Mitä tarjota tontista

Tonttikiikarissa

Mitenköhän tontin hinta määräytyisi tilanteessa, jossa tontin koko pinta-alasta alle puolet on kelvollista maata rakentamiseen (loppuosa on tietä, jota muutkin käyttävät)? Olisitteko valmiita maksamaan tuosta tieosuudesta?

5

319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helikopterillatontille

Onhan tontille tietä pitkin tasaisempi kulkea kuin ilman tietä. Helikopterilla toki sekin onnistuu.

• zxzcc

Kuinka iso tontti ja missä alueella.

Tuo tie on pieni ongelma, kun moni ostaa tontin kalliilta paikalta jossa hyvät tieyhteydet ja sitten kunta tekee 5 m korkuisen suojavallin tontin reunaan, ettei liikenteen melu kuulu.

Tota vallia kun katselee lopunelämäänsä olkkarin ikkunasta ja on niin pirun onnellinen kun hyvät liikenne yhteydet nurkalla.

• kakkikäsi

Mahtaako paskasta päästä eroon jos osoittautuu sonnaksi?

• Tknk

Eiköhän hyvällä sijainnilla ratkaisevaa ole rakennusoikeuden määrä, mutta viime kädessä se kuka tarjoaa eniten. Huonommalla sijainnilla tulee kuvioon sitten tiestä mahdollisesti koituvat velvoitteet: kuka vastaa aurauksesta ja tien kunnostuksesta. Mistään vilkasliikenteisestä tiestä tuskin on kysymys, kun kerran pienen tontin osuudesta on kysymys.

• kerranpakkolunastettu

Hinta määräytyy käytännössä käytettävissä olevan tontin mukaan, eli sille tielle ei kuitenkaan saa rakentaa. Toisaalta tontin koko vaikuttaa myös rakennusoikeuteen mahdollisesti, joten silloin tuosta tieosuudesta on hyötyä.
      Selvittäisin nyt, että mikä tontilla on todellinen rakennusoikeus ja miten vilkas liikenne tuolla tieosuudella on. Onko tie mahdollisesti siirrettävissä pois tontilta jne.
      Olen itse ostanut useammankin kiinteistön, joissa on ollut rasitteellisia kulkuoikeuksia (joita en edes itse käytä, enkä tarvitse!!), ne ovat kyllä yleensä alentaneet hintaa. Kehoitan selvittämään nuo kulkuoikeudet (onko mahdollisesti jotain hoitovelvoitteitakin!!) ja rakennusoikeudet, sen jälkeen vain pitää tehdä omat ratkaisut ostopäätökseen. Tie ei sinällään ole mahdoton juttu, ellei se ole mikään valtaväylä (suuremmat tiet on yleensä pakkolunastettu valtiolle tonteista, varmista, ettei tulossa ole pakkolunastusta, silloin häviät, koska hinnat ovat aika alhaiset), ovathan kadut muutenkin rakennuksien lähellä. Jos tie on vain joillekin tonteille tai yksittäisille tiloille, siihen tuskin tulee myöhemminkään pakkolunastusta, vaan se pysyy rasitteellisena tienä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2457
    2. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1343
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    4. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1201
    5. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      949
    6. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      123
      832
    7. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      761
    8. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      616
    9. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      596
    10. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      20
      529
    Aihe