Korvausvelvollisuus

Annavingi

Hei!
Tarvitsen apua koska en tiedä mitä minun kuuluu tehdä, olen nuori eikä löydy kokemusta tämäntyyppisestä aiheesta.

Eli siis tämä aihe liittyy autonosaan ja korjaamiseen. Ostin motonetistä led-polttimon ja sitten kävin auto-korjaus/huolto liikkeeseen (jonka liikkeen nimeä en tahdo kertoa) asentamaan polttimon.
Led-polttimo toimisi alussa ihan hyvin, mutta muutaman viikon päästä se ei enää toiminut. Luulin ongelman johtuvan tuotteesta, joten kävin motonettiin kertomaan viasta ja siellä sitteen tarjottiin uutta tuotetta ja korjaamista hyvitykseksi jos se kerran on johtunut tuotteen viasta.
Sitten asentajalta tulikin väite, että edelisessä korjaamossa on korjattu väärin, joten sain maksaa korjaamisesta ja uudesta tuotteesta heille. He antoivat kuitin, jossa luki että korjauksessa on tapahtunut virhe joten suosittelivat että menisin siihen toiseen liikkeeseen pyytämään hyvitystä.
No sitten siinä toisessa liikkeessä kieltäydyttiin korvaamasta, koska virhe oli heidän mielestä tuotteessa ja korjaus oli tehty oikein.
Minä en voi tietää kumpi tässä yrittää pestä käsiä pois, mutta tiedän että minä en ole tehnyt mitään väärin. Miten se voisi olla minun vika? Tätin haluan korvausta, mutta en tiedä mitä minun tulisi tehdä, minne minun kannattaa ilmoittaa jne.

Ja joo motonetistä näyttäisi löytyvän jollain tavalla parempi perustelu sille miksi polttimon vika johtuu toisen liikkeen tekemästä korjauksesta. He kertoivat, että polttimoa tulisi asentaa siten, että autosta tulee purkata enemmän osia pois, Kuin mitä luulisi tarvitsevan. He kertoivat että yrittivät asentaa polttimon alussa helpoimman kautta ettei tarvitsisi purkata autoa tosi paljon ja sen yhteydessä polttimo meni rikki ja sitten kolmannen kerran saatiin korjattua oikein, koska autoa purkattiin ”tarpeen mukaan”.

Vielä selventämiseksi motonetissä oltiin sitä mieltä että lankanpää led-polttimossa on vääntynyt kun sitä asenettiin siellä toisessa liikkessä, jolloin se ei enää toimi.
Ja taas se toinen liike missä alunperin korjattiin oltiin sitä mieltä että polttimon tulisii edelleen toimia vääntynestä langasta riippumatta, joten vika on tuotteessa.

Auttakaa! 18v mies

4

413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mjhti

      Tosiaan en ihan osaa sanoa, mutta noita juridisia keinoja pystyy löytää netistä, ymmärrän kyllä, ettei sen löytäminen ole helppoa, mutta en osaa antaa muuta neuvoa.

    • Kosbostos

      Joo, ei se sinun vika ole jos asia noin on, mutta olisi sinun silti ehkä kannattanut mennä ensimmäisenä suoraan sinne korjaamoon, mihin alunperin korjattiin lediä.
      Tai en tiiä sama lopputulos olisi syntynyt siinäkin vrmaan.
      Joka tapaukses kyl sun jotain korvausta tulisi saada :(

    • Kiperius

      ===> Kuluttajavirastoon

    • Monttööri

      Nää on hankalia tapauksia joissa asiakas tulee oman osan kanssa korjaamolle. Ois paljon parempi antaa korjaamon hankkia osa niin ei tule vastuukysymyksistä epäselvyyttä. Harvoin siinä paljoa hintaeroa tulee.
      Ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan jos on yli 100€ vahingosta kyse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1867
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1757
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1343
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      70
      1158
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      889
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      815
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      46
      787
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      755
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      747
    Aihe