Vielä takseista

Liikerajoitteinen

Ystävällisesti kysyn tietoa taksikyydistä lentokentältä Riian keskustaan Onko lentokentältä helppo saada taksi ja paljonko suurinpiirtein maksaa? Pitääkö hinta sopia etukäteen, vai onko takseissa mittarit? Tiedän, että bussillakin pääsee ja vaikka kävelemällä. Etukäteen kiitän asiallisesta vastauksesta.

27

10255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riika2018

      Kannattaa hintaa aina kysyä etukäteen, vaikka olisikin mittari. Olipa missä tahansa.

      Puuttumatta hintaan tai diilin tekemiseen. Latvia noin yleisesti on edullinen maa, joten taksi tuskin ihan kamalasti maksaa. Matka kestää noin 20 minuuttia liikenteestä riippuen.

      Kenttä ei ole mikään suurkaupungin kenttä maailman mittakaavassa, uskon että taksin saaminen ei ole vaikeaa.

      • Anonyymi

        KÄYTÄ PUNAISIA RIGA TAKSOJA , YLEENSÄ LUOTETTAVIMMAT !!!!


    • kallista.kyytiä

      Mittarit löytyy, mutta ne toimivat miten sattuu. Välillä saattaa hypätä 3 euroa kerrallaan. Todella kalliita takseja, noin 5-10 euroa/km. Suosittelen käyttämään busseja ja ratikoita.

      • eikun.20euroa.kilometri

        Huuhaa huuhaa.


      • kokemusta.on
        eikun.20euroa.kilometri kirjoitti:

        Huuhaa huuhaa.

        Been there done that. Pelkkä Väinäjoen ylitys maksoi igorilla 10 euroa.


    • Liikerajoitteinen

      Kiitän asiallisista vastauksista.

    • Riika2018

      Ei varmasti ole normaali taksa 5-10 euroa kilometri.

      Netin mukaan hinta olisi 13-20 euroa kentältä keskustaan. Suosittelevat vihreitä AirBaltic takseja tai punaista Riga Cab taksia. Nämä tiedot siis useammalla sivulla .

    • Takso

      Taksin hinnoittelu löytyy taksin takaikkunasta, tai jos hinnastoa ei ole, sellaisen taksin on syytä unohtaa.

    • Takaisinkotiin

      Vihreä Baltic Taxi lentokenttä-keskusta 15€. Terminaalin ulkopuolella useita erivärisiä autoja kyyditsemiseen, mutta punaiset tai punavalkoiset Red Capit tai vaaleanvihreät Baltic Taxit luotettavia.

      • 12plus

        Jep, tuo 15€ on Baltic Taxin sopimushinta, osa kuskeista ottaa oletusarvoisesti mittarimaksun. Baltic Taxin vouchereita voi ostaa kentällä Schengen-puolen tuloaulasta, niillä kyyti keskustaan varmasti tuon 15€.

        Itse en menisi muihin kuin Balticin tai Red Cabin autoihin.


    • Riga.Balsam

      Sekä Rigan että erityisesti Prahan taksit ovat täysiä huijareita. Paljon pahempia kuin esim. Tallinnan taksikuskit.

      • Toissaviikolla

        Hotellin respasta virkailija tilasi ja Red Cap keskustasta lentokentälle maksoi 11,50€ mittarin mukaisesti. Tuli sovittuna aikana ja oli ystävällinen palvelu.


      • Varokaa.Tukholmaa

        Tukholmasta löytyy pahimmat taksihuijarit. Matka Arlan lentoasemalle saattaa maksaa jopa 500 euroa!


      • Pienilehmä
        Varokaa.Tukholmaa kirjoitti:

        Tukholmasta löytyy pahimmat taksihuijarit. Matka Arlan lentoasemalle saattaa maksaa jopa 500 euroa!

        Arlan lentoasemalle XD


    • no-taxies

      Miksi haluat ottaa taxin? Bussithan kulkevat lentokentältä, kuin robotit. Odotus-aika korkeintaa 10 min. Bussit kulkevat reittejä, joissa useimpien hotellit sijaitseavat. Ainakin minun sijaitsi.

      • Ketamaani

        Totta, bussin päätepysäkki on keskeisellä paikalla ja aika suosittu tapa mennä kentälle.


    • Bussi-on-aina-paras

      Bussi on paras kulkuväline Riikassa, sillä pääsee joka paikkaan edullisesti eikä tarvitse pelätä kiskomishintoja. Toki pitää hetki viettää aikaa bussikarttojen äärellä, mutta se kannattaa.

    • Auringonhattu

      Alkuperäinen kysymys koski takseja ja jos nimimerkki "Liikerajoitteinen" on liikerajoitteinen, niin miksi besserwisserit vaivautuvat vastaamaan bussikyydeistä? Jokaisen oma asia, millä ja miten haluaa liikkua, joten asialliseen kysymykseen asiallisia vastauksia, kiitos.

      • tiedotonmenossa

        Minulle ainakin tiedot busseista ja maksuista osuvat just´kohdalleen, kiitos niiden ilmoittajille!


    • Tänään

      Sovittu hinta lentokentältä keskustaan 15 euroa. Keskustasta kentälle ilman sopimusta 15 euroa. Baltic taxi.

    • Anonyymi

      Ois kannattanut lukea tämä etukäteen. Just tultiinja 38€. Hinnasto toki olinäkyvissä, mutta ei siitä oikein osannut laskea, kun ei kilsoja tiennyt. SIS oli yhtiö. Hotellilla sanoivat, että Baltic tai Red Cap. Muut huijareita

    • Anonyymi

      Älkää hyvät ihmiset käyttäkö muita kuin RedCab takseja. Muut ovat rosvoja. Kyyti kentältä maksoi mittarin mukaan 41,73 € ROSVOTAKSILLA , Hotelli Viktorijaan.
      RedCab taksilla sovittu kyyti Hotelli Viktorijasta takaisin kentälle 15,00 € mittarin näyttäessä 13,76 € 4 hengen seurueelle.

      nimimerkki. Gable

    • Anonyymi

      Kun menee bussilla niin säästetyllä rahalla voi ostaa vaikka litran viinaa jos ei muuta keksi.

    • Anonyymi

      Baltic Taxi asiallinen/luotettavat hinnat. Myös Bolt toimii hyvin.

    • Anonyymi

      Suosituksena on, että käyttää rahansa fiXummin. Näiden velikultien tunaroinneista on jäänyt suorittamattomia matkoja sekä kalliita hukka-ajoja. Halpa tulee kalliiksi kun on riittävän halpaa. Punainen ja vihreä ovat päivän värit

    • Anonyymi

      Hotellia valitessani tuli booking.comin ylälaitaan sellainen ilmoitus, että booking.com kustantaa ilmaisen yhdensuuntaisen taksikyydin lentokentältä hotellille, jos hotellin kulut ylittää 40 €, kunhan ilmoittaa taksin tarpeesta 72 tunta ennen itse tapahtumaa. Kuulostaa erikoiselta ?

    • Anonyymi

      Lataa Bolt-sovellus puhelimeesi. Voit tilata taksin helposti ja edullisesti. Näet matkan hinnan jo tilatessasi, auton reknron ja kuskin nimen. Voit seurata taksin tuloa apissa. Lentokentällä pitää mennä kakkoskerrokseen, boltit eivät saa ajaa normitolpalle. Suosittelen! Käyn usein Riikassa ja käytän aina tätä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe