En ole ikinä juonut enkä polttanutkaan. Kaveripiirissäni olen "leimaantunut" absolutistiksi. Lähes tulkoon kaikki muut polttavat ja juovat enemmän tai vähemmän, itseasiassa en saa juuri nyt mielen yhtäkään joka ei näin tekisi.
En koe kuitenkaan jääneeni mistään paitsi. Useasti minulle on kuitenkin yritetty tyrkyttää maistettavaksi tupakkaa ja viinaa. Sanovat, että "täytyyhän sitä joskus kokeilla". Siihen kokeiluun minulle riittäisi yksi hyvä syy. Osaatko sinä kertoa sen?
syitä polttamiseen?
17
1546
Vastaukset
- ...
Ei kannata kokeilla minkäänlaisista syistä. Kohtuullinen alkoholin käyttö on aikuisiällä tietysti jopa terveellistä, mutta sehän ei tietenkään tarkoita mitään örvellystä.
Tupakka taas ei ole terveellistä missään määrin. Pilaa keuhkonsa, ja pahimmillaan jopa muiden keuhkot. - .......
....eikä tarvitse täällä moisia kysellä.
- Hehcu
Itse en ole ikinä maistanutkaan tupakkaa, ja juonkin kohtuudella (ei siis mitään maassa konttaamista ja örvellystä) enkä kovin usein. Muakin kiinnostaisi tietää että mitä varten ihmiset polttaa? No sen nyt tietää että osa on koukussa, ja osa haluaa piireihin mukaan, mutta ne, jotka polttavat "omaksi ilokseen"?
- eläimen ystävä
Hehcu kirjoitti:
Itse en ole ikinä maistanutkaan tupakkaa, ja juonkin kohtuudella (ei siis mitään maassa konttaamista ja örvellystä) enkä kovin usein. Muakin kiinnostaisi tietää että mitä varten ihmiset polttaa? No sen nyt tietää että osa on koukussa, ja osa haluaa piireihin mukaan, mutta ne, jotka polttavat "omaksi ilokseen"?
...riippuvuudeksi. Jos riippuvuutta ei olisi, kaikki tupakoitsijat lopettaisivat 18 ikävuoteen mennessä tai viimeistään kolemen vuoden tupakoinnin jälkeen.
Sen jälkeen kaikki mahdolliset vähänkään positiiviseksi luokiteltavat ominaisuudet röökissä ovat poistuneet ja tupakointi on pelkästään riippuvuudesta johtuvaa.
Et luultavasti tule tätä (toivottavasti!!!) koskaan syvällisesti ymmärtämään. Sen voi ymmärtää vain riippuvuudesta kärsivä. Ja sitä tosiaan en toivo kenellekään! - Hehcu
eläimen ystävä kirjoitti:
...riippuvuudeksi. Jos riippuvuutta ei olisi, kaikki tupakoitsijat lopettaisivat 18 ikävuoteen mennessä tai viimeistään kolemen vuoden tupakoinnin jälkeen.
Sen jälkeen kaikki mahdolliset vähänkään positiiviseksi luokiteltavat ominaisuudet röökissä ovat poistuneet ja tupakointi on pelkästään riippuvuudesta johtuvaa.
Et luultavasti tule tätä (toivottavasti!!!) koskaan syvällisesti ymmärtämään. Sen voi ymmärtää vain riippuvuudesta kärsivä. Ja sitä tosiaan en toivo kenellekään!"No sen nyt tietää että osa on koukussa" jos satuit huomaamaan tämän pienen lauseen kirjoituksessa...
- eläimen ystävä
Hehcu kirjoitti:
"No sen nyt tietää että osa on koukussa" jos satuit huomaamaan tämän pienen lauseen kirjoituksessa...
Pointti olikin se, ettei sellaista olekaan kuin omaksi ilokseen huviksi polttelevat. Se on riippuvuutta. Eikä mikään osa, vaan kaikki, jotka polttavat. Toiset ovat koukussa pahemmin ja toiset vähemmän, mutta riippuvuutta se silti on.
Kukaan ei polttele lopultakaan omaksi ilokseen. - Hehcu
eläimen ystävä kirjoitti:
Pointti olikin se, ettei sellaista olekaan kuin omaksi ilokseen huviksi polttelevat. Se on riippuvuutta. Eikä mikään osa, vaan kaikki, jotka polttavat. Toiset ovat koukussa pahemmin ja toiset vähemmän, mutta riippuvuutta se silti on.
Kukaan ei polttele lopultakaan omaksi ilokseen.Tässä joku taannoin joku väitti polttelevansa vain omaksi ilokseen, mutta tuli kyllä mieleeni että taitaa olla vain sen peittelyä, ettei vain yksinkertaisesti pääse enää irti.
- Ryppyjä lisää!
Kaverisi haluaa että saisit lisää ryppyjä ja olisit rumempi ja muutenkin heikompi. Jotta sinua olisi helpompi kusettaa ...
- röökistä sen saa
Syöpä on aina muodissa! Aloita tupakointi jo tänään niin kuolet hitaasti ja tuskallisesti!
- ...
oke alkuun vinkki.. älä valista niitä jos et oo ite ikinä kokeillu eli jos et oo ikinä polttanu niin älä valita siitä niille (se voi olla yks syy miks ne tyrkyttää, ku ne haluu et sä tiedät mistä puhut)
joo no ei kai niitä syitä voi nimittää mut jos elämä menee päin persettä niin siinä on helppo sortuu kaikkeen koska se auttaa...- öööööh
mikä sinusta on valitusta? se että kysyy hyvää syytä turhaan ja naurettavaan asiaan?
- -R-
Ei siihen ole mitään hyvää syytä, tupaikointiin, ite lopetin 6 vuoden jälkeen muutama kuukaus sitten ja oon todella iloinen että siihen viimein pystyin.
Viinasta en saarnaa koska siitä itekin tykkään :P
T.ex-teinix'83 - luminettes
tosiaan, hyvää syytä ei ole. Ei se ole kivaa eikä terveellistä. Mä itse juon mutta en polta, senverran on kavereita katsonu et ei tupakan poltto kiinnosta. ei kannata edes kokeilla, mä olisin ylpee itsestäni jos "pysytyisin" samaan kun sä. :)
ei kannata edes kokeilla..."he" haluavat ehkä vain tyrkyttää sen takia koska itse eivät pääse pois nikotiinista joten heitä ärsyttää se että sun ei tarvitse polttaa tupakkaa...eikä polttamisesta ole edes mitään hyötyä.
- Once
En ole itse ikinä maistanut tupakkaa enkä aio. Alkoholiakin join vasta 18vuotiaana. Jos menen baariin niin otan vaan yhden drinkin. Ei alkoholi mitään hyvää ole ja kallista se on! Mielummin tuhlaa rahansa johonkin muuhun
- hmmm
haluatko hyvää syytä viinan juomiseen? eikös se ole (kuten ensimmäinen vastaajakin sanoi) todettu että viina on terveellistä vähissä määrin? ainakin muistan kun edesmennyttä maailman vanhinta ihmistä haastateltiin, hän sanoi että hän oli nuoresta asti ruvennut juomaan joka ilta pienen yömyssyn ennen nukkumaanmenoa.
sitäpaitsi kännissä oleminen on hauskaa, kunhan sitä ei vie liian pitkälle. alkoholi on loistavaa seurustelujuomaa. mutta kalsarikännien ottaminen tosin on säälittävää. - rnkll895
Juu röökiä polttamalla ja viinaa juomalla pääsee paremmin hengestään elikkas pois täältä. Joten koikeile vaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273413- 402217
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352158Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71907Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta421528- 381339
- 1271242
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591200Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451145- 131109