Isännöitsijän palkka 2018?

Eletään vuotta 2018. Mitä isännöitsijä saa palkkaa?

Kerro kuukausipalkkasi (€ brutto/kk) ilman kokouspalkkioita tai muita palkan lisiä, asuinalueesi (Pohjois-Suomi, Itä-Suomi, Keski-Suomi, Länsi-Suomi, pääkaupunkiseutu) sekä työkokemusvuodet isännöitsijänä. Näin saamme mielenkiintoista aineistoa mitä missäkin tienataan.
Ilmoita

Kerro ensin itse kuukausipalkkasi, koulutuksesi ja ammattisi. Siitä saadaan hyvä vertailukohde.
1 VASTAUS:
2900 €/kk, brutto, alue Länsi-Suomi, työkokemusvuodet isännöitsijänä: 2 vuotta
Koulutus: isännöitsijän ammattitutkinto, ITS tekeillä.

En ymmärrä miten voi olla kenellekään vaikeaa kertoa nimettömänä palkkaansa :D
+Lisää kommentti
Voit tutustua itse palkkoihin verotoimistossa. Saat kohtuu helpolla netistä isännöitsijöiden syntymäajat ja maakunnat selville. Sitten vain tilastoimaan.

Bruttopalkat vaihtelee 2000-5000 välillä. Ahkeralla työllä ja pöljällä asenteella yksityisyrittäjä pääsee myös palkoille. Yhdellä on liikevaihto 180000 euroa vuodessa. Jää siitä jotakin kulujen jälkeen palkaksi, vaikka Helsingissä toimiikin.
1 VASTAUS:
Palkkavertailu.com kertoo isännöitsijöiden palkan kivasti, mutta sinäkin missasit aloituksen tärkeimmän kohdan:"työkokemusvuodet isännöitsijänä"

Minuakaan ei kiinnosta, saako joku 2500 tai 3500 tai 5500 euroa/kk. Minua kiinnostaa, montako vuotta hänellä on työkokemusta isännöitsijänä. Palkkaa pitää aina verrata siihen, paljonko on alan osaamista/työkokemusvuosia.

Jos minä kerron, että saan 2600 euroa/kk ei se kerro yhtään mitään! Tai 3500 euroa/kk. Ihan yhtä tyhjän kanssa. Mutta jos kerron olevani Itä-Suomessa, palkka 3500 eur/kk ja ensimmäistä vuotta isännöitsijänä, on siinä paljon kiinnostavaa tietoa.

Tai jos olen 2500 eur/kk palkalla, takana 5 vuotta isännöintialan työkokemusta ja toimin isännöitsijänä Raumalla. Siitä voi jo todeta, että työkokemus huommioitua, surkea palkka!

Palkan lisäksi halutaan aina tietää, missä päin Suomea se tienataan ja kuinka monta vuotta henkilö on ollut alalla! Palkan suuruus sellaisenaan on merkityksetön tieto.
+Lisää kommentti
2000 on jo aika kova palkka. Mediaani on paljon sen alle.
1 VASTAUS:
Mutta työkin on miellyttävää, vaihtelevaa ja tarkoituksellista.
+Lisää kommentti
Toistaiseksi ennätys kahdestaan on 2016 brutto 250.000,-/v.
Ilmoita
Muistakaa myös esim. ikkunoidenvaihdosta tuleva myyntiprovisio.

Virkatovereilta ensin kyselet, mikä valmistaja mitäkin prosenttia tarjoaa vastikkeeksi siitä että vuodat muiden tarjoajien hintatiedot valitsemallesi.

Eräs isännöitsijä eritysen taitavasti hoiti homman. Urakoitsija maksoi pakettiautosta nelinumeroisesti ylihintaa autoliikkeelle, joka sitten myi uuden Opelin isännöitsijälle tuolla alennuksella.

Pinemmistäkin hommista tienaa ekstraa ohjaamalla töitä kilpailuttamatta kumppaneille
2 VASTAUSTA:
> ... ekstraa ohjaamalla töitä kilpailuttamatta kumppaneille

Vakiselitys että "on valmiiksi kilpailutettu" nuo hyvävelikumppanit. Näistähän on tasainen pieni lisätulo kun taas ison urakan provikoita ei oli joka vuosikaan
Ilmoita poliisille jos tiedät lakia rikotun, älä huutele täällä.
+Lisää kommentti
meillä peruspalkka ilman palkkioita on aloittelijalla 3500eur
1 VASTAUS:
1000 euroa enemmän kuin Porissa :D
+Lisää kommentti
Porissa toki mm. asumiskulut on paljon pienemmät.
Ilmoita
Yllättävän hiljaista. Eikö kukaan kerro palkkaansa? Saatko paljon vai vähän?
1 VASTAUS:
Jostain syystä palkka-asia ei tunnu kiinnostavan. Olen itsekin yllättynyt, kuinka harva on kertonut nimettömänä palkkaansa täällä.
+Lisää kommentti
PKS alueella aika yleinen palkkataso on perus kuukausikorvauksen osalta 4000€ molemmin puolin. Eli kokouspalkkiot jne. päälle. kokouspalkkioissa on tosi paljon eroa talosta riippuen.
Ilmoita
7500+kokouspalkkiot ja 50% erillislaskutuksista, kainuu ja 3v työkokemus
3 VASTAUSTA:
Taidat olla Kainuun ainoa isännöitsijä...
Realialla on palkka kohdillaan toimistonpäälliköllä! Onko Realia noin vahva Kainuussa?
Realialla ei ole enää Kainuussa toimistoa, liar liar pants on fire 😂😂
+Lisää kommentti
Jos Realian yksikön päällikkö saa Länsi-Suomessa 2 vuoden työkokemuksella 2900/brutto niin Kainuun kaveri muistaa 'vähän' väärin.
Ilmoita
1300e/kk sekopäinen sähläri-isännöitsijätär meiltä. Noin 80 asuntoa
En tiedä paljonko saa kymmenestä muusta taloyhtiöstä.
2 VASTAUSTA:
Eipä sekoiteta työntekijäisännöitisjän palkkaa siihen kuukausiveloitukseen, jota isännöintitoimisto laskuttaa taloyhtiöltä. Katsos, isännöitsijä ei saa välttämättä euroakaan siitä kuukausiveloituksesta, jota isännöintitoimisto laskuttaa.

Meille tuli juuri uusi taloyhtiö (isännöintitoimiston) asiakkaaksi. Kuukausiveloitus 900 eur/kk (sis alv) eli 725,81 eur/kk (alv 0). Kyseinen taloyhtiö tuli minun hoidettavakseni. Paljonko palkkani nousi? Ei ollenkaan. Uusi asiakas lisää työmäärääni, mutta en saa euroakaan tuosta 725,81 eur/kk (alv 0) veloituksesta, joka menee isännöintitoimiston omistajan taskuun.

Se niistä isännöitsijän palkoista!
ITS_tek kirjoitti:
Eipä sekoiteta työntekijäisännöitisjän palkkaa siihen kuukausiveloitukseen, jota isännöintitoimisto laskuttaa taloyhtiöltä. Katsos, isännöitsijä ei saa välttämättä euroakaan siitä kuukausiveloituksesta, jota isännöintitoimisto laskuttaa.

Meille tuli juuri uusi taloyhtiö (isännöintitoimiston) asiakkaaksi. Kuukausiveloitus 900 eur/kk (sis alv) eli 725,81 eur/kk (alv 0). Kyseinen taloyhtiö tuli minun hoidettavakseni. Paljonko palkkani nousi? Ei ollenkaan. Uusi asiakas lisää työmäärääni, mutta en saa euroakaan tuosta 725,81 eur/kk (alv 0) veloituksesta, joka menee isännöintitoimiston omistajan taskuun.

Se niistä isännöitsijän palkoista!
Mistäs se isännöitsijä sitten saa palkkansa jos ei isännöitsijäfirman asiakkailta??
+Lisää kommentti
Isännöisijä saa liikaa liksaa kun lopulta se on Talkkari joka tekee senkin työt.
1 VASTAUS:
Koska talkkarit ovat tehneet tilinpäätöksiä yms. ? Älä sekoile.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Isännöitsijän palkka 2018?

Eletään vuotta 2018. Mitä isännöitsijä saa palkkaa?

Kerro kuukausipalkkasi (€ brutto/kk) ilman kokouspalkkioita tai muita palkan lisiä, asuinalueesi (Pohjois-Suomi, Itä-Suomi, Keski-Suomi, Länsi-Suomi, pääkaupunkiseutu) sekä työkokemusvuodet isännöitsijänä. Näin saamme mielenkiintoista aineistoa mitä missäkin tienataan.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta