Saatko eläkettä

ihmeitä

alta takuueläkkeen. Eläkkeeni on 705 e töitä olen tehnyt 25 vuotta.Miksi ei saa takuueläkettä senttiäkään, vaikkakin töitä tekemättömät sen saavat? Kuinka voi olla Suomenssa näin kieroa eläkesuunnittelua.

13

1074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiAutomaatio

      Takuueläke lasketaan bruttoeläkkeestä ei nettosummasta.

      Takuueläkettä ei makseta ulkomaille.

      Takuueläke on pienempi jos on jäänyt varhaiseläkkeelle tai asuu puolison kanssa.

      • Kysyppäkelasta

        Oletko hakenut takuueläkettö. Jos olet sitä hakwnut ja saanut oääröksen, oääröksessä on syy, miksi sitä ei makseta. Ei täällä olla mitään ennustajaeukkoja, jotka tietää syyn, miksi sitä ei makseta. Todennäjöisesti veroinameen maksettava työ ja kansaneläke ylittää takuueläkkeen Olis kohan kuitenkun viisaampaa kysyä syytä Kelasta.


    • tattista.vaan

      Mulla on työ-eläke 67e.
      Tulipahan se nyt kakistettua ulos.

    • psyyke-eläkeläinen

      Moro.Mää saan eläkett ja asumistukkee 1100€/kk.
      Hyvi täss ny mennee mut menköö.

    • fdjxmfm

      Joo muuta työnperässä asuntoihin joita ei saa. Vittu mitä älykääpiöitä.

      • buaaaaahh

        Minkä työn ?


      • Koopeetyö

        Kokopäivätyön.


    • wqwqwqwa

      Takuueläkettä ei myöskään saa täysmääräisesti jos on lähtenyt varhennetulle eläkkeelle.

      • brutto700

        Kaikki jotka on ottanut pienen työeläkkeensä 63 vuotiaana ja saanut siihen lisäksi kansaneläkkeen, ei tule koskaan saamaan penniäkään takuueläkettä, vaan tulot jäävät pysyvästi takuueläkkeen alle.


    • 8898908998
    • seurauksiakin

      Vastuu elämästään olisi syytä siirtää takaisin jokaiselle henkilölle itselleen . Yhteiskunnan loputon asukkaidensa imettäminen romuttaa oman vastuun tekemisistää ja sen seurauksista .

      • Eväsompo

        Luentopalkkio?


    • KöyhätEläkeläiset

      Suomalaisten ostovoima on nousussa.

      Kun 90-luvun lammassa työttömiksi jääneet pätkätyöläiset eläköityy, useimpien eläke jää takuueläkkeen tasolle.

      Rikkaat kuluttavat eläkeläiset ovat todella vähissä.

      Ketä naurattaa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1014
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      99
      861
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      767
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      75
      652
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      496
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      475
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      472
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      459
    Aihe