinson-esto. Toimii hyvin.
        Joskus luin niitä sääntöjä, siinä sanottiin jotenkin sillai, että suurin osa toimijoista on siihen liittynyt.
        Eli sain sen käsityksen, ettei siihen ole pakko kuulua.
        Ja toinen juttu, että jos on asiakassuhde johonkin firmaan, ne voi soittaa.

• Salainen.mullakin kirjoitti:

en tiedä onko käytäntö muuttunut, mutta vuosia sitten kun minulla oli salainen numero, niin numeroni ei tuttaville näkynyt, enkä ollut asetuksista mitään säätöä tehnyt näkyvyyden suhteen.

• Salainen.mullakin
        tammikuu-51 kirjoitti:

en tiedä onko käytäntö muuttunut, mutta vuosia sitten kun minulla oli salainen numero, niin numeroni ei tuttaville näkynyt, enkä ollut asetuksista mitään säätöä tehnyt näkyvyyden suhteen.

Minulla on ollut salainen numero noin 10 vuotta eikä käytäntö ole sinä aikana muuttunut millään tavalla.
        Jospa numerosi oli alunperin laitettu asetuksissa niin ettei se näkynyt kenellekään.

• Salainen.mullakin kirjoitti:

Minulla on ollut salainen numero noin 10 vuotta eikä käytäntö ole sinä aikana muuttunut millään tavalla.
        Jospa numerosi oli alunperin laitettu asetuksissa niin ettei se näkynyt kenellekään.

ja kukahan sen olisi laittanut????? ellen minä itse???? eikös siihen olisi tarvittu tuo puhelinlaite ja se on ollut vain minulla??? tuosta salaisesta numerostani on aikaa jo varmaan 15-vuotta, voihan olla että tekniikka on nyt toinen.

• omituinen.juttu
        tammikuu-51 kirjoitti:

ja kukahan sen olisi laittanut????? ellen minä itse???? eikös siihen olisi tarvittu tuo puhelinlaite ja se on ollut vain minulla??? tuosta salaisesta numerostani on aikaa jo varmaan 15-vuotta, voihan olla että tekniikka on nyt toinen.

Voihan se olla laitettu liikkeessä kun olet puhelimen ja liittymän hankkinut, mieti sitä aikaa ja tilannetta.

• Heikunkeikku
        tammikuu-51 kirjoitti:

Jos annat ystävillesi salaisen puhelinnumerosi ja he tallentavat numeron omaan puhelinluetteloonsa, niin kun soitat heille, niin heidän näytössään näkyy nimesi.
        Eli ei heillä näy silloin "tuntematon numero soittaa".

• omituinen.juttu kirjoitti:

Voihan se olla laitettu liikkeessä kun olet puhelimen ja liittymän hankkinut, mieti sitä aikaa ja tilannetta.

en ostanut puhelinta ja hankkinut liittymää samaan aikaan, joten liikkeessä ei ole voitu asetuksia muuttaa. vaihdoin numeroni salaiseksi vasta myöhemmin.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Jos annat ystävillesi salaisen puhelinnumerosi ja he tallentavat numeron omaan puhelinluetteloonsa, niin kun soitat heille, niin heidän näytössään näkyy nimesi.

kyllä lapseni valittivat sitä, etteivät he näe että se olen minä kun soitan ja ihan takuulla heillä oli numeroni tallennettuna omaan puhelimeensa. mutta sama se, ollutta ja mennyt jo aikaa sitten. mutta kuten jo aikaisemmin totesin, tekniikka on nyt ihan toista kuin vuosituhannen alussa, lieneekö sillä jotain merkitystä, mene ja tiedä.

• Heikunkeikku
        tammikuu-51 kirjoitti:

kyllä lapseni valittivat sitä, etteivät he näe että se olen minä kun soitan ja ihan takuulla heillä oli numeroni tallennettuna omaan puhelimeensa. mutta sama se, ollutta ja mennyt jo aikaa sitten. mutta kuten jo aikaisemmin totesin, tekniikka on nyt ihan toista kuin vuosituhannen alussa, lieneekö sillä jotain merkitystä, mene ja tiedä.

Mulla on monia monia vuosia ollut oppilaiden vanhempien salaisia puhelinnumeroita talletettuna kännykkääni. Kun ovat minulle soittaneet salaisesta numerostaan, niin ihan normaalisti on näkynyt näytöllä, kuka soittaa.

• Top.secret-
        Heikunkeikku kirjoitti:

Tyttärellä oli joskus salainen numero, ja vaikka hänen numeronsa oli mun puhelimessani niin kun hän soitti niin luki että soittaja tuntematon. Tekstarien tullessa näkyi nimi. Nykyään on luopunut salaisesta numerosta ja antaa näkyä. Numero näkyy vastaanottajalle aina tekstareissa vaikka lähettäjällä olisi salainen numero.

• Herranjestas
        Top.secret- kirjoitti:

Tyttärellä oli joskus salainen numero, ja vaikka hänen numeronsa oli mun puhelimessani niin kun hän soitti niin luki että soittaja tuntematon. Tekstarien tullessa näkyi nimi. Nykyään on luopunut salaisesta numerosta ja antaa näkyä. Numero näkyy vastaanottajalle aina tekstareissa vaikka lähettäjällä olisi salainen numero.

Voian hänen numeronsa lla talletettuna puhelimeesi, mutta hän on omasta puhelumestaan laittanut sen näkemättömäksi, joten EI se näy kun hän sinulle soittaa.
        Älkää olko noin TYHMiä.

• härregyyd
        Herranjestas kirjoitti:

Voian hänen numeronsa lla talletettuna puhelimeesi, mutta hän on omasta puhelumestaan laittanut sen näkemättömäksi, joten EI se näy kun hän sinulle soittaa.
        Älkää olko noin TYHMiä.

Monet ihmiset eivät vastaa ''tuntemattomiin'' joten miksi kukaan toimisi noin tyhmästi ?

• Herranjestas
        härregyyd kirjoitti:

Monet ihmiset eivät vastaa ''tuntemattomiin'' joten miksi kukaan toimisi noin tyhmästi ?

Näköjään monikin toimii tyhmästi.

• lexx2
        Herranjestas kirjoitti:

Näköjään monikin toimii tyhmästi.

Näköjään on tyhmiä palstallakin.....

• Herranjestas
        lexx2 kirjoitti:

Näköjään on tyhmiä palstallakin.....

Olen huomannut.

• einopussinen
        Herranjestas kirjoitti:

Olen huomannut.

Olet tutkinut monien puhelimien asetukset ?

• Herranjestas
        einopussinen kirjoitti:

Olet tutkinut monien puhelimien asetukset ?

Minulla on kaikkiaan ollut kymmenkunta puhelinta, neljää eri merkkiä, tavallista ja älykästä. Kaikkien asetuksista olen löytänyt kohdan, josta numeron saa näkemättömäksi. Oli se julkinen tai salainen numero.

• liianvaikeatajoo
        Herranjestas kirjoitti:

Minulla on kaikkiaan ollut kymmenkunta puhelinta, neljää eri merkkiä, tavallista ja älykästä. Kaikkien asetuksista olen löytänyt kohdan, josta numeron saa näkemättömäksi. Oli se julkinen tai salainen numero.

Ehkä kysymyksellä tarkoitettiin muiden henkilöiden puhelimia.....

• niinhän.se.on
        liianvaikeatajoo kirjoitti:

Ehkä kysymyksellä tarkoitettiin muiden henkilöiden puhelimia.....

Samanlaiset asetukset löytyvät kaikista ja kaikkien puhelinten asetuksista.

• sinävakooja
        niinhän.se.on kirjoitti:

Samanlaiset asetukset löytyvät kaikista ja kaikkien puhelinten asetuksista.

Ja sinä tiedät (olet tutkinut muiden ihmisten puhelimia) että monet kytkevät numeron näytön pois ?

• niinhän.se.on
        sinävakooja kirjoitti:

Ja sinä tiedät (olet tutkinut muiden ihmisten puhelimia) että monet kytkevät numeron näytön pois ?

Miksi ja miten sen olisin tehnyt, kerroin vain puhelimien asetuksista.

• haeapua
        niinhän.se.on kirjoitti:

Miksi ja miten sen olisin tehnyt, kerroin vain puhelimien asetuksista.

Iltapäivällä jo noin sekaisin.....

• niinhän.se.on
        haeapua kirjoitti:

Iltapäivällä jo noin sekaisin.....

Hae apua jos olet sekaisin....

• Herranjestas kirjoitti:

Oli se toista lankapuhelinten aikaan.
        Täs oli uutisissakin taannoin, että teinit on keksineet, miten ilmaiseksi selvittää soittajan WhatsAppin kautta.

• Oi.Niitä.Aikoja
        eppu2 kirjoitti:

Oli se toista lankapuhelinten aikaan.
        Täs oli uutisissakin taannoin, että teinit on keksineet, miten ilmaiseksi selvittää soittajan WhatsAppin kautta.

Silloin olivat kaikki puhelut outoja, kun ei tiennyt kuka soittaa. Sitten tulivat numeronäytölliset lankapuhelimet.

• Top.secret-
        Herranjestas kirjoitti:

Älkää olko noin TYHMiä.

Näkyy se numero kun ei enää ole salainen. Hän sanoi että numero on salainen silloin kun se oli salainen. Eli ei ollut mitenkään mulle soittaessa ollut erityisesti asennettu. Miksi olisi ollut? Olet vainoharhainen selvästikin. Ja niin kuin laitoin edelliseen viestiin, niin niiden "salaisten numeroiden" on turha tekstailla ihmisille ja luulla ettei numeronsa näy.vastaanottajalle. Kyllä se tekstareissa näkyy AINA.

• Herranjestas
        Top.secret- kirjoitti:

Näkyy se numero kun ei enää ole salainen. Hän sanoi että numero on salainen silloin kun se oli salainen. Eli ei ollut mitenkään mulle soittaessa ollut erityisesti asennettu. Miksi olisi ollut? Olet vainoharhainen selvästikin. Ja niin kuin laitoin edelliseen viestiin, niin niiden "salaisten numeroiden" on turha tekstailla ihmisille ja luulla ettei numeronsa näy.vastaanottajalle. Kyllä se tekstareissa näkyy AINA.

Kerroin omista kokemuksistani kun minulla on salainen numero, ei siihen mitään vainoharhaisuutta tarvita.
        Se näkyy kaikille joille soitan, ellen laita sitä näkemättömäksi ja juuri asetuksissa sen voin tehdä.
        Tietenkin tekstarissa näkyy numero.

• 1eero

Ei ole salainen, joskus vastaan joskus sanon etten jouda keskustelemaan, joskus jään piruuttain keskustelee kun huomaavat toivon tyyppi eivät halua jatkaa keskustelua.
      Tuntematon numero voi osoittautua tutuksi tai soitto olla tärkeä.

• outoaika

Kenelle tämä North... mahtaa toimia ? Jokin nimeen viittaava löytyi, mutta en ole varma.

• hallooo

Jos saatte puhelun numerosta joka alkaa 447.... siihen vastaaminen saattaa tulla kalliiksi.
      Tuo 447 ei ole minkään maan suuntanumero.

• Mutta 44 on brittien suunta, eikö?
        Entä jos siinä se seiska on jo varsinaista numeroa

• luottamusnolla

Aivan samaa mistä soittaja sanoo olevansa puhelimessa, ei niihin ole monestikaan mitään uskomista. Monet esimerkit ovat olleet varoitusesimerkkeinä. Luurin toisessa päässähän voi tekeytyä ties keneksi.
      Ihmiset matkustavat paljon yleisellä tasolla, eli soittaminen vieraista maista pilasoittoja myöten on kuulema tuiki tavallista.

Tuntemattoman numeron soittaessa soittajalla on harvemmin puhtaat jauhot pussissa. Miksi muuten säädellä numero tuntemattomaksi?

• asialla

Kyllä mulle soittaa mm. terveyskeskuslääkäri tuntemattomasta numerosta. Jos en vastaisi niin jäisin ilman tärkeääkin tietoa. Lehtimyyjillä on yleensä aina numero näkyvillä.

• Herranjestas
        asialla kirjoitti:

Kyllä mulle soittaa mm. terveyskeskuslääkäri tuntemattomasta numerosta. Jos en vastaisi niin jäisin ilman tärkeääkin tietoa. Lehtimyyjillä on yleensä aina numero näkyvillä.

Täälläkin lääkäri soittaa aina tuntemattomasta numerosta, ajan kun tietää niin vastaan.

• ErnestitäälläHei
    • korppistaevastelloo

Onpas ongelma. Aivan kuin EU:n suojatyöpaikassa Brysselissä, jossa kaavaillaan talojen portaikoista asukkaiden nimilistan poistamista tietosuojaan vedoten.

Voe pyhä yksinkertaisuus näetä isoja huolie.

• Bengalitikku

Tuttavani ovat kertoneet, ettei Virossa ole lainkaan nimiä ovissa tms., mutta käytäntö tullut muista syistä.
        Posti kun jakaa nytkin väärin, kuten eilen sain naapurin kirjeen, pudotin se heidän laatikkoonsa, miten sekoiltaisiin a la Viro.

• korppismiettii
        Bengalitikku kirjoitti:

Tuttavani ovat kertoneet, ettei Virossa ole lainkaan nimiä ovissa tms., mutta käytäntö tullut muista syistä.
        Posti kun jakaa nytkin väärin, kuten eilen sain naapurin kirjeen, pudotin se heidän laatikkoonsa, miten sekoiltaisiin a la Viro.

Postin (firma) maine on mennyt uudistusten myötä. On ikävää lukea mitä postinjakaja taas teki väärin. Nythän postinjakajat ovat suurennuslasin alla, ja kaikki "vääryydet" ilmituodaan. On sitä sattunut entivanhaankin, kautta aikojen on jaettu postia väärin. Inhimillisiä erehdyksiä. Työtä postinjakajat vain tekevät.

Luin lehdestä, että muualla Euroopassa ei ole nimilistoja talojen auloissa. Väärää tietoa. Hollannissa P:n talon ulko-oven postilaatikoissa on asujien nimet. P:n sisko asuu isossa palvelutalossa sen kerrostalon ala-aulassa on asukkaiden nimet.

Voe näetä muutoksie. Pittääkö pistää säkki päähän?

• Bengalitikku

Saisihan sitä kuka vain huonoa huomiota osakseen, jos tekee työnsä kelvottomasti ja virheellisesti, varsinkin kun tietää, ettei sitä kannettavaa enää niin paljoa ole ja kantopäiviä on harvennettu.
        Mietipä sijoitusneuvojaa: kuulepas pelailin vähän sun rahoillasi ja aluksi meni hyvin, mutta shit ei enää. Eikös näitäkin virheitä ole tuotu esille.
        Sitten on vielä tahoja, jotka haluavat paperilaskuttaa (jopa äveriäät yritykset, niin huomautusajat voivat mennä ohi viiveiden takia. Nuo yritykset säästänevät laitteissa, ohjelmissa ja ylläpidossa - no joop.

• korppisylläpitää
        Bengalitikku kirjoitti:

Saisihan sitä kuka vain huonoa huomiota osakseen, jos tekee työnsä kelvottomasti ja virheellisesti, varsinkin kun tietää, ettei sitä kannettavaa enää niin paljoa ole ja kantopäiviä on harvennettu.
        Mietipä sijoitusneuvojaa: kuulepas pelailin vähän sun rahoillasi ja aluksi meni hyvin, mutta shit ei enää. Eikös näitäkin virheitä ole tuotu esille.
        Sitten on vielä tahoja, jotka haluavat paperilaskuttaa (jopa äveriäät yritykset, niin huomautusajat voivat mennä ohi viiveiden takia. Nuo yritykset säästänevät laitteissa, ohjelmissa ja ylläpidossa - no joop.

Kuten tiedät olen muuttamassa. Talo, josta muutan pois oli VVO:n talo ja huoltofirmassa työskenteli mies, joka asui talossa. VVO möi talon jollekin ilmeisesti ulkolaiselle kiinteistö sijoitusfirmalle ja huoltomies muutti pois talosta. Mitä tapahtui.

Talon siivous ja pihan sekä autopaikkojen kunnossapito romahti. Ulkorappusista ei hakata jäätä pois vaan ne on suolattu ja kiviä levitetty suolauksen päälle. Voit vain kuvitella miltä rappukäytävissä näyttää.

Vuokrat nousivat ( minun vuokra 28e/kk) Lämpöjä laskettiin ja koska ikkunat on vanhat niistä vetää on sanomattakin selvää, että on koleaa pirtissä. Eli säästetään ylläpidossa. No, istun nyt täällä uudessa sievässä ja lämpimässä huoneessani, aurinko kurkistaa ikkunasta. Odotan ostamaani divaanivuodesohvaa. Vaihdoin toisen huoneen ikkunaverhot ja somistelen ylipäätään siipeäni.

No, pitihän minunkin jotain urputtaa 😂

• Bengalitikku kirjoitti:

ei posti nimen mukaan postia jaa, vaan postinumeron, kadun nimen, talon numeron, portaan kirjaimen ja oven numeron. nimi voi olla ovessa ihan mikä tahansa, tai ei nimeä ollenkaan, mutta jos osoite on oikein niin perille tulee.

• Bengalitikku

Sittenhän kirjeeseen ei tarvitsisi laittaa saajan nimeä - vai?

Korppinen: onnea uuteen kotiisi! Elämän laatu parani varmastikin.

On rajua voitontavoittelua. Ulkolainen omistaja voi olla holdingyhtiö, jonka
        ns. pääkallonpaikka on vaikkapa Belgiassa ja omistajat suomalaisia. Paino on sanalla voi.

• tammikuu-51 kirjoitti:

ei posti nimen mukaan postia jaa, vaan postinumeron, kadun nimen, talon numeron, portaan kirjaimen ja oven numeron. nimi voi olla ovessa ihan mikä tahansa, tai ei nimeä ollenkaan, mutta jos osoite on oikein niin perille tulee.

Kyllä mulle on tullut naapurien postia luukusta vaikka kaikki on oikein.
        Veljelle oli tullut just eilen naaputitaloon kuuluva kirje. Osoite ei edes samanoloinen.
        Liekö lajittelussa virhe.

• eppu2 kirjoitti:

Kyllä mulle on tullut naapurien postia luukusta vaikka kaikki on oikein.
        Veljelle oli tullut just eilen naaputitaloon kuuluva kirje. Osoite ei edes samanoloinen.
        Liekö lajittelussa virhe.

jokainen tekee työssään virheitä, myös postinjakaja. minulle on tullut postia jossa osoite minun osoite, mutta nimi toisen henkilön, varsinkin joulunaikaan kun henkilöt lähettävät joulukortteja muistamatta oikeaa ovinumeroa.

• tammikuu-51 kirjoitti:

jokainen tekee työssään virheitä, myös postinjakaja. minulle on tullut postia jossa osoite minun osoite, mutta nimi toisen henkilön, varsinkin joulunaikaan kun henkilöt lähettävät joulukortteja muistamatta oikeaa ovinumeroa.

Mitenköhän se lajittelu nykyään menee, kun niitä jakoja on eri tahoilla.
        Rupesin tässä taannoin ihmettelemään, kun yksi lehti alkoi tulla aamuyöstä, joka oli ennen tullut normaalin päiväpostin mukana.
        Kysyin päivällä postinkantajalta, hän sanoi, että johtuu tästä kilpailutuksesta jako eri.

• Bengalitikku
        tammikuu-51 kirjoitti:

Huom. Postiljoonille en ole huomauttanut. Sallin hänen olla virheettömyyden vallassa.

• 71plus

Suomi on salattu maa, mikään ei ole näkyvää osa Venäjää.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1701
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1382
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      982
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      78
      816
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe