Kertokaapas rehellisesti miten isäntä maksaa palkkaa. Itse saan tes palkan, ylityöt, iltatyöt, yötyöt, sunnuntai työt kaikki nuo maksetaan. Mutta päivärahoja ei maksa, ja jos et pidä pekkasia, ei maksa rahana.
palkoista asiaa
10
412
Vastaukset
- Bussissa_Neuvoo
Soita Ytk apuun! Ne hakee sun päivärahat lakiteitse. ......Öööö vai hakeeko?? ......Öööööö.....?
EI NE HAE. EI VARMASTI! HAHAHAAA....HEHEH... Ne haluaa vaan jäsenmaksut. Jäsenet hakekoon rahansa itse. RUAHAAHHAAA....!! - SisuMäättä
Noh....okeastaan rahaa ei tule "luukultakaan" viime kuun hakemukseenkin todettiin tylysti:
Antopäivä 21.01.2018
Päätöslaji Kielteinen
Tukilaji Ansioturva
Alkupäivä 01.12.2017
Loppupäivä 29.12.2017
Lasten lukumäärä 0
Vähentävä työtulo 842.97 e
Vähentävät etuudet 0
Etuudet yhteensä 0
Työtulot yhteensä 1985.94 e
Perustepalkka 2389.29 e
Päiväraha 0
Täysipäiväraha 68.05 e
Omavastuuaika
Noh...oneksi on YTK :D - Tyytyväinenkuski
Tessin mukaan, jos tulee epäselvyyksiä, niin luetaan työehtosopimusta taikka kysytään korkeammalta taholta apuja.
Päivärahat tulee niinkuin pitää ja oikeana määränä.- MaksaaJosJaksaa
Se mielenkiintoista miksi jotkut työnantajat ottavat itselleen oikeuden jättää maksamatta joitain tes:ssä olevia maksuja. Useimmiten jää pois pekkaset tai päivärahat. Myös ylityökorvauksista jotkut katsovat oikeudekseen kieltäytyä maksamasta. Silti samat tuönantajat voivat olla pilkuntarkkoja siitä että työntekijä toimii tarkalleen tes:n mukaan. Kun on olemassa yhdessä sovitut pelisäännöt niin millä oikeudella työnantaja kuvittelee voivansa kieltäytyä niitä noudattamatta? Sama tilanne olisi jos työntekijä ilmoittaisi ettei tule töihin sovittuna aikana vaan silloin kun itselleen sopii. Jos näin duunari toimisi kenkää tulisi melko nopeasti. Sekin kyllä ihmetyttää miksi jotkut kuljettajat vapaaehtoisesti suostuvat luopumaan heille kuuluvista palkan lisistä. Miksi jotkut suostuvat ottamaan vastuun yrityksen kannattavuudesta ajamalla esim. kilometriliksalla tai keikkapalkalla? Jos yrityksellä ei ole ajoja ei makseta palkkakaan. Silloin kun ajoja on paljon ei työnantaja kuitenkaan maksa mitään bonuksia tai ylimääräisiä " tuotantolisiä ".
- outoaon
Kuljetusala ja rakennusala on juuri tuollaisia. Ja ikinä omistajat ei joudu tilille, potkitaan vaikka työntekijä pois ja otetaan uus tilalle ja sama meno jatkuu....
MaksaaJosJaksaa kirjoitti:
Se mielenkiintoista miksi jotkut työnantajat ottavat itselleen oikeuden jättää maksamatta joitain tes:ssä olevia maksuja. Useimmiten jää pois pekkaset tai päivärahat. Myös ylityökorvauksista jotkut katsovat oikeudekseen kieltäytyä maksamasta. Silti samat tuönantajat voivat olla pilkuntarkkoja siitä että työntekijä toimii tarkalleen tes:n mukaan. Kun on olemassa yhdessä sovitut pelisäännöt niin millä oikeudella työnantaja kuvittelee voivansa kieltäytyä niitä noudattamatta? Sama tilanne olisi jos työntekijä ilmoittaisi ettei tule töihin sovittuna aikana vaan silloin kun itselleen sopii. Jos näin duunari toimisi kenkää tulisi melko nopeasti. Sekin kyllä ihmetyttää miksi jotkut kuljettajat vapaaehtoisesti suostuvat luopumaan heille kuuluvista palkan lisistä. Miksi jotkut suostuvat ottamaan vastuun yrityksen kannattavuudesta ajamalla esim. kilometriliksalla tai keikkapalkalla? Jos yrityksellä ei ole ajoja ei makseta palkkakaan. Silloin kun ajoja on paljon ei työnantaja kuitenkaan maksa mitään bonuksia tai ylimääräisiä " tuotantolisiä ".
"miksi jotkut kuljettajat vapaaehtoisesti suostuvat luopumaan heille kuuluvista palkan lisistä. "
Jos työpaikka on muuten OK, tai suorastaan hyvä niin ei palkka niin paljoa merkitse.
Itsekään en saa korvausta työvaatteiden pesusta, firma ei maksa työkenkiä tai työhanskoja. Päivärahat, pekkaset, ylityöt, kokemusvuodet jne tulee. Mutta esim. (tässä UUSIMMASSA FIRMASSA) en saanut palkkaa direktiivikoulutuspäivästä, päin vastoin kuskit joutui itse maksamaan Trafi-maksun ... "Jokainen maksaa oman Trafin maksun mutta muuten koulutus on ilmainen."
Tietenkin jos lähtö firmasta tulee paremman työpaikan tms. vuoksi niin kirjoittelen haastehakemuksen ja vien sen tonne Sairashuoneenkadulle käräoikeuteen, maksan 134€ ja saan oikeudessa kaikki kulut korkoineen takas. Työsuhteen aikana en sitä tee koska se tietäisi työvuorojen loppumista tyystin- MitenTyhmäVoitOllakaan
Bussissa kirjoitti:
"miksi jotkut kuljettajat vapaaehtoisesti suostuvat luopumaan heille kuuluvista palkan lisistä. "
Jos työpaikka on muuten OK, tai suorastaan hyvä niin ei palkka niin paljoa merkitse.
Itsekään en saa korvausta työvaatteiden pesusta, firma ei maksa työkenkiä tai työhanskoja. Päivärahat, pekkaset, ylityöt, kokemusvuodet jne tulee. Mutta esim. (tässä UUSIMMASSA FIRMASSA) en saanut palkkaa direktiivikoulutuspäivästä, päin vastoin kuskit joutui itse maksamaan Trafi-maksun ... "Jokainen maksaa oman Trafin maksun mutta muuten koulutus on ilmainen."
Tietenkin jos lähtö firmasta tulee paremman työpaikan tms. vuoksi niin kirjoittelen haastehakemuksen ja vien sen tonne Sairashuoneenkadulle käräoikeuteen, maksan 134€ ja saan oikeudessa kaikki kulut korkoineen takas. Työsuhteen aikana en sitä tee koska se tietäisi työvuorojen loppumista tyystinEi sinulle kuulukaan kaikkia lisiä ja etuja koska kertomuksesi mukaan teet 20 proaenttia töitä ja saat sadan prosentin palkan. Et ole siis täysipäiväinen työntekijä. Ei kuulu pekkaset sulle koska tuntimääräsi viikossa jää alle vaaditun.
- PlastoBussissaTuomas
Bussissa kirjoitti:
"miksi jotkut kuljettajat vapaaehtoisesti suostuvat luopumaan heille kuuluvista palkan lisistä. "
Jos työpaikka on muuten OK, tai suorastaan hyvä niin ei palkka niin paljoa merkitse.
Itsekään en saa korvausta työvaatteiden pesusta, firma ei maksa työkenkiä tai työhanskoja. Päivärahat, pekkaset, ylityöt, kokemusvuodet jne tulee. Mutta esim. (tässä UUSIMMASSA FIRMASSA) en saanut palkkaa direktiivikoulutuspäivästä, päin vastoin kuskit joutui itse maksamaan Trafi-maksun ... "Jokainen maksaa oman Trafin maksun mutta muuten koulutus on ilmainen."
Tietenkin jos lähtö firmasta tulee paremman työpaikan tms. vuoksi niin kirjoittelen haastehakemuksen ja vien sen tonne Sairashuoneenkadulle käräoikeuteen, maksan 134€ ja saan oikeudessa kaikki kulut korkoineen takas. Työsuhteen aikana en sitä tee koska se tietäisi työvuorojen loppumista tyystinPlaston työntämisessä kurahousut tietenkin likaantuvat siellä Runosmäen hiekkalaatikolla. Äitisi kyllä pesee ne tarvttaessa. Älä huoli, Tuomas.
- EiRessukkaaSaaKiusata
PlastoBussissaTuomas kirjoitti:
Plaston työntämisessä kurahousut tietenkin likaantuvat siellä Runosmäen hiekkalaatikolla. Äitisi kyllä pesee ne tarvttaessa. Älä huoli, Tuomas.
Ei saa kiusata. Ei Bussissa tyhmyydelleen mitään voi. Se saa vielä itkupotkuraivarin ja hyppii tasajalkaa kun joku kiusaa. Ressukka itkee koko päivän.
- Kuussasäästöön
Heikot on liksat. Kannattaako työnteko? Mitä jää verotuksen jälkeen käteen ja viivan alle kun kaikki on syöty?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2604596Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit422770Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?751749Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061604Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 551334
- 931245
- 471119
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2081116