ruosteenesto

Suojatavaiei

Kuulemma Toyotat kannattaa suojata ruosteelta. Vai suositteletteko suojaamaan? Mikä ketju on paras, uudelle autolle? Finkorilla on joku tarjous, onko se hyvä? Mitä tapahtuu jos en suojaa, kun auto on liisari?

50

1473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tectyl

      Ei kannata suojata; Toyota on kestyikäoptimoitu tuote eli jos saatkin ruostumisen estettyä, koko muu auto on silti pian loppu hetken päästä.

      • Kestyikäoptimointituoye

        Toyota on siis kestyikäoptimoitu tuote!


      • Agrikola

        Kestoikäoptimoitu - onko tuollainen sana oikeasti olemassa?


    • ToyotaJaRuosteYhteen

      Olihan aloitus, vai liisari suojaukseen?!
      Kyllähän Toyota voi olla heikossa hapessa jo kolmen vuoden jälkeen, mutta liisausfirma tietää ottaessaan ison riskin ja hinta sen mukaan

    • Japsitpitäämassata

      Tojota on pakkonruostesuojata, paitsi diesel-toyota: niitä ei taida kannattaa.

      Moderneja eurooppalaisia sinkkikoreja ei tarvitse suojauttaa.

    • OlenSkoda-myyjänPoika

      Minulla on enää tämä ruosteasia Toyotaa vastaan. Ei minulla enää muuta ole. Kaikki muu on täysin todistetusti osoitettu valheikseni. Enkä minä enää ole vahvoilla tässä ruosteasiassakaan, kuten noista muista ketjuista näkee. Jotain laadultaan ja luotettavuudeltaa mystisen hyvää autoa vastaan on niin vaikea taistella.

      • Sellaistalaatua

        No jaa...D4D....


    • Hyrhyrrrr

      Ei taida edes kannattaa...

    • tokitokihan

      Kaikki kannattaa suojata ruostumiselta. Paitsi tietysti silloin ei,jos on tarkoitus ruostuttaa jotain....
      eiks oo ihan selvä juttu. Jos ei halua,että jokin ruostuu...esm taidot ruostuu,jos niitä ei käytä. Niitä voi suojata ruostumiselta käyttämällä niitä,siis taitoja. Eiks oo simppeli juttu.....

    • housunsa kastelevalla pojulla on hätä kun toyota ylivoimaisesti myydyin auto 2017 ja ylivoimaisesti vähävikaisin ja kestävin auto jälleen 2017 skodan jäädessä 3vuotta peräkkäin viimeiselle sijalle. yrittää vääntää valheitaan kokoajan että muka toyota ruostuu, taitaa se ruostuvin nykyauto olla ihan oman uskonnon automerkki :)

      • VinosilmäisetOmistajat

        Köyhällä ei ole suomessa muuhun varaa kuin toyotaan.....sitten itketään pää punaisena kun joku audikuski vetää motarilla ohi että vilahtaa.....niin ja se audi on 15 vuotta vanhempi....ja silti parempi peltinen kuin se uusi toyota....Sillä kärsii mitä sontaa ostaa...


      • Toyota-trollipoju_Pentti
        VinosilmäisetOmistajat kirjoitti:

        Köyhällä ei ole suomessa muuhun varaa kuin toyotaan.....sitten itketään pää punaisena kun joku audikuski vetää motarilla ohi että vilahtaa.....niin ja se audi on 15 vuotta vanhempi....ja silti parempi peltinen kuin se uusi toyota....Sillä kärsii mitä sontaa ostaa...

        Tällaista tämä skitsofrenia teettää. Minäkin Mustonen, vaikka olen jo eläkkeellä, laskeudun peruskoululaisen tasolle aina kun olen omana itsenäni. Mersupalstalla pystyn olemaan ja minun on pakkokin olla asiallisempi koska nimimerkkinikin E220_CDI siihen velvoittaa. Muuten tulisi lunta tupaan mersumiehiltäkin.


    • traanilla.ne.ennenkin

      minä olen 2017 skoda octaviani ruostesuojannut traanilla. skoda täytyy ruostesuojata uutena jos meinaa yli vuoden pitää, ruostuu muuten todella nopeasti. lähigrilliltä voi käydä paistoöljyt hakemassa jota tippakannulla ruikkii koteloihin.

      • ruostuu.vuodessa.puhki

        hirveäksi on tosiaan mennyt skodan ruosteherkkyys. jos meinaa ruosteisen toyotan nähdä niin on pakko 1980 luvun toyota malleja katsella. katsokaapa 2010 luvun skodia, aivan uudehkot skodat jo ruosteenraiskaamia.


      • ZKODA
        ruostuu.vuodessa.puhki kirjoitti:

        hirveäksi on tosiaan mennyt skodan ruosteherkkyys. jos meinaa ruosteisen toyotan nähdä niin on pakko 1980 luvun toyota malleja katsella. katsokaapa 2010 luvun skodia, aivan uudehkot skodat jo ruosteenraiskaamia.

        minulla oli 2013vm skoda oktavia ja 2vuodessa mätäni korjauskelvottomaksi. skodalla tuo tyyppivika on ollut siis jo montavuotta. ruostuu lattioistaan vuodessa puhki.


    • Jebbha

      Kaikki uudet autot kannattaa ruostesuojata, sinkitty kori ei todellakaan tarkoita ettikö ruostuisi määrättyjen kilometrien jälkeen.

      • Suolatontie

        Kilometrit ei vaikuta mutta missä ajaa.


      • Jebbha

        Suomen suola?
        Se että ne verottaa peltilehmiä yli kaiken ja käyttää rahat johonkin ihan muuhun ja vielä pilaa maksajien autot on törkeetä.


    • onneksi.on.toyota

      Ei volkkaria tarvitse eikä kannata suojata. Pääsee helpommalla kun aina kahden vuoden välein vaihtaa uuteen ennekuin takuu päättyy. Kyllä se kori kaksi vuotta kestää volkkarissakin. Volkkarissa odottaa paljon isommat murheet päästöpuolella. Saksasakin voivat dieselit mennä kokonaan ajokieltoon tai tuhansien eurojen remppa odottaa ja Suomihan tunnetusti on saksan matkija.

    • Mulla on Avensis -01 ei ole tehty jälkikäteen suojausta ja on silti täysin ruostevapaa!

      • kaheksas

        Sama täällä, on 2002 Avensis ja ei ruostetta


    • toyota1

      C-mersun huollot maksaa 1200 e/v. Omistajana jo 7 vuotta. Kori on galvanoitu. Ruostetta ainakin akun alla

    • Jereehh

      Volvo ykkönen, Kiina on huippua.

    • PapanKirkkoauto

      Minulla on Toyota Corolla vuosimallia 1990, ajettu 168 000 km.
      Ruostesuojaukset tehty aina asianmukaisesti alan liikkeessä.
      Katsastukset ovat menneet huomautuksitta lukuun ottamatta toissa vuotta.
      Silloin tuli huomautuksena että oikean eturenkaan ilmanpaine oli liian alhainen.

    • p.a_turpeinen

      neuvostoliittolainen pelti josta skodat kasataan venäjällä on huonolaatuista, ennenaikaisesti ruostuvaa ja hiilipitoista. Toyotia ei näy ruosteisena vanhanakaan, vanha sananlaskukin sen tietää kertoa että Toyotaa ei saa rikki eikä ruostumaan kuin tekemällä käyttövirheen.

    • nähty_sekin

      Kyl se kuppa iskee melko uusiin mersuihin ja bemareihinkin, ei se merkistä riipu enää.

    • joskusjooeiaina

      riippuu siitä. kauanko korin haluaa ketävän. suhteuttaa auton vaihtoväli ja kilometrit, eli tekninen käyttöikä.

    • Hoitajanähty

      On 30 v. suomiauto ja ruosteeton.

    • SaksalainenParasKaikessa

      Hommaa saksalainen. Ne on tehty haponkestävästä, eivätkä ruostu ikinä......

      • Vuosilisää

        Onko niissä myös esim. kaikki iskarinjouset kiinnityksineen, kaikki tangot ja tukivarret ja pakoputkistokin, onko kaikki tehty haponkestävästä, saanko epäillä? Itselläni oli auto, vm. noin 1996, joka oli hyvin ruostesuojattu, mutta vikassa katsastuksessa pelkästään em. osista löytyi useiden tuhansien Eurojen edestä paikattavaa/vaihdettavaa. Mutta totta, korissa ei ollut huomautettavaa, ei edes alustassa, että hyvin meni. Ja hyvin meni auto poistoon, eli vaikea sanoa paljonko hyvin tehty ruostesuojaus auton kokonaisikää pidensi, vuodella, kahdella, ehkä?


      • SaksalainenParasKaikessa

        Tämä heitto oli tarkoitettu sarkasmiksi, kuten aikaisemmatkin, mutta todistaa kuitenkin sen, miten helposti nykyajan ihmiset ovat manipuloitavissa mainosten kautta johonkin tiettyyn merkkiin, vaikka sen toimivuus on totuuden mukaan arveluttavalla tasolla. Sinäkin olet siis yksi heistä. Valitse seuraavalla kerralla tarkemmin, ja luota ennemminkin itseesi, mitä elämän valintoihin tulee. Älä mainosmiehiin. Nehän saavat vaan palkkansa mainostamisesta, joka ei välttämättä ole lähelläkään totuutta.


    • Ruostuu.homehtuen

      VAG-laatua, ja maahantuojan edustaja Siitonen koettaa kiistää asiakkaiden vaatimuksia takuukorjauksesta:

      http://www.vagarena.fi/index.php?PHPSESSID=am1ot12al5s3n9tf56mu2d4io5&topic=35005.msg596909;topicseen#new

      HUUTONAURUA
      Skodat lahoo käsiin.
      MY17 4x4 vrs ~24tkm. 1kpl kuskin ovessa. Väri ferrex harmaa
      MY15 vrs, kuskin etuovi ja apparin puolen takaovi. Väri ferrex harmaa
      MY15, 1.6tdi, ~50tkm 1kpl kuskin ovi ja 2kpl takaluukku (kuskin ovi maalattiin pitkin hampain takuuseen vaikka Helkama-Auton siitonen väitti vielä maalauksen jälkeen kyseessä olleen kivenisku).
      MY16, 2.0tdi, ~30tkm, 1kpl molemmissa kuskin puolin ovissa. Valkoinen
      MY15, vrs, Kilsoista ei tietoa, maalattu 2015 yksi ovi ja 2016 kaksi ovea.

    • 56565667

      En ruostesuojaa autojani. Ajan 2-3vuotta ja vaihdan uuteen. Tai uudenkarheaan josta kalleimmat kilometrit on ajettu pois. En ole toyotafani vaikka japanilaisella ajankin.

    • atkerkki

      Muhahahahahshshshshssssss. Toyotaan uutena ruosteenmuuntoainetta pohjaan. Muhahahshshshshshshssssss.

    • suolakalaankos

      Tosin mihin suolaa tarvitaan? Kun on talvirenkaat ja ai niin se tiestön hoito suolaa suolaa enemmän suolaa?

    • myöhäistä.mikä.myöhäistä

      Toyotassa tehdään ruosteensuojauskäsittely, oikeissa autoissa ruosteenestokäsittely. Toyotoissa kun ruostuminen on jo hyvällä alulla maahan tuotaessa.

      • NäilläMennäänKinkeissä

        Toyotan mielestä pelkkä maali riittää ja muovikotelot peittää ruostuvat kohdat.


      • Eimennäpitkään

        Kyllä pelkkä maali ja muovikotelot riittävät ruosteen peittämiseen. Ruostumista ne tosin eivät estä.


    • jolkua6

      Kyllä kannattaa. Kumpi on parempi Finkori vai tectyl ei varmaan suurta eroa ole. Ei siihen vastausta tiedä kukaan. Finkori testissä muistaakseni kotelo aine parempi. Tectyl massa oli parempi.

    • semmoista
      • NoloaJaSäälittävää

        Epätoivoinen olet tubeinesi. Faktat näet kertoo ihan muuta.


      • Kovarassi

        No siinähän nuita faktoja näkyy.vai etkö ymmärtänyt mitä tossa sanottiin.
        Kyllä sakemannit on niitä jotka lahoaa ja muutenki purkautuu käsiin.


    • AinoaJärkeväTapa

      Paras tapa suojautua Toyotan ruosteelta, on jättää se ostamatta ja olla ajamatta Toyotan viereen parkkiin.

      • Hybriiti

        Joo pidä se golffis kaukana mun toyosta.sulla pohja ruosteessa ja jakopää kroklaa ja öljyä kuluu..en tahdo niitä omaan autoon.


    • homar

      Suojasin oman Toyotani alustan ensimmäisen talven jälkeen kun ensimmäiset ruostepilkut ilmaantuivat tukivarsiin. Nyt kun auto oli kahdeksanvuotias se lähti vaihtoon -ruosteettomana. Eli ruosteensuojauksen hyödyn saa seuraava omistaja. Siis kannattaako ???

    • Atkerkki

      Muhahahahahshshshshssssss. Ruosteenmuuntoainetta toyotan pohjaan. Muhahahahshshshshshshssss.

    • Ruosteet_pois

      Valaanrasvaa Tojon pohjaan (luonnontuote), ettei ruoste tuhoa Avea liian aikaisin.

    • mazda-6

      hommaa mazda 6 2000-luvun alkupuolelta. niitä ei tarvii ruostesuojata. säästät rahaa kahella tavalla: maxda kutoset on halpoja, lähes ilmaisia, ja ei kulu korroosionestokäsittelyihinkää rahaa. yleensä ne toimii kuitenkin ihan hyvin

    • cbcfxbxb

      Jos Tojoa aikoo pitkään pitää niin kannattaa suojata.Ostin 2004 uuden farkku Corollan ja otin uuteen autoon Finikor Diamond käsittelyn.Pidentää korin elinikää varsinkin Toyotassa jossa alustan suojaus on pohjamaalin varassa.Taitaa olla tuo käsittely nykyään Finikor Tuplaturva nimellä.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe