Ihmeen hyva kotiin tulla taas

Lannenhunttari

Onko muillakin sama ilmio..kun matkustatte,niin miten hyva onkaan paasta omaan kotiin,,ja petiin..
Ihan kuin sanonta,,,vanha heppa haluu omaan talliin..tosin otan kylla oman ns. mysotyynyni jokapaikkaan..nytkin,kun mamman kaa olemme menossa viikoksi mexikoon,,niin tyyny seuraa mukana..puerto vallartaan.
Viikon jaksan vieraita peteja, sitten alkaa tehda mieli kotiin...onko vanhuuden merkkeja?

6

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalähdentaas

Minä taas viihtyisin matkoilla pitempäänkin kun kotona ei ketään kaverina ja matkoilla on edes juttuseuraa, tosin matkustan vain kotimaassa ja pieni eläke asettaa rajoituksia matkusteluun.
      Käyn minä tosin eläkeläisten jutuissakin jonkin verran, mutta aika nihkeästi siellä uusi tulokas on vastaan otettu, ei edes tervehdykseen vastata

• Mikään sen parempi kuin oma koti ja oma sänky, mutta sitä arvostaa paremmin kun on ollut vähän aikaa poissa. Minulla on myyssifilttini myös mukana kun olemme yökylässä saakka autolla. Legolassia on taas vaikeeta saada mihinkään minne lennetään.

• oma sänky paras sänky, vaikka matkoillakin on (joskus) todella mukavia. on ihanaa tulla kotiin uusia asioita nähneenä ja kokeneena, niistä riittää iloa kotona pitkäksi aikaa.

• Se on ihan riippuen siitä, missä on ollut.

Jos on matkustellut jossain, missä on rauhatonta, hälinää ja meteliä, niin oikein mielellään tulee takaisin oman kodin rauhaan.
      Mutta tuonne kun tehtiin reissuja pohjoiseen päin, Lappiin ja Pohjois-Norjaan, niin ei siinä mieli mettä keittänyt, kun alettiin lähestyä takaisin Tukholmaa. Kovin alakuloinen olo heti, kun alkoi liikenne vilkastua.

Olen aika kotona viihtyvää sorttia ja mitä enemmän ikää tulee, niin sitä vähemmän mielin enää pitemmille matkoille. Omaa tyynyä olen pitänyt mukana aina mahdollisuuksien mukaan, jos olen matkustanut jonnekin useammaksi kuin yhdeksi yöksi.

• flegmaatti

Onko kodin vaihtaminen matkustamista?

Kokeilimme aikanaan kaksi vuotta kesämökkeilyä ja kyllä sieltä todella tuli mielellään kotiin lyhyenkin ajan jälkeen.
      Useimmat mökilliset tuttavamme viihtyvät mökeillään keliriippuvaisesti. Eläkeläispariskunnat viihtyvät parhaiten. Piipahtavat kaupunkikodissaan ( kerrostalon ) ehkä päivän, pari / viikko. Kaikki eivät sitäkään.

Luumuilemme kakkoskodissamme vähintään kuukauden kerrallaan ja siinä kulkee raja jolloin "kotiin" lähtö alkaa tuntua haikealta.
      3kk:n jälkeen suorastaan inhottavalta.

Muilta, eri kohteisiin suuntautuvilta, viikon, kahden reisulta kotiin lähdössä inhottaa vain tietoisuus lentsikan ahtaassa versiossa istuminen ja sitä tavallisesti seuraava 3:n tunnin ajo jonka joskus laistan ajankohdasta ja kelistä riippuen.
      Vaimoni hilseilee lajittelemattoman postikasan vuoksi.

Jo vuosikaudet matkatavaramme ovat mahtuneet matkustamo mittojen mukaisiin vetolaukkuihin. Jopa vaimoni on todennut, ettei sen kapteenin "illallisen" vuoksi kannata raahata rekvisiittaa.

Aloitukseen. Kyllä siellä Mexikossakin on tyynyjä. Pikän lennon takana olevassa kohteessa viikko on minulle lyhyt aika.
      Reitti ja mahdollisuus exit paikan varaamiseen vaikuttaa mielialaan.
      Seutula > Bangor 8h loppupätkä viitisen tuntia. Kaikki välit lentoemojen istuimien vastaisella exit paikalla menee kohtuullisesti mutta Franfurtin kautta, 12h, Condorin ahtaassa versisossa, on sietämätöntä.
      Näin pienestä voi paluunkin fiilis olla kiinni.

Nyt olemme olleet kotona 4vrk ja molempien nuhakuumeet lienevät ( toivottavasti ) taitekohdassan. Vaimon silmät ovat kuin hukkuneen kantapäät ja hän on ollut vuoteessa nyt pari tuntia ja minä painun perässä, häiritsemättä.

• Per-kel

On, kun autoradiosta alkaa kuulua Radio Kristianstad 101,4 :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5107
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      24
      3446
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      34
      2785
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1800
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1586
    6. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1362
    7. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      243
      1347
    8. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1346
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      73
      1058
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      54
      955
    Aihe