Ihmeen hyva kotiin tulla taas

Lannenhunttari

Onko muillakin sama ilmio..kun matkustatte,niin miten hyva onkaan paasta omaan kotiin,,ja petiin..
Ihan kuin sanonta,,,vanha heppa haluu omaan talliin..tosin otan kylla oman ns. mysotyynyni jokapaikkaan..nytkin,kun mamman kaa olemme menossa viikoksi mexikoon,,niin tyyny seuraa mukana..puerto vallartaan.
Viikon jaksan vieraita peteja, sitten alkaa tehda mieli kotiin...onko vanhuuden merkkeja?

6

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalähdentaas

Minä taas viihtyisin matkoilla pitempäänkin kun kotona ei ketään kaverina ja matkoilla on edes juttuseuraa, tosin matkustan vain kotimaassa ja pieni eläke asettaa rajoituksia matkusteluun.
      Käyn minä tosin eläkeläisten jutuissakin jonkin verran, mutta aika nihkeästi siellä uusi tulokas on vastaan otettu, ei edes tervehdykseen vastata

• Mikään sen parempi kuin oma koti ja oma sänky, mutta sitä arvostaa paremmin kun on ollut vähän aikaa poissa. Minulla on myyssifilttini myös mukana kun olemme yökylässä saakka autolla. Legolassia on taas vaikeeta saada mihinkään minne lennetään.

• oma sänky paras sänky, vaikka matkoillakin on (joskus) todella mukavia. on ihanaa tulla kotiin uusia asioita nähneenä ja kokeneena, niistä riittää iloa kotona pitkäksi aikaa.

• Se on ihan riippuen siitä, missä on ollut.

Jos on matkustellut jossain, missä on rauhatonta, hälinää ja meteliä, niin oikein mielellään tulee takaisin oman kodin rauhaan.
      Mutta tuonne kun tehtiin reissuja pohjoiseen päin, Lappiin ja Pohjois-Norjaan, niin ei siinä mieli mettä keittänyt, kun alettiin lähestyä takaisin Tukholmaa. Kovin alakuloinen olo heti, kun alkoi liikenne vilkastua.

Olen aika kotona viihtyvää sorttia ja mitä enemmän ikää tulee, niin sitä vähemmän mielin enää pitemmille matkoille. Omaa tyynyä olen pitänyt mukana aina mahdollisuuksien mukaan, jos olen matkustanut jonnekin useammaksi kuin yhdeksi yöksi.

• flegmaatti

Onko kodin vaihtaminen matkustamista?

Kokeilimme aikanaan kaksi vuotta kesämökkeilyä ja kyllä sieltä todella tuli mielellään kotiin lyhyenkin ajan jälkeen.
      Useimmat mökilliset tuttavamme viihtyvät mökeillään keliriippuvaisesti. Eläkeläispariskunnat viihtyvät parhaiten. Piipahtavat kaupunkikodissaan ( kerrostalon ) ehkä päivän, pari / viikko. Kaikki eivät sitäkään.

Luumuilemme kakkoskodissamme vähintään kuukauden kerrallaan ja siinä kulkee raja jolloin "kotiin" lähtö alkaa tuntua haikealta.
      3kk:n jälkeen suorastaan inhottavalta.

Muilta, eri kohteisiin suuntautuvilta, viikon, kahden reisulta kotiin lähdössä inhottaa vain tietoisuus lentsikan ahtaassa versiossa istuminen ja sitä tavallisesti seuraava 3:n tunnin ajo jonka joskus laistan ajankohdasta ja kelistä riippuen.
      Vaimoni hilseilee lajittelemattoman postikasan vuoksi.

Jo vuosikaudet matkatavaramme ovat mahtuneet matkustamo mittojen mukaisiin vetolaukkuihin. Jopa vaimoni on todennut, ettei sen kapteenin "illallisen" vuoksi kannata raahata rekvisiittaa.

Aloitukseen. Kyllä siellä Mexikossakin on tyynyjä. Pikän lennon takana olevassa kohteessa viikko on minulle lyhyt aika.
      Reitti ja mahdollisuus exit paikan varaamiseen vaikuttaa mielialaan.
      Seutula > Bangor 8h loppupätkä viitisen tuntia. Kaikki välit lentoemojen istuimien vastaisella exit paikalla menee kohtuullisesti mutta Franfurtin kautta, 12h, Condorin ahtaassa versisossa, on sietämätöntä.
      Näin pienestä voi paluunkin fiilis olla kiinni.

Nyt olemme olleet kotona 4vrk ja molempien nuhakuumeet lienevät ( toivottavasti ) taitekohdassan. Vaimon silmät ovat kuin hukkuneen kantapäät ja hän on ollut vuoteessa nyt pari tuntia ja minä painun perässä, häiritsemättä.

• Per-kel

On, kun autoradiosta alkaa kuulua Radio Kristianstad 101,4 :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4856
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2209
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      58
      1949
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      198
      1928
    5. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      170
      1580
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      295
      1502
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      206
      1280
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      88
      1199
    9. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      207
      1182
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      65
      1154
    Aihe