TE-toimisto tarjoaa ilmaisen koulutuksen!

etninenSyrjintä

TE-palveluiden sivuille on ilmestynyt ilmoitus, jonka perusteella voi hakea maksuttomaan koulutukseen, jossa saa pätevyyden kuorma-autonkuljettajaksi. Valitettavasti koulutukseen kelpuutetaan vain maahanmuuttajat.

Suomalaisille vastaavaa maksutonta koulutusta ei ole tarjolla. Jos suomalainen haluaa itselleen vastaavan pätevyyden, tulee sille hinnaksi kaikkine maksuineen reilusti yli 2000 euroa.

https://koulutukset.te-palvelut.fi/kt/677729?locations=Tampere&announced=0&sort=1

10

1609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koulutetaanko

näistä scania kuskeja?

• tulonsiirtomies

Ei kai muslimiterroristi noin perusteellista koulutusta tarvitse kun todennäköisesti ajokerrat loppuvat siihen kun saa auton kerran liikkeelle. Tai no ainankin useaksi vuodeksi.

• Enpä.ajelisi.ammatikseni

Minulla on C-kortti valmiina. En ole ikinä autokoulun jälkeen ajanut kuorma-autoa. Olen ajanut kyllä pakettiautoa muutaman kerran, ja useammin joskus 80-luvun alussa, jolloin omistin pakettiauton. Ikää minulla on yli 60 vuotta.
      Voivat olla aika rankkoja ja hermoillekäyviä hommia, jos joutuu täällä Helsingin ruuhkaliikenteessä ajelemaan koko päivän työajoa ihan millä vain autolla. Välttelen ajoa keskustassa jo henkilöautollakin. Tämä johtuu etupäässä parkkipaikkojen puuttessa. Itse asun Helsingissä keskustan lähettyvillä. Oma autohallipaikka (vuokrapaikka) minulla on, tämä on harvinainen onni.

• mediahiljaisuus

Itse kävin tänään kaupassa ja join kannun piimää. Ulkona satelee lunta.

• T.Raileri

Työvoimatoimisto näyttää kaikenkaikkiaan tarjoavan tänä aamuna 812 ilmaista koulutusta, kun katsoin mol:in sivuilta. Tuossa aloittajan mainitsemassa tosin mainittiin lupamaksut (siellä lukee että itselle tulee maksettavaa n. 150 €).
      Itse olen jo aikaa sitten käynyt yhden työvoimakoulutuksen, joka nyt sattui olemaan hyvä
      (en väitä, että kaikki olisivat) ja vei eteenpäin. Työvoimakoulutuksessa maksettiin muuten ainakin 9 euron lisä, ja tarkistin että se lisä ei ole poistunut siitä vieläkään.

• pekkajapätkä

Menisin heti koulutukseen, mutta naaman väri on väärä :(

• 4shit
        pekkajapätkä kirjoitti:

Menisin heti koulutukseen, mutta naaman väri on väärä :(

Sama pätee sossun(kelan) luukulla.

• faktantarkistusta

Tämä on uusi ilmiö, että kantasuomalaiset haluavat nimenomaan samalle s_e_l_k_o_k_i_e_l_i_s_e_l_l_e kurssille mamujen kanssa.
      Työttömyys/työllisyyskurssit on olleet maksuttomia iät ja ajat ja erilaisia kuljettajakoulutuksia on ollut työttömälle tarjolla vuosikausia. Mutta luvista peritään maksuja, niinkuin aloittajankin mainitsemassa koulutuksessa. "Kustannuksia opiskelijalle tulee erilaisista henkilökohtaisista luvista kuten ADR-ajolupa, ammattipätevyyslupa, ajokorttilupa, yhteensä n. 150 €."

• pottunokka_

Voitko linkata työkkärin sivuilta pottunokille suunnatun kuorma-autonkuljettajan tai pakettiautonkuljettajan koulutuksen, joka sisältää ilmaisen C-ajokorttikoulutuksen ja jossa on vain tuo 150€ euron maksu, koska en itse onnistunut sellaista löytämään.

• tallapee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5822
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      47
      5328
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3708
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3663
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      92
      3269
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57