Mitä tarjota tontista

Tonttikiikarissa

Mitenköhän tontin hinta määräytyisi tilanteessa, jossa tontin koko pinta-alasta alle puolet on kelvollista maata rakentamiseen (loppuosa on tietä, jota muutkin käyttävät)? Olisitteko valmiita maksamaan tuosta tieosuudesta?

5

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helikopterillatontille

Onhan tontille tietä pitkin tasaisempi kulkea kuin ilman tietä. Helikopterilla toki sekin onnistuu.

• zxzcc

Kuinka iso tontti ja missä alueella.

Tuo tie on pieni ongelma, kun moni ostaa tontin kalliilta paikalta jossa hyvät tieyhteydet ja sitten kunta tekee 5 m korkuisen suojavallin tontin reunaan, ettei liikenteen melu kuulu.

Tota vallia kun katselee lopunelämäänsä olkkarin ikkunasta ja on niin pirun onnellinen kun hyvät liikenne yhteydet nurkalla.

• kakkikäsi

Mahtaako paskasta päästä eroon jos osoittautuu sonnaksi?

• Tknk

Eiköhän hyvällä sijainnilla ratkaisevaa ole rakennusoikeuden määrä, mutta viime kädessä se kuka tarjoaa eniten. Huonommalla sijainnilla tulee kuvioon sitten tiestä mahdollisesti koituvat velvoitteet: kuka vastaa aurauksesta ja tien kunnostuksesta. Mistään vilkasliikenteisestä tiestä tuskin on kysymys, kun kerran pienen tontin osuudesta on kysymys.

• kerranpakkolunastettu

Hinta määräytyy käytännössä käytettävissä olevan tontin mukaan, eli sille tielle ei kuitenkaan saa rakentaa. Toisaalta tontin koko vaikuttaa myös rakennusoikeuteen mahdollisesti, joten silloin tuosta tieosuudesta on hyötyä.
      Selvittäisin nyt, että mikä tontilla on todellinen rakennusoikeus ja miten vilkas liikenne tuolla tieosuudella on. Onko tie mahdollisesti siirrettävissä pois tontilta jne.
      Olen itse ostanut useammankin kiinteistön, joissa on ollut rasitteellisia kulkuoikeuksia (joita en edes itse käytä, enkä tarvitse!!), ne ovat kyllä yleensä alentaneet hintaa. Kehoitan selvittämään nuo kulkuoikeudet (onko mahdollisesti jotain hoitovelvoitteitakin!!) ja rakennusoikeudet, sen jälkeen vain pitää tehdä omat ratkaisut ostopäätökseen. Tie ei sinällään ole mahdoton juttu, ellei se ole mikään valtaväylä (suuremmat tiet on yleensä pakkolunastettu valtiolle tonteista, varmista, ettei tulossa ole pakkolunastusta, silloin häviät, koska hinnat ovat aika alhaiset), ovathan kadut muutenkin rakennuksien lähellä. Jos tie on vain joillekin tonteille tai yksittäisille tiloille, siihen tuskin tulee myöhemminkään pakkolunastusta, vaan se pysyy rasitteellisena tienä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      48
      3299
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      512
      1993
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1940
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      82
      1877
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      18
      1542
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1488
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1376
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1349
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1263
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      112
      1192
    Aihe