Ystävällinen joka päivä

ikätuo

Käviskös tällainen jutustelu, erimielisyys sallittua ilman toisen leimaamista ja ilkeilyä ?

40

764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä on jo ystävä-aloitus.
      Älä matki.

      H.

      • Pylykerö

        Het herkiät moettimasta! Pohjimmiltas oot pehmo kuitennii.
        Sannoo ystävällisesti Pylkky


    • Ollaan tänään erittäin ystävällisiä. Koko vuosi kohtuudella ystävällisiä - vai pitäisikö olla vuodessa yksi känkkäränkkä päivä?

      • mimmimum-..mi

        Kannatetaan känkkäränkkä päivää....tai vaikka 4... jokaiselle vuodenajalle yksi....kiukuteltaisi oikein perusteellisesti .... heittäydyttäisi kaupan lattialle huutaan...mä haluan ....mä haluan suklaapatukan....heh


      • Bengalitikku

        A-aaa. En uskaltaisi huutaa suklaapatukkaa ja jos en sitä saisi ja heittäytyisin lattialle, tiedä, mitä siitä seuraisi. Jokin piipaa-auto ainakin tilattaisiin ja menolippu Gambiaan mummolle.
        E-Ei.
        Ehkä känkänränkät pitää vain kirjoitaa jonnekin känkkis-ketjuun?


      • mimmimum-..mi
        Bengalitikku kirjoitti:

        A-aaa. En uskaltaisi huutaa suklaapatukkaa ja jos en sitä saisi ja heittäytyisin lattialle, tiedä, mitä siitä seuraisi. Jokin piipaa-auto ainakin tilattaisiin ja menolippu Gambiaan mummolle.
        E-Ei.
        Ehkä känkänränkät pitää vain kirjoitaa jonnekin känkkis-ketjuun?

        No....en minäkään.. tarkemmin ajatellen...mutta ensimmäisenä vain juolahti mieleen kun karkkihyllyn edessä ne känkkäränkät usein ilmenee...


      • mimmimum-..mi kirjoitti:

        Kannatetaan känkkäränkkä päivää....tai vaikka 4... jokaiselle vuodenajalle yksi....kiukuteltaisi oikein perusteellisesti .... heittäydyttäisi kaupan lattialle huutaan...mä haluan ....mä haluan suklaapatukan....heh

        Suklaapatukan pyytämiselle on tieteellinen selitys. Jos verensokeri laskee alas, alkaa ihmistä kiukuttaa. Olen tutusta kokenut sen. Niinpä kiukustuva ystävä palkitaan karkeilla ja 10 minuutissa kiukku on poissa.


      • Bengalitikku

        Fazerin hasselpähkinäistä isona levynä kiitos.
        Seuraanpa hiihdon palkitsemista.
        Kivaa, että Krista palkitaan.


      • Katselin kisoja Ryysyrannassa Canarialla. Iloinen joukko kannusti.


      • Bengalitikku

        Huomenta. Olet näämmä laskeutunut. Mitenkäs saarilla? Tuliko yhtään lunta vai saattoiko Olympialaisia katsoa hellevaatteissa?
        Nyt Ilmatar on ollut pyörällä päästään, heitellyt lunta ja puhaltanut pakkasta aika impulssiivisesti minne vaan.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Huomenta. Olet näämmä laskeutunut. Mitenkäs saarilla? Tuliko yhtään lunta vai saattoiko Olympialaisia katsoa hellevaatteissa?
        Nyt Ilmatar on ollut pyörällä päästään, heitellyt lunta ja puhaltanut pakkasta aika impulssiivisesti minne vaan.

        Ei säissä siellä kehumista. Pilvistä ja sateista tavallista enemmän. Oli 12 matka samalle saarelle ja toiseksi huonoin keli. Kuitenkin rusketusta tuli sopivasti. Parina päivänä reilummin 2 viikossa. Täällä -3 aamusta ja aurinkoista - kelit kohenemaan päin.


    • olkaamme-luonnollisa-

      Alotukseen vastaus:

      EI käy,

      on luonnotonta olla aina hyväntahtoinen , mairee , puhua vain mukavia,

      ystävällinen voi olla
      mutta sekin voi olla pelkkää teeskentelyä,

    • Onnistuuhan se niin kauan kuin ei keskustella mistään aiheesta, vain keskustelemisesta. Heti kun löydetään jutunaihe, syntyy erimielisyyttä ja joku, jonka argumentit ensimmäisenä loppuvat, alkaa kommentoida viestien asemesta kirjoittajia. En tietenkään minä...

    • prkl.stna

      Luin eilen tutkimuksesta jossa kerrottiin paljon kiroilevien ihmisten olevan parhaita ystäviä.
      He ovat suoria ja puolustavat avoimesti ystäviään.

      • sindina

        Huomasin, että arvo on tässä ketjussa, joten toivotan hänelle hyvää "lomaa".

        Minä pidän "Peltsi" Peltosesta. Hänessä on sitä maanläheistä luontoihmistä, joka useimmilta on kadonnut.

        En tykkää blingblingistä, joten turhanpäivyysen puolesta voisinkin heittäytyä raajat haralleen ja mahalleen kaupan lattialle.


      • Bengalitikku

        Spagaatinko tekisit?
        Peltsi on yksi supersuosikeistani.
        Arvolle aurinkoista lomaa. Seuraatko Olympialaisia?


      • prkl.stna kirjoitti:

        Jos näkyy ja kiinnostaa:

        https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/6-syyta-miksi-kiroilevat-ihmiset-ovat-ihania-ja-myos-parhaita-ystavia/5603702#gs.TR3XKss

        Minä kyllä kiroilen ja olen aika ronski puheissani. Mustan kuinka kissa säikähti kun kiroilin oikein antaumuksella, pesin lasista kattilan kantta, ajajttelin pestessä että hienoa kun kansi on säilynyt ehjänä vaikka kattilaa ei enää ole, kansi kävi monenlaisiin kattiloihin, kiinnyn joihinkin esineisiin. Meni puoli minuuttia ja kansi lensi tiskikaapista lattialle ja särkyi, silloin alkoi "@$¤%&=!!
        Tietysti pitää katsoa kenen kanssa puhuu, lasten aikaan en kiroile ja osaan olla siivosti tarvittaessa.
        Miesystävä tykkää minussa siitä että puhun asiat halki teeskentelemättä parempaa kuin olen.
        Inhoan riitelyä ja epäystävällisyyttä, voi olla eri mieltä ja myös sanoa sen rähjäämättä.


      • Nipa.Nakittaja
        sindina kirjoitti:

        Huomasin, että arvo on tässä ketjussa, joten toivotan hänelle hyvää "lomaa".

        Minä pidän "Peltsi" Peltosesta. Hänessä on sitä maanläheistä luontoihmistä, joka useimmilta on kadonnut.

        En tykkää blingblingistä, joten turhanpäivyysen puolesta voisinkin heittäytyä raajat haralleen ja mahalleen kaupan lattialle.

        Peltsi on kylläkin Mikko Peltola. Taukki Tauski on Peltonen.


      • sindina
        Nipa.Nakittaja kirjoitti:

        Peltsi on kylläkin Mikko Peltola. Taukki Tauski on Peltonen.

        Voi eiiii! Olisit käyttänyt Ville Peltosta Tauskin sijaan.
        Kiitos korjauksesta :)


      • sindina
        Bengalitikku kirjoitti:

        Spagaatinko tekisit?
        Peltsi on yksi supersuosikeistani.
        Arvolle aurinkoista lomaa. Seuraatko Olympialaisia?

        Ihan dyykkaisin mahalleni rähmälleen. Mitään spagaatteja, se veis katu-uskottavuutta.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Spagaatinko tekisit?
        Peltsi on yksi supersuosikeistani.
        Arvolle aurinkoista lomaa. Seuraatko Olympialaisia?

        Kiitoksia lomatoivotuksista! Poistun seurastanne pariksi viikoksi, koska en raahaa pöytätietsikkaa mukana. Palaamisiin parin viikon päästä.


      • HöpöHöpöHöö

        Eipä ollut tutkimus, vaan jonkun mtv:lle keräämää tietoa tai oikeastaan mielikuvia. Tosi typerä juttu. Pelkkää p.skaaa.


    • ikätuo

      Huomenta! Muukin jutustelu kuin ystävällisyys käy. Sinänsä toisiin ihmisiin suhtautuminen on tärkeä aihe.
      En ole suurissa ihmisjoukoissa erityisesti viihtyvä, vain joissakin teemakokoontumisiin menen mielelläni. Jopa isojen kauppaliikkeiden tungoksessa sukkulointi on tylsää.
      Hyvin paljon mielialaa joko kohottaa tai laskee se miten ihmiset suhtautuvat kohdatessaan. Ystävällinen ihminen voi pikaisestikin kohdatessaa tuoda toiselle ihmiselle iloa, puhumattakaan pidemmässä jutustelussa.

      Asiasta toiseen, juuri uutisissa kerrotaan Yhdysvalloissa sattuneen jo 18 kouluampumista TÄNÄ vuonna. Maa on suuri, mutta pahoinvoivia siellä on paljon. Yhteiskunta on siellä kovempi kuin meillä, helppo small talk ei auta.

      • Ampumiset jenkeissä ovat hyttysen-kakkaa.
        Verratkaa ampumisien luku-määrää maan kansalaisten luku-määrään.
        Muistakaa vähentää värilliset.
        Heidän ympäristönsä on kaukana tavallisten kansalaisten ympäristöstä.
        -
        Pitää myös muistaa mitkä ihmiset ja mistä päin maailmaa tuon maan loivat.
        Eurooppalaisia he olivat.
        Iso kasa pohjoisestakin.
        Englanti, Irlanti, Fenno-Scandia...ETC.

        H.


    • Psykoterapeutitar

      Just vieraillessani uudessa, erään lekurin sanoin, hollitallissa, en voinut olla huomioimatta sen ilmapiiriä. Kaikki jotain yhteiskunnan apua tarvitsevat on sullottu yhteen kamalaan avokonttoriin. Ilmapiiri on hyvin tehdasmainen, kaiken kansan sulatusuuni. Henkilökunta yrittää ystävällisesti hymyillä, mutta ei se ilmapiiriä muuta.

      Tuli vain mieleen, että mikä ihmeen suuruudenhulluus meitä nykyisin vaivaa, kun pieni on kuitenkin inhimillisempää ja kohtaamiset todellisia ja läheisempiä. Kuka haluaa asioida noissa ihmistehtaissa, missä jo eri ihmisryhmien kohtaamisessa on aistittavissa, jos nyt ei niin vihaa, niin ainakin etäisyyttä. Ystävällisyydestä ei kannata puhuakaan.

    • ikätuo

      Olen minäkin ihmetellyt tätä avokonttori/-koulu villitystä.
      Viileydestä puheenollen, olipa viileä tunnelma pronssipallilla äsken naisten 10 km jälkeen. Saman ajan hiihtäneet Krista ja Maarit eivät toisiaan katsoneet edes. Toivoispa urheilussakin pysyvän rehtiys ja iloisuus.

      Hunkkelille sanoisin, että ehkä kovempi yhteiskunta on muovannut ihmiset olivatka mitä perua hyvänsä.

      • "ikätuo"

        Muista kuitenkin aina.
        Yhteis-kunnan luot osaltasi sinäkin.
        Se on sitä Demokratiaa.

        H.


      • näkemysero

        Krista pitää Maritia idolinaan. Ei ollut kyseessä viileys, vaan kunnioitus kulta- ja hopeamitalisteja kohtaan.
        Kaverukset olivat molemmat tyytyväisiä päästessään samalle palintopallille.


      • ikätuo
        näkemysero kirjoitti:

        Krista pitää Maritia idolinaan. Ei ollut kyseessä viileys, vaan kunnioitus kulta- ja hopeamitalisteja kohtaan.
        Kaverukset olivat molemmat tyytyväisiä päästessään samalle palintopallille.

        Hyvä jos on näin. Ihmettelin vain sitä kun olivat palkintopallilla, eivät toisiansa vilkaisseetkaan.


      • näkemysero
        ikätuo kirjoitti:

        Hyvä jos on näin. Ihmettelin vain sitä kun olivat palkintopallilla, eivät toisiansa vilkaisseetkaan.

        Näin jossain tv-uutispätkässä Kristan haastattelun, jossa hän kertoi idolistaan.
        Noh, tässä yksi linkki joka osui äsken silmiini:
        https://www.msn.com/fi-fi/urheilu/olympialaiset2018/krista-pärmäkoski-halusi-palkintopallille-myös-björgenin/ar-BBJaVoG?li=AAaDcIL&ocid=spartandhp


    • maissiiii

      Mitäs jos olen niin kiukkunen ja äkäinen
      tuhisen ja puhisen,
      leimaan kaikki ja ilkeilen
      viituilen ja vaatuilen.
      Koko päivä pilalla.
      Ystävistä ei apua.
      Toivotan kaikki alimpaan ja ylimpään
      pääasiassa, että menevät jonnekin pois silmistä.
      sanat on syöty
      ajatukset ahdehdittu
      elämä on ihan pers-estä
      ei paista aurinko, ei kumota kuu
      tylsää ja tympeää
      ystävänpäiväsuklaat märehitty
      ruusutkin roikkuu.
      Yskittää ja pätkittää.
      Ihanaa ja suloista kun ootte olemassa
      olette viimeinen oljenkorteni
      muuten olisin jo ampuunut itseni
      tuon viitumaisen s-pankin takia.
      Nyt mä työnnän pääni painopeittoon ja sukellan päiväunille
      tai jos keräilisi hylsyjä jos jollain ampujalla menee jokin huti...
      Ei, mä keitän mitalikahvit...ja nautin...elämästäni.
      Nauttikaa tekin ja naurakaa, iloitkaa ja tanssikaa...
      On kivaa olla ystävällinen, joka päivä.

      • WAU!
        Upea juttu.
        Hienoksi hierottu runoteksti!
        Osaat kirjoittaa!
        Osaat myös ajatella!
        On ilo saada tavata täällä.
        Etkä sinäkään ole enää pahalla päällä!

        WAU!
        Paljon kiitoksia sinulle!
        Oikealle osaajalle.
        Väärien virkkeiden vääntäjälle.
        Vaan etpä osaakaan,
        Olla väärässä!
        Hah, hah, hah, haa!

        Minuva huuvattaa.
        Aletaanko petkuttaa?
        Kenelle?
        Mille?
        Mitä?
        ;) ;D ;) :D


      • maissiii:
        Sussiunakkoon, melkein hengästyin.
        On se monipuolista, tuo elämä.


    • NoMitäHyvääSit

      No kerropa, mistä aiheista haluaisit tässä ketjussa jutustella?

      Milloin sinulla on hyvä olo? Miksi?
      Kuka on virittänyt oloasi hyvään suuntaan?
      Onko sinulla oma rakas? Tai useampia?

    • ikätuo

      Minulla on hyvä olo esim. nyt. Päivän hommelit ovat pääosin hoidettu, sää on kirkas ja sehän nostaa mielialaa
      Jos vakavammat aiheet teitä kiinnostavat, viikkolehdessä on näköjään juttua saattohoidosta. Artikkelia en vielä lukenut, mutta se esim. on tärkeä aihe. Sen järjestäminen paikallistasolla on nyt esillä ainakin Syöpäyhdistyksessä. Rahallisesti sitä voi auttaa jos haluaa.
      Kevyemmistä aiheista taas silloin tällöin pohdin mihin kotimaanreissulle tänä vuonna suuntaisi.

    • Kävis. Eri mieltä olemsita ei leimattais ilkeilyksi tai riidan haastamiseksi.

    • Heikunkeikku

      Tuo aloituksen otsikko iski silmään.
      Ensteks tuli mieleen, että "ai jokako päiväkö häh", sen jälkeen aattelin, että NOIN ystävällinen en sentäs ole :)

      Se on niin, että joskus vaan joku alkaa niin pirhanasti pistämään vihaksi, että on täysi työ yrittää tukkia sitä edes hieman piiloon, ettei ihan kaikki sitä huomaisi.
      Tukkimisesta huolimatta olen aivan kykenemätön teeskentelemään, että hoi hei kaik´hyvin ja oon Val-ta-van Ystävällinen. Jos oon ystävällinen, niin oon ystävällinen, jos vihaksipistäminen on pilvenä pään päällä, niin en osaa näytellä, vaan annan vihjeen, että "nyt-en-ole-parhaimmalla-tuulella-olkaatte-varuullanne" :)

      Mitä tuohon toisen leimaamiseen ja ilkeilyyn tulee, niin siihen osaan oitis sanoa rehellisesti, että nuo hommat eivät kuulu minun luonteenpiirteeseeni. En ilkeile ja leimaile, vaikka joku päivä olisikin pirhanuutta täynnänsä.

      Tänään on hyvä päivä.
      Eilenkin oli.
      Huomisesta en tiiä.

      • Kaunis aurinkoinen päivä 7astetta pakkasta. Pyörähdin mökkimaisemissa tarkistusreissulla. Hirveät kinokset jäniksenjälkiä pihatiellä.
        Eilen pidin ulko-ovea auki naapurille, kun hällä oli kaksi koiraa hihnoissa.
        Noh, kun tänään lähdin kaupasta kasseineni, joku ystävällinen ihminen piti minulle ovea auki.


    • Kyllä se teeskentelyksi menee, kun yrittää joka päivä ystävällinen olla.
      Parempi, kun yrittää pysyä huonona päivänä pois ihmisten ilmoilta, ihmisellä kun on tarve purkaa pahaolonsa toisiin ihmisiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe