rakennesuunnittelija kivitalolle

pulassakoollaan

osaiskos joku vinkata pätevää rakennesuunnittelijaa kivitalolle? lupa olisi ja intoa rakentaa. googlettamalla löydetyt ovat myyneet resurssinsa täyteen ensi syksyyn saakka. haluaisin loppukesästä päästä rakennushommiin, mutta tuntuu jäävän haaveeksi... urakoitsijoita en ole uskaltanut vielä edes kysellä ja ne taas tarvinnevat ne rakennesuunnitelmat ennenkuin antavat sitovan hinnan

6

495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylläpulassaolet

      nyt on myyjän markkinat... alle 10000e et saa rakennepiirtäjää... ja senkin avulla pääset vasta jonon perälle.

      • Turhatpaperit

        Piirtelet itse, niin minäkin tein. Turha siitä on kenellekään maksaa. Valuharkolla kun tekee niin siinä on virheitä vaikea saada aikaiseksi. Muotit päällekkäin. Terästä valuonkaloihin ja betonia perään. Videoita löytyy netistä.


      • NickNailer
        Turhatpaperit kirjoitti:

        Piirtelet itse, niin minäkin tein. Turha siitä on kenellekään maksaa. Valuharkolla kun tekee niin siinä on virheitä vaikea saada aikaiseksi. Muotit päällekkäin. Terästä valuonkaloihin ja betonia perään. Videoita löytyy netistä.

        Niin no, kyllä minä itse asiassa piirrän itse, mutta kun se ei riitä. AutoCAD luonnostiedostot voi toki lähettää rakennesuunnittelijalle, mutta on sitten rakennesuunnittelijan asia päättää mitä allekirjoittaa ja käy valvonnassa ominaan esittämässä. Omissa luonnoksissani on lähinnä kyse siitä, että kerron niiden avulla sen, mihin meillä on resursseja, ts. minkälaisia tekniikoita on tarkoitus käyttää.

        Jokaisessa kohteessa on oltava vastaava rakennesuunnittelija, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

        Lasken myös itse rakenteita, koska kokemuksen mukaan rakennesuunnettelijat ovat usein vähemmän matemaattisesti suuntautuneita kuin minä. Erityisesti hatuttaa ne suunnittelijat, jotka laskevat palkkien taipumat systemaattisesti alakanttiin ja väärin. Lasken itse, koska palkkivirhe saattaa kirjaimellisesti mennä kurkihirrestä kaikkien kerrosten läpi paaluihin.


    • NickNailer

      Rakennesuunnittelijat menevät käytännössä kunnan mukaan. Tietyissä, metrollisissa, kunnissa v-tuillaan rakennesuunnittelijoille sen verran, että hinnat ovat pilvissä ja työhalut kellaritasoa. Ulkopuolisia ei kannata palkata, koska rakennusvalvonta haluaa yleensä rakennesuunnittelijan esittelemään työnsä, ts. alistumaan v-tuilulle, henkilökohtaisesti. Koska kerrostalo menee läpi samalla v-tuilulla mutta paremmalla palkalla, harva haluaa ottaa annoksen työpaikkakiusausta pienemmällä summalla.

      Käytännössä jouduta selvittämään kuka kunnassa on saanut rakennuksia suunniteltua ja sitten palkkaat siitä muutaman ihmisen poolista sopivan. Aikataulu on se, minkä suunnittelija sille antaa.

      Pohjammaalla ja Itä-Suomessa on hyviä ja edullisia rakennesuunnittelijoita, mutta mutta, jos tarkoitus on saada rakennusluvat, niin ei heitä etelän suurimmissa kunnissa kannata käyttää. Erityisesti niitä kuntia, missä metro liikkuu tai on lajkon yms. vuoksi liikkumatta, sopii varoa.

      • Siirräeteenpäin

        Tilaa paketti johon kuuluu rakennesuunnittelu. Eipähän tarvitse tuotakaan sitten pohtia.


    • Ahmus

      HoKe Oy Kuopiossa. Ammattilaisia ja hinta järkevä. Ei halvin, mutta laatu parasta A-ryhmää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2752
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      248
      2713
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      65
      2376
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      203
      1861
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1338
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1275
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1244
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      158
      1142
    Aihe