Voihan vitamiinit

Keskusteltiin vitamiineistä, laihdutuksesta, korkeasta verenpaineesta jne. Yksi henkilö treenaa ihan simona, käy salilla, nostaa rautaa, syö terveellisesti ja käyttää erilaisia vitamiinipillereitä. Käy lääkärissä säännöllisesti jne kaikkea tylsää ja puuduttavaa. Kyseli, mitkä minun verenpainearvot mahtavatkaan olla. Röntgenkatseella haki vyötäröäni, jota en ole nähnyt miesmuistiin. Muutenkin minulle on kertynyt sinne sun tänne, varsinkin persiiseen liikarasvaa. Kerroin, että en muista koska on paineet mitattu, enkä välitä hittojakaan niitä seurailla. Samoin sokeriarvot. Mittari on ja liuskat, mutta en mittaile. Enkä syö, enkä ole koskaan syönyt purkista mitään kirivittejä. Kysyjä patisteli minua lääkärin pakeille ja labroihin. Mielestäni on niin, että kyllä minä itse tiedän, milloin syön täysin väärin ja vääränlaista safkaa. Eiköhän kaikki suurinpiirtein tiedä. Eihän se olo mittaamalla parane. Mielipiteitä on monia. Ehkä olen kävelevä katastrofi, kun en suostu kokeisiin, enkä lääkkeisiin. Putoan yksi kaunis päivä lattialle ja se on sitten siinä. Fatalistina uskon, että näin sen pitikin mennä. Tuo treenaaja ja huipputerveellisesti elävä elää satavuotiaaksi. Eipä käy katteeks.

88

1420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on liian matala verenpaine, se pyörryttää ylös noustessa. On monenlaisia kuntoiluvempaimia, nyt olen taas treenannut joka päivä niillä noin 30-40 minuuttia. En ole huomannut eroa entiseen kunnossani, enkä ole laihtunut. Vyötärö hävisi jonnekin kun olen kutistunut 9 cm, kai massan on johonkin mentävä vaikka en järin ylipainoinen olekaan. Lyhennyin kun nostelin 100kkg painvaa ukkelia toistakymmentä vuotta.
      Minä syön kaikenlaisia pillereitä, Piimaa ihan oikeasti pitää hiukset tuuheana vielä tälläkin iällä. Lisäksi otan päivittäin C ja D vitamiinia, kalsiumia, maitohappobakteeria, yhden monivitamiinitabletin.
      On tullut tavaksi, onkohan riippuvuutta vai pelkoa että kuolee jos jättää jonkin pois?

      • mielikk
        Mistä tavallinen tallaaja erottaa, onko verenpaine ylhäällä vai alhaalla? Vai vaatiiko se kokoajan tylsää kotimittausta ja lääkärissä hyppäämistä. Siis kotona jaksat roikkua jossain ovenkahvaan kiinnitetyssä narussa. Tai vetää soutulaitteella kuivalla maalla. Vai roikutko kattoon kiinnitetyissä renkaissa. Ou mai gaad. Pyöryttää jo pelkät ajatukset moisista härveleistä. Siis oikeesti, voiko lyhentyä jos nostelee raskasta ihmistä? Kuulostaa epäilyttävältä. Nuo pillerikasat tuntuvat olevan naisten juttuja. En usko niihin hiukkaakaan. Pelkkää rahastusta ja huijausta. Nehän käy sisäelinten päälle.


      • 2lesken kirjoitti:

        mielikk
        Mistä tavallinen tallaaja erottaa, onko verenpaine ylhäällä vai alhaalla? Vai vaatiiko se kokoajan tylsää kotimittausta ja lääkärissä hyppäämistä. Siis kotona jaksat roikkua jossain ovenkahvaan kiinnitetyssä narussa. Tai vetää soutulaitteella kuivalla maalla. Vai roikutko kattoon kiinnitetyissä renkaissa. Ou mai gaad. Pyöryttää jo pelkät ajatukset moisista härveleistä. Siis oikeesti, voiko lyhentyä jos nostelee raskasta ihmistä? Kuulostaa epäilyttävältä. Nuo pillerikasat tuntuvat olevan naisten juttuja. En usko niihin hiukkaakaan. Pelkkää rahastusta ja huijausta. Nehän käy sisäelinten päälle.

        Lyhyys voi johtua, jos ei ole päässyt kasvatuslaitokseen. Lääkäri kielsi alkoholin. Kysyin eläisinkö siten pitempään? Ainakin elämä tuntuisi pitemmältä vastasi.


      • 2lesken kirjoitti:

        mielikk
        Mistä tavallinen tallaaja erottaa, onko verenpaine ylhäällä vai alhaalla? Vai vaatiiko se kokoajan tylsää kotimittausta ja lääkärissä hyppäämistä. Siis kotona jaksat roikkua jossain ovenkahvaan kiinnitetyssä narussa. Tai vetää soutulaitteella kuivalla maalla. Vai roikutko kattoon kiinnitetyissä renkaissa. Ou mai gaad. Pyöryttää jo pelkät ajatukset moisista härveleistä. Siis oikeesti, voiko lyhentyä jos nostelee raskasta ihmistä? Kuulostaa epäilyttävältä. Nuo pillerikasat tuntuvat olevan naisten juttuja. En usko niihin hiukkaakaan. Pelkkää rahastusta ja huijausta. Nehän käy sisäelinten päälle.

        Aina kun olen mitannut niin arvot voisivat olla korkeammat, on mittari, en tiedä kuinka tarkka on.
        Tästä lyhenemisestä puhuin lääkärin kanssa, ikääntymiseen kuuluu että lyhenee jonkin verran, olen lyhentynyt normaalia enemmän. Lääkärin mukaan on mahdollista että nostelu on vaikuttanut, mistäpä noita tietää, pituus ei jatku enää vaikka mitä tekisin. Muistan kun talutin ukkoa vessaan, hän hyytyi usein juuri ennen pöntölle pääsyä, joten kaikki oli housuissa enkä yksin pystynyt nostamaan häntä ylös kun ei auttanut itse yhtään. Joskus riuhdoin väkisin ylös, kun en onnistunut niin hain naapurin apuun.
        Täällä mökillä on kuntopyörä ja muutamia muita vempaimia, kylillä on enemmän. Välillä on taukoja, pyyhin vain pölyt vempaimista.
        Siinä olen samaa mieltä kanssasi, vosin jättää vitamiinit ym.. vähemmälle. Kaveri ei syö mitään pillereitä ja on terve.


      • arvo.e kirjoitti:

        Lyhyys voi johtua, jos ei ole päässyt kasvatuslaitokseen. Lääkäri kielsi alkoholin. Kysyin eläisinkö siten pitempään? Ainakin elämä tuntuisi pitemmältä vastasi.

        Auttaisikohan jos ottaisivat vielä kasvatuslaitokseen?


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Aina kun olen mitannut niin arvot voisivat olla korkeammat, on mittari, en tiedä kuinka tarkka on.
        Tästä lyhenemisestä puhuin lääkärin kanssa, ikääntymiseen kuuluu että lyhenee jonkin verran, olen lyhentynyt normaalia enemmän. Lääkärin mukaan on mahdollista että nostelu on vaikuttanut, mistäpä noita tietää, pituus ei jatku enää vaikka mitä tekisin. Muistan kun talutin ukkoa vessaan, hän hyytyi usein juuri ennen pöntölle pääsyä, joten kaikki oli housuissa enkä yksin pystynyt nostamaan häntä ylös kun ei auttanut itse yhtään. Joskus riuhdoin väkisin ylös, kun en onnistunut niin hain naapurin apuun.
        Täällä mökillä on kuntopyörä ja muutamia muita vempaimia, kylillä on enemmän. Välillä on taukoja, pyyhin vain pölyt vempaimista.
        Siinä olen samaa mieltä kanssasi, vosin jättää vitamiinit ym.. vähemmälle. Kaveri ei syö mitään pillereitä ja on terve.

        Kyllä pituuden lyhentyminen on ihan tavallista. Itsekin olen pari senttiä lyhentynyt.
        Kaikki rappeutuu ajan myötä. Raskaat hommat kuluttavat.
        Niin kovin on yksilöllistä tuo lisäviitamiien ja hivenaineiden tarve. Syömisistä ja aineenvaihdunnasta ja liikkumisesta riippuen.
        Mutta tosi on se, että kaikki niitä tarvitsevat, tulee ne sitten ruuasta tai purkista.


      • Bengalitikku
        2lesken kirjoitti:

        mielikk
        Mistä tavallinen tallaaja erottaa, onko verenpaine ylhäällä vai alhaalla? Vai vaatiiko se kokoajan tylsää kotimittausta ja lääkärissä hyppäämistä. Siis kotona jaksat roikkua jossain ovenkahvaan kiinnitetyssä narussa. Tai vetää soutulaitteella kuivalla maalla. Vai roikutko kattoon kiinnitetyissä renkaissa. Ou mai gaad. Pyöryttää jo pelkät ajatukset moisista härveleistä. Siis oikeesti, voiko lyhentyä jos nostelee raskasta ihmistä? Kuulostaa epäilyttävältä. Nuo pillerikasat tuntuvat olevan naisten juttuja. En usko niihin hiukkaakaan. Pelkkää rahastusta ja huijausta. Nehän käy sisäelinten päälle.

        Minusta olisi ihana juttu renkaat esim. eteisessä. Voisi avata ulko-oven ja keinua ja sitten hulmahtaa pihalle - vauhdikkaasti. Huomaan, että kun en ole sauvakävellyt, niin painoa hiipii. Jotenkin ne muutavat kilot oikein rakastavat mua, mutta tämä ei ole kyllä molemminpuolista. Hiiteen siitä.
        Yksi syy on kipeät, lyödyt varpaat. Kävely on vieläkin sellaista hiippailua.
        Monivitaminitabun otan päivittäin. Hedelmiä. Vettä, että aineet vaihtuu.
        Kuten, ö-Öö: kohtuus!


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Aina kun olen mitannut niin arvot voisivat olla korkeammat, on mittari, en tiedä kuinka tarkka on.
        Tästä lyhenemisestä puhuin lääkärin kanssa, ikääntymiseen kuuluu että lyhenee jonkin verran, olen lyhentynyt normaalia enemmän. Lääkärin mukaan on mahdollista että nostelu on vaikuttanut, mistäpä noita tietää, pituus ei jatku enää vaikka mitä tekisin. Muistan kun talutin ukkoa vessaan, hän hyytyi usein juuri ennen pöntölle pääsyä, joten kaikki oli housuissa enkä yksin pystynyt nostamaan häntä ylös kun ei auttanut itse yhtään. Joskus riuhdoin väkisin ylös, kun en onnistunut niin hain naapurin apuun.
        Täällä mökillä on kuntopyörä ja muutamia muita vempaimia, kylillä on enemmän. Välillä on taukoja, pyyhin vain pölyt vempaimista.
        Siinä olen samaa mieltä kanssasi, vosin jättää vitamiinit ym.. vähemmälle. Kaveri ei syö mitään pillereitä ja on terve.

        Arvo
        Kotona oli melkein kasvatuslaitoksen meininki. Siltikin jäin lyhyeksi. Lääkäriltä kaveri pyysi pirtureseptiä unettomuuteen Lääkäri totesi, että meinaatko tuon pirtun siihen uneen auttavan. En, totesi pyytäjä, mutta on mukavampi pirtupullon kanssa valvoa.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Aina kun olen mitannut niin arvot voisivat olla korkeammat, on mittari, en tiedä kuinka tarkka on.
        Tästä lyhenemisestä puhuin lääkärin kanssa, ikääntymiseen kuuluu että lyhenee jonkin verran, olen lyhentynyt normaalia enemmän. Lääkärin mukaan on mahdollista että nostelu on vaikuttanut, mistäpä noita tietää, pituus ei jatku enää vaikka mitä tekisin. Muistan kun talutin ukkoa vessaan, hän hyytyi usein juuri ennen pöntölle pääsyä, joten kaikki oli housuissa enkä yksin pystynyt nostamaan häntä ylös kun ei auttanut itse yhtään. Joskus riuhdoin väkisin ylös, kun en onnistunut niin hain naapurin apuun.
        Täällä mökillä on kuntopyörä ja muutamia muita vempaimia, kylillä on enemmän. Välillä on taukoja, pyyhin vain pölyt vempaimista.
        Siinä olen samaa mieltä kanssasi, vosin jättää vitamiinit ym.. vähemmälle. Kaveri ei syö mitään pillereitä ja on terve.

        mielikki
        Minä punnersin omaishoitajana ollessani pitkän mieheni suihkutuoliin ja siitä vessapytylle ja suihkuun. Miehellä oli onneksi käsivoimia vähän jäljellä joten yhteistuumiin siirryttiin sängystä tuoliin. En kyllä lyhentynyt yhtään tässä operaatiossa. Itseasiassa minulle kasvoi voimaa käsiin. Miehelle puristin joka aamu appelsiinimehun. Ja kuorin hedelmiä päivän mittaan. Ja ruoassa katsoin että olisi terveellistä beetikolle. Kun vein hänet välimittaukseen lääkärille, kaikki arvot olivat hyvät. Ja kasvot ruskeat, kun vein häntä ulos pyörätuolilla moneen paikkaan. Eikä mies syönyt koskaan vitamiinipillereitä eikä käynyt salilla. Kirvesmiehen hommat kävivät raskaasta treenistä.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Auttaisikohan jos ottaisivat vielä kasvatuslaitokseen?

        Vanhemmiten kasvatuslaitoksessa korkeintaan juuristo pulskistuu. Kukkaan puhkeaminen on nuorten versojen asia. Lähden parin päivän päästä kanarialle, jossa haudon mukuloitani rantahiekassa.


      • 2lesken kirjoitti:

        mielikki
        Minä punnersin omaishoitajana ollessani pitkän mieheni suihkutuoliin ja siitä vessapytylle ja suihkuun. Miehellä oli onneksi käsivoimia vähän jäljellä joten yhteistuumiin siirryttiin sängystä tuoliin. En kyllä lyhentynyt yhtään tässä operaatiossa. Itseasiassa minulle kasvoi voimaa käsiin. Miehelle puristin joka aamu appelsiinimehun. Ja kuorin hedelmiä päivän mittaan. Ja ruoassa katsoin että olisi terveellistä beetikolle. Kun vein hänet välimittaukseen lääkärille, kaikki arvot olivat hyvät. Ja kasvot ruskeat, kun vein häntä ulos pyörätuolilla moneen paikkaan. Eikä mies syönyt koskaan vitamiinipillereitä eikä käynyt salilla. Kirvesmiehen hommat kävivät raskaasta treenistä.

        Omaishoitoni kesti 12-vuotta, sitä ennekin jo katsoin perään mutta en tarvinnut nostella.
        Minäkin makuutin miestä ulkosalla kesäisin aina kun kelit sallivat, oli ruskea kuin papu. Hän ei jaksanut istua kuin hetken. Talvisin annoin hänelle D-vitamiinia, muita lisäravinteita en antanut, marevan hoidon aikana piti olla tarkkana mitä syö. Hän oli aika nirso, syötin kaikkea mistä tykkäsi.


      • arvo.e kirjoitti:

        Vanhemmiten kasvatuslaitoksessa korkeintaan juuristo pulskistuu. Kukkaan puhkeaminen on nuorten versojen asia. Lähden parin päivän päästä kanarialle, jossa haudon mukuloitani rantahiekassa.

        Minua roikutettiin kuntoutuksessa pää alaspäin kun alimmat nikamat olivat romahtaneet kasaan selästä. Ei se mitään auttanut, tulipa sekin koettua.
        Onneksi ryhti on säilynyt hyvänä, kukkimisen aika on takana, mutta en sentään ihan nuupahtanutkaan ole vielä.
        Kyllä itsensä hoitaminen kannattaa.
        Kanarialle minäkin lähtisin jos yleensä jonnekin lähden. En raaski jättää kissaa, on niin kiintynyt minuun ja minä siihen.


      • 2lesken kirjoitti:

        mielikk
        Mistä tavallinen tallaaja erottaa, onko verenpaine ylhäällä vai alhaalla? Vai vaatiiko se kokoajan tylsää kotimittausta ja lääkärissä hyppäämistä. Siis kotona jaksat roikkua jossain ovenkahvaan kiinnitetyssä narussa. Tai vetää soutulaitteella kuivalla maalla. Vai roikutko kattoon kiinnitetyissä renkaissa. Ou mai gaad. Pyöryttää jo pelkät ajatukset moisista härveleistä. Siis oikeesti, voiko lyhentyä jos nostelee raskasta ihmistä? Kuulostaa epäilyttävältä. Nuo pillerikasat tuntuvat olevan naisten juttuja. En usko niihin hiukkaakaan. Pelkkää rahastusta ja huijausta. Nehän käy sisäelinten päälle.

        Sinulla on kova tarve vähätellä ja tehdä tyhjäksi kaikki mitä kirjoitan ;)
        Voisiko olla niin että maailma ei pyöri pelkästään sinun ympärilläsi, mielipiteesi voivat erota siitä mikä on toisen totuus. Silti voin jopa minäkin joskus olla oikessa.
        Ei minulla roiku ovenpielistä eikä katosta mitään, kuntopyörä ja soutulaite on, puntit ja kahvakuula, yksi laite jalkalihaksille mökillä, soutulaite on autotallissa kun vie liikaa tilaa. Minun on treenattva oikeaa kättäni, siinä on kiertäjäkalvosimen repeämä, jos en päivittäin harjoittele käsi lakkaa liikkumasta. Kai keksit taas jotain, eihän kiertäjäkalvosin voi revetä vai mitä ??


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Minua roikutettiin kuntoutuksessa pää alaspäin kun alimmat nikamat olivat romahtaneet kasaan selästä. Ei se mitään auttanut, tulipa sekin koettua.
        Onneksi ryhti on säilynyt hyvänä, kukkimisen aika on takana, mutta en sentään ihan nuupahtanutkaan ole vielä.
        Kyllä itsensä hoitaminen kannattaa.
        Kanarialle minäkin lähtisin jos yleensä jonnekin lähden. En raaski jättää kissaa, on niin kiintynyt minuun ja minä siihen.

        Lumikola on kuntoiluvälineistäni tärkein. Kesällä puutarhanhoito kalut. Pitemmillä kävelyretkillä juttukaveri on avuksi. Nyt ovat pyörätiet hoitamattomina liukkaat. Ei uskalla kävelyä harrastaa - vasta Canarialla.


      • Nastajuttu

        Et sitten ole kuullut nastakengistä ikinä mitään?


      • Nastajuttu kirjoitti:

        Et sitten ole kuullut nastakengistä ikinä mitään?

        Sain tyttäreltä joululahjaksi nastapohjat, mutta ovat hitaat virittää. Ovat turvallisuutta lisäävä tekijä. Jos lunta on suuri kerros jäätikön päällä, nastat eivät yllä jäähän ja pito heikkenee.


      • 1leskenn
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Sinulla on kova tarve vähätellä ja tehdä tyhjäksi kaikki mitä kirjoitan ;)
        Voisiko olla niin että maailma ei pyöri pelkästään sinun ympärilläsi, mielipiteesi voivat erota siitä mikä on toisen totuus. Silti voin jopa minäkin joskus olla oikessa.
        Ei minulla roiku ovenpielistä eikä katosta mitään, kuntopyörä ja soutulaite on, puntit ja kahvakuula, yksi laite jalkalihaksille mökillä, soutulaite on autotallissa kun vie liikaa tilaa. Minun on treenattva oikeaa kättäni, siinä on kiertäjäkalvosimen repeämä, jos en päivittäin harjoittele käsi lakkaa liikkumasta. Kai keksit taas jotain, eihän kiertäjäkalvosin voi revetä vai mitä ??

        mieli
        Sinulla taas on tyyli ilmoittaa, että minulla on rahaa, minä voin ostaa heti asuntoauton, minä olen matkustanut ympäri maailmaa. Minä olin omahoitajaja, mutta mies jäi jonnekkin ja lähdin kolmeksi viikoksi lepäämään huitsin newadaan. En voi nyt lähteä, kun on kissa. Jotenkin ristiriitaista. Niin siitä ovenpielen narun roikkumisesta. Nuorena ostin sellaiset kuntonarut. Ne laitettiin ovensaranaan kiinni ja nilkat pujotettiin narun lenkkeihin. Jalkoja nosteltiin kun naruista vedettiin. Tuli mieleen kuinka huvittavat ne minullakin oli aikoinaan. Olen huomannut, että huumorintajua sinulta ei löydy tippaakaan. Tai ainakin olemme eri tasolla, kun entisen likan silikonit. Ei ole harmaata haisuakaan mikä on kiertäjäkalvosin, mutta minulle se olisi aikoinaan voinut tulla "pitkän" tuopin pitämisestä liian pitkään kädessä. 2Lesken. Unohtui taas heti kirjautua.


      • arvo.e kirjoitti:

        Sain tyttäreltä joululahjaksi nastapohjat, mutta ovat hitaat virittää. Ovat turvallisuutta lisäävä tekijä. Jos lunta on suuri kerros jäätikön päällä, nastat eivät yllä jäähän ja pito heikkenee.

        arvo
        Itselläni on kengän kantapäähän tarroilla laitettavat liukuesteet. Viisipiikkiset ja helppo laittaa. Koira menee lujaa ja minä perässä, mutta olen tähän asti pysynyt pystyssä liukkaillakin.


      • vanhanaakka
        arvo.e kirjoitti:

        Sain tyttäreltä joululahjaksi nastapohjat, mutta ovat hitaat virittää. Ovat turvallisuutta lisäävä tekijä. Jos lunta on suuri kerros jäätikön päällä, nastat eivät yllä jäähän ja pito heikkenee.

        Mulla nastakengät (Icebugit) jo neljättä talvea ja täytyy sanoa että paras ostos ikinä, kertaakaan en ole liukastunut edes lumella jossa jää alla eikä ole tarvinnut askeleita varoa lenkillä. Suosittelen vaikka hinnakkaita ovatkin, kestää kuitenkin vuosia, minunkin lähes uuden näköiset vaikka päivittäin käytössä.


      • 1leskenn kirjoitti:

        mieli
        Sinulla taas on tyyli ilmoittaa, että minulla on rahaa, minä voin ostaa heti asuntoauton, minä olen matkustanut ympäri maailmaa. Minä olin omahoitajaja, mutta mies jäi jonnekkin ja lähdin kolmeksi viikoksi lepäämään huitsin newadaan. En voi nyt lähteä, kun on kissa. Jotenkin ristiriitaista. Niin siitä ovenpielen narun roikkumisesta. Nuorena ostin sellaiset kuntonarut. Ne laitettiin ovensaranaan kiinni ja nilkat pujotettiin narun lenkkeihin. Jalkoja nosteltiin kun naruista vedettiin. Tuli mieleen kuinka huvittavat ne minullakin oli aikoinaan. Olen huomannut, että huumorintajua sinulta ei löydy tippaakaan. Tai ainakin olemme eri tasolla, kun entisen likan silikonit. Ei ole harmaata haisuakaan mikä on kiertäjäkalvosin, mutta minulle se olisi aikoinaan voinut tulla "pitkän" tuopin pitämisestä liian pitkään kädessä. 2Lesken. Unohtui taas heti kirjautua.

        :D niinpä, minulla on kissa. Ukkelin sain hoitoon jos läksin reissuun, En olisi jaksanut ympärivuorokautista vahtimista jos en välillä lähtenyt tuulettumaan. Jos en lähtenyt mihinkään niin olisin hakenut ukkelin kotiin, en olisi osannut olla noin vain kotona.
        Kissa menee tässä sivussa, ei sitä tarvitse hoitaa. Valitettavasti en ole löytänyt sille hoitopaikkaa jos lähtisin jonnekin, onneksi nyt ei edes tee mieli lähteä, nautin kun saan olla vain ilman velvoitteita. Varmaan olen aikonut ostaa käytetyn asuntoauton, en edes tiedä osaisinko ajaa sillä.
        Sinut pitäisi tavata jossain ihan livenä, varmaan käsitys muuttuisi puolin ja toisin :)
        Kukaan muu ei ole moittinut minua huumorintajuttomaksi, Pani ihan miettimään.
        Kun tulin kylille äsken oli autotallin ovi jäätynyt alareunasta kiinni, en ollut kolmeen viikkoon käyttänyt. Talkkari lupasi katsoa eri korvausta vastaan, itse en voi sille mitään.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        :D niinpä, minulla on kissa. Ukkelin sain hoitoon jos läksin reissuun, En olisi jaksanut ympärivuorokautista vahtimista jos en välillä lähtenyt tuulettumaan. Jos en lähtenyt mihinkään niin olisin hakenut ukkelin kotiin, en olisi osannut olla noin vain kotona.
        Kissa menee tässä sivussa, ei sitä tarvitse hoitaa. Valitettavasti en ole löytänyt sille hoitopaikkaa jos lähtisin jonnekin, onneksi nyt ei edes tee mieli lähteä, nautin kun saan olla vain ilman velvoitteita. Varmaan olen aikonut ostaa käytetyn asuntoauton, en edes tiedä osaisinko ajaa sillä.
        Sinut pitäisi tavata jossain ihan livenä, varmaan käsitys muuttuisi puolin ja toisin :)
        Kukaan muu ei ole moittinut minua huumorintajuttomaksi, Pani ihan miettimään.
        Kun tulin kylille äsken oli autotallin ovi jäätynyt alareunasta kiinni, en ollut kolmeen viikkoon käyttänyt. Talkkari lupasi katsoa eri korvausta vastaan, itse en voi sille mitään.

        Ostin kissan leikittämiseen laserosoittimen.
        Ei aikaakaan kun hän huomasi, että valo tulee mun kädestä. Niimpä tuo tuli ja lätkäisi tassulla siihen käteen.


      • eppu2 kirjoitti:

        Ostin kissan leikittämiseen laserosoittimen.
        Ei aikaakaan kun hän huomasi, että valo tulee mun kädestä. Niimpä tuo tuli ja lätkäisi tassulla siihen käteen.

        Ostin kissalle telineen joka on samalla raapimispuu, voi katsella ikkunasta kun on korkea. Kyllä se siinä olikin kauan kun ensin nostin sen että tottuu.
        Kissa on pahalla tuulella kun tultiin kylille, rähisi koko tulomatkan.
        Keskuslämmitys ei sovi minulle, heti alkoi silmiä kirvelemään ja nenä meni tukkoon kun tultiin tänne ihmisten ilmoille. Se auttaa vähän kun panen makuuhuoneesta patterin kokonaan kiinni. Tulee muista huoneista lämmintä sen verran että tarkenee.
        Ilmankostutimia olen joskus pitänyt päällä, en oikein tykkää niistä.


      • vanhanaakka kirjoitti:

        Mulla nastakengät (Icebugit) jo neljättä talvea ja täytyy sanoa että paras ostos ikinä, kertaakaan en ole liukastunut edes lumella jossa jää alla eikä ole tarvinnut askeleita varoa lenkillä. Suosittelen vaikka hinnakkaita ovatkin, kestää kuitenkin vuosia, minunkin lähes uuden näköiset vaikka päivittäin käytössä.

        HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ kaikille ja nastapohjalliset oli oikein nastajuttu.


      • vanhanaakka kirjoitti:

        Mulla nastakengät (Icebugit) jo neljättä talvea ja täytyy sanoa että paras ostos ikinä, kertaakaan en ole liukastunut edes lumella jossa jää alla eikä ole tarvinnut askeleita varoa lenkillä. Suosittelen vaikka hinnakkaita ovatkin, kestää kuitenkin vuosia, minunkin lähes uuden näköiset vaikka päivittäin käytössä.

        vanha
        Täytyy olla todella hyvät jalkineet, kun kestää vuosia. Minulla menee kahdet, kotimaista laatua olevat lenkkarit, talvessa. Koiran kanssa mennään kyllä pitkin maita ja mantuja. Ehkäpä suurin syyllinen on nuo jatkuvat loskakelit. Kun lenkkarit kerran kastuvat kunnolla, ne eivät pidä enää lämpöä.


    • ö-Öö

      Jepjep

      Kyllähän se terveydenvaaliminen kannattaa. Johonkin rajaan asti. Aika helekutisti ihmisiä, jotka elelee miten sattuu ja helekutisti ihmisiä, jotk elelee kaikkien mahdollisten suositusten ja vitamiinien voimalla. Lopputulos lähinnä sattuman varainen.

      Kun on noita erilaisia tuttuja vaikka kuinka paljon, verrokkia on. Kun ei ole mitään järjestelmäsydeemiä. Aika rankkaakin eloa eläneet selvinneet elosta, jopa pitkän loispummieläkeajan erinomaisessa kunnossa ja toisaalta oikein helekutin vitamiinimaratoonarit kuolleet nuorena lenkkipolulla.

      Mun mielestä pitää olla kohtuus kaikessa. Mikään erityinen ei vaikuta eloon liikaa heikentäen, ei liikaa buustatenkaan. Sinällään mulla ja aloittajalla on samantyyppinen suhtautuminen asioihin. Kun, vaikka kuinka ohjeiden mukaista eloa eläis, aina voi kompastua liukkaalla, tai olla liukastumatta.

      Aika sattumanvaraista on terveys ja elon pituus. Pitää elellä, kun on elos, myöhemmin vähän myöhäistä. Pitääkin tehdä läskisoossi ja korkata kossu. Ainakin, jos sattuu kuolemaan, viimeinen ateria ok.

      =DW=

      • En ole tiukkapipoinen terveys fanaatikko.
        Olen vain huomannut että koodinaatiokyky paranee kun vähän harjoittelee. turhan takia en viitsi rehkiä.
        Kun harjoittelen päivittäin yhdellä jalalla seisomista en tarvitse nojata mihinkään kun laitan sukkia tai kenkiä jalkaan, se vaihe tulee, hyvä että vähän viivästyy.


      • Niinsitäpitää

        Hyvä sinä. Aikoja sitten oli paikallislehdessä juttu yli 90 mummosta, joka oli kulkenut jo rollaattorin turvin. Lapset sitten ostivat hänelle kuntosalille lahjakortin ja kun mummo oli harjoitellut pari kuukautta, niin hän pystyi pistämään rollin pois käytöstä.


      • Niinsitäpitää kirjoitti:

        Hyvä sinä. Aikoja sitten oli paikallislehdessä juttu yli 90 mummosta, joka oli kulkenut jo rollaattorin turvin. Lapset sitten ostivat hänelle kuntosalille lahjakortin ja kun mummo oli harjoitellut pari kuukautta, niin hän pystyi pistämään rollin pois käytöstä.

        Niin
        Ikäihmiset luulevat, varsinkin kun muisti alkaa pätkiä, etteivät tarvitse mitään apuvälineitä. Omaiseni jouduttiin puoliväkisin ottamaan rollista kiinni, kun kotona jo kaatui. Heidän mielestään rolli on ruma ja vanhan ihmisen merkki. He ovat omasta mielestään ikinuoria. Laitan omaan arvoonsa yhdeksänkymppisen rollista luopumisen.


      • Eikannata-arvottaa

        " Omaiseni jouduttiin puoliväkisin ottamaan rollista kiinni, kun kotona jo kaatui. " - Jotta mitä?


      • Eikannata-arvottaa kirjoitti:

        " Omaiseni jouduttiin puoliväkisin ottamaan rollista kiinni, kun kotona jo kaatui. " - Jotta mitä?

        Eikannata
        Olen kirjoittanut sanat päin peetä. Ei pitäisi hötkyillä. Eli otetaan uusiksi.
        Omaiseni, äitini, kaatui kotona. Hänellä oli rolli, mutta hän ei millään suostunut käyttämään sitä. Oli työtä hänen kanssaan, että hän suostui ottamaan siitä tukea. Ja vielä siinä, että hän otti sen tuekseen, kun hän lähti hoitamaan asioitaan pankkiin, kauppaan, apteekkiin jne. Kun hän siihen tottui, kehui kuinka kätsä se onkaan.


    • eiköhän kaikki ole aikamoisen paljon geeneistä kiinni. minulla hyvät geenit siinä mielessä etten mitään ikäihmisten sairauksia ole vielä saanut. minulla on verenpainemittari ja viime viikolla lukemat oli 121/70, eli ihan kelvolliset ikäisekseni. nuorempana oli aina anemiaa söi mitä tahansa rautavalmisteita, mutta nykyään on hemoglobiinikin ihan ok. sokerikokeessa en ole moneen vuoteen käynyt, joten sokeriarvoista en tiedä. käytän kalkkitabletteja, monivitamiinia ja kalaöljykapseleita, otan kun muistan, joten en välttämättä joka päivä.
      minulla oli aikanaan työkaverina oikein viimeisenpäälle himoterveysintoilija, mutta niin vain kävi että sai maksasyövän 50-vuotiaana ja kuoli pois, joten tuo terveysintoilu ei ainakaan ole pitkän elämän tae. tottakai on kiva jos on sen verran hyvässä kunnossa että esim. liikkuminen sujuu helposti, mutta spagaatia en ole vuosiin edes yrittänyt. täytyykin käydä huomenna kaupassa ostamassa laskiaispullaa, siinä sitä on elämän eliksiiriä :)

    • boksis

      Kohtuudella voinee odottaa, että jos täysijärkinen aikuinen kieltäytyy hoitamasta itseään, vaikkapa juuri vitamiinilisien käyttämisen osalta, ettei sitten käyttäisi julkista terveydenhuoltoa vaivojensa selvittelemiseen, mutta luulenpa monasti siinä olevan asennoitumisen taustalla jonkinlainen syndrooma, hoivatuksi tulemisen tarve tai marttyyriyys perimmäisenä syynä. Yhteiskunnalle saattaisi tulla halvemmaksi seuloa nämä tapaukset esille, jotta päästäisiin kiinni varsinaiseen 'taudin aiheuttajaan' kuin että joudutaan hoitamaan seurannaissaurauksia, luukatoa tai ties mitä vanhuuden höpertymistä.

      • Raudanlujaruumiselävä

        Eikö yhteiskunnalle ole terveellisin ja halvin vaihtoehto, että se potentiaalinen se mahdollinen hoidettava / potilas kuolee saappaat jalassa ja omaan kotiinsa, aiheuttamatta mitään vaivaa ja haittaa yhteiskunnan resursseille ja taloudelle?

        Niin aion itse tehdä. Olen elänyt kaikki mahdolliset epäterveelliset elämäntavat ja niin vain kuljen jaloillani ilman terveyskeskuksia ilman pillereitä ilman lääkkeitä ilman vitamiineja.


      • boksis
        Raudanlujaruumiselävä kirjoitti:

        Eikö yhteiskunnalle ole terveellisin ja halvin vaihtoehto, että se potentiaalinen se mahdollinen hoidettava / potilas kuolee saappaat jalassa ja omaan kotiinsa, aiheuttamatta mitään vaivaa ja haittaa yhteiskunnan resursseille ja taloudelle?

        Niin aion itse tehdä. Olen elänyt kaikki mahdolliset epäterveelliset elämäntavat ja niin vain kuljen jaloillani ilman terveyskeskuksia ilman pillereitä ilman lääkkeitä ilman vitamiineja.

        Ongelmallinen äitisuhde vai. Tarvitisisit kaiketi apua tuohon.


      • boks
        En käytä vitamiinilisiä koskaan, enkä ole koskaan käyttänyt. Mutta joka päivä juon tuoretta appelsiinimehua, leivän päälle pistän vihreätä. Koiran kanssa ulkona saa liikuntaa ja myöhemmin auringosta D-vitamiiniä. En tupakoi, enkä ryyppää. Tuntuisi kummalliselta mennä kuormittamaan arvauskeskusta labroilla ja lääkäreillä, kun en tunne itsessäni toistaiseksi mitään suurta vikaa. Mitenkä yhteiskunta seuloo 63-vuotiaan yksinäisen leskirouvan hapertumasta ja hölmöilemistä täältä maalta. Asun vanhustentalossa, joten tuskin kukaan olettaakaan porukoiden olevan priimakunnossa. En ymmärrä ollenkaan tuota syndroomaa ja hoivatuksi tulemista. Miten minä lapseton, miehetön leski, kuvittelisin, että joku hoivaisi minua. Käsittämätäntö tuubaa kirjoittajalta.


      • boksis
        2lesken kirjoitti:

        boks
        En käytä vitamiinilisiä koskaan, enkä ole koskaan käyttänyt. Mutta joka päivä juon tuoretta appelsiinimehua, leivän päälle pistän vihreätä. Koiran kanssa ulkona saa liikuntaa ja myöhemmin auringosta D-vitamiiniä. En tupakoi, enkä ryyppää. Tuntuisi kummalliselta mennä kuormittamaan arvauskeskusta labroilla ja lääkäreillä, kun en tunne itsessäni toistaiseksi mitään suurta vikaa. Mitenkä yhteiskunta seuloo 63-vuotiaan yksinäisen leskirouvan hapertumasta ja hölmöilemistä täältä maalta. Asun vanhustentalossa, joten tuskin kukaan olettaakaan porukoiden olevan priimakunnossa. En ymmärrä ollenkaan tuota syndroomaa ja hoivatuksi tulemista. Miten minä lapseton, miehetön leski, kuvittelisin, että joku hoivaisi minua. Käsittämätäntö tuubaa kirjoittajalta.

        Kaikkea mistä keskustellaan yleisellä tasolla, ei pitäisi ottaa henkilökohtaisesti, mutta jos nostaa asioita esille itsestä käsin, vaikka mikään pakko ei olisi, siinä tietysti asettautuu tavallaan arvostelulle alttiiksi. Edellä kommentoimistani vain nim. 'Raudanlujaruumiselävä' on osoitettu enempi tai vähempi suoraan kirjoittajalle itselleen, omia tarkoitusperiäni sen enempää selittelemättä.


      • 1lesken
        boksis kirjoitti:

        Kaikkea mistä keskustellaan yleisellä tasolla, ei pitäisi ottaa henkilökohtaisesti, mutta jos nostaa asioita esille itsestä käsin, vaikka mikään pakko ei olisi, siinä tietysti asettautuu tavallaan arvostelulle alttiiksi. Edellä kommentoimistani vain nim. 'Raudanlujaruumiselävä' on osoitettu enempi tai vähempi suoraan kirjoittajalle itselleen, omia tarkoitusperiäni sen enempää selittelemättä.

        boks
        Oli nyt tarkoitettu kenelle tahansa yleisellä tasolla, mutta silti ihmettelen mitä tekemistä tämän ikäisillä ihmisillä on syndrooman kanssa. Sinä meinaat, että porukat, jotka eivät popsi luontaistuotekauppojen ylimainostettuja huuhaa-pillereitä, kärsivät jostain syndroomasta. Nämä samat ihmiset luottavat vanhoihin viisauksiin. Luin juuri artikkelin jossa oli hyvänä ohjeena kotona tapahtuva omahoito. Mittaukset kotona, ruoka terveellistä, kävelevään pystyvät ulkoilemaan ja liikkumaan. Näillä toimenpiteillä saisi terveyskeskusten ylikuormitusta tasattua. Sairaanhoitajalle soitto ensimmäiseksi ja mahdollinen käynti. Hän pystyy normiflunssat, virtsainfektiot ja vastaavat ja niiden tiedot delegoimaan lääkärille. Lääkärille jää reseptin kirjoittaminen, joten hän voi paneutua akuutteihin sairauksiin. Ihmiset menevät liian herkästi päivystykseen jonkin flunssan takia.


      • 1lesken kirjoitti:

        boks
        Oli nyt tarkoitettu kenelle tahansa yleisellä tasolla, mutta silti ihmettelen mitä tekemistä tämän ikäisillä ihmisillä on syndrooman kanssa. Sinä meinaat, että porukat, jotka eivät popsi luontaistuotekauppojen ylimainostettuja huuhaa-pillereitä, kärsivät jostain syndroomasta. Nämä samat ihmiset luottavat vanhoihin viisauksiin. Luin juuri artikkelin jossa oli hyvänä ohjeena kotona tapahtuva omahoito. Mittaukset kotona, ruoka terveellistä, kävelevään pystyvät ulkoilemaan ja liikkumaan. Näillä toimenpiteillä saisi terveyskeskusten ylikuormitusta tasattua. Sairaanhoitajalle soitto ensimmäiseksi ja mahdollinen käynti. Hän pystyy normiflunssat, virtsainfektiot ja vastaavat ja niiden tiedot delegoimaan lääkärille. Lääkärille jää reseptin kirjoittaminen, joten hän voi paneutua akuutteihin sairauksiin. Ihmiset menevät liian herkästi päivystykseen jonkin flunssan takia.

        Moni sinun ikäisesi on luullut itseään täysin terveeksi, kunnes saa stroken ja "pääsee" toisten hoideltaviksi yhteiskunnan varoilla. Siihen kai sinäkin tähtäät, kun olet nähnyt kuinka hyvin veljeäsi ja äitiäsi hoidetaan ja hyyssätään.


      • Tellukka kirjoitti:

        Moni sinun ikäisesi on luullut itseään täysin terveeksi, kunnes saa stroken ja "pääsee" toisten hoideltaviksi yhteiskunnan varoilla. Siihen kai sinäkin tähtäät, kun olet nähnyt kuinka hyvin veljeäsi ja äitiäsi hoidetaan ja hyyssätään.

        Tell
        Nyt minulla on oikeesti tähtäimessä viikon Helsinki-reissu. Hotelli ja matka on varattu. Jospa putoan sitten sillä reissulla, kun en suostu syömään kemikaalipillereitä, vain tuoreita kasviksia ja hedelmiä. Enhän minä luulekaan olevani täysin terve, mutta jos menen lääkäriin, sieltä saa sellaiset rätingit, labralähetteet ja lääkemääräykset, että varmaan sairastuu jo pelkästä ajatuksesta. Ehkäpä me jokainen ennemmin tai myöhemmin joudutaan/ päästään palvelutaloon hoidettaviksi. Itse en katso sitä kyllä mitenkään positiivisena. Haluan kulkea vapaana ja lenkittää hurmurikoiraa. Tiedä vaikka stadista iskisin jonkin vanhoista tutuista. Tai sitten ihan nuorempaa syrjää. Taitaisi olla parasta tehojumppaa ja todellinen vitamiinipommi.


      • 2lesken kirjoitti:

        Tell
        Nyt minulla on oikeesti tähtäimessä viikon Helsinki-reissu. Hotelli ja matka on varattu. Jospa putoan sitten sillä reissulla, kun en suostu syömään kemikaalipillereitä, vain tuoreita kasviksia ja hedelmiä. Enhän minä luulekaan olevani täysin terve, mutta jos menen lääkäriin, sieltä saa sellaiset rätingit, labralähetteet ja lääkemääräykset, että varmaan sairastuu jo pelkästä ajatuksesta. Ehkäpä me jokainen ennemmin tai myöhemmin joudutaan/ päästään palvelutaloon hoidettaviksi. Itse en katso sitä kyllä mitenkään positiivisena. Haluan kulkea vapaana ja lenkittää hurmurikoiraa. Tiedä vaikka stadista iskisin jonkin vanhoista tutuista. Tai sitten ihan nuorempaa syrjää. Taitaisi olla parasta tehojumppaa ja todellinen vitamiinipommi.

        Verenpainetauti, joka sen stroken saa aikaan, on niin piilevä, samoin kuin diabeteskin, ettei sitä huomaa muuten kuin mittaamalla. Mutta älä ihmeessä mittaa, kun et halua. Ei siihen ketään pakoteta.
        Järjestä tahallaan sitten itsesi toisten riesaksi hoitokotiin. Silkkaa voittoahan siitä sinulle on, kun yhteiskunta maksaa kaiken ja jää pikkusen eläkkeestäsi vielä käytörahaa yli toisin kuin nyt, eikä tarvitse itse tehdä mitään, ei edes persittään pyyhkiä.

        Halvemmaksi kuitenkin tulisi yhteiskunnalle, jos olisit kontrollin alla ja tarpeen vaatiessa heittäisit sen lääkärin suositteleman pillerin naamaasi, kun teillä suvussa näyttää olevan vahvasti taipumusta noihin tauteihin. Silloin siinä nykyiset elintapasi vaikuttavat hyvin vähän.


      • Tellukka kirjoitti:

        Verenpainetauti, joka sen stroken saa aikaan, on niin piilevä, samoin kuin diabeteskin, ettei sitä huomaa muuten kuin mittaamalla. Mutta älä ihmeessä mittaa, kun et halua. Ei siihen ketään pakoteta.
        Järjestä tahallaan sitten itsesi toisten riesaksi hoitokotiin. Silkkaa voittoahan siitä sinulle on, kun yhteiskunta maksaa kaiken ja jää pikkusen eläkkeestäsi vielä käytörahaa yli toisin kuin nyt, eikä tarvitse itse tehdä mitään, ei edes persittään pyyhkiä.

        Halvemmaksi kuitenkin tulisi yhteiskunnalle, jos olisit kontrollin alla ja tarpeen vaatiessa heittäisit sen lääkärin suositteleman pillerin naamaasi, kun teillä suvussa näyttää olevan vahvasti taipumusta noihin tauteihin. Silloin siinä nykyiset elintapasi vaikuttavat hyvin vähän.

        Tell
        Edesmennyt mieheni sairasti verenpainetautia, siihen monet lääkket, diabetestä, jatkuvaa mittausta kotona. Insuliiniä pistoksina. Marevanin kanssa oli mittaamista ja ruokavaliota. Hän kävi lääkäriltä toiselle. Olin paljon mukana. Välillä sairaalaan korkeiden arvojen ja kamalien jalkakipujen takia. Uusia lääkkeitä lisää. Tätä hulapaloota kesti vuosikausia. Kunnes tuli aivoverenvuoto, aiheuttaja osaksi Marevan. Vielä siihen sairaalabakteeri ja jalan katkaisu. Kun miehen kanssa olin ja elin, ajattelin, että tohon helvetin rumbaan en lähde. Otat yhden pillerin niin kohta onkin dosetti täynnä jokalähtöön tabuja. Näin aion edelleen jatkaa. Tuli mitä tuli.


      • 2lesken kirjoitti:

        Tell
        Edesmennyt mieheni sairasti verenpainetautia, siihen monet lääkket, diabetestä, jatkuvaa mittausta kotona. Insuliiniä pistoksina. Marevanin kanssa oli mittaamista ja ruokavaliota. Hän kävi lääkäriltä toiselle. Olin paljon mukana. Välillä sairaalaan korkeiden arvojen ja kamalien jalkakipujen takia. Uusia lääkkeitä lisää. Tätä hulapaloota kesti vuosikausia. Kunnes tuli aivoverenvuoto, aiheuttaja osaksi Marevan. Vielä siihen sairaalabakteeri ja jalan katkaisu. Kun miehen kanssa olin ja elin, ajattelin, että tohon helvetin rumbaan en lähde. Otat yhden pillerin niin kohta onkin dosetti täynnä jokalähtöön tabuja. Näin aion edelleen jatkaa. Tuli mitä tuli.

        Verisuoni voi ratketa päästäsi ja aiheuttaa aivoverenvuodon ilman verta ohentavaakin, kun annat verenpaineen olla liian korkealla.
        Ei ne samat kuviot tarvitse olla kaikilla niinkuin yhdellä.


      • Psykoterapeutitar

        Mikään ei ole niin sataprosenttisen varmaa, kuin kuolema! Ennemmin tai myöhemmin! On ihan luonnollinen juttu. Mitä sitä ihmettelemään!


      • Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Mikään ei ole niin sataprosenttisen varmaa, kuin kuolema! Ennemmin tai myöhemmin! On ihan luonnollinen juttu. Mitä sitä ihmettelemään!

        Psyko
        Ei se kuolemakaan varma ole, jos vaan muistaa hengittää.


      • Tellukka kirjoitti:

        Verenpainetauti, joka sen stroken saa aikaan, on niin piilevä, samoin kuin diabeteskin, ettei sitä huomaa muuten kuin mittaamalla. Mutta älä ihmeessä mittaa, kun et halua. Ei siihen ketään pakoteta.
        Järjestä tahallaan sitten itsesi toisten riesaksi hoitokotiin. Silkkaa voittoahan siitä sinulle on, kun yhteiskunta maksaa kaiken ja jää pikkusen eläkkeestäsi vielä käytörahaa yli toisin kuin nyt, eikä tarvitse itse tehdä mitään, ei edes persittään pyyhkiä.

        Halvemmaksi kuitenkin tulisi yhteiskunnalle, jos olisit kontrollin alla ja tarpeen vaatiessa heittäisit sen lääkärin suositteleman pillerin naamaasi, kun teillä suvussa näyttää olevan vahvasti taipumusta noihin tauteihin. Silloin siinä nykyiset elintapasi vaikuttavat hyvin vähän.

        Tell
        Meidän suvussa on ollut tapana isän puolelta kuolla saappaat jalassa. Isäni isä kuoli keinutuolissa istuessaan, isäni kuoli omassa sängyssään. Hän oli vielä samana päivänä ollut kahdella ulkolenkillä. Niin hän teki joka päivä. Aina sanoi, että jos on huonolla tuulella lähtiessä ulos, ikinä sitä ei ole palatessa. Koskaan isäni ei kärsinyt päänsärystä. Hän ei suostunut syömään mitään pillereitä. Sanoi, että kaksi sotaa opetti sen, että elämää hän ei halua jatkaa keinotekoisesti päivääkään. Eikä hän halua joutua mihinkään vaipparalliin. Äitini oli kyläilemässä iltasella ja lähtiessään kylään, isäni istui lottoa tekemässä keittiön pöydän vieressä. Kun äiti tuli kotiin, isäni oli yövaatteissa omassa sängyssään ja nukkunut pois.


      • Psykoterapeutitar
        2lesken kirjoitti:

        Psyko
        Ei se kuolemakaan varma ole, jos vaan muistaa hengittää.

        Niin monta kuollutta nähneenä voin sanoa, ettei hengittäminen auta.


      • Tellukka kirjoitti:

        Verisuoni voi ratketa päästäsi ja aiheuttaa aivoverenvuodon ilman verta ohentavaakin, kun annat verenpaineen olla liian korkealla.
        Ei ne samat kuviot tarvitse olla kaikilla niinkuin yhdellä.

        Tell
        Sinähän olet kuin Kelan lääkäri. Näkemättä potilasta arvioit, että minulla on korkea verenpaine.


      • 2lesken kirjoitti:

        Tell
        Sinähän olet kuin Kelan lääkäri. Näkemättä potilasta arvioit, että minulla on korkea verenpaine.

        On se melko varmaa, kun olet kertonut suvustasi, kuinka isäsi kuoli hetkessä kanttuvei, äitisi ja veljesi sai stroken.


      • Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Niin monta kuollutta nähneenä voin sanoa, ettei hengittäminen auta.

        Psyko
        Näinhän se meidän elämänkaaremme on määrätty. Eipä siinä ole vastaan rönköttämistä, kun väkisin vedetään jollain ihme imukupilla ulos kylmään maailmaan. Vieläkin on päälaki kipeä. Toivottavasti lähtö olisi rauhallisempi.


    • 1eero

      Kun alkaa lähestyä 70 vuotta ei ole enään huippukunnossa, en käytä vitamiineja koska syön mielestäni terveellisesti, muutenkin terveelliset elämän tavat.
      Kävin muutama viikko sitten ihotautilääkärillä niin hän kehotti perusteelliseen lääkäri tarkastukseen, sanoi että voit sopia ajan silloin kun sopii. Jäin miettii kun ei mikään vaivaa ja edellisestä tarkastuksesta on jotain kymmenen vuotta niin minkä takia olisi syytä mennä tutkituttamaan,

      • No jos kerran kymmeneen vuoteen käy perusterveystarkastuksessa ei liene paha :). Moni kansansairaus kun ei oireile vaikka jo jyllää. Ja kun tarkistuttaa vaikka voi olla hyvillä mielin kun tietää onko vaiko eikö.


      • 1eero
        siilenämää kirjoitti:

        No jos kerran kymmeneen vuoteen käy perusterveystarkastuksessa ei liene paha :). Moni kansansairaus kun ei oireile vaikka jo jyllää. Ja kun tarkistuttaa vaikka voi olla hyvillä mielin kun tietää onko vaiko eikö.

        Arvasin et meiän tohtori vastaa, no hyvä niin ni täytyypi kai kysellä aikoja tässä ennen kessee.
        Oon ruvenna käymää päivittäin lenkillä kun vyötärön kohilta alkanut turvottaa ja kuntokin sais nousta jonkunverran.


      • 1eero kirjoitti:

        Arvasin et meiän tohtori vastaa, no hyvä niin ni täytyypi kai kysellä aikoja tässä ennen kessee.
        Oon ruvenna käymää päivittäin lenkillä kun vyötärön kohilta alkanut turvottaa ja kuntokin sais nousta jonkunverran.

        Tohtorista kaukana. Vissiin vaan terveyskasvatusoppi mennyt kantapään kautta perille :). Käy vaan perustarkistuksessa, ei ne siellä pure.

        Mullakin tuo koira pakottaa päivittäin ulos pariinkin kävelemään vaikkei aina niin huvittaiskaan. Mutta ulkilma virkistää ja antaa hyvää mieltä :).


      • 1eero
        siilenämää kirjoitti:

        Tohtorista kaukana. Vissiin vaan terveyskasvatusoppi mennyt kantapään kautta perille :). Käy vaan perustarkistuksessa, ei ne siellä pure.

        Mullakin tuo koira pakottaa päivittäin ulos pariinkin kävelemään vaikkei aina niin huvittaiskaan. Mutta ulkilma virkistää ja antaa hyvää mieltä :).

        Joo koirasta on hyötyy sen tähen, en välitä kuntoilusta mutta hyötyliikuntaa saapi kesäaikaan, syksyllä on yleensä sutjakassa kunnossa mut tää talviaika on niin ja näin.


      • 1eero kirjoitti:

        Joo koirasta on hyötyy sen tähen, en välitä kuntoilusta mutta hyötyliikuntaa saapi kesäaikaan, syksyllä on yleensä sutjakassa kunnossa mut tää talviaika on niin ja näin.

        No sullahan hyvällä mallilla. Minä en ole "sutjakassa kunnossa" koskaan :D.


      • siilenämää kirjoitti:

        No jos kerran kymmeneen vuoteen käy perusterveystarkastuksessa ei liene paha :). Moni kansansairaus kun ei oireile vaikka jo jyllää. Ja kun tarkistuttaa vaikka voi olla hyvillä mielin kun tietää onko vaiko eikö.

        siile
        Viimeksi kun kävin arvauskeskuksessa, tohtorisetä kysyi että mikä minua vaivaa. Sanoin, että itseasiassa ei mikään, mutta kun minut painostettiin tulemaan tarkastukseen. Kuka painosti, kysyi tohtori ja katsoi tietoni koneelta. Painostaja oli hän itse. Ei mitannut verenpaineita, ei määrännyt labroja, ei ekgtä. Pyysin sitten varmuuden vuoksi burana 600, jos tulisi kipuja ja nukahtamispillerireseptin, jos valvon liikaa. Se oli siinä. Sen koomin ei ole kukaan kutsunut yhtään mihinkään. Kannasta saan uusittua lääkket, jos tarve vaatii.


      • 2lesken kirjoitti:

        siile
        Viimeksi kun kävin arvauskeskuksessa, tohtorisetä kysyi että mikä minua vaivaa. Sanoin, että itseasiassa ei mikään, mutta kun minut painostettiin tulemaan tarkastukseen. Kuka painosti, kysyi tohtori ja katsoi tietoni koneelta. Painostaja oli hän itse. Ei mitannut verenpaineita, ei määrännyt labroja, ei ekgtä. Pyysin sitten varmuuden vuoksi burana 600, jos tulisi kipuja ja nukahtamispillerireseptin, jos valvon liikaa. Se oli siinä. Sen koomin ei ole kukaan kutsunut yhtään mihinkään. Kannasta saan uusittua lääkket, jos tarve vaatii.

        Jännää että aåikuinen ihmimen alistuu painostukseen vaikka omaa vankat mielipiteet asioista. Mihin tarvitset uni- ja kipuläökkeitä jos sinua ei vaivaa mikään. Kipulääkettä såaa ilman reseptiä ja jos ei ole kovin vaivaavaa unettomuutta ei tarvitse unilääkkeitäkään. Yhden yön kun valvoo, toisen jo nukkuu.


      • 1leskenn
        siilenämää kirjoitti:

        Jännää että aåikuinen ihmimen alistuu painostukseen vaikka omaa vankat mielipiteet asioista. Mihin tarvitset uni- ja kipuläökkeitä jos sinua ei vaivaa mikään. Kipulääkettä såaa ilman reseptiä ja jos ei ole kovin vaivaavaa unettomuutta ei tarvitse unilääkkeitäkään. Yhden yön kun valvoo, toisen jo nukkuu.

        siile
        Kun sinne vastaanotolle matkustin 35 km, ajattelin pyytää varmuuden vuoksi kuussatasta buranaa. Sitä ei saa ilman tohtorin määräystä. Sinä ilmeisesti tiedät miltä tuntuu, kun on ollut 20 vuotta elämän miehen kanssa kimpassa. Joka sairastuu vakavasti, on pitkään tiedottomana sairaalassa, kuntoutuu jotenkin, että hänet saa kotiin. Alkaa 24/7 savotta, määräämättömäksi ajaksi. Kun hän joitui välillä olemaan sairaalassa, mm. jalka katkaistiin, olin kotona niin yliväsynyt ja meidän tulevaisuudesta peloissani, että silloin pyysin tohtorilta nukahtamislääkkeitä. Samoin kuin mies nukkui pois, olin turta ja valvoin, vaikka olin umpiväsynyt. Jälleen nukahtamistabut jeesivät, että pystyin hoitamaan kaikki hautajaisiin ja perukirjaan liittyvät asiat. No miehen kuoleman jälkeen minä koin sitten täydellisen romahduksen. Mutta ei siitä sen enempää. 2lesken


      • 1leskenn kirjoitti:

        siile
        Kun sinne vastaanotolle matkustin 35 km, ajattelin pyytää varmuuden vuoksi kuussatasta buranaa. Sitä ei saa ilman tohtorin määräystä. Sinä ilmeisesti tiedät miltä tuntuu, kun on ollut 20 vuotta elämän miehen kanssa kimpassa. Joka sairastuu vakavasti, on pitkään tiedottomana sairaalassa, kuntoutuu jotenkin, että hänet saa kotiin. Alkaa 24/7 savotta, määräämättömäksi ajaksi. Kun hän joitui välillä olemaan sairaalassa, mm. jalka katkaistiin, olin kotona niin yliväsynyt ja meidän tulevaisuudesta peloissani, että silloin pyysin tohtorilta nukahtamislääkkeitä. Samoin kuin mies nukkui pois, olin turta ja valvoin, vaikka olin umpiväsynyt. Jälleen nukahtamistabut jeesivät, että pystyin hoitamaan kaikki hautajaisiin ja perukirjaan liittyvät asiat. No miehen kuoleman jälkeen minä koin sitten täydellisen romahduksen. Mutta ei siitä sen enempää. 2lesken

        Oletko hoitanut itse itsesi täydellisestä romahduksesta ilman ammattihenkilöiden apua. Luulisi kerran romahduksen kokeneen ymmärtävän pitää huolta itsestään muutenkin kuin unilääkkeiden ja kipulääkkeiden osalta. Burana 600mg saa rakenettua yhdistämällä miedompia buranoita. Jos niin kuin harvakseltaan tarttee.


      • 1leskenn kirjoitti:

        siile
        Kun sinne vastaanotolle matkustin 35 km, ajattelin pyytää varmuuden vuoksi kuussatasta buranaa. Sitä ei saa ilman tohtorin määräystä. Sinä ilmeisesti tiedät miltä tuntuu, kun on ollut 20 vuotta elämän miehen kanssa kimpassa. Joka sairastuu vakavasti, on pitkään tiedottomana sairaalassa, kuntoutuu jotenkin, että hänet saa kotiin. Alkaa 24/7 savotta, määräämättömäksi ajaksi. Kun hän joitui välillä olemaan sairaalassa, mm. jalka katkaistiin, olin kotona niin yliväsynyt ja meidän tulevaisuudesta peloissani, että silloin pyysin tohtorilta nukahtamislääkkeitä. Samoin kuin mies nukkui pois, olin turta ja valvoin, vaikka olin umpiväsynyt. Jälleen nukahtamistabut jeesivät, että pystyin hoitamaan kaikki hautajaisiin ja perukirjaan liittyvät asiat. No miehen kuoleman jälkeen minä koin sitten täydellisen romahduksen. Mutta ei siitä sen enempää. 2lesken

        Vastahan tuolla ylempänä vannoit, ettet suostu syömään kemikaalipillereitä.
        Mitäs luulet sen Buranan ja unilääkkeen sitten olevan.
        Eivät ne ruokaa ole.


      • siilenämää kirjoitti:

        Oletko hoitanut itse itsesi täydellisestä romahduksesta ilman ammattihenkilöiden apua. Luulisi kerran romahduksen kokeneen ymmärtävän pitää huolta itsestään muutenkin kuin unilääkkeiden ja kipulääkkeiden osalta. Burana 600mg saa rakenettua yhdistämällä miedompia buranoita. Jos niin kuin harvakseltaan tarttee.

        siile
        En käytä kipulääkkeitä. Ovat valmiina kaapissa, jos iskee hammassärky tai joku yllärikipu. Aloin miehen kuoleman jälkeen jossain vaiheessa herätä. Se tapahtui oikeastaan niin, kun tuli soitto, että sairaalassa olisi paikka valmiina, rintojen pienennysleikkaukseen. Olin sen jo perunut kaksi kertaa ja unohtanut. Menin siihen leikkaukseen ja se taas pakotti minut nousemaan ylös, hoitamaan kehoani ja lenkille. Tässä saumassa tuli yllättävä ovikellonsoitto ja mies ja koira tulivat hakemaan minua lenkille. Nyt lenkitän tätä samaa hurmuripelastajakoiraa. Kuntouduin ja menin kahvikaisaksi ja myyjäksi markkinoille ja tanssitalolle. Pääsin näin elämään mukaan. Mutta otsikko ja tämä aihe koskee kyllä turhien vitamiinipillereitten syöntiä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Vastahan tuolla ylempänä vannoit, ettet suostu syömään kemikaalipillereitä.
        Mitäs luulet sen Buranan ja unilääkkeen sitten olevan.
        Eivät ne ruokaa ole.

        eppu
        Tämä ketjun aihe koskee vitamiinipillereiden turhaa syömistä. Kun tarvitaan kipuun lääkettä, on kait se otettava. Sillähän on tarkoitus oloa helpottaa. Vitamiinipillerit ovat huuhaata, joita ihmiset jostain käsittämättömästä syystä syövät kourakaupalla.


      • 2lesken kirjoitti:

        siile
        En käytä kipulääkkeitä. Ovat valmiina kaapissa, jos iskee hammassärky tai joku yllärikipu. Aloin miehen kuoleman jälkeen jossain vaiheessa herätä. Se tapahtui oikeastaan niin, kun tuli soitto, että sairaalassa olisi paikka valmiina, rintojen pienennysleikkaukseen. Olin sen jo perunut kaksi kertaa ja unohtanut. Menin siihen leikkaukseen ja se taas pakotti minut nousemaan ylös, hoitamaan kehoani ja lenkille. Tässä saumassa tuli yllättävä ovikellonsoitto ja mies ja koira tulivat hakemaan minua lenkille. Nyt lenkitän tätä samaa hurmuripelastajakoiraa. Kuntouduin ja menin kahvikaisaksi ja myyjäksi markkinoille ja tanssitalolle. Pääsin näin elämään mukaan. Mutta otsikko ja tämä aihe koskee kyllä turhien vitamiinipillereitten syöntiä.

        Jos harvoin tarvitset kipuoääkkeitä. sinulle riittänee käsikauppburanat. Unikääke jos mikä antaa ,kemiallisen unen. Senkö hyväksyt?


      • 2lesken kirjoitti:

        eppu
        Tämä ketjun aihe koskee vitamiinipillereiden turhaa syömistä. Kun tarvitaan kipuun lääkettä, on kait se otettava. Sillähän on tarkoitus oloa helpottaa. Vitamiinipillerit ovat huuhaata, joita ihmiset jostain käsittämättömästä syystä syövät kourakaupalla.

        Itsehän Sinä nuo kyseiset asiat otit puheeksi.
        Vitamiinipillerit eivät ole huuhaata,jos on niiden puutos tai vajaus.
        Juuri siksihän niitä lisätään ruoka-aineisiin, että riittävä määrä saataisiin.
        Esim., jos et saa tarpeelsi C-vitamiinia saat keripukin ja hampaat putoilee.


      • 2lesken kirjoitti:

        eppu
        Tämä ketjun aihe koskee vitamiinipillereiden turhaa syömistä. Kun tarvitaan kipuun lääkettä, on kait se otettava. Sillähän on tarkoitus oloa helpottaa. Vitamiinipillerit ovat huuhaata, joita ihmiset jostain käsittämättömästä syystä syövät kourakaupalla.

        Samaa mieltä noista vitamiinipillereistä omin päin syötynä. Niistä voi helposti olla enemmän haittaa kuin hyötyä.

        Sitten on niitä, joille lääkäri on suositellut niitä syystä tai toisesta. Niinkuin likalleni, jolla on pahoja allergioita, ettei pysty syömään niin monipuolista ruokaa kuin olisi tarpeen. Hän käy säännöllisesti kontrollissa, ettei mene jonkun vitamiinin kanssa överiksi tai ei tule jonkun puutosta.
        Muutenhan monipuolisesta ruuasta saa terve ihminen tarpeelliset hivenaineensa ja vitamiininsa.


      • eppu2 kirjoitti:

        Itsehän Sinä nuo kyseiset asiat otit puheeksi.
        Vitamiinipillerit eivät ole huuhaata,jos on niiden puutos tai vajaus.
        Juuri siksihän niitä lisätään ruoka-aineisiin, että riittävä määrä saataisiin.
        Esim., jos et saa tarpeelsi C-vitamiinia saat keripukin ja hampaat putoilee.

        Niinpä just.
        Niitä lisätään ruoka-aineisiin ja sitten jotkut luulevat, etteivät saa niitä tarpeeksi sieltäkään, vaan pitää heittää vielä pillereinä naamaansa.
        Monet syövät niitä vaikka heillä ei minkään puutosta ole todettukaan.


      • siilenämää kirjoitti:

        Jos harvoin tarvitset kipuoääkkeitä. sinulle riittänee käsikauppburanat. Unikääke jos mikä antaa ,kemiallisen unen. Senkö hyväksyt?

        Nukahtamislääkkeet koukuttavat nopeasti. Pojan kuoleman jälkeen sain niitä, meni kauan enenkuin opin olemaan ilman. En enää tarvitse nukahtamislääkkeitä, särkylääkettä pitää joskus ottaa kun iltaisin jalkoja särkee. Se on kumma kun valveilla ei koske yhtään mutta kun on vähän aikaa pitkällään niin alkaa, lääkäri puhui jotain levottomista jaloista, saattaa ollakin, joskus poljen kuntopyörää aamu-yöstä, se rauhoittaa jalat.
        Olen sitä mieltä että ainakin iäkkäämmän naisen kannattaa ottaa talven aikana D-vitamiinia ja Kalsiumia jos ei käytä maitotuotteita.


      • Tellukka kirjoitti:

        Niinpä just.
        Niitä lisätään ruoka-aineisiin ja sitten jotkut luulevat, etteivät saa niitä tarpeeksi sieltäkään, vaan pitää heittää vielä pillereinä naamaansa.
        Monet syövät niitä vaikka heillä ei minkään puutosta ole todettukaan.

        Varmaankin jotkut syövät turhaan, en usko kuitenkaan, että tuo nyt hirveän yleistä on.
        D-vitamiinin syönti purkista on asiallista, sitä ei täällä pimeässä tarpeeksi saa.
        D,E,K,A ovat rasvaliukoisia vitamiineja, jotka kerääntyvät elimistöön, jos saa yli tarpeen.
        B-vitamiinit ovat vesiliukoisia, eli liika poistuu vitrsan mukana.
        Vitamiineja pitää saada moninkertainen annos liikaa jatkuvasti, että niistä oireita tulisi.
        K2 on sellainen, jota elimistö valmistaa itse.
        Myös erilaiset rasitustilat ovat sellaisia, joissa voi lisätarvetta ilmetä.
        Juuri siksi niitä on ravintoon lisätty, koska puutosta on ilmennyt.
        Nykyään kun ruoan käsittelyt hävittävät ravintoaineita.
        Asia ei ole yksioikoinen. Varsinkaan yksin tai kaksin kotona asuvassa vanhusväestössä.
        Jos puutostiloja ei ole todettu, ei se poista sitä, etteikö niitä olisi. Ei ne ole kenenkään otsaan kirjoitettu.
        Ihminen joka on henkisesti virkeä, suht´hyvä kuntoinen fyysisesti, tuloja riittävästi, pystyy kyllä ruuasta saamaan tarvittavat hivenaineet ja vitamiinit.
        D-vitamiinia syön itse ja C-vitamiinia, koska se toimii myös antioksidanttina ja on myös vesiliukoinen, joten yliannostusta ei synny.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Nukahtamislääkkeet koukuttavat nopeasti. Pojan kuoleman jälkeen sain niitä, meni kauan enenkuin opin olemaan ilman. En enää tarvitse nukahtamislääkkeitä, särkylääkettä pitää joskus ottaa kun iltaisin jalkoja särkee. Se on kumma kun valveilla ei koske yhtään mutta kun on vähän aikaa pitkällään niin alkaa, lääkäri puhui jotain levottomista jaloista, saattaa ollakin, joskus poljen kuntopyörää aamu-yöstä, se rauhoittaa jalat.
        Olen sitä mieltä että ainakin iäkkäämmän naisen kannattaa ottaa talven aikana D-vitamiinia ja Kalsiumia jos ei käytä maitotuotteita.

        Totta. Minä en ole koksaan ottanut nukahtamis-tai unilääkkeitä vaikka joksus heräilen äisin tai ei nukuta. Seuraavana yönä sitten nukuttaa. Tietenkin sitten pitäis harkita jos unettomuus alkais olla todella ongelma että jos lyhytaikaiseen käyttöön.

        D-vitamiinia ainaki pimeimpään aikaan. Iäkkäämmälle sotkut suosittelee läpi vuoden Suomessa,


      • 1eero
        siilenämää kirjoitti:

        Totta. Minä en ole koksaan ottanut nukahtamis-tai unilääkkeitä vaikka joksus heräilen äisin tai ei nukuta. Seuraavana yönä sitten nukuttaa. Tietenkin sitten pitäis harkita jos unettomuus alkais olla todella ongelma että jos lyhytaikaiseen käyttöön.

        D-vitamiinia ainaki pimeimpään aikaan. Iäkkäämmälle sotkut suosittelee läpi vuoden Suomessa,

        Tänä talvena en ole käyttänyt D-vitamiineja enkä muitakaa vitamiini pillereitä, aikaisempina talvina kyllä käytin, muuten en ole huomannu itsessäni mitään vaikutusta ollessani käyttämättä niitä oikeesti olen olluna pirteämpi eiks ookki jännää.


      • 1leskenn
        1eero kirjoitti:

        Tänä talvena en ole käyttänyt D-vitamiineja enkä muitakaa vitamiini pillereitä, aikaisempina talvina kyllä käytin, muuten en ole huomannu itsessäni mitään vaikutusta ollessani käyttämättä niitä oikeesti olen olluna pirteämpi eiks ookki jännää.

        1ee
        Taidatpa syödä terveellisesti ja liikkua. Siinä vastaus hyvään oloosi. Hyvä homma. Joskus nuorempana olin vegaani. Me kasvissyöjät verrattiin itseämme hirviin, karhuihin ja norsuihin. Kaikki nämä eläimet ovat isoja ja ravintona luonnonantimet. Nyt olen repsahtanut pullakaffeihin ja sen kyllä olosta huomaa. Mutta kun se korvapuusti päiväkaffeella on niiiiin makoisa. 2lesken


      • 1leskenn kirjoitti:

        1ee
        Taidatpa syödä terveellisesti ja liikkua. Siinä vastaus hyvään oloosi. Hyvä homma. Joskus nuorempana olin vegaani. Me kasvissyöjät verrattiin itseämme hirviin, karhuihin ja norsuihin. Kaikki nämä eläimet ovat isoja ja ravintona luonnonantimet. Nyt olen repsahtanut pullakaffeihin ja sen kyllä olosta huomaa. Mutta kun se korvapuusti päiväkaffeella on niiiiin makoisa. 2lesken

        Paitsi että karhu on sekaruokainen ja syö myös lihaa. Tai niin joo, luonnonantimeksihan sitä riistaakin voi sanoa.


      • 1eero kirjoitti:

        Tänä talvena en ole käyttänyt D-vitamiineja enkä muitakaa vitamiini pillereitä, aikaisempina talvina kyllä käytin, muuten en ole huomannu itsessäni mitään vaikutusta ollessani käyttämättä niitä oikeesti olen olluna pirteämpi eiks ookki jännää.

        Kiva jos oot pirteämpi mutta en oikein usko että se d-vitamiinin käyttämättömyydestä johtuu. Naisille d-vitamiini taitaa ollakin tärkeämpi kuin miehille. Osteoporoosi iskee kun estrogeenipitoisuus laskee,


    • mimmimum-..mi

      Kyllä minä ainakin yritän hoitaa korkeaa verenpainettani ....myös sillä pillerillä... aivoinfarkti ei ole leikin asia... ja sydämen lyöntitiheys ei myöskään... Tasapaino harjoittelu on myös tärkeää...jalkojen jonkinmoinen lihaskunto...

      • pilkut-paikaleen

        "mimmimum-..mi"
        Varoitus sinulle, koska tämä on minun huumoriani, koska kysyn sinulta nyt. Onko sinulla hunkzin kanssa jonkinsorttinen katkokävely, koska toinen teistä käyttää ylenmäärin tavu-viijoja ja sinä pisteitä?


      • mimmimum-..mi
        pilkut-paikaleen kirjoitti:

        "mimmimum-..mi"
        Varoitus sinulle, koska tämä on minun huumoriani, koska kysyn sinulta nyt. Onko sinulla hunkzin kanssa jonkinsorttinen katkokävely, koska toinen teistä käyttää ylenmäärin tavu-viijoja ja sinä pisteitä?

        Joo on....ja huumorinkukka se on kaunein kukka...


    • henrjii
    • boksis

      Tänä talvena saattaisi olla hyvä mahdollisuus pudota kanveesiin, sillä sattuipa silmiin juuri uutisjuttu tämäntalvisesta influenssaviruksesta ja että Euroopassakin olisi havaittu 'ylikuolleisuutta iäkkäillä ihmisillä', kuitenkin vähän kauempana vielä, mutta eiköhän se keväämmällä rantaudu tänne meille saakka. Ylikuolleisuus on kyllä varsin neutralisoiva ilmaisu sinänsä, pelkkä tilastopoikkeama, ei sen ihmeempää.

      • Bengalitikku

        Miten voi olla ylikuollut? Liian kuollut? Iäkkyys?


      • boksis
        Bengalitikku kirjoitti:

        Miten voi olla ylikuollut? Liian kuollut? Iäkkyys?

        Täh, ylikuolemisesta siinä ollut puhe, vaan ylikuolleisuudesta. Vähän niinkuin syntyvyys versus syntynyt.


    • kehon.kuuntelija

      Mä käytän B12-vitamiinia tippoina, kun olen kasvissyöjä. Käytän myös kalkki-D-vitamiinikomboa. Pari luunmurtumaa muutaman vuoden takaa onnettomuuksissa jotka molemmat tapahtuivat viiden vuoden sisällä toisistaan. Magnesiumia käytän, koska saan kramppeja joskus liikuntasuorituksissa. Nuo kaikki ovat joko purutabletteja tai tippoja siitä syystä että imeytyvät nopeammin enkä saa niistä vatsakipuja.

    • Pylykerö

      Mittee työ hömpäilettä ? Tulloo yhtä sun toista vahana käppyränä. Verenpaineet heittelöö. Liäkkeet jottii ei ollenkaa passoo, jottii rypylöittää ihon, jottii nostattaa paineet.
      Minen tykkee liäkkeistä. Lopettasko kaekki?
      Minen oo lihava aenakaa paljo. Syönnii sopivasti.

      • Pyly
        Murresanat on vaikeata tulkita. Ilmankos lääkärit käyttävät latinaa, että kaikki ymmärtävät. Niin, näinkö nämä sanat tarkoittavat: minen= minä en
        jottii = jotkut
        vaha käppyrä = ikäloppu ukko


    • flegmaatti

      Hyvää tahtoa, huolestumista lähimmäisestä vai ainoan, oikean elämäntavan tyrkyttämistä?
      Noistahan on hyvä valita.

      Arvostukset ja mielipiteet saattavat muuttua kokeilujen ja kokemusten myötä kuten minulle kävi.
      Työelämän tekosyiden rauniottaman terveyden tuhoamista jatkoin 57v > 59v 11kk saakka jolloin aloin olemaan valmis harkitsemaan vaihtoehtoja.
      Lääkityksestä huolimatta oli verenpaineeni hälyttävän korkealla ja kolestrolin 8:n tasoa. Tosin HDL oli 2:n tuntumassa.
      Olin syönyt aina tavallista, terveellistä sekaravintoa paitsi työpaikkojen eineskeittiötuotteet.
      Nuo viimeiset 3 vuotta olivat täydellisiä. Velttoilua ja tissuttelua.
      Etuaikainen eläköityminen? Tähänkö se johti? Kaikki on harmaata eikä mikään oikein huvita.
      Elömisen laatu?

      6kk:n raitis, kuntoilurupea lopetti lääkitysten tarpeet ja lukemat olivat paremmat kuin lääkittyinä.
      Ainoa lääke oli 5krt/viikko kunto- / punttisalilla.

      Olemme matkoilla vuosittain noin 14 - 16 viikkoa joista ainoastaan Espanjan pätkillä käyn salilla pari kertaa viikossa joten viinittely jää pariin, kolmeen päivään. Tosin tässä olen lipsunut mutta otan itseäni niskasta kiinni.

      Pisin, täsyraitis kuntoilujakso on kestänyt 5,5kk. Lyhyimmät noin 1,5kk.

      Tämä on minun itsekäs valintani. Vaimoni tukee varauksetta ja hänen vakioviikko-ohjelmiinsa sopii, että keskiviikot ja launatait ovat "parisuhdepäiviä". Keskiviikko on minulle kevympi aerobissävytteinen ja lauantai viikon ainoa huilipäivä.

      Kuntoilu kannattaa siinäkin mielessä, etteivät lipsumiset ole tuhoisia.
      Viime kesän viikon AI risteilyllä listalleni kertyi laivalla 65 alkoholi annosta. Tosin joukossa olivat, viskien lisäksi, 12cl ruokaviinit ja 0,59l oluet. Satamapikoissa etupäässä olutta.
      Aamuisin nautin peukalohangallisen rapeaa pekonia kahden paistetun kananmunan kera. Muut ruokailut "maun mukaan".
      Pienet piristeet eivät haitanneet samakohteiden nähtävyyksiin tutustumista ikä laivan yökerhoshousta nauttimista. Hyvä ruoka, tasainen tisuttelu ja riittävät yöunet pitivät ukon vireessä.

      Mutta kukin valitsee elämäntapansa.
      Tulimme eilen iltayöstä reisusta. Bussilla lentoasemalle, Terminaalissa töllääminen. 6h lento. 3h:n ajo loskassa. Tavallista lyhyemmät, 7,5h:n yöunet. Tarkistin paineet jotka olivat hieman tavanomaista ylempänä, 132/74. Jälkirasitus näkyi varsinkin sykkeessä. 82 tavallisen 60 - 64 asemesta.

      Itsekäs tavoitteeni olisi kuolla mahdollisimman hyväkuntoisena nauttien viime päiviin saakka kaikista elämän iloista.

    • Enten.tenten

      Huolehdin kunnostani painonhallinnalla, liikunnalla ja terveellisellä ravinnolla (vain d-vit. lisä talvella), lisäksi olen saanut terveet geenit. Suvussani on monta samoin eläjää, myös tuttavapiirissä, koska usein ihmiset hakeutuvat samoin ajattelevien sakkeihin.
      Muutamaan on iskenyt syöpä, dementia, sydän- ja verisuonitauti tms. vakava, kuolemaan johtava tauti. Olen tullut siihen tulokseen, että terveellisellä elämällä ei näitä voi estää, taudin iskeminen on sattuma. On arpapeliä, elänkö 100-vuotiaaksi vai kuolenko vuoden kuluttua vakavan, parantumattoman taudin kourissa. Näin kuitenkin jatkan.

    • flegmaatti

      Elämäntavat ja tarkastukset.
      Yli 8 vuottaa sitten leikattu suolistosyöpäni aiheutti kontrolliputken jota en suinkaan paheksu.
      30cm lyhenntty pakotutkeni vaati vielä toisen leikkauksen ja paria vuotta myöhemmin viimeistelypuukotuksen.
      9kk:n jälkeen aloitettu kuntoilu ei olisi onnistunut ilman hyvää pohjaa.
      Olenkin sanonut leikillisesti, että riittävän intensiivinen sali- / punttitreeni parantaa maksakirroosista kaiken, ml, verenpaineet, kolestrolit, sokeriaineenvaihdunnan, estää eturauhasen laajentumisen, ylläpitää mieskunto reippaasti nuorempien tasolla jne. jne.
      Olenhan 74v elävä todistus.

      Syöpämarkkerikokeet ovat olleet 3kk:n välein mutta nyt seuraava on elokuussa ja tähystys muistaakseni 2021 tai jotain sinne päin. Jos palaisin 15 vuoden takaiseen elämääni niin se saattaisi olla tarpeeton.

      En pidä liioiteltuna vuosittaisia eturauhasen tarkastuksiakaan vaikka varsinaisia oireita ei olisikaan. Entisen naapurini kaveri väitti, ettei ennen veren tuloa ollut pahempia oireita ja sitten olikin henki pois parin kuukauden kuluttua.

      Käyn itse vuosittain InBody720 kehonkoostumusanalyysissä seuraten muutoksia tai tehden niitä harkintani mukaan.
      Hb:n tarkistutan tuntemuksieni mukaan.

      Geneettistä katastrofia edustaa perusterve ja hyväkuntoinen vaimoni. Ilman vähäisintäkään ennakkovaroitusta ilmeni 17 vuotta sitten harvinaislaatuinen, teoriassakin parantamaton verisyöpä. Elinikäennuste oli, potilaan iästä ja kunnosta riippuen, 3 - 12 vuotta.
      Nyt on kapselimuotoisilla sytostaateilla ja muilla tabuilla selvitty 17 vuotta eikä vieras huomaa vaimoni kunnossa mitään vikaa. Ainoastaan hegästyy ylämäissä.
      Olisikohan elinikäisellä, terveellisellä, kuntoilevalla elämällä?
      Ainoana naovat 4 - 6:n viikon välein tehtävät verikokeet joiden perusteella lääkitystä säädetään tarvittaessa. Tarpeet ovat olleet hyvin vähäisiä.
      Eipä hyvä kunto ollut ainakaan haitaksi.
      Ja onhan siitä minullekin kaveriksi.

      On turha murehti tulevaa jonka oireena on luuytimen muuttuminen kuitumaiseksi ja loppulaskenta on parin kuukauden päässä.
      Nyt olemme suunnitelleet ja varanneet menemisemme ensi joulua myöten. Itävallan joulun aikainen kiertomatka.

      • Hoitakaaitsejänne

        Yeap, immeiset eivät aivan yleisesti ymmärrä sellaista yksinkertaista seikkaa, että hyvässä fyysisessä kunnossa oleva kestää vakavankin sairauden paljon paremmin kuin se, jolla fysiikka ja kaikki mahdollinen muu - esim. henkinen olotila - on rapakunnossa.


    • Päivän kun saan iltaan ja aamulla vielä jos herään aamukahville, niin eiköhän muut hetket sujune omalla painollaan
      Hyvää ystävänpäivää 60ryhmäläisille

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe