Missä murrosikä

uteliastyttö12v

Moi oon 12v tyttö ja kysyn et onko mun murrosikä alkamas ja kuinka nopeesti se alkaa kunnolla. mulla on ihan vähä arat rinnat, nänni on suurentunut hitusen ja niissä tuntuu pienet kovat patit kun painaa sitten kainaloissa ei ole karvoja eikä hiki haise. Alapäässä oon huomannut vaaleita ja muutamia tummia pehmeitä karvoja

8

496

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uteliastyttö12v

      Ja vähän on pikkareihin ilmestynyt sellasta valeesta ja kovaa (päivän päätteeksi) olevaan juttua nii mitä se on?

      • Miss19

        Valkovuotoo se on, punanen menkka vuoto. Kumma ku mutsis ei, sul oo mitää tällasis puhunu. Oma on jo siitä asti kun olin täyttäny 7wee, 10weenä sitte alko nää.


    • murrosiänkokenut

      Joo, murrosiän merkkejähän nuo on. Ei se yleensä ihan rytinällä tule, just rintojen ja muunkin kehon kasvua. Vaalea tavara housuissa on valkovuotoa, ihan normijuttu. Alapään oma tapa puhdistaa itseään. Karvoitus ei välttämättä tule ihan heti, ei ole mitään kiirettä. Jos on jotain kysyttävää niin kannattaa vaikka käydä terkkarin kanssa juttelemassa, se on vaitiolovelvollinen ja osaa asiansa.

    • murrosiänkokenut

      Ja murrosikä voi kestää ihan ihmisestä riippuen n. 2-5 vuotta, se on normaalia.

    • Uteliastyttö12v

      Okei kiitos vastauksesta❤️

    • Miss19

      Oon kokenut saman itekki. Oon 13wee.

    • Anonyymi

      Ei ny vittu vielä ala kunnolla 12 vuotiaana ku et oo ees teini vielä mul alko 15 vuotiaana nopee huomattava kasvu, eikä siinä mitään kivaa ole.

    • Anonyymi

      Itse käsitteistöön mennäksemme, niin "Murrosikä" käsite lienee tullut Suomennoksena amerikkalaisesta "Teen", jota myös "Teini" iäksi on kutsuttu.
      Teen tulee taas loppuliitteistä thirteen, fourteen, fifteen, sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, johon teini ikä päättyy, koska twenty ei enää sisällä "teen" päätettä. Myöskään twelve eli 12 ikäinen ei siis ole vielä "teen".
      Murrosikä on siis ikävuodet 13-19 ikävuotta.
      Ei muuta kuin PUNK rock soimaan ja kovaa angstia päälle.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe