Missä murrosikä

uteliastyttö12v

Moi oon 12v tyttö ja kysyn et onko mun murrosikä alkamas ja kuinka nopeesti se alkaa kunnolla. mulla on ihan vähä arat rinnat, nänni on suurentunut hitusen ja niissä tuntuu pienet kovat patit kun painaa sitten kainaloissa ei ole karvoja eikä hiki haise. Alapäässä oon huomannut vaaleita ja muutamia tummia pehmeitä karvoja

8

538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uteliastyttö12v

Ja vähän on pikkareihin ilmestynyt sellasta valeesta ja kovaa (päivän päätteeksi) olevaan juttua nii mitä se on?

• Miss19

Valkovuotoo se on, punanen menkka vuoto. Kumma ku mutsis ei, sul oo mitää tällasis puhunu. Oma on jo siitä asti kun olin täyttäny 7wee, 10weenä sitte alko nää.

• murrosiänkokenut

Joo, murrosiän merkkejähän nuo on. Ei se yleensä ihan rytinällä tule, just rintojen ja muunkin kehon kasvua. Vaalea tavara housuissa on valkovuotoa, ihan normijuttu. Alapään oma tapa puhdistaa itseään. Karvoitus ei välttämättä tule ihan heti, ei ole mitään kiirettä. Jos on jotain kysyttävää niin kannattaa vaikka käydä terkkarin kanssa juttelemassa, se on vaitiolovelvollinen ja osaa asiansa.

• murrosiänkokenut

Ja murrosikä voi kestää ihan ihmisestä riippuen n. 2-5 vuotta, se on normaalia.

• Uteliastyttö12v

Okei kiitos vastauksesta❤️

• Miss19

Oon kokenut saman itekki. Oon 13wee.

• Anonyymi

Ei ny vittu vielä ala kunnolla 12 vuotiaana ku et oo ees teini vielä mul alko 15 vuotiaana nopee huomattava kasvu, eikä siinä mitään kivaa ole.

• Anonyymi

Itse käsitteistöön mennäksemme, niin "Murrosikä" käsite lienee tullut Suomennoksena amerikkalaisesta "Teen", jota myös "Teini" iäksi on kutsuttu.
      Teen tulee taas loppuliitteistä thirteen, fourteen, fifteen, sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, johon teini ikä päättyy, koska twenty ei enää sisällä "teen" päätettä. Myöskään twelve eli 12 ikäinen ei siis ole vielä "teen".
      Murrosikä on siis ikävuodet 13-19 ikävuotta.
      Ei muuta kuin PUNK rock soimaan ja kovaa angstia päälle.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      5054
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      2972
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1290
    4. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      100
      1268
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1210
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1084
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      883
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      845
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      763
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      35
      742
    Aihe