Mokkula ja hiiren usb eivät mahdu

Marja-liig

Minulla on asusin kannettava, siinä mokkula ja nyt ostin langattoman hiiren ja sen hiiren usb liitin pitäs saada kiinni koneeseen. Hämmästykseni jouduin toteamaan että eihän ne siihen mahdu samaan aikaan!!!

Mikä avuksi?

21

523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usbhubia.koneeseen

Eipä auta muu kuin ostaa siihen usb jakaja. Niitä saa halvalla (...alle kympillä) kaupasta...

• böööörb

Hanki USB3 hubi

• dtyutyu

Entä jos koneessa on vain usb2 portteja?

• JääUsbrotalle

Osta mieluummin wlan mokkula!

• onkokovinvanha

3 vuotta vanhassa mokkulassa E3372 oli 10cm jatkojohto mukana paketissa, jota käyttämällä mahtui usb hiiren adapteri ja muistitikku. Ei toisella sivulla ole yhtään usb:tä vapaana?
      Jos ei, sitten ei auta muutako yläpuolella olevat ohjeet.

• Siro-Eeva

Minun mokkulassa on jatkojohto. Se on tullut luultavasti mokkulan mukana, koska on samanvärinen (valkoinen).

• lkjkcjzhjc

Hommaa joku tämäntapainen niin ei tarvitse edes koneeseen kiinni tunkea. Toimii langattomasti ilman asennettavia ohjelmia.
      https://www.dna.fi/dna-mokkula-4g-wlan-e5372#ominaisuudet

• sdswas

En löydä hintaa tuolle mokkulalle.

• sillä-se-pelaa

Onhan siinä koneessa hiiritaso, käytä sitä, erillistä usb hiirtä ei tarvita.

• Trolli?

• ergonomia_on_tärkeää
        okaro kirjoitti:

Trolli?

Kunnollisessa kannettavassa on myös kunnollinen hiiritaso eli touchpad ja näppäimistö.

Ei ole mitään tolkkua ostaa kannettavaa jonka ainoat USB-liittimet menevät ulkoisen hiiren ja näppäimistön liittämiseen, kun laitteen omat ovat kelvottomia.

Kannettavan laadun tärkeimpiä kriteereitä on nimenomaan ergonomia, eli mm. kunnolliset laitteen omat input-laitteet.

• Porteissa.löytyy
        ergonomia_on_tärkeää kirjoitti:

Kunnollisessa kannettavassa on myös kunnollinen hiiritaso eli touchpad ja näppäimistö.

Ei ole mitään tolkkua ostaa kannettavaa jonka ainoat USB-liittimet menevät ulkoisen hiiren ja näppäimistön liittämiseen, kun laitteen omat ovat kelvottomia.

Kannettavan laadun tärkeimpiä kriteereitä on nimenomaan ergonomia, eli mm. kunnolliset laitteen omat input-laitteet.

Minulla on 10 tuuman miniläppärissäkin sentään 3 USB-porttia.

• Bersel

Kuka käyttää enää mokkuloita? Jaa nettiyhteys puhelimesta kun olet matkoilla ja kotona käytetään oikeaa nettiyhteyttä, ei mitään mökkylää. USB-paikkaan työnnettävät mökkylät ovat tietoturvariski huonon ohjelmointinsa takia, kömpelöitä käyttää ja harvempi mökkylä-tikku kestää edes vuotta jos konetta enemmän käyttää.

• oikea.nettiyhteys

Mobiili on meillä päin nopeampi. Tänne ei saa kuin ADSL-yhteyden. Nettitutka näyttää 4G-nopeudeksi yleensä noin 80 Mbit/s sisään ja 40 Mbit/s ulos. Viive on noin 30 ms. Tuo viive oli muistaakseni ADSL:llä nopeampi, mutta siirtonopeudet jäivät alle 20 Mbit/s. Ja etenkin ulospäin menevä liikenne oli tahmeaa, olikohan peräti vain jotain yhden megabitin luokkaa per sekunti.

• Bersel
        oikea.nettiyhteys kirjoitti:

Mobiili on meillä päin nopeampi. Tänne ei saa kuin ADSL-yhteyden. Nettitutka näyttää 4G-nopeudeksi yleensä noin 80 Mbit/s sisään ja 40 Mbit/s ulos. Viive on noin 30 ms. Tuo viive oli muistaakseni ADSL:llä nopeampi, mutta siirtonopeudet jäivät alle 20 Mbit/s. Ja etenkin ulospäin menevä liikenne oli tahmeaa, olikohan peräti vain jotain yhden megabitin luokkaa per sekunti.

Jos kiinteä ei sovi itselle, pitää ostaa wifi-mokkula, ei missään tapauksessa USB-mokkulaa.

• Usb-toimii.hyvin
        Bersel kirjoitti:

Jos kiinteä ei sovi itselle, pitää ostaa wifi-mokkula, ei missään tapauksessa USB-mokkulaa.

Mikä vika usb mokkulassa? Itellä toiminu usb mokkula ainaki 5 vuotta ilman ongelmia.

Kerrostalossa Usbi mokkulalla ei ole pelkoa siiitä, että joku murtaisi wifi mokkulan salauksen, ja käyttäisi samaa verkkoa.

• suoraan.vaan
        Bersel kirjoitti:

Ei wlania jos sitä ei tarvitse. Turha tehdä lisää turhaa radiosaastetta. Parempi tuoda 4G-signaali suoraan USB:lle.

• VoihanMökkulaa

Osta jatkopiuha!
      Yleensä mokkuloissa tulee jo mukana.
      PS. älkää enään ostako USB mokkuloita, Wlan mokkulat parempia ja lähes saman hintaisia!

• erinomaisen_kätevä

USB-mokkula, jonka voi kotioloissa laittaa kiinni reitittimeen, ja matkustellessa kannettavaan, voi olla erinomaisen käytännöllinen.

• Hiomakoneella

Hio mokkuala kapeammaksi

• FinalSolutionsLtd

Muovikuoren voi poistaa kokonaan ja kietaista piirikortin suojaksi vähän teippiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2106
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1527
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1263
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      77
      1232
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1197
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1024
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      976
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      912
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      794
    Aihe