MAN TG-A

Jake

Man on tosimiesten auto!

18

7714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuski____

      Millä moottorilla ja kulutuksia, siis ite laskettu? missä ajossa?

    • paukuttaja

      mulla on ollu uudesta man merkkisestä kokemusta sellasen kuukauden verran. muuten oon tyytyväinen, mutta pieniä sähkövikoja on ollut. kopin lukituksesta valittaa ja summeri valittaa 10km ajan ennenku rauhoittuu. joskus näyttö sanoo, että öljyä liian vähän. ei muutaku hytti kipata ja katsoa tikusta varmuuden vuoksi. autolla ajettu 53tkm. muuten kyllä hyvä ja hiljainen auto kappaletavara ajoon. automaatti talvella on oma viehätyksensä. :)

      • kerro kerro

        Niin miten automaatti pelaa talvella tuleeko tuskan hikikarpaloita otsalle liukkaalla kelillä?


      • menoa
        kerro kerro kirjoitti:

        Niin miten automaatti pelaa talvella tuleeko tuskan hikikarpaloita otsalle liukkaalla kelillä?

        Minulla on Volvon i-shift -automaatti. Paremmin, mukavammin ja turvallisemmin se vaihtaa talvella, kuin mihin minä itse pystyin manuaalilla koskaan aiemman kymmenvuotisen urani aikana.
        Toki sutimisenestokin vaikuttaa siihen, että viime talvet olen ajanut läpeensä cruise päällä.


    • Man Man

      Ajelin ennen FH:lla nyt ajan Man TGA:lla,minusta se on ollut ihan hyvä,jotain pikku vikaa on kyllä ollut,mutta niitähän on kaikissa merkeissä,hytin koko on minusta hyvä,niin minulla on XXL hytti,sitä en kyllä tiennyt että Man on tosimiesten auto,mut kiva kuulla,terveisin tosimies..

    • sivusta seurannut

      Vahva merkki Saksassa. Olen kuullut myös, että norskit ovat höpönä uusiin MAN :hin. Lisääntyvissä määrin näkyy myös kotomaassa. Lienee hyvä.

    • ihan

      aikuisten oikkeesti joutuuko maunosta kippaa hytin mieli kattoo öljytikkua??? Jopa on tosimiesten auto....hoh hoijaa....

      • ei tarvitte

        kattoo tikusta tietsikka sannoo.


      • MAN TGA

        Jos tikun haluaa nähdä niin hytti ylös, mutta tietokone näyttää öljyntason kun auto ei ole käynnissä ja virrat on päällä. Tietokoneelta saa muuten kaikennäköstä tietoo irti.


      • paukuttaja
        MAN TGA kirjoitti:

        Jos tikun haluaa nähdä niin hytti ylös, mutta tietokone näyttää öljyntason kun auto ei ole käynnissä ja virrat on päällä. Tietokoneelta saa muuten kaikennäköstä tietoo irti.

        ei kannata aina luottaa siihen tietokoneeseen. kävi sellanen juttu tässä viikko sitten, että tietokone näytti öljyä olevan liian vähän eikä uskottu siihen kun auto tuli just sillon huollosta. kipattiin hytti ja öljyä oli ihan tarpeeksi. kyllähän se tietokone ihan hyvä on kun se toimii.


      • lare
        paukuttaja kirjoitti:

        ei kannata aina luottaa siihen tietokoneeseen. kävi sellanen juttu tässä viikko sitten, että tietokone näytti öljyä olevan liian vähän eikä uskottu siihen kun auto tuli just sillon huollosta. kipattiin hytti ja öljyä oli ihan tarpeeksi. kyllähän se tietokone ihan hyvä on kun se toimii.

        ...joo ensimäiset pakkaset tulivat,niin kyllä
        T-GA manet oli jäässä,näin useamman.!


      • Man Man
        lare kirjoitti:

        ...joo ensimäiset pakkaset tulivat,niin kyllä
        T-GA manet oli jäässä,näin useamman.!

        Eipä mulla ainakaan jäätynyt,olin viime viikolla pohjoisessa,pakkásta oli parhaillaan 25 astetta,ajelin kesälaadulla,eikä jäätynyt Man,Webasto kyllä hyyty..


      • Jokke
        Man Man kirjoitti:

        Eipä mulla ainakaan jäätynyt,olin viime viikolla pohjoisessa,pakkásta oli parhaillaan 25 astetta,ajelin kesälaadulla,eikä jäätynyt Man,Webasto kyllä hyyty..

        Enpä ole eläissäni nähnyt jäätynyttä Mannia. Ainoastaan se vesi on jäätynyt joka on kondensoitunut tankkiin...


      • manni
        Jokke kirjoitti:

        Enpä ole eläissäni nähnyt jäätynyttä Mannia. Ainoastaan se vesi on jäätynyt joka on kondensoitunut tankkiin...

        Enpä ole ikinä saanut Manniin merkkihuollon apua joutuessani pulaan tien päällä. Pyytänyt toki olen useammankin kerran.
        Polttoaineen jäätyessä apu tuli Volvolta. Jarrujen vioittuessa apu tuli Jykiltä. Kompressorin putken katkettua on kaksikin kertaa pitänyt lopulta pitää avuliaiden kolleegoitten kanssa talkoot...


      • Scania-Vabis
        manni kirjoitti:

        Enpä ole ikinä saanut Manniin merkkihuollon apua joutuessani pulaan tien päällä. Pyytänyt toki olen useammankin kerran.
        Polttoaineen jäätyessä apu tuli Volvolta. Jarrujen vioittuessa apu tuli Jykiltä. Kompressorin putken katkettua on kaksikin kertaa pitänyt lopulta pitää avuliaiden kolleegoitten kanssa talkoot...

        Itselläni on 8kk. kokemus TGA:sta (18.480) Euroopan CEMT -liikenteestä. Vertailu kohteena on käytettävä FH Volvoa, koska edellinen auto oli kyseinen, samassa ajossa, saman tyyppinen, eli 2-akselinen täysilma jousitettu suurohjaamoinen rekkaveturi(FH12 460 -02). Mannissa parempaa: ohjaamon tilat, ajettavuus etenkin uraisella ja epätasaisella tiellä, moottorin alavääntö. Vaikka Mannin hytissä on tilaa niin se ei ole välttämättä käytännöllinen. Enemmän saisi olla kaappeja tai yläsänky pitäisi esim. saada lukittua ns. väliasentoon. Ainakin minun autossani se jää joko takaseinälle tai vaakatasoon. Kojelaudan ollessa suora koko matkalta on lattia tilaa saatu lisää. Ja luonnollisesti pysty tuulilasi lisää ohjaamon "avaruutta". Nämä saattavat kuullostaa jonkun mielestä pilkun viilaamiselta, mutta jos autossa asuu (4kk. kerrallaan) alkaa kiinnittämään pieniin, omaa mukavuutta lisääviin yksityiskohtiin huomiota. Jos on mahdollista päästä vertailemaan autoja niin asumisen kuin ajettavuuden ja muun työskentelyn kannalta niin minä ainakin valitsen kahdesta edellämainitusta merkistä Mannin. Kun muutakaan ei ole tarjolla...


      • mane
        Scania-Vabis kirjoitti:

        Itselläni on 8kk. kokemus TGA:sta (18.480) Euroopan CEMT -liikenteestä. Vertailu kohteena on käytettävä FH Volvoa, koska edellinen auto oli kyseinen, samassa ajossa, saman tyyppinen, eli 2-akselinen täysilma jousitettu suurohjaamoinen rekkaveturi(FH12 460 -02). Mannissa parempaa: ohjaamon tilat, ajettavuus etenkin uraisella ja epätasaisella tiellä, moottorin alavääntö. Vaikka Mannin hytissä on tilaa niin se ei ole välttämättä käytännöllinen. Enemmän saisi olla kaappeja tai yläsänky pitäisi esim. saada lukittua ns. väliasentoon. Ainakin minun autossani se jää joko takaseinälle tai vaakatasoon. Kojelaudan ollessa suora koko matkalta on lattia tilaa saatu lisää. Ja luonnollisesti pysty tuulilasi lisää ohjaamon "avaruutta". Nämä saattavat kuullostaa jonkun mielestä pilkun viilaamiselta, mutta jos autossa asuu (4kk. kerrallaan) alkaa kiinnittämään pieniin, omaa mukavuutta lisääviin yksityiskohtiin huomiota. Jos on mahdollista päästä vertailemaan autoja niin asumisen kuin ajettavuuden ja muun työskentelyn kannalta niin minä ainakin valitsen kahdesta edellämainitusta merkistä Mannin. Kun muutakaan ei ole tarjolla...

        .juu..täytyy sanoa,Mane on kirinnyt kovasti.
        Melkein yhtä iso kuin MB saksassa.Miten liene
        kestää Suomessa;täällä kun tuo ilmasto ja huolto
        erilaisempaa.


    • meillä sammu kun saunalyhty le 18-280 2002 mallinen c7 vikakoodi on uutta syöttöpumpuu,siirtopumppuu ,ymym...onko sähköalan ammatilaista joka ymmärtää nää vanhat mannit

    • Anonyymi

      Mann W moottorit on skaanias savuaa perkelee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2783
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2140
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1924
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1776
    6. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    7. 132
      1744
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe