Ystävän laulu

2lesken

Johan kolahti palvelutalossa. Naisia oli tulossa laulamaan äidilleni Ystävän laulua. Olen Arjan biisiä karaokessa ja muutenkin kahden promillen kännissä laulanut niin usein, että huomasin yhden naisista laulavan täysin nuotin vierestä. Ei minun auttanut muu kun laulaa ensimmäistä kertaa tätä biisiä selvinpäin. Sanat tulivat jostain syvältä syövereistä, aivan kuin kauan olleesta lukitusta laulukirjasta ja nuotilleen. Hämmästelin omaa rohkeuttani, muistiani ja tunnetilaani.

9

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika-outo-juttu

      Onko äitisi jättämässä tämän maalisen pölymajan, kun hänelle kuoroa kokoontuu?

      • Aika-
        Naiset olivat tehneet kaikille asukkaille sydämen muotoiset ystävänpäiväkortit. Vuodepotilaille tuotiin kortti vuoteeseen ja samalla he lauloivat Ystävän laulua. Ystävänpäivähän on 14.02.


      • Oudommaksi-menee
        2lesken kirjoitti:

        Aika-
        Naiset olivat tehneet kaikille asukkaille sydämen muotoiset ystävänpäiväkortit. Vuodepotilaille tuotiin kortti vuoteeseen ja samalla he lauloivat Ystävän laulua. Ystävänpäivähän on 14.02.

        Jos tässä alkaisi kaikki päivät viettää, ei muuta ehtisikään.

        On lakiaissunnuntai, tavallinen maanantai, laskiaistiistai, ystävänpäivä, pilvenhattaran väistymispäivä, uuden lumisateen päivä, kevätauringon ensipäivä, lumen sulamisen uusi alku, pääsiäismämmin käyntiin paneminen, kevättalven munanpäivä... Siihen sukulaisten, tuttujen, ventovieraiden syntymä -ja nimipäivät, häät, hautajaiset, mahdolliset ristiäiset. Kevään siemenien esi ostaminen, k-marketin tarjouspäivä, jugurttipurkin viimeinen käyttöpäivä.....

        Sekaisinhan tässä menee. Taidankin viettää yhden vuoden pelkkiä päiviä.


      • 1lesken
        Oudommaksi-menee kirjoitti:

        Jos tässä alkaisi kaikki päivät viettää, ei muuta ehtisikään.

        On lakiaissunnuntai, tavallinen maanantai, laskiaistiistai, ystävänpäivä, pilvenhattaran väistymispäivä, uuden lumisateen päivä, kevätauringon ensipäivä, lumen sulamisen uusi alku, pääsiäismämmin käyntiin paneminen, kevättalven munanpäivä... Siihen sukulaisten, tuttujen, ventovieraiden syntymä -ja nimipäivät, häät, hautajaiset, mahdolliset ristiäiset. Kevään siemenien esi ostaminen, k-marketin tarjouspäivä, jugurttipurkin viimeinen käyttöpäivä.....

        Sekaisinhan tässä menee. Taidankin viettää yhden vuoden pelkkiä päiviä.

        Oudommaks
        Palvelukodeissa on palkalliset virikeohjaajat, joiden tehtävänä on asukkaiden virkistäminen. Leivotaan pullaa, askarrellaan koristeita, on tietovisoja jne. Hartaushetket ym.kuuluvat toimintaan. Suomeksi sanottuna, halutaan että vanhukset ja sairaat viihtyvät omassa palvelukodissaan. Itse käyn kaksikertaa viikossa omaisiani katsomassa, niin että aina niihin käynteihin jokin juhlapäivää osuu. Olemme suunnittelemassa veljeni 70-vuotis kekkereitä. Ja taas syödään kakkua.
        2lesken. Temppuilee tuo kirjoittautuminen


      • uskonhiljaisuudessa
        1lesken kirjoitti:

        Oudommaks
        Palvelukodeissa on palkalliset virikeohjaajat, joiden tehtävänä on asukkaiden virkistäminen. Leivotaan pullaa, askarrellaan koristeita, on tietovisoja jne. Hartaushetket ym.kuuluvat toimintaan. Suomeksi sanottuna, halutaan että vanhukset ja sairaat viihtyvät omassa palvelukodissaan. Itse käyn kaksikertaa viikossa omaisiani katsomassa, niin että aina niihin käynteihin jokin juhlapäivää osuu. Olemme suunnittelemassa veljeni 70-vuotis kekkereitä. Ja taas syödään kakkua.
        2lesken. Temppuilee tuo kirjoittautuminen

        Onko palvelukoteja missä ei tuputeta uskonnollisia juttuja? en halua laulaa tai kuunnella virsiä enkä pappien paasausta.


      • 1leskenn
        uskonhiljaisuudessa kirjoitti:

        Onko palvelukoteja missä ei tuputeta uskonnollisia juttuja? en halua laulaa tai kuunnella virsiä enkä pappien paasausta.

        uskon
        Ei tuputeta hartauksia. Niihin saa mennä tai hoitaja vie, jos tahtoo. Itsekin olen ateisti, joten ei kiinnosta mitkään hartaat. Yleensä siellä oleskelutilassa soi radio tai joku pistää cdn pyörimään. Tavallista iskelmää asukkaat kuuntelevat ja telkkarista kanavaa 17sta.
        2lesken. Kun en huomaa joka kerta kirjautua.


    • syöväri

      Kiitos uusia sanoja minulle.

    • ystiksiä.yhdessä

      Aijaijai. Sen lasisen laulukirjan sisältö vieläkin on sinussa tiukasti kiinni. Hyvä, että pystyit laulamaan selvinpäin. Äitisi oli varmaan mielissään.

      • ystik
        Totta tosiaan. Itsekin häkellyin lun muistin kaikki sanat. Äitini ei ole koskaan kuullut minun laulavan missään, kun asuin vuosikaudet eri kaupungissa kuin hän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe