Hämärä tulevaisuus

apujakaivataan

Ehdottakaa jotain ammatteja minulle, olen aika hukassa tulevaisuuttani ajatellen, ja siitä mitä haluaisin tehdä työkseni. Olen 18-vuotias, lukion kakkosvuotta käyvä nuori, eli kohta pitäisi keksiä jo jotain. Jos tästä saataisiin hyvä keskustelu, niin samassa tilanteessa olevat nuoret voisivat ottaa jatkossa vinkkejä tästä,

Olen:

- Rehellinen
- Tunnollinen
- Toimeentuleva kaikenlaisten ihmisten kanssa
- Paljon enemmän teoreettinen kuin käytännönläheinen
- Valmis opiskelemaan paljon hyvän työn varmistamiseksi
- Hyvä kirjoittamaan ja melko hyvä tuottamaan sisältöä ylipäätään


En ole:

- Käsistäni kätevä
- Kiinnostunut sosiaalityöstä
- Matemaattisesti kovin lahjakas(lyhyt matikka)

Kouluaineet, joissa olen hyvä ja jotka kiinnostavat:

- Kaikki kielet, kielipäätä löytyy
- Maantiede
- Yhteiskuntaoppi
- Filosofia
- ATK
- Historia hieman


Kouluaineet, joissa olen huono/jotka eivät kiinnosta:

- Fysiikka ja kemia
- Terveystieto
- Psykologia

Asiat jotka kiinnostaa:

- Talous
- Hieman politiikka
- Yhteiskuntaan liittyvät asiat
- Avaruus
- Asioiden ajattelu ylipäätään, omiin ajatuksiin syventyminen
- Kohtuu/hyväpalkkainen työ
- Kansainvälisyys
- Matkustaminen ja maailman näkeminen
- Kulttuurit hieman
- Teknologia
- Tietokoneet ja elektroniikka
- Urheilu (enimmäkseen penkiltä)
- Vedonlyönti ja tilastohommat


Asiat jotka eivät kiinnosta:

- Lasten ja nuorten parissa työskentely
- Työ josta suurin osa on asiakaspalvelua (esim. kaupan kassa :D)
- Psykologia
- Fysiikka ja kemia
- Vanhusten parissa työskentely
- Raskas työ jossa on kehno palkka (siistijä etc.)
- Rakennushommat tai muut jossa vaaditaan käteviä käsiä


Arvostaisin suuresti, jos saisin jonkinlaisia neuvoja ja ehdotuksia kysymykseeni. :)

6

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vesku222

      Hae valtiotieteellieseen tai humanistiseen tiedekuntaan yliopistoon, siellä kieliä ja historiaa ja yhteiskuntatieteellisiä aineita joita voi opiskella, kulttuuriopintoja ym

    • MrQqq

      Käy tekemässä Suomen virallinen ammatinvalintatesti, se on aika piiiiiiiiiitkä mutta saat lopuksi ehdotuksia sopivuusjärjestyksessä. Mielenkiintoista olisikin kuulla, mitä testi sinulle suositteli ja mitä mieltä olet. Se löytyy täältä (sivun oikeassa reunassa): http://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/ammatinvalinta_koulutus/ammattia_koulutusta_valitsemassa/index.html

      Jos ehdotuksissa on tuntemattomia ammatteja, niin siinä testin alapuolella on pari hyvää linkkiä, mistä pääsee lukemaan lisätietoja.

      Jos testiin vastaa rehellisesti, voi saada ihan relevantteja suosituksia. Minä päädyin toisena listalla olleeseen ammattiin.

    • Vaikutat pätevältä toimittajalta jo nyt.

    • Rsb

      Jos nyt pitäisi pohtia työ uraa niin yksi nousee ylitse muiden jopa alan tämän päivän palkkatasoakin tärkeämmäksi.

      Jos alan työpaikat lähinnä määräaikaisia ja vuokrafirmojen ilmoittamia niin en lähtisi tuhlaamaan vuosia opiskellakseni sellaiselle alalle , toki jos haluat elämäsi olevan pätkää, silppua,
      0 sopimuksia ja tulotasoa jolla turha haaveilla omasta asunnosta siellä missä työpaikat ovat,

      opiskele ennemmin henkilöstövuokrafirman työntekijöiden värvääjäksi , ei ole määräaikainen pätkätyö ja palkkakin parempi kuin heillä joita välittää.

    • Jung_123

      Tee netissä itsellesi Jungin 123 persoonallisuustesti, DISC testi, career testi jne. Saat melko hyvän analyysin millainen olet ihmisenä. Myös tietoa millaiselle uralle sovellut älykkyytesi ja muiden ominaisuuksiesi, taitojesi ja vahvuuksiesi perusteella. Voit jopa yllättyä. Talletat tietysti testitulokset itseäsi varten.
      https://www.123test.com/personality-test/

    • Aikuisenlogiikka

      Olen etsinyt sopivaa keskustelu palstaa, niin sanotusta Digi oireilusta. Pidän nimittäin ihan varmana, että näihin digi laitteisiin kyllästytään, siihen jatkuvaan pähkäilyyn näitten laitteitten kanssa ja yleensä siitä syystä kun nämä laitteet jatkuvasti muuttuvat ja niin sanotusti muuttuu helpommaksi, vaikka oikeasti ne muuttuu vaikeammiksi koska se uusi ohje ja systeemi on jokaisen ns uudistuksen yhteydessä opittava uudestaan. Lisäksi nämä useampi päivä ei toimi ilman pähkäilyä, milloinkaan ei voi olla varma, että laite toimii. Tälläinen rasite ajan oloon rassaa ihmisen psyyke varoja ja aiheuttaa vasten mielisyyden koko laitteita kohtaan.
      Näistä oireista on jo selkeitä merkkejä. Esm kännykällä maksu kaupoissa ei yleistynytkään odotetulla tavalla, siksi koska ihmiset ei halua, enää mitään uusia systeemejä näihin digi asioihin, jo tämä pankkien järjestämä maksu pääte laite ja muut systeemit aiheuttaa kyllästymistä ihan riittämiin tabletit ja muut tässä yhteydessä käytetyt digi laitteet ei toimi, se herättää ärtymystä ja väsymystä kaikkeen tälläiseen. Jatkuvasti tulee huomautuksi, että nyt on muistettava se ja se koodi tai tunnus sana ja käyttäjänimi, Ei ihminen tälläistä pähkäilyä jaksa ajan oloon.
      Olin kaksi talvea Espanjassa ja siellä tämä digin syrjintä on jo niin pitkällä, että ainoastaan suurissa liikkeissä enää maksetaan esm Visa elektron pankki kortilla, kakkialla vaaditaan käteistä, puhumattakaan siitä, että maksettais kännykällä tai muilla systeemeillä
      Näitten laitteitten kehittäjät ja operaattorit tavallaan kaivavat omaa hautaansa, vaikka ne on mielestään kehittävinään näitä systeemeitä, ei tavallinen kansalainen ole samalla tasolla titämyksessä näitten laitteitten osalta kuin alan ammattilaiset ja tämän asian on nämä ammattilaiset unohtaneet ja lisäksi ne itsekkään ei hallitse luomiaan systeemeitä.
      Nyt pitäisi panna jarrut päälle näissä asioissa ja antaa muutama vuosi olla digi systeemeitten ennallaan, siksi, että kansa ja kansat pysyisi mukana tässä Digi kehityksessä, muuten tässä asiassa tulee katastrofi Digi osaajien määrä vähenee vähenemistään ja niitten ihmisten määrä jotka näitä laitteita, edes haluavat vähenee jos kehitys jatkuu nykyistä liian kovaa vauhtiaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      95
      2028
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      419
      1569
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1313
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      14
      1116
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      73
      1072
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1035
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      999
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      969
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      249
      940
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      837
    Aihe