Onko tämä tyypillinen vaihdevuosioire:
Koko yö menee koiran unessa, eli periaatteessa hereillä, pissalla rampaten, sydän takoo ja kroppa on hälytystilassa.
Toinen versio edellisestä: Saan nukuttua vaivaiset 4 tuntia, jonka jälkeen herään rättiväsyneenä mutta aivot eivät anna nukahtaa enää. Sydän takoo taas ja paikkoja kolottaa, mikään asentoa sängyssä ei ole hyvä, pakko nousta ylös ja loppupäivän ajan on aivan kamala olo koomassa.
En ymmärrä miksi en pysty enää nukkumaan vaikka olisin rättiväsynyt ja kaipaan unta. Täytän kohta 48v. ja minulla on ollut Mirena-kierukka kolme vuotta. Ei ole vuotoja kierukan takia joten en edes tiedä koska kuukautiseni ovat loppuneet/loppuvat.
Muilla tällaista oiretta?
2
387
Vastaukset
- samasama1
Kyllä hyvinkin saattaa olla vaihdevuosioireta. Mirenahan on pelkkkää keltarauhashormonia, että nytkän sinun olisi helppo vaikaa estrogeenigeeliä käyttää, kun kohdussa on Mirena. Käy ihmeessä gynekologilla juttelemassa asiasta. Itse täytän kohta 48 :) , ja mulla on jo vuoden ollut Novofem-tablettihoito. Lisäksi otan illalla Triptyl 10 mg tabeltin niin kyllä uni on laadukasta. Uni on tärkeä asia, kannattaa hoitaa itsensä.
- Tuttua.on
Minulla myös Triptyl 10 mg, syynä kivut, mutta näitä lääkkeitä käytetään muutenkin unettomuuteen. Mitrtazapin on toinen. Tuo vessassa ramppaaminen on tuttua ja sitä tapahtuu edellee jossain määrin ennen nukahtamista. Lääke auttaa eheyttämään unta. Hikoilupuuskat ja palelu tuttuja myös. Kannattaa käydä gynellä. Joko hormonihoito tai unta eheyttävä lääke auttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005278208- 2342778
- 262621
- 1652045
- 1211921
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61755Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21646- 801262
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621208IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41195