Meidän skeptikkojen rynö;
"Kyltyyri! Kyltyyri! Kyltyyri!"
Tuo huuto on Suomessa syyri,
Mut mikä se on se kyltyyri?
Kas, siinäpä pulma on jyyri.
Se on yhdelle ooppera-kyyri,
taas toiselle Tukholma-tyyri,
Duncan, Forssellin figyyri
tai Parisin polityyri.
Tuhatkarvainen on kyltyyri -
se on Kiinassa Kiinaan myyri -
mut Suomessa Suomen kyltyyri
tuon kaiken on karrikatyyri.
http://kaino.kotus.fi/korpus/klassikot/teksti/leino/leino_1912_tahtitarha.xml
Olen skeptikkorunoilija
5
152
Vastaukset
- Skepponen
Se on Eino Leinon hieno runo. Hän kirjoitti sen aikana,jolloin Intialainen uskomushpto alkoi valua Suomeen. Todella tarpeellinen runo edelleen. Lukekaa hörhöt, ja sivistykää tekin!
- Skeporynö
Skepon parempi kulttuuriruno:
"Kyltyyri! Kyltyyri! Kyltyyri!"
Tuo huuto skepolla on syyri,
Mut mikä se on se kyltyyri?
Kas, siinäpä pulma on jyyri.
Skepolla se ei sitä tietenkään ole.
Onhan se skepon piikki- ja pillerikyyri! - Tietomie
Onko skepo kylttyyrihenkilö?
Ei ole!
Skepo vaan näyttelee niin kylttyrelliä! - Skeporuno
Skepo on henkilö, joka aikoinaan toisteli niitä tietellisiä totuuksia, mutta kun "paukut" loppuivt siellä, niin rupesi toistelemaan tuota yhtä tietämäänsä runoa!
- NiinKylttyrelliä
Skepot rokottaa niin kylttyrellisesti piikin persauksiin runoja lausuen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.683198Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91851- 1111740
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241249- 1291048
- 99992
- 60944
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67926- 84869
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6865